• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    W3R
    W3R --- ---
    REDSNAKE: v konzoli, AnimControl 26
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    W3R: bohužel mě to neodkazuje na konkrétní řádek.

    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    REDSNAKE: boll na bool už mám opraveno:) Ale nefunguje to stále :-/
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj, hraju si s unity a narazil jsem na problém. Snažím se rozchodit kostlivce podle tutoriálu https://www.youtube.com/watch?v=JT4J_uKYH3M a asi jsem pitomec, ale vše funguje až na scrip pro klávesy. Tzn script přepíšu dle videa, kontrolovaný xy na chyby a stejně když pustím play tak dostanu chybovou hlášku, že "All compilers errors have to be fixed before you can enter play mode"

    zde je zmíněný skript:

    using System.Collections;
    using System.Collections.Generic;
    using UnityEngine;

    public class AnimControl : MonoBehaviour {

    private Animator mAnimator;

    // Use this for initialization
    void Start () {
    mAnimator = GetComponent<Animator>();
    }

    // Update is called once per frame
    void Update () {

    bool walking = Input.GetKey(KeyCode.W);

    mAnimator.Setboll("walking", walking);

    if(Input.GetkeyDown(KeyCode.A))
    {
    mAnimator.SetTrigger("attack");
    }
    }

    nevidí tam někdo chybu na první dobrou?
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Jinak urcite vite, ze zrovna bezi Unite, tady je keynote ze vcerejska:
    Unite Copenhagen 2019 Keynote
    http://www.youtube.com/watch?v=gyqIZP_zLtU&t=1154
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ty math utilities jsou na pohled celkem pekny :) kdyz vidim ten vizualizer minkowskeho sumy a gjk a vzpominam si, jak jsem to pred mnoha lety sam rval do vlastniho enginu a dost si trhal vlasy, aby to nejak fungovalo.... to bych tenkrat hodne ocenil jako referenci :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    BYDK: Jasny, nasypal jsem to taky jen tak z patra s tim, ze se muze nekomu hodit. Budu rad i za dalsi zdroje...
    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: Ahoj. Diky za prispevek. Hodil jsem to tam ted narychlo. Cele to jeste projdu... at vim co tam vlastne ted mame. :) Plus pridam nejake dalsi...
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Muzu poprosit ADMINA, aby lehce updatnul nastenku nebo club description? Rad bych tam prihodil nekolik uzitecnych tutorialu / zdroju. Taky budu rad, kdyz i vy nalinkujete vase studnice vedomosti... toho neni nikdy dost! :)

    Miluju tutorialy Sebastiana Lague. Jednoduse, lidsky, zajimave mechaniky, tooly a tutorialy.
    https://www.youtube.com/channel/UCmtyQOKKmrMVaKuRXz02jbQ / https://twitter.com/SebastianLague

    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    https://jacksondunstan.com/

    Solidni knihovna plna uzitecnych toolu pro Unity:
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    Top vysvetleni audio systemu v Unity - uprimne jsem v tom mel porad mistama trochu gulas. Tohle je must read, jestli se nekdo chce aspon trochu seriozne zaobirat zvukem v Unity:
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    Redblob neni vylozene Unity dev, ale ma luxusni blog s klasickyma hernima systemama a vychytavkama:
    https://www.redblobgames.com/

    Par dasich accountu, ktere si myslim, ze stoji za to sledovat:
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart / https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Klidne bych tam prihodil i tu stranku na assety ve sleve.

    Nasel bych toho mozna i vic, ale tyhle kousky jsem vytahl taknejak z hlavy po tom, co jsme se s kolegama bavili o par channelech na obede...
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Našel by se zde ochotný programátor, který by měl chuť v unity udělal výzkumný obchod.
    Jedná se asi celkem o 260 řádků obsahujících až 7 údajů pro 10 objektů.
    Více v poště.
    Díky.
    BYDK
    BYDK --- ---
    Nasel jsem stranku, kde se daji zakoupit assety ve slevach. Snad nekomu poslouzi.

    Asset Deals for Unity
    https://www.gameassetdeals.com
    FREELA
    FREELA --- ---
    BYDK:
    JAACOB:
    SHIGORBIRDMAN:

    to dava smysl, diky moc
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    rucni vypocet bude v podstate delat uplne presne to same - zjisteni relativni pozice a rotace vuci prvnimu hristi (cili transformace z world do hriste local space) a pak zpetne transformovat z local noveho hriste do world space.

    pokud z nejakeho duvodu nemuze byt hrac v hierarchii a nechce se ti pocitat, muzes pouzit prasarnu s nejakym dummy objektem, ktery budes parentovat misto nej a pro hrace zkopirujes jeho world pos / rot
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    FREELA: v tomhle pripade mi prijde nejjednodussi, jak uz bylo receno (a pokud to teda muzes udelat), opravdu parentnout hrace na to hriste a pak mu proste jen nastavoval localpos a localrot podle libosti relativne vuci hristi. cili pred spawnem dalsiho hriste si vzit localpos / localrot a po spawnu dalsiho je proste pouzit
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    FREELA: jestli ti jde jen o rotace v ose Y, teoreticky by ti pro to mely stacit euler angles. Zjisti si eulerY prvniho hriste, eulerY prvniho hrace, udelej mezi nima rozdil (relativni natoceni hrace ke hristi) a pak u druheho hriste otoc noveho hrace stejne relativne k eulerY druheho hriste... To je takove polopaticke.

    Pak me napada, za predpokladu, ze by hrac byl v hierarchii primo pod hristem, pouzit transform.localRotation, coz by mela byt relativni rotace vzhledem k parentovi - tedy po spawnu noveho hriste by melo stacit predat novemu hraci stejnou hodnotu local rotation.

    Da se to ale resit i primo pres quaterniony, akorat v tom mam dodneska trochu bordel, tak ted mozna budu placat: Mam pocit, ze odectenim dvou quaternionu dostavas relativni rotaci, kterou pak muzes vynasobit jinej quaternion (mozna jeho Quaternion.Inverse hodnotu?) a melo by si to sednout. Ale tohle ted taham trochu z paty. Vim, ze jsem s tema operacema vzdycky chvilku valcil a ve finale zjistil, ze je na to, co potrebuju, nejakej daleko jednodussi postup...
    FREELA
    FREELA --- ---
    BYDK: Vector3.Distance pouzivam, ale ted mi to nestaci. Zkusim to jeste rozepsat...

    Na mape mam fotbalove hriste a to presne vodorovne (leva branka zapad/ prava vychod). Postavim hrace od stredu 3 metry na jih a 4 metry na zapad.

    Nasledne spawnuju dalsi hriste, ktere je ale jinde na mape a o 45° clockwise otocene. A ted bych mel podle udaju z toho prvniho hriste zas postavit hrace na stejnou pozici.
    BYDK
    BYDK --- ---
    FREELA: Jestli to chapu dobre, muzes si ty transformace parentnout. Pak se ti bude zobrazovat to co chces i s rotaci, vzdalenosti. Pohoda. :) Pripadne distance vypocitas: https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Vector3.Distance.html
    FREELA
    FREELA --- ---
    Jeden zacatecnicky dotaz:

    Na mape mam bod A (Vector3, Quaternion) a bod B (Vector3, Quaternion)
    Potreboval bych vypocitat distance tak, aby se po wipe mapy, na ktere se zobrazi nekde jinde opet a v jine rotaci bod A, zobrazil automaticky bod B a to i natoceny stejnym smerem vuci bodu A.

    ROLAND
    ROLAND --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Chápu, tak snad to nějak dopadne v rámci možností dobře.
    I když někdy by nějaká ta rozumná čistka asi nebyla úplně na škodu. Biť by to bylo bolestné, ale pokud by to mělo pak ušetřit v nějakém rozumném horizontu nervy a lépe a jednoduššeji fungovat nezlobil bych se.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ROLAND: problemy s enginy vzdycky jsou a budou, proste je to velky kus softwaru... ktery si za sebou vetsinou tahne spoustu legacy potizi. Software psany a prepisovany a predelavany pres dvacet let (coz v podsatte plati jak pro unreal, tak uz myslim i pro unity), ktery nebude mit sve potize, to proste imo nejde.

    Jak unrealu, tak unity by pomohlo udelat nejaky velky skrt a cistku, ale to si samozrejme netroufnou, uz tak je vsichni proklinaji za pomale upravy a deprekovani opravdu starych a spatnych veci. Unity musim uznat, ze po chaosu a potizich s prechodem na 5 vypada, ze prece jen pomalu nekam kraci a nejen cestou oblibenou drivejsi, koupime nejaky middleware, narveme ho tam, a stare potize ignorujeme. Ale mozna to rikam proto, ze jsem nikdy nezkousel delat neco vetsiho nez mikropokusy s 2017+, protoze pracovne jsem byl nenavratne zaseknuty na suicidal combo 4 & 5
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam