• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    JAACOB: Dik, bylo to vskutku tak. Vcera se mi povedlo za pomoci Omnislah dopracovat k tomu samemu zaveru. Vtip byl v tom, ze kdyz jsem pridaval layer objektu enemy, zeptalo se me to zda chci layer enemy priradit i vsem dcerinnym objektum toho objektu. Ve vysledku se tedy vrstva enemy priradila i assetu a to zpusobovalo problemy, protoze asset nemel prideleny script enemy atd.

    Ano, fakt zacinam, teprv si prochazim nejake zacatecnicke tutorialy na c#, takze sotva chapu syntax a dalsi souvislosti, nicmene z yt tutorialu se to da nahazet do unity a zjistit jeee ono to funguje a to je pro me velky hnaci motor.

    Diky za tipy, myslim ze na takovy optimalizace mam jeste spoustu casu. Urcite si chci zkouknout i dalsi tutorialy na collidery, rigidbody a dalsi a jak urcite sam vis, je to casove narocne a zacal jsem s tim v patek.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    REDSNAKE: Kdybych si mel tipnout, mas nejakej bordel v layerech. Over si, ze whatIsEnemies layer mask odpovida enemacum a ze jen a pouze enemaci maji nastaveny tenhle layer, ale nezapomnel jsi ho na jinem gameobjektu. Abys zjistil, presneji kde je problem, prepis si vnitrek toho for cyklu v updatu takhle:

    var enemyCollider = enemiesToDamage[i];
    var enemy = enemyCollider.GetComponent<Enemy>();
    if (enemy == null)
    {
    Debug.LogError("Tenhle objekt nema spravne nastavenej enemy layer: " + enemyCollider.gameObject.name, enemyCollider.gameObject);
    continue;
    }
    enemy.health -= damage;
    /*shake cam a animace utoku*/
    shake.CamShake();
    Instantiate(bloodEffect, transform.position, Quaternion.identity);
    Debug.Log("Cakance krve!!!!!!");

    Beru to tak, ze se fakt ucis zaklady, ale mam tu pro tebe nejake tipy do budoucna:

    Jednak teda neni moc dobry v updatu volat GetComponent<> funkce - jsou pomale. Je o dost lepsi mit enemace cachle v nejakem globalnim listu nebo podobne (ackoliv v tomhle workflow ti to moc nepomuze).

    Takze druhy tip kolem workflow s kolizema - je lepsi nastavit kolizni layery primo v settings (Edit -> Project settings -> Physics). Tam si zadefinujes, ze maji spolu kolidovat treba strely a enemies, pak na gameobjekty strel a enemacu nahazis collidery a Rigidbody2D, budes posouvat vsema objektama jen pres Rigidbody2D (ApplyForce?), protoze to zajistuje spravne fungovani fyziky (a potazmo kolizi) a pak na monobehaviours budes pouzivat OnCollisionEnter2D metodu, ktera ti vystreli automaticky, kdyz dojde ke kolizi mezi nastavenyma koliznima vrstvama.

    Byt tebou, probehnu si nejake tutorialy na Rigidbody(2D?) a collidery + spravny workflow s nima...
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Mám script kdy player útočí stiskem space a enemy dostává - health. Funguje mi to dost random. Občas to zaregistruje jeden hit, většinou žádný a někdy tři :D
    Random by to být ovšem nemělo, damage je nastaven na 1.

    Script přikládám v příloze, koukám do toho už delší dobu a fakt už nevím.
    Chybová hláška z unity je :"NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
    PlayerAttack.Update () (at Assets/Scripts/PlayerAttack.cs:30)"

    Nevím si s tím rady, tak kdyby někdo tušil, rád si nechám poradit.

    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: AHoj, akorat jsem to chtel postnout. :) Jsou tam bezva veci.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Jinak uz na Unity YT pribyvaji videa z prednasek (rekordne rychle letos): https://www.youtube.com/playlist?list=PLX2vGYjWbI0RzLRaqsqcgnuc2RvLPTUmi

    A taky je zrovna na humblebundlu docela zajimavej package assetu:
    Humble Unity Bundle 2019 (pay what you want and help charity)
    https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Už to fachčí,dík:)
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    W3R: Dík, už to vidím. Teď pro změnu dostávám jinou chybu :D


    W3R
    W3R --- ---
    podle nahledu vpravo, Setbool > SetBool?
    W3R
    W3R --- ---
    REDSNAKE: v konzoli, AnimControl 26
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    W3R: bohužel mě to neodkazuje na konkrétní řádek.

    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    REDSNAKE: boll na bool už mám opraveno:) Ale nefunguje to stále :-/
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj, hraju si s unity a narazil jsem na problém. Snažím se rozchodit kostlivce podle tutoriálu https://www.youtube.com/watch?v=JT4J_uKYH3M a asi jsem pitomec, ale vše funguje až na scrip pro klávesy. Tzn script přepíšu dle videa, kontrolovaný xy na chyby a stejně když pustím play tak dostanu chybovou hlášku, že "All compilers errors have to be fixed before you can enter play mode"

    zde je zmíněný skript:

    using System.Collections;
    using System.Collections.Generic;
    using UnityEngine;

    public class AnimControl : MonoBehaviour {

    private Animator mAnimator;

    // Use this for initialization
    void Start () {
    mAnimator = GetComponent<Animator>();
    }

    // Update is called once per frame
    void Update () {

    bool walking = Input.GetKey(KeyCode.W);

    mAnimator.Setboll("walking", walking);

    if(Input.GetkeyDown(KeyCode.A))
    {
    mAnimator.SetTrigger("attack");
    }
    }

    nevidí tam někdo chybu na první dobrou?
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Jinak urcite vite, ze zrovna bezi Unite, tady je keynote ze vcerejska:
    Unite Copenhagen 2019 Keynote
    http://www.youtube.com/watch?v=gyqIZP_zLtU&t=1154
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ty math utilities jsou na pohled celkem pekny :) kdyz vidim ten vizualizer minkowskeho sumy a gjk a vzpominam si, jak jsem to pred mnoha lety sam rval do vlastniho enginu a dost si trhal vlasy, aby to nejak fungovalo.... to bych tenkrat hodne ocenil jako referenci :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    BYDK: Jasny, nasypal jsem to taky jen tak z patra s tim, ze se muze nekomu hodit. Budu rad i za dalsi zdroje...
    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: Ahoj. Diky za prispevek. Hodil jsem to tam ted narychlo. Cele to jeste projdu... at vim co tam vlastne ted mame. :) Plus pridam nejake dalsi...
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Muzu poprosit ADMINA, aby lehce updatnul nastenku nebo club description? Rad bych tam prihodil nekolik uzitecnych tutorialu / zdroju. Taky budu rad, kdyz i vy nalinkujete vase studnice vedomosti... toho neni nikdy dost! :)

    Miluju tutorialy Sebastiana Lague. Jednoduse, lidsky, zajimave mechaniky, tooly a tutorialy.
    https://www.youtube.com/channel/UCmtyQOKKmrMVaKuRXz02jbQ / https://twitter.com/SebastianLague

    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    https://jacksondunstan.com/

    Solidni knihovna plna uzitecnych toolu pro Unity:
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    Top vysvetleni audio systemu v Unity - uprimne jsem v tom mel porad mistama trochu gulas. Tohle je must read, jestli se nekdo chce aspon trochu seriozne zaobirat zvukem v Unity:
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    Redblob neni vylozene Unity dev, ale ma luxusni blog s klasickyma hernima systemama a vychytavkama:
    https://www.redblobgames.com/

    Par dasich accountu, ktere si myslim, ze stoji za to sledovat:
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart / https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Klidne bych tam prihodil i tu stranku na assety ve sleve.

    Nasel bych toho mozna i vic, ale tyhle kousky jsem vytahl taknejak z hlavy po tom, co jsme se s kolegama bavili o par channelech na obede...
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Našel by se zde ochotný programátor, který by měl chuť v unity udělal výzkumný obchod.
    Jedná se asi celkem o 260 řádků obsahujících až 7 údajů pro 10 objektů.
    Více v poště.
    Díky.
    BYDK
    BYDK --- ---
    Nasel jsem stranku, kde se daji zakoupit assety ve slevach. Snad nekomu poslouzi.

    Asset Deals for Unity
    https://www.gameassetdeals.com
    FREELA
    FREELA --- ---
    BYDK:
    JAACOB:
    SHIGORBIRDMAN:

    to dava smysl, diky moc
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    rucni vypocet bude v podstate delat uplne presne to same - zjisteni relativni pozice a rotace vuci prvnimu hristi (cili transformace z world do hriste local space) a pak zpetne transformovat z local noveho hriste do world space.

    pokud z nejakeho duvodu nemuze byt hrac v hierarchii a nechce se ti pocitat, muzes pouzit prasarnu s nejakym dummy objektem, ktery budes parentovat misto nej a pro hrace zkopirujes jeho world pos / rot
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam