MAIMONIDES: hele uz jsme to tady jednou resili. Jsi Unity hejtr - chapem, staci to rict jednou, ne trikrat, tak bez radsi radit do Unreal auditka a vykasli se tady na tyhle vykriky do tmy. Sedl ti jinej engine, prijde ti systematictejsi - okej. Z debat gamedev kolegu, kteri delaji v Unrealu, to tam ale taky neni zdaleka tak ruzove, nektere casti enginu jsou krypticke, nad c++ jsou postavene custom veci ala garbage collection, takze to ma taky svoje specifika. Ve finale vyvoj prakticky casto sklouzne do zmeti kodu a blueprintu, takze je v tom bordel, navic co jsem koukal na posledni specifikace c++, tak bych si radeji na denni bazi namacel varlata v kyseline nez programoval v praci
v tehle sracce. Unity i Unreal maji svoje vyhody i nevyhody, kazdy engine se hodi na neco jineho. Na triAAAckove veci, pripadne kdybys mel byt spis artista nez programator, tak bych ti Unreal asi podepsal, vetsina lidi si tady ale bastli indie hricky po vecerech nebo cili na mobil, takze tady nemuzes takhle vlitnout a tvrdit, ze je Unity sracka, protoze je to prinejmensim subjektivni nazor, ale
statistiky spise tvrdi, ze budes se svym nazorem v mensine. O Uniginu se ani nebudu rozepisovat, v tech statistikach neni ani zmineny a neznam krome tebe jedineho cloveka, ktery by v tom prakticky neco delal, takze pri zakysech bude asi radost dohledavat nejake rady. Doporucit takovy engine novackovi je fakt k nezaplaceni...
NAPOSPAS: K dotazu jak zacit - uplne nesouhlasim s
BYDK - aspon ne v tom smyslu, ze bys mel zacit delat nejaky seriozni projekt a cekat uspech a vydelek. Nabrat praxi tim, ze zkompletujes nejakou hricku pro radost - to je urcite super prvni krok. Jen si nedavat prehnane cile (nedelej MMORPG, ale spis Tetris) a necekej od toho zazraky - ze to bude dalsi flappy bird. Ale pokud budes mit hotovou i jednu nebo dve hricky, ktera budou aspon trochu vypolishovane, urcite se bude lip vyjednavat plat nebo podminky v pripadnem zamestnani. A co se prace tyce - po devech je obecne hlad, v gamedevu mozna vic nez jinde, ale je fakt, ze sehnat misto s dobrym platem neni jednoduche. Zalezi pak hodne na zkusenostech a na uspechu a dobrosrdecnosti zamestnavatele. Nic ale nedas za to obepsat par inzeratu klidne hned a zjistit, jestli by ses spokojil s nabidkou. Kdyz zjistis, ze to trikrat neklaplo, proste si delej jeste chvilku vlastni projekty, nez to zkusis znova.
Zkratka: Gamedev jako indie - bude to hodne tvrdy - slzy, pot a pak ve finale vydat hru, ktera ti zaplati alespon nejake bolestne bude otazkou sikovnosti a hromady stesti a bude to spis maly zazrak. Gamedev jako daily job - nebude lehke si vyhadat ohodnoceni jako v jinem oboru - zalezi na tvych skills a firme. Taky nejsou v gamedevu uplne vyjimkou crunche a podobne radosti - zkratka to musis tak trochu milovat. Vyhodou ale je, ze to bude tvuj denni chleba, profesne porostes hrozne rychle, pokud budes mit kolem sebe sikovne kolegy a nebudes se tomu venovat po vecerech ze zbytku svych sil a moznosti.
At tak nebo tak, preju hodne stesti! ;)