• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    BYDK: Mají i double. Unreal double (asi) chystá.
    BYDK
    BYDK --- ---
    PUSSY_POWER: To je power. :D Btw.... vitej do klubu. ja svuj projekt uz prepisuji taky potreti. :D A taky priblizne rok cca. A uz to menit dal nechcu. Ale mam vyvoj ve vyvoji, tak nevim jak to nakonec dopadne.

    NAPOSPAS: Btw.. ja si mel vybrat engine v roce 2011. A rozhodoval jsem se tehda mezi Shivou a Unity. :D A vybral jsem Unity. Ostatni byli za tezke penize a nebo nic extra jako Ogre atp... Ostatne zalezi kam ve vyvoji miris. Unity tehda melo problemy s velkymi projekty. Pry ted je to lepsi. Mensi hry se v tom kazdopadne delaji pomerne snadno.

    MAIMONIDES: Uniengine se mi libi vzhledem k tomu, ze tam muzes delat mega velky veci. Napriklad 3D mapove 100 kilometrove sceny a presto to bude mit slusnou presnost. Mam pocit, ze tam pracuji s doublem a ne floatem.

    JAACOB: Asi jsi me spatne pochopil. Co je seriozni projekt? Dost veci se rozjelo jen tim, ze byl vytvoreny zabavny prototyp a zacala kolem toho vznikat komunita. :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ale jo, s tvým pohledem souhlasím. Jen můj závěr je jinej. Až na Unigine, který jsme tedy opustili vzhledem k tomu, že Unigine se posouvá směrem k leteckým a jiným simulátorům a dál od věcí, které potřebujeme.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Unity3d nemá dokumentaci pokud vylezeš za naprostý základy. Nevysvětlujou nic. Unreal je trochu lepší. Unigine je v tom naopak poměrně dobrej.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    OMNISLASH: na uniginu :)
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    ne:D
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Byla tady vubec nekdy nejaka debata s MAIMONIDES, ze ktere by nevyplyvalo, ze Unity pouzivaji jen idioti a opravdovi chlapaci jedou na Unrealu? :D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jinak, opravdu doporucuju zucastnit se jen tak na vyzkouseni nejakeho gamejamu. vikendovy rush "zkusim udelat aspon neco" doda motivaci na vyzkouseni veci, ke kterym by ses treba jinak nedokopal, a muzou to byt cenne zkusenosti.

    (ja se tedka "ucastnim" 7 day fps, ale s ohledem na nutnost uzavrit nejaky ten milestone pred vanocemi na tom, co me zivi, jen symbolicky po vecerech a spis to beru jako prilezitost dokopat se k vyzkouseni nejakych veci, ke kterym se uz hrozne dlouho odhodlavam.)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    NAPOSPAS: Jaacob to docela dobre shrnul. Za me, v Unity of Love and Hate opravdu narazis na spousty potizi, a hlavne proste Unity fakt blbe skaluje a rvat do toho AAA art heavy neco je potrat. Z hlediska grafiky a grafiku v tomhle unreal proste je mnohem lepsi. Ale code side je v Unrealu misty naprosto neskutecny opruz. Na cokoli mensiho je proste unity mnohem lepsi a rychlejsi, v nekterych vecech klidne o rad dva. Rozsirovani editoru o tooly a customizace vyzaduje neskutecne tuny nedokumentovaneho zdlouhaveho boilerplatu.
    Kdyz bokem sleduju "kolegy" na hlavnim projektu v unrealu, jsem fakt rad, ze jsem se do toho nenechal nalejt a misto toho delam prototypovani na unity.

    Jedna z mala jeste jakztakz pouzitelnych variant k dvema Uckum (Mnaimonidovo treti Ucko fakt nepocitam, prestoze pro nej mam urcitou nostalgickou slabost) je Godot, ktery se v indie sfere pomalu rozrusta (mimo jine kvuli tomu, ze unity of love and hate svou zoufalou snahou lezt do filmoveho prumyslu a sranim na zakladni veci).
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: ololol roftl. unreal ma lepsi dokumentaci. lol. pokud jako dokumentaci beres pristup ke zdrojakum... coz mimochodem u "dokumentace" pro editorove veci je jen veticka "najdete si examples v sources"
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    NAPOSPAS: No s tou zamestnatelnosti to neni tak horky jak by si tady blouznici MAIMONIDES pral, vramci AAA jo ale jinde to tak uplne neplati, rozhodne nebudes mit s Unity problem najit job, kdekoliv sem delal za poslednich 5 let tak sme konstantne nekoho horko tezko shaneli, lidi je malo.

    Jako mluvit o zamestnatelnosti a doporucit nekomu unigine je dobrej joke))
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    MAIMONIDES: hele uz jsme to tady jednou resili. Jsi Unity hejtr - chapem, staci to rict jednou, ne trikrat, tak bez radsi radit do Unreal auditka a vykasli se tady na tyhle vykriky do tmy. Sedl ti jinej engine, prijde ti systematictejsi - okej. Z debat gamedev kolegu, kteri delaji v Unrealu, to tam ale taky neni zdaleka tak ruzove, nektere casti enginu jsou krypticke, nad c++ jsou postavene custom veci ala garbage collection, takze to ma taky svoje specifika. Ve finale vyvoj prakticky casto sklouzne do zmeti kodu a blueprintu, takze je v tom bordel, navic co jsem koukal na posledni specifikace c++, tak bych si radeji na denni bazi namacel varlata v kyseline nez programoval v praci v tehle sracce. Unity i Unreal maji svoje vyhody i nevyhody, kazdy engine se hodi na neco jineho. Na triAAAckove veci, pripadne kdybys mel byt spis artista nez programator, tak bych ti Unreal asi podepsal, vetsina lidi si tady ale bastli indie hricky po vecerech nebo cili na mobil, takze tady nemuzes takhle vlitnout a tvrdit, ze je Unity sracka, protoze je to prinejmensim subjektivni nazor, ale statistiky spise tvrdi, ze budes se svym nazorem v mensine. O Uniginu se ani nebudu rozepisovat, v tech statistikach neni ani zmineny a neznam krome tebe jedineho cloveka, ktery by v tom prakticky neco delal, takze pri zakysech bude asi radost dohledavat nejake rady. Doporucit takovy engine novackovi je fakt k nezaplaceni...

    NAPOSPAS: K dotazu jak zacit - uplne nesouhlasim s BYDK - aspon ne v tom smyslu, ze bys mel zacit delat nejaky seriozni projekt a cekat uspech a vydelek. Nabrat praxi tim, ze zkompletujes nejakou hricku pro radost - to je urcite super prvni krok. Jen si nedavat prehnane cile (nedelej MMORPG, ale spis Tetris) a necekej od toho zazraky - ze to bude dalsi flappy bird. Ale pokud budes mit hotovou i jednu nebo dve hricky, ktera budou aspon trochu vypolishovane, urcite se bude lip vyjednavat plat nebo podminky v pripadnem zamestnani. A co se prace tyce - po devech je obecne hlad, v gamedevu mozna vic nez jinde, ale je fakt, ze sehnat misto s dobrym platem neni jednoduche. Zalezi pak hodne na zkusenostech a na uspechu a dobrosrdecnosti zamestnavatele. Nic ale nedas za to obepsat par inzeratu klidne hned a zjistit, jestli by ses spokojil s nabidkou. Kdyz zjistis, ze to trikrat neklaplo, proste si delej jeste chvilku vlastni projekty, nez to zkusis znova.

    Zkratka: Gamedev jako indie - bude to hodne tvrdy - slzy, pot a pak ve finale vydat hru, ktera ti zaplati alespon nejake bolestne bude otazkou sikovnosti a hromady stesti a bude to spis maly zazrak. Gamedev jako daily job - nebude lehke si vyhadat ohodnoceni jako v jinem oboru - zalezi na tvych skills a firme. Taky nejsou v gamedevu uplne vyjimkou crunche a podobne radosti - zkratka to musis tak trochu milovat. Vyhodou ale je, ze to bude tvuj denni chleba, profesne porostes hrozne rychle, pokud budes mit kolem sebe sikovne kolegy a nebudes se tomu venovat po vecerech ze zbytku svych sil a moznosti.

    At tak nebo tak, preju hodne stesti! ;)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    NAPOSPAS: Važ si sám sebe, běž do UE.
    NAPOSPAS
    NAPOSPAS --- ---
    PATRIKSIMA: Já jsem jednak docela skromný, druhak živím barák na vesnici a ne byt/dům ve městě, takže ty nároky nemám zas tak vysoké, 25 USD by mi v klidu stačilo :)

    MAIMONIDES: Začátečník jsem, za úplného idiota se nepovažuju, ale do Hejlsberga mám daleko :) To c++ byla jedna z věcí, kvůli kterým jsem šel radši do Unity, co jsem četl, tak komunity na tom jsou +- podobně nebo lehce ve prospěch Unity a třeba různé tutorialy mi na yt přijdou výrazně lepší pro Unity. Ale zaměstnatelnost je pro mě dost důležitý faktor a mimo indie scénu vede spíš UE...doprdelepráce, proč nemůže být jen jeden engine, aby člověk nemusel řešit tak zásadní dilemata? :D
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    NAPOSPAS: Dělal jsem ve všech třech.
    Unity3d je na začátku jednoduchý, všechno funguje. c# je jednoduchej. Akorát je to potom sračka. Pomalá, bugy, problémy, hnus, špatná dokumentace, zoufalá komunita. Nepohneš se dál.

    Unreal je c++, Unigine taky. Jsou složitější.

    Unreal i Unigine mají lepší dokumentaci, přecejen lepší komunitu. Jsou rychlejší. Sofistikovanější.
    Jestli nejsi úplně blbej, jdi do jednoho z nich. Naučíš se víc, budeš mít nakonec lepší výsledky a zaměstnavatelnost.

    Jestli jsi začátečník nebo o sobě víš, že nejsi moc chytrej a nebo chceš jen zářez do životopisu a pracovat na nějaké mobilní hře nenbo logickym puzzlu Unity3d je samozřejmě daleko lepší volba.
    NAPOSPAS
    NAPOSPAS --- ---
    MONKEYFIGHTER: Souhlas, už jsem víceméně od nuly párkrát začínal a vždycky jsem se naučil nejvíc, když jsem se dostal do teamu, kde byli lidi naskillení víc než já, tak nějak bych to rád udělal i teď, až se budu cítit trochu jistější v kramflecích.

    MAIMONIDES: poměrně ostré prohlášení, můžeš to nějak rozvést prosímtě? Než jsem začal, tak jsem pár dní věnoval rozhodování mezi Unity a Unrealem, Unity mi z toho na vstup do oboru vyšlo jako o něco lepší.

    PUSSY_POWER: megarespekt na entou ;) Vím, že na tohle bych koule, trpělivost a energii skoro určitě neměl, moc držím pěsti. Jen tak ze zvědavosti, máš o tom někde nějaké info?
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    NAPOSPAS: Čau, asi ti neodpovím na tvé otázky, ale přispěju alespoň vlastním příběhem. Také dělám v korporátu, také bych chtěl dělat hry a živit se tím a byl jsem i na pohovoru v jedné herní firmě, nabídli mi samozřejmě směšný nástupní plat a já je naprosto chápu, bez praxe, nebo vydaného vlastního projektu, jsem pro ně junior. Proto mi nezbylo nic jiného, než dělat vlastní hru na vlastní pěst, jsem samouk, dělám na tom po večerech, mám dvě děti. Dělám na tom už pět let:D Ale. Vývoj jsem během té doby 2x restartoval a zahodil vše, co jsem do té doby měl (postupem času jsem zjistil, že dělám vše špatně a naučil se, jak to dělat líp). Nechal jsem si jen zkušenosti. I jsem to asi před čtyřmi lety prezentoval na GDS v Praze, tam jsem měl demoverzi předešlé verze, kterou jsem pak zahodil. Dalo by se říct, že na poslední verzi (a už nic zahazovat nebudu:D) dělám rok a půl. Na leden/únor chystám announcement hry (trailer), do té doby si chci nastavit Steam Page (soc. sítě, web atd.) a uvidím, jaká bude zpětná vazba, kolik bude wishlistů atd... Chci to ale dodělat, je to můj sen, baví mě to a vidím v tom potenciál co se do zabávnosti gameplaye týče i z ekonomického hlediska (cílovka a možné prodeje). Toť můj příběh:-) Hodně štěstí s vašimi projekty!
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    NAPOSPAS: Važ si času a vyhni se unity. Unigine nebo Unreal.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    NAPOSPAS: Tak si ho kup do silvestra, protoze od 1.1. spadame do DPH a bude bohuzel jeste s dani.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    BYDK: Jako disciplina je fajn ale pokud mas rodinu a paberkujes dve tri hodiny nejaky vecery v tejdnu kdy ti jeden mozek uz na pul plynu tak si myslim ze je mnohem lepsi jit nekam zamaknout protoze za rok v praci kam chodis 5 krat v tejdnu na 8 hodin, resis realny problemy a mas vedle sebe lidi od kterejch se toho muzes hromadu naucit a vidis vsechny casti toho procesu, ne jenom dev.

    Asi sem se toho nikdy nenaucil vic nez prvni rok v teamu na realny hre se 100k dau prestoze ta hra byla neco co bych sam od sebe pro zabavu fakt nedelal)

    Nevim proc by ti to melo zustat do duchodu , naopak se nekde naskillovat a pak si teprv, mnohem efektivnejc se zkusenostma z divociny, jet nejakou svoji diskoteku je imho nejbeznejsi story vsech tehle "sme dva srdcari a tady se nam poved zazrak po vecerech a vikendech dodelat vydat a vydelat na nasi hre" pribehu. Kazdej neni Eric Barone.

    A Vlastne vubec, neni lepsi kdyz uz chce clovek delat na svoji hre ve volnym case mit k tomu dayjob kterej to v tom muze dost pomoct nez ten soucasnej kterej je v tomhle ohledu uplne k nicemu a cas to zere uplne stejne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam