• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    AI generátor skyboxu
    Blockade Labs
    https://www.blockadelabs.com/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: "primo v Unity console, ale v te jejich command lajne" - to je dost demence, tim spis, ze to by snad melo jit propojit snadno... vcetne odkazu do IDE, aby to otevrelo na spravnem radku, ja si to tak pro svuj skriptovaci jazyk udelal...
    GILTAR
    GILTAR --- ---
    Ja pridam kratkou zkusenost, ze mi to bohuzel nefunguje. V jejich konzoli to pise chybu, pregenerovaval jsem projektove sobory a ted to nejede. Ale tesim se az to vyzlousim, rozhodne diky za tip.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nemel jsem zatim vylozene usecase, takze zustalo jen u toho puvodniho kratkeho testu, ktery ale probehl hladce. Jako minus kolega hlasil, ze compile errory nejsou videt primo v Unity console, ale v te jejich command lajne, takze to dost nabourava zazity workflow (pry jim psal a snad casem zkusi doresit). Jinej kolega taky hlasil, ze mel problem to rozbehat pres packagemanager a git (neovereno) - ja stahnul package, importnul a fungovalo (u nej pak taky). Osobne po tom sahnu asi az v okamziku, kdy budu potrebovat resit nejaky ingame heavy tweaking, pak si ale myslim, ze to bude velmi prinosne reseni.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: nejake nove zkusenosti? ja se k tomu porad nedostal, na kodovani ted nebudu mit jeste minimalne mesic cas a silu
    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: Kamos to nedavno zkousel a rikal, ze je to super. Muzes menit parametry v kodu i v playmodu a jede to. Zkousel jen simple kody.... u vetsich projektu nevim.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: podle popisu custom compiler, ktery zkompiluje opravu jen zmeny a pak je patchne do existujicich. dava smysl, ze debugger to rozesere, a ze ledacos to proste nebude schopne davat, ale takove ty obcasne situace, kdy proste musis zkouset experimentovat s nejakou blbosti a pak musis cekat, nez se unity chyti, to by melo resit vyborne.

    Vypada to, ze zas jednou unity od nefunkcnosti zachranuje nejaka 3rd party :D (ze zdravime gui a input system a ...)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    WILL: To vypada dost nadejne, mohlo by to hodne pomoct, rozhodne to zkusim.
    Byt teda z ceny nejsem nijak zvlast nadseny (a to, kdyz jsem projel unity forum, kde to oznamovali, bylo mnohem silenejsi), ale u jakehokoli vetsiho projektu by se to asi vyplatilo.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Doporucuju jeste teda procist FAQ - jsou tam supported a unsupported cases.
    FAQ | Hot Reload for Unity
    https://hotreload.net/faq

    Napr. neni podporovany debugging upraveneho kodu (!) a taky pak netere specificke upravy. Muze to byt skvely tool, ale clovek asi musi zjistit, co to jeste umi a co uz ne...

    JAACOB
    JAACOB --- ---
    WILL: hele zrovna dneska jsem to nahodil na jednom vetsim firemnim projektu na test a HOLY SHIT IT WORKS... Nevim jak, ale je to mazec. Proste upravim fajl ve zdrojaku, ulozim, alt-tabnu zpatky do Unity a vali to. Je to uplne mind-boggling. Samozrejme to bude chtit poradne protestovat (dal jsem tomu jen chvilku), ale twe! To je uplnej gamechanger.

    Samozrejme jsem si vedomej toho, ze muzes interne rozmrdat nejake staty a podobne, ale minimalne na reseni urcitych typu problemu je to masakr. Nechapu to. Ty zmeny jsou instantni, i kdyz pri vypnuti / zapnuti projektu proste cekam 10 vterin treba (+proklikat se treba z menu do hry a podobne).

    Testnete to taky, dejte vedet! - SHIGORBIRDMAN!
    WILL
    WILL --- ---
    https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/10v66xi/we_just_released_a_free_tool_which_lets_you_skip/

    Hot Reload for Unity
    https://hotreload.net/

    Zkoušeli jste někdo tohle? Vypadá to jako slušný řešení spousty problémů, který Unity kolem script reloadu má.
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: To s tebou souhlasim. Drive jsem byl nadsenec do Unity a ted uz se mi to prestava libit, prave kvuli te neohrabanosti. Jinac jo, to je docela dobrej napad, kdyz teda nepouzivas pokrocilejsi verxi C#. :D K necemu podobnemu jsem take dosel. Rozdelit projekt na vicero mensich dilcich projektu. Herni mechaniku presne udelat separe, at se to dobre testuje. A rozhodne tam nedavat veci, ktera mozna casem pouziji. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: jo, oproti petkove verzi je to smutne a depresivni. Narazil jsem na netu na chlapa, ktery to resi prototypovanim v petce a az kdyz ma skoro hotovo, tak to zacne prevadet do modernejsi verze, protoze kvuli mobilum musi.
    Sam jsem to zvazoval, ale a) zvykl jsem si prilis na moderni c# a hlavne rider b) pouzivam par pluginu a modernich rozsireni... Stvalo me to natolik, az jsem premyslel, ze teda zkusim prejit na Godot, ale s tim vypnutim domain reloadu se to vratilo do urovne "no da se s tim delat" a tak zatim porad unity...
    Byt aktualni prototyp zatvrzele pisu, byt me to stoji cas navic, aby byl co nejvic na unity nezavisly a dalo se to pripadne casem prehodit jinam...
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: I pres to vsechno je to porad nemotorne a nekdy je potreba to stejnak reloadnout. Kdyz chci ustretrit trochu casu kolem kompilace, musim udela assemblies, ale kdyz je udelam, sami o sobe par vterin sezerou. Takze se to vyplati az pozdeji. Uprimne, chybi mi ta sviznost, co byla tenkrat a porad to neni moc dobre. Krom toho, ze to ted zere o dost vic mista na disku. Ale abych zase nebrecel, tak da se s tim zit a preci jen to clovek donuti trochu projekt odlehcit a casteji ho cistit od bordelu a nedulezitych veci.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    WILL: jj, jak pisu, staticy je treba resetovat, udelat statickou funkci a dat k ni dekorator, ale ta trocha prace se rozhodne vyplati
    WILL
    WILL --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Já si teda už úplně nepamatuju detaily, ale když jsem zakázal tyhle reloady, tak jsem pak myslím musel manuálně resetovat statické proměnné singletonů při ukončopvání systémů, nebo něco takového. Jinak mi to občas začalo dělat nějaký bordel.
    Jinak dobrej tip s tím odstraněním visual scripting package, toho se musím zbavit protože to leze do veškerýho intellisense.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    mimochodem, kdo z vas podobne jako ja picoval, ze se unity stava absolutne nepouzitelne kvuli desive dobe rekompilace skriptu...
    reseni je sice typicke "unity of love and hate" - ale se zakazanim domain a scene reload se to zase stalo celkem pouzitelne. porad oproti verzi 5 dost chabe, ale uz zase jakztakz pouzitelne - doba kompilovani je sama o sobe kratka, od chvile, kdy v nektere predchozi verzi (2019?) opravili bug, aby se nekompilovalo vzdycky uplne vsechno, bez ohledu na rozdelovani do dll, ale domain reload, cili reset pametoveho stavu, zabira brutalne hodne.
    Vykopani zbytecnych packages (visual scripting a podobne veci, ktere samy pridavaji nekolik sekund) a zakaz domain a scene reload znamena, ze to aspon u mensich veci zase bezi jakztakz svizne, jen je potreba pamatovat na to, ze vsechny staticy zustavaji, ale nastesti je pridana moznost omarkovat nejake inicializacni metody, aby se to nastavilo rucne (pro veci jako kodem spawnute singletony zijici mimo scenu).
    I tak teda me svrbi prsty, ze bych se pro svoje hratky mel presunout na godot, uz jsem to i zkousel, ale aktualni bety 4ky u me proste z nejakeho duvodu nefunguji (samotny editor crashne na cert vi cem jakmile se pokusim otevrit libovolny novy nebo template projekt) a chvilkove hrani si se stable verzi 3 mi rika, ze se mi ted nechce travit spoustu casu ucenim se...
    WILL
    WILL --- ---
    JAACOB: Já doufám, že s tím UI toolkitem pohnou. Potenciál výbornej, ale zkoušel jsem to týden zprovoznit a extendování jednotlivejch elementů byl obrovskej pain.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Btw - mozna vas to minulo (jako skoro i me) - aktualne probiha virtualni Unite, probehl keynote (je i na Youtube) a postupne uvolnuji videa nejakych single talku - vic tady:

    Log In ‹ Unity
    https://unity.virtualeventsite.com/agenda/

    Z Keynote jsem osobne nepostrehl nic zavratne noveho, mam pocit, primarne uz videne, opeprene marketing pep talkem zase, ale imho povetsinou stare veci, kde ale casto rekli, ze uz je to vicemene available nebo bude soon (takze dulezite info je pro me to, ze to jeste nescratchli). Jmenovite jsem zvedavy na ECS/DOTS a stav v jakem se to aktualne nachazi (protoze pred pul+ rokem, kdyz jsem se to snazil rozchodit, to byl dost pain a pusobilo to velmi nedodelane) a taky ten novy UI Toolkit. Pak klasicke veci typu Plastic / CloudBuild / RemoteConfig a podobne - uz tisickrat omilane, neco malo z AR/VR - vesmes nejake dema a hry, par drobnosti kolem URP / HDRP, nejake infa kolem Networkingu (coz je v jejich podani AFAIK vicemene Photon zabalenej do par "Unity dashboardu"), ale obecne nic, co by mi melo "ujebat dekel" nebo o cem bych zatim neslysel.

    Postupne ale budou poustet ty navazujici talky, tak jsem zvedavy, jestli narazim na nejakou perlu.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Startuje 19.9.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam