• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Mě by docela zajímalo v tom mobilním segmentu jaké % obsazení mají ty enginy a zda Unity nedosáhlo tak nějak monopolního stavu? Pokud v podstatě ano, tak bych odhadoval, že se bude dít podobná story jako bylo u Windows.
    GORG
    GORG --- ---
    The Unity Disaster Gets WORSE - IronSource And A New Tech Trend
    https://www.youtube.com/watch?v=ZOCTSp_U-KI


    tady koukam jeste nekdo vyhrabal dalsi detaily
    GORG
    GORG --- ---
    New game-engine fees 'unlocking engine for growth' at Unity, as analyst upgrades stock to a buy - MarketWatch
    https://www.marketwatch.com/story/new-fees-unlocking-engine-for-growth-at-unity-analyst-upgrades-to-a-buy-2fb7f846

    tak market analytikove to vidi bullish.. no tak jasne.. potencialne jsou v tom vetsi zisky zejo.. bullish.. otazka, jestli to klapne no.

    Unity ...It Just Keeps Get Worse
    https://www.youtube.com/watch?v=sBXdRNTYlYQ


    aha, to by davalo smysl.. ze ten nakup IronSource je vedl k tomu zlikvidovat jejich konkurenci AppLovin? To je fakt otazka, jestli by takovy krok byl nelegalni

    tldr; pokud prejdete na jejich AD system, tak jim prej odpusti 100% vsech tehle novych poplatku. proste - jako pasivne agresivni vydirani :) Asi na popud IronSource
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Četl jsem také něco o tom, že nedávno skoupili nějakou marketingovou firmu nebo tak něco a také zmínku o Automotive? Takže kdo ví?
    Fakt je že už jen dle počtu zaměstnanců je něco špatně ve vedení a že tam zřejmě levá ruka neví co dělá pravá. Když to srovnám s Epyc.
    Jako hodně firem dle mého skončilo naprosto zbytečně a nebo nuceně že na ně zaklekl někdo silnější.

    Jako pokud se mi poštěstí, tak další hru bych asi vyvíjel v Unrealu? Ale vzhledem k tomu jak to dopadlo s mou hrou a jak dlouho jsem se snažil k vývoji her dostat, tak nevím jestli se mi ještě poštěstí. A peníze nemám. Jinak bych určitě chtěl a založil si vlastní malé studio. Tohle byl můj sen už min od 98, kdy mě přestaly hry uspokojovat a chtěl jsem přinést hráčům něco víc a pokud možno i zajímavého a trochu pokud by se poštěstilo originálního. Jako třeba multiplayerovou MMO TD. To měla být fáze 2 té mé první hry, když by se zadařilo.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ROLAND: fakt by me zajimalo, co tam delaji...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    FRK_R23: unreal umoznuje vyuzivat c# v editoru, ne pro herni kod. Iteracni smycka s c++ se sice (udajne) brutalne zrychlila a uz to nepada furt na hubu, ale oproti unity je to porad peklo, takze jsi nuceny pouzivat blueprinty, coz je uplne jiny druh pomaleho a neefektivniho pekla (blueprinty jsou super na relativne jednoduche veci ala level skripty, tam muzou byt i lepsi a prehlednejsi nez klasicky kod... ale udelat v nich cokoli komplexnejsiho je des a prisernost).
    z hlediska programatora je unreal oproti unity na vyvoj zoufale a neskutecne pomaly, hlavne v prototypove nebo nejake experimantalni / ladici fazi.
    a jsou veci, jako treba editorove skripty, coz muze neskutecne urychlit vyvoj, ktere v unity udelas doslova za nekolik vterin a v unrealu, kdyz uz slozite zjistis jak, delas hodiny, protoze musis pouzit tuny boilerplate kodu.
    Unreal ma sice spousty vyhod a jsou veci, ktere proste v unity nikdy neudelas (vice svetu treba), ale fakt neni vhodny pro ministudia
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    GORG: No dneska jsem četl že Unity má zřejmě i přezaměstnancováno. Přes 7 tisíc lidí, což je třeba prakticky dvojnásobek než má EPYC. Takže jen platy zaměstnanců odhaduji náklady tak okolo min 15mega USD měsíčně?
    GORG
    GORG --- ---
    Jinak já kdysi si v Unity hrál něco zkoušel tvořit... později se setkal s Unreal enginem a ten způsob práce mi vyhovoval víc, ale to můžou být spíš preference osobní.

    Každopádně Unreal je teď buzzword největší kolem nanitů a spol. , a i tools (na 3D charaktery, rigy, procedurální generování...) a celkem férový price model. Kdo nevydělá víc jak milion $ (?) tak jim ani nemusí nic platit. O Unity jsem o revolučních updatech neslyšel, i když neměl jsem obavu, že by nepřežil nebo začal být nějak irelevantní i přes UE5. Až doteď teda no ,)

    Imho to rozhodnutí rollbacknou.. A s dalším šrámem na pověsti se prostě na unity bude budovat dál. Ono ještě ta vyjádření ředitele Unity jsou taky dost na palici... formátem i obsahem, a už i v minulosti nějakým vývojářům ve tweetu či kde nadával, že jsou "fucking stupid" či co.:D ...
    Asi to rozhodnutí zruší , vše se přežene a pojede se dál

    Možná fakt chtěli prachy no.. nedávno koupili nějakou velkou firmu na akvizici přes reklamy (ale revenue z toho asi až časem).. propouštěli zaměstnance
    GORG
    GORG --- ---
    PECA: Blueprinty jdou kombinovat s c++ podle potřeby, kde je úzký hrdlo pro optimalizaci. Unreal se dušuje, že blueprinty jako takový zas o moc pomalejší nejsou... a jo přechroustá se to na c++..

    Jo, voser může být už i upgrade verze enginu.. Přejít na jiný pro studio asi leda v dlouhodobém horizontu.. Jednak, jak tu zmiňujete ty tooly, a i ti samotní zaměstnanci, co by se museli naučit nový engine nebo je propustit a najmout unrealisty, a dost asi i vůbec finalizace projektů .. firmy si nad to asi i postaví nějaký framework a vůbec workflow ..

    Já jsem Unity fandil.. měl jsem ještě před pár dny jejich akcie :-) Ty na to zatím moc nereagovaly cenově,a le nechci riskovat. (no já si je koupil, protože Unreal na burze není :-))
    I mají celkem našlápnuto mimo herní průmysl a snad i prej větší pokrytí trhu ve hrách než Unreal (asi tou dominancí na mobilech.. i když Unreal umí deployovat na android/ios taky)
    Pozitivně vypadala kolaborace Unity v jiném průmyslu (automobilky, ... ).. skoro mi přišlo, že se na to teď víc zaměřovali než na hry
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    DJFRACTAL: Můžeš mi to prosím trochu osvětlit, jestli to chápu správně?
    Co tedy ten bojkot obnáší? Jako že vypnou u svých mobilních her reklamy? Nebo nějaký modul kdy z těch reklam má příjem krom vývojářů, tak nějakou část dostává i Unity? Netuším jak to funguje v té mobilní sekci.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    Unity boycott begins as devs switch off ads to force a Runtime Fee reversal - Mobilegamer.biz
    https://mobilegamer.biz/unity-boycott-begins-as-devs-switch-off-ads-to-force-a-runtime-fee-reversal/
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Takže vlastně dost možná i Unity je ve finanční krizi a tak udělalo tenhle krok.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    PATRIKSIMA: Tak jistě, však se dostal už před pár lety s náklady v podstatě na roveň Hollywoodu. Jen mi to prostě přijde totálně uhozené a kolikrát mimo realitu. Stačí se podívat jak velké sekery aktuálně ti velcí hráči mají. EA se třeba přezdívalo zabiják studií, protože se snažil vymanit z možného bankrotu tím že prostě skoupí menší studia ze kterých by mohlo něco kápnout. Před ním v podstatě to samé udělalo Vivendi. Osobně v podstatě všechny ty velké hráče vnímám víceméně jako nafouknuté korporátní bubliny, co se snaží zpeněžit co se dá. Ale přitom jsou dlouhé roky víceméně jednou nohou v bankrotu. EA, Vivendi, Activision atd. Takže čekám kdy a jak to praskne.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    PATRIKSIMA: U těch AAA, když rozhazuješ tak určitě, ale za mě tedy se dá udělat poctivá a kvalitní „AAA“ do nebo okolo 100 mega. Ale tak záleží na typu hry a primárně na velikosti týmu a schopnostech managmentu. Ale vůbec tohle klasifikovaní AAA, mi už hodně dlouho přijde dost ujeté a na hlavu. A neuznávám to. Degeneruje a degraduje to celý herní průmysl.

    A obvykle co jsem nejen četl, tak víc než samotný vývoj obvykle nejvíc sežere různý marketing a vymejšlení vymýváren. A nejsem si jist, ale pak se kolikrát uvádí to sloučené číslo a dost to klame. A samotný vývoj pak kolikrát z té uváděné částky tvoří 60-30%. Občas v extrémech i méně. Vůbec mě přijde už hodně špatně pokud na marketing dáš nebo musíš vynaložit více než 1/3-1/4 z celkových nákladů. Ale tak jistě když ti to zajistí zisk. I když tedy nevím, když i ti největší kolikrát stáli nebo stále stojí před bankrotem, nebo vlastně v podstatě jsou v bankrotu, jenže jsou tak velký, že pak ani ten bankrot není jen tak.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Ona bohatě stačí neuvážená aktualizace samotného Unity na novější verzi aby si s projektem měl pak plné ruce práce. A rozdělaný projekt migrovat na jiný engine? Tam se připojuji k názoru, že je to tak na sebevraždu a málo kdy proveditelné.
    PECA
    PECA --- ---
    Já nejsem gamista, ale jelikož v C# programuji, tak jsem s ohledem na syna po nšjakém enginu koukal. Pak se tedy syn "kontra-generačne" vymezil, že je grafik a ne nějaký programátorský otrok ( :D ). Ale jak viděl dema na nový Unreal 5.x, tak zkouší dělat gamesu v Unrealu v tom jejich grafickém designéru (nevím jak tomu říkají). Techicky mi to připadá, jako když vytváří vývojový diagram, ale na pozadí se to překládá asi do C++ (nebo se to lepí z nějakých připravených c++ tříd). Nevím, jak je to robustní, nemyslím si, že by se takto dal postavit nějaký AAA titul, ale funguje to. A má pocit, že vlastně neprogramuje a až to rozběhám tak si do toho dosadí svoje asety.
    No, uvidíme. Příští rok na střední, než dodělá vejšku, bude svět a AI tooling někde úplně jinde. :D

    Každopádně, kdo má rozdělaný projekt, tak úplný "voser" je někdy už jenom změna verze knihoven. Natož pak měnit komplet engine, notabene s jiným jazykem. Sad story bro.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Čistě zájmová otázka, proč neni alernativou Unreal engine? c# tam funguje taky, nebo ne?

    Nejsem kodér, dělám hlavně animace, takže o tomhle nic moc nevim.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    prejit na novy projekt, mozna... prejit uprostred projektu je... na sebevrazdu. tim spis ze z pouzitelnejsich enginu pouziva c# akorat godot a to jeste dost vachrlate. (existuje teda stride, driv xenko a paradox, ale netusim v jakem je stavu... kdyz to jeste nebylo open source, zkousel jsem to a bylo to priserne pomale a strasne nejiste ve vsem moznem).
    Nicmene ja unity chvalim :D dost me to inspiruje vratit se ke svemu prastaremu c# enginu, ktery jsem nechal byt kdyz vyslo unity s podporou iosu...
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj, vcelku slusny prehled Enginu. Mnohe z nich jsem ani neznal a vypadaji slusne. :)
    Unity Game Engine Alternatives
    https://www.youtube.com/watch?v=nCBgD9sBODQ
    BYDK
    BYDK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam