SHIGORBIRDMAN: Však jsem psal že se v tom ztrácím a že bych jinak bych se do vývoje v tomhle bez právníka specializujícího se na IT právo ani nepustil. Protože normální právníci to ani řešit vůbec neumí, alespoň z těch co jsem před pár lety poptával o informace a možnosti.
A teprve teď mi došlo že jsem měl na mysli Public Domain, CC0 a jak jsem si nedával pozor tak nějak se mi do toho namontovalo GNU GPL Klasika zkratky a už se vezu.
Takže se tímto omlouvám za zmatky. Také jsem to bral u toho GNU na základě toho co jsem slyšel od lidí co jedou Linux a ten je přeci GPL? A pak jak jsem hledal a co jsem četl v GNU. Kdy jsem si při četní toho seznamu a vlastností těch různých verzí na GNU přišel jak na divokém zápaně místy kombinované s komunistickou ideou v jednom. I na základě těch pár právních přestřelek co jsem kdysi četl.
Ale i tak bych řekl že tu vidím rozkol. Jedna věc je šťourat se v kódu a měnit ho a druhá věc je vyhotovení díla a vlastně uměleckého díla, kam bych řekl že hra patří. A tedy pak spadá primárně pod autorský zákon a licence je druhotná, pokud nebyla porušena? Takže měl jsem za to že když jen použiju engine a nebudu v něm provádět změny, tak přístup ke kodu je stále v tom enginu ve kterém ta hra byla udělaná, ale samotnou hru mohu uzamknout. Ale asi to bude záležet dle verze GNU GPL. Ale nejsem právník takže netuším jak tenhle spor by dopadl. Hru také můžu vydávat buď v klasickém režimu živnosti a nebo v autorském režimu kam spadají třeba spisovatelé. A ani právníci pořádně nevěděli jak mi odpovědět a říkali že co se mi jeví jako výhodnější.
Prostě nevím a po mnoha zkušenostech nevěřím že Godot bude spása a vysvobození, pokud Unity krachne. A kdy už před asi 5 lety jsem dost vývojářů slyšel říkat že pro ně Unity je mrtvé. A nejčastěji jsem slyšel přechod na Unreal a nebo Lumberyard a o Godotovy jsem prvně slyšel asi před dvěma roky? A tuším že mi o něm říkal zrovna BDYK.
A za mě Lumberyard je mi už od začátku proti srsti jen kvůli tomu protože je to AMAZON. A teď koukám že je to O3DE.
A já měl Unity rád, i protože nějak jsem se alespoň tom nezbytném základu dokázal relativně orientovat a nějak jsem to měl spjaté nevím proč s Androidem. Což v Unreal enginu cca před 6 lety z nějakého důvodu mi přišel až příliš komplikovaný se nějak v něm orientovat a tehdy jsem ani nenašel že by umožňoval dělat hry na mobily.