• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARGANNAHObezita
    DIVA
    DIVA --- ---
    TAPINA: bramboráky teda za extra rychlý a jednoduchý recept nepovažuju, zvlášť když si věčinou ublížím struhadlem a zaseru půl kuchyně .)
    DIVA
    DIVA --- ---
    MANXX: já mám třeba (zcela subjektivní) dojem, že co jím zdravěji, mám pleť lepší. nevím jak s vráskama, ty sou asi stejné, ale zdá se mi že se mi krapet sjednotil odstín v ksychtě. mívám tradičně tmavé oční okolí (ne přímo kruhy pod) a vypadá to že to dobře reaguje na ňákou změnu v jídle .) ale cvičit zatím moc necvičím, tak ale budu se pozorovat .)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAR_TINA: jasně - chemie v jídle je stránka, kde mají rozepsaná složení, byť je to založené na proti E hysterii.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MALKE: Polotovarové polívky už kupuju jen na chalupu. Doma jsem zjistila, že udělat polívku ze zeleniny a primárních ingrediencí vyjde na pár korun a je toho kotel na několik dní.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    ZUZKAOU: nejde jenom o chemii. Danone umí nacpat do jogurtů cukru, že drží spotřebuje polovinu produkce třtiny z Francouzské Guyany.
    A nadbytek cukru je špatný.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    NIGHTFURY: jsou nastejno. Oboje jsou to podivné hmoty od Danone ;-) http://www.chemievjidle.cz/vyrobci/danone-a-s
    NIGHTFURY
    NIGHTFURY --- ---
    MAR_TINA: O to přesně jde.. dětem se to líbí, dokonce je pod víčkem "sběratelská magnetka" nebo samolepka.. a přitom je to fakt kejda (máma to kupovala naší nejmenší, protože se jí to samozřejmě líbilo - teď už jsem ji přesvědčila, že je to fakt šmejd a jedí normální bílé jogurty s marmeládou/medem/ovocem) - aneb jak výrobce naučí lidi jíst chemické hnusy a náhražky bez námahy - začne už od mala..
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    to myslíte ty jogurty s divoce barvenýma kuličkama polystyrenu na víčku?
    To je zlo, aby člověk radši nevodil dítě do obchodu, protože jak vysvětlit, proč nekupuji tak hezký jogurt, který je pro děti.
    NIGHTFURY
    NIGHTFURY --- ---
    MALKE: Mně přijdou Kostíci i Dobrá máma tak nějak nastejno.. a nejhorší na nich je, že jsou prezentovány jako výrobek pro děti - pak mají děti jíst normální jogurt, když jsou zvyklé na škrobovou oslazenou kejdu..
    To, že škroby a cukr obsahují 3/4 pseudojogurtové produkce, je podle mě taky hodně špatně a hodně smutné.. Naštěstí moje tělo tyhle věci odmítá (když si dám k snídani jakýkoliv nejogurt - včetně těch relativně přijatelných - prostě je mi celé dopoledne na zvracení; když si dám Hollandii nebo obdobný produkt, je mi normálně dobře)
    MALKE
    MALKE --- ---
    TAPINA: A tož já nevím, sice nekupuju "Maggi dobré nápady", ale s polotovarovou polívkou bez všelikých... ehm... divných věcí problém nemám. A taky je na to reklama. Knorr chce nějak přimět lidi, aby ho kupovali raději než Vitanu, ale to přece apriori neznamená, že je to úplně blbě. Jistě, člověk se zdravým rozumem by to měl brát jako nouzovku, ne základ jídla od báječné matky, jak se reklama snaží sugerovat, ale tvrzení, že tam musí být to, co by člověk se zdravým rozumem nekoupil, mi připadá přehnané.

    NIGHTFURY: Dobrá máma není nijak dobrá, a je v ní cukr a škrob, stejně jako ve 3/4 veškeré jogurtové produkce. Nekupuju to, ale z mého hlediska jsou opravdová prasárna až Kostíci. (Ale samozřejmě chápu, že ta hranice je pro každého jiná, jak jsem řekla, nepovažuju to za nic zdravého.)


    ZUZKAOU: Asi tak:)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    To je totéž, jak někdo někde psal, že zná člověka, který kupoval pytlíkové těsto na palačinky, protože nevěděl, že udělat ho doma je triviální. Já jsem si něčím podobným prošla s bramboráky. Kdysi jsem kupovala pytlíkové těsto, ke kterému se jen přidají brambory (a ani by se nemusely, bramborový škrob už tam taky byl). Dost lidí prostě neví, co s těma základníma surovinama, a které tam vlastně patří.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    pochlubím se tady, když jsme u NEjídla.
    Včera jsme se vydali na velký nákup do Globusu a v celém plném koši za 3,5 tis. bylo jedno jediné maličké nejídlo (pochoutka pro muže). Ostatní byly ze tříčtvrtin základní suroviny a zbytek kvalitní llehce zpracované jídlo (jogurty, sýry apod.).

    To by chtělo oskenovat účtenku :D
    NIGHTFURY
    NIGHTFURY --- ---
    MALKE: Dobrá máma JE tragická.
    TAPINA: Absolutní souhlas - šmejdy a náhražky normálního jídla POTŘEBUJÍ reklamy a líbivé obaly, jinak by neměly šanci na trhu uspět.. smutné je, že velká část lidí se živí pouze tímto "nejídlem" a základní potraviny znají tak možná v podobě jablka ke svačině pro děti..
    AIJA
    AIJA --- ---
    Docela by mne zajímalo co je už vrásčitý obličej a co ještě ne...
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    V reklamách musí být to, co by člověk zdravým úsudkem prostě nekoupila. Nic, co je v reklamách, není zdravé. Od polotovarů Knorr a škorobvých jogurtů, přes čokoládové tyčinky a hubnoucí nápoje, až po granule Pedigree a Friskies. Reklamy jsou cílené na lidi, kteří nechtějí nad nákupy přemýšlet a vezmou to, co se jim nejvíc vnucuje. Takové věci nemusí být dobré ani kvalitní a i tak budou prodávané.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ELIZHANNAH: v reklamních blocích se střídají ty reklamy, pro které je zaplacený reklamní prostor. Pravda, před 89. šla reklama na med a nebo zelný salát, ale v současnosti výrobci základních potravin sahají po jiných marketingových nástrojích než po televizní reklamě.
    MALKE
    MALKE --- ---
    BLONDYNKA:




    ELIZHANNAH: Jestli vidíš jenom tyhle reklamy, máš asi jinou televizi:)) Nicméně ano, reklama na mrkev moc častá nebývá. IMO je to téma na studii, ne na pár řádků v diskusi... má to spoustu aspektů včetně lidské touhy po slasti, popírání, že by na tom bylo něco špatného ("jak do nich dostaneme brambůrky? - svážeme to s něčím příjemným" - stejný princip jako ty veselé scény z baru u chlastu, dávná reklama "moje parta - moje Petra" a tak), a zároveň touhy vyrovnat se modlám zábavního průmyslu (on málokdo může vypadat jako Angelina Jolie, s pytlíkem brambůrků už vůbec ne) a touha po jednoduché cestě... Zkrátka: ty reklamy se snaží prodat lidem něco tím, že jim sdělují "máš právo jíst junk food, kil se můžeš jednoduše zbavit".

    Že by to bylo hned vedle sebe, jsem si nevšimla, a stejně tak vídám reklamy na jiné potraviny (mlíko, jogurty - ok, Dobrá máma není zrovna vzor zdravého jídla, ale tragické mi to taky nepřipadá), ale možná se na to jenom dostatečně nesoustředím, neb to nijak zvlášť nesleduju.

    (Ale to je jenom nához, v žádném případě nějaké vysvětlení, to by chtělo spíš psychologa a sociologa...)
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    Mohli byste mi někdo svým moudrým vhledem něco vysvětlit? Jak je možné, že se v televizních reklamních blocích vcelku pravidelně střídají reklamy na junk food (nějaké čokoládové tyčinky apod.) a reklamy na různé přípravky na hubnutí? Fakt je to hned vedle sebe. Jako by na světě neexistovalo nic jiného než se cpát sladkým a pak to zase obtížně shazovat a pak to zase zajíst sladkým... trochu na hlavu.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    opet dekompenzace online :)
    No, mozna kdyz se clovek vyleva na tech internetech, tak je pak hubeny, nebo mu nevznika Kummerspeck - Spek ktery clovek nabere, kdyz zajida negativni emoce. Viz tenhle vesely clanek
    9 Foreign Words the English Language Desperately Needs | Cracked.com
    http://www.cracked.com/article_19695_9-foreign-words-english-language-desperately-needs.html
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    MANXX: Nevím, které fotky máš na mysli, ale kritika mě nijak netrápí, klidně si jí užijte dosyta.
    K tvým "nenápadně" podsouvaným poznámkám o dietách a cvičení atd. bych jen řekla, že dost pochybuji, že bys měla jakékoli osobní zkušenosti s tím, jak působí na obličej cvičení, žeano.
    A opravdu hodně pochybuju o tom, že bys dokázala konkrétně označit nějakou mnou tvrzenou nepravdu o mých vráskách. To je asi tak všechno, co se k tomu dá říct.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam