HIMLHERGOT: Učitelka na prvním stupni se zdaleka ve škole neučí jen číst a psát a počítat a jak to učit. Víceméně ti to vypsala EDERA. Krom toho je to také dost "široký obor", musejí umět od všeho poměrně dost věcí. Představa, že by to zvládli středoškolačky je absurdní, trošku mi to připomíná argumentaci NERVu .
NERV vymýšlí podobné blbosti a je to tak vždycky, když ekonomové radí učitelům. Učit opravdu nemůže středoškolák, to je mimo realitu. Jinak nic proti NERVu a ekonomům, pouze zastávám názor, že by se ekonomové měli věnovat svému oboru a o tom,kdo a s jakým vzděláním by měl kde učit, by vládě měla radu pracovní skupina složená z odborníků daného oboru - školství. Bohužel pan Dobeš je parodie na ministra a od toho se leccos odvíjí...
A imho dotaz, chtěl bys aby např. tvoje děti učila na 1. stupni 20 letá středoškolačka rok po maturitě? Neříkám, že ty holky ze střední nic neuměj, ale rozhodně neuměj tolik, aby měli učit na 1. stupni, kde těch prvních pár let v podstatě rozhoduje o tom, jak ta škola děti baví a bude bavit (a kam pak také v životě budou směřovat)...
K těm sestrám. Pokud se přeneseme přes tu pichlavou poznámku o postelích, pak je jasné, že sestra dnes už velmi často vykonává dost odbornou práci a imho co jich pár znám, tak taky jak fyzicky, tak psychicky náročnou. A i na to je někdo musí připravit (nemá možnost se splést, pracuje s lidmi, kteří umírají atd.). Opět si myslím, že tam to Bc. celkem sedí, navazující už by asi bylo zbytečné. Je otázkou, jestli v rámci toho Bc. programu nemůže mít i nějakou specifickou odbornost (napadá mě třeba fyzioterapie atp.), ale nevím, jestli by to vůbec reálné. To je k diskuzi (ale spíš zdravotníků)...
P.S. Minule jsem se špatně vyjádřil. Mělo by chodit méně lidí na VŠ a zároveň by mělo být méně lidí s maturitou. Dnes odmaturuje už téměř 80 % dětí, což je i demograficky totální nesmysl. S takovýmto poměrem bysme byli nejgeniálnější země široko daleko. To bohužel nejsme...
Ale opět se vracím k začátku. Vadilo mi to vypichování (nesmyslné) jednotlivých povolání, nad celkovou změnou systému, která je potřebná, ale musí být komplexní. Né plácnout, že tihle a tihle můžou mít střední. Ono i programovat tě naučej na střední, ale abys mohl dělat něco pořádného, tak ty další vědomosti navíc potřebuješ...