Koupil jsem si v anglickem originale noveho Stephensona, REAMDE se to jmenuje. Je to VELMI ukecane, je z toho zcela jasne a zrejme ze knizky vznikaji na zaklade zahranych shadowrunu nebo neceho podobneho, takze je tam do posledni chvile duraz na detail a realisticnost v tom smyslu, ktery by dobry spisovatel preskocil.
Zajinmave ovsem je, ze cela idea knihy je postavena na nejakych problemech ve virtualnich svetech, ktere jsou s tim nasim propojene pomoci penez. Tedy vlastne jakejsi Work of Warcraft ve kterem se toci obrovske penize.
V ramci nejakeho okrajoveho vyzkumu jsem nasel clanek na wikipedii, ktery mluvi o podobnych udalostech jako kniha samotna, v tomto pripade nejaky crak, cktery vedl k silene infekci a vyvrazdeni vsech slabsich hracu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Corrupted_Blood_incident#Great_Zombie_Plague_of_.2708
Stephensonova kniha prave popisuje jeste jednu rovinu, a tou je realny terrorismus, jenomze jak se zda, tak pan autor zcela chytre zkombinoval to co pisu na te wikine jako telo clanku s tim, co pisou na konci clanku, tedy ze chovani hracu v techle virtualnich svetech se pouziva k modelovani chovani teroristu ve svete realnem. Konecne takove odkazy v knizce jsou taky, napriklad hraci hlidaji pruchod do nejake casti letiste a kdyz tam tudyma projde nekdo kdo nema, a oni jej chyti, tak splnili tzv Trespassing Goblin Quest. V podobe hry se to pak projevuje opravdu jako hlidka u branu hradu, kam chodi kdekdo...
Zajimave zajimave, augmented realitty zda se prostupuje obema smery, jak jsem necekal.
MMchodem po 600 anglichych stranach tehle knihy zacinam byt unaveny a chtelo by to pointu uz nejakou, ale snad se ji dockam aspon o 450 stran pozdej.