• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVEOVERDRIVE, nejlepsi pritel sama sebe: „Nech si zdát o spaní“
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    https://m.tonerprint.cz/milimetrovy-papir-a4-50-listu-p49472/#gallery

    A zacalo to tim, ze jsem si uvedomil, jak strasne me fascinuji mikrotuzky od spolecnosti Pentel.

    Ne, vlastne to zacalo tim, ze jsem si vzpomel, ze jsem jako dite s otcem programoval “na papir” ve Fortranu, Cobolu a pozdej na pocitaci ve FoxPro, mmchodem diky FoxPro vzniklo SQL, resp tam bylo poprve implementovano, co tak vim
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Kdyz uz vzpominame:

    OVERDRIVE | Labka : Hackerspace Ostrava : ten pocit kdyz... se verejnopravni rozhlas soudi se statni prispevkovkou [ OVERDRIVE @ Labka : Hackerspace Ostrava : ten pocit kdyz... se verejnopravni rozhlas soudi se statni prispevkovkou ]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    FRDK: Neverhood samozrejme zname!!! Pry ma i dvojku, uz. Kdyz bys s nama chtel zahrat Shadowrun, tak je sance, ze se zas konecne stane. Jsou to pondelky od 18:00 v Labce, spat se pak da u me, treba. Mame malo hracu, takze kdyz neprijdou 2 uz se to rusi, takze dalsi, co taky neprijde vzdycky, tak by se hodil. Kdyztak bookni muj audit Sh-do-run, Cyberiane, bookni si ho taky, at uz se zas hraje, ja bych fakt uz zas nejakej run dal, muzem nejaky weekend i u me doma, klidne...
    FRDK
    FRDK --- ---
    Ale tak jo, Quake, Duke Nukem, pak Unreal, Halo...
    Pár těch her jsem hrál.
    Descent samozřejmě, zrovna nedávno jsme ho s kýmsi vzpomínali tady někde vedle. Jak říkáš, full 3D, hodně nové, zprvu hodně matoucí a dezorientující.
    Stalkera jsem o dost později taky zkoušel, ale ňák mi to moc nešlo a taky už to bylo v době, kdy mě ty hry přestaly bavit :/
    Měl jsem pak ještě doma ňákou dobu dvě plejka, ale to už se na to víceméně prášilo.
    Lumley a jeho Necroskop! Jasně!! Xhyt jsem hned první knihu, co vyšla a pak si hlídal další. Nakazil jsem ještě kámoše a spolu jsme to žrali. Mám dodnes prvních asi pět/šest. Vloni jsem narazil (po těch letech) v Levných knihách snad na šestnáctku :))
    Já zas hrával akorát Dračí doupě.
    Taky mě fantasy tolik neoslovuje,ale novyhraňuju se vůči němu.

    Jo, ještě jsem si tuhle vzpomněl na Neverhood. Trochu z jiného soudku, ale boží :)
    [ FRDK @ Co vas nedavno potesilo nebo pobavilo? ]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Gro mojich hrani ve skupine byl vzdy pen-paper Shadowrun, bud jsme hrali na skolnich weeletech, kde vsichni ostatni chlastali nebo sportovali (kdyz se muselo nekam jit, utvorili jsme ctenarskou skupinu a v zajeme si vykladali dej knih, co ostatni jeste necetli, treba Necroskop, Kulhanek - Vladci strachu/Cesta krve), nebo se hral Shadowrun. Cca 5 lidi, Orawitz, Bota, Korican, Mrazek, Ja. Tehdy vznikla cela ta moje/korycanova podtika, s barem Zkurvena Ryba, kde podavaji piti Duha (naposledy odzkouseno mesic zpet id Cyberstor a Speedim).... Shadowrunem jsme travili dny, v celkovem souctu casu to muzou byt i roky. Nikdy me nebavilo Draci Doupe, nezajima me a nikdy nezajimala poetika rytiru, carodeju a hranicaru, stejne jako me nebavi exht fantasy. Zdevastovane opustene mesta, hackeri, vrtulniky, vsudypritomny Velky Bratr, chudoba a nasili v post-apo Americkych mestech, to je muj salek kavy do dnes. Industrialni/sf horrorove settingy jako half-life, system shock, quarantine, dreamweb, bloodnet, hell, deus ex, syndicate...

    Drogy, korporace, korupce, industrial hacking, industrial espionage, cyberware, ...

    Samozrejme to vyeskalovalo v pocitacovych hrach genialnim Falloutem 2.

    Kazdou ze zminenych her vlastnim a vsecky jsem si dal znovu, pokud to slo.

    Dustojny nastupce je pak samozrejme Stalker (shadow of chernobil, call of pripjat, clear sky)... jak jsem psal driv, tak ta kombinace mrtvych krajin, toulajicich se zoufalcu s ruzne podlymi zamery, obcas radioaktivnima potvorama a mistama, kdy se Zona projevuje jako nepochopitelna a nelogicka sila, menici nase chapani reality, to je fakt sqvely kus prace a ac uz roky hry opravdu nehraju, pac 99% veci je vicemene jen odvozenina neceho starsiho a lepsiho (ve hrach mi chybi zamer, proc bych jako mel hrat neco, kde jen zabijim pro expu a lepsi zbrane, panenky me bavi spis vysvlikat, nez oblikat do platovejch zbroji, podle meho v zanru umrely adventury, kdy nasili nebylo jediny duvod hry a dungeony, kde bylo mimo nasili potreba i byt chytry a umet si neco pamatovat)...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    FRDK: Ja ty lan party moc nezazil jako dlouhe akce, ale otec mel 3 PCcka, dokonce jedno s mysi, hodne se jel Doom, Quake 1 a pak Duke Nukem 3D, ten byl nejvic, pac nektere custom mapy pocitaly s tim, ze nekdo ma jet-pack, takze hra pak byla temer uplne 3d (moh jsi byt i ve vzduchu). V tomhle pak byl prelom Descent, coz bylo 3d, ktere uz jsem pak znova nezaznamenal, kdy jsi mel letadylko/kosmolod v prostredi 0 gravitace, litalo se tunelama (pak bylo jeste Terminal Velocity, kde se litalo nad planetou)... to bylo hodne cool, x,y,z a 3 rychlosti v techle osach. Vlastne jako vesmirny litani, akorat bez orbitalnich pritazlivosti. Nebylo zadny dole nebo v zadu, ... to bych si zahral nekdy sitove, i kdyz uz to bude asi potiz.

    Jinak velke akce, kdyz nebyli nasi doma, tak byly vetsinou filmace. Rikal jsem tomu Spiderova Letni Skola a nonstop bylo neco pusteny z mejch sbirek: Duna, Blade runner, Vetrelci, Stalker,... kdo prisel moh bud pouzit rodicovskou loznici a tam soustat, muj pokoj a tam sedet na netu (54,4 kbps modem US robotics) nebo balkon (tam se kourilo, obcas nekdo z balkonu i zvracel ;) a nebo obyvak, kde se pilo, davaly tripy a koukalo na filmy.

    V te dobe se dost hral Carmageddon a pres den se kouril hashis a hralo se Sorbakem vylepsene clovece nezlob se, kdys na cizich nasazovacich polich mel teleport na jine takove pole + telefragg (kdyz na nekterem nekdo stal) + mohl jsi jet dopredu i do zadu (nikdy pres sve nasazovaci pole)... kdyz jsi hodil sest a neco, moh jsi jet sest dopredu a neco treba do zadu. Jedna ctyrhracova partie muze trvat treba i den ;)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Poridil jsem si Hacker News clienta na tenhle “spravodajsky” server, a neni to spatny, vlastne jediny druh zprav, co me dlouhodobe zajima

    Ask HN: What books changed the way you think about almost everything? https://hn.premii.com/#/comments/19087418
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Kdyz uz jsme u super ˇuziky z filmu, Dreamweb ma dobrou a to jak Amiga verzi tak CD verzi. Mmchodem Dreamweb je porad vysoce hratelny Cyberpunk s paradni atmosferou, hrozne me bavi, jak vlastne v cele hre vidis tu linku, ze je docela mozne, ze nedxistuje zadny komplot a tech 7 nebo kolik lidi, co Rian sejme stylem “sekerou, pred milenko lezici post coitum v posteli”, tak mozna, ze jsou ti lidi novinni.
    Hra ma dokonce manual, ktery popisuje jak textem, tak obrazem, ze Ryan nekolik tydnu v kuse nespi. Je to jakoby jeho dennik, psane je to jakoze rukou a prvni dny si jen stezuje, ze dik strasnym snum jej boli pres den hlava a nemuze vydrzet v praci, pak zacne popisovat, ze vnima pocit konspirace, prestane do prace chodit, apismo je najednou cim dal necitelnejsi, na poslednich strankach, to uz ma byt cas, kdy hra zacina, tak uzje pismo tak mimo, ze ma na strankach jen par rozhazenych slov... fakt dobry!

    Ost jsou na youtube.
    FRDK
    FRDK --- ---
    Mno, jak já na tu techniku a obzvlášt kompy nemám buňky a nikdy mě to moc nebralo, není ani moc těch her, co jsem projel či vůbec hrál. Ty, co zmiňuješ, neznám. Wolfsteina a Dooma samozřejmě jo. I ten perverz mód :)
    Ovšem HL, s tím jsem si užil. Udělali jsme s pár kamoši někdy před dvaceti, když naši byli fuč, první LANku. No, LANku - síťovku jsme neměli, takže propojené vždy jen dva kompy. Jel se hlavně a především Half-Life. Tenkrát jsme tomu fakt propadli a jeli to týden v kuse, občas někdo odpad, šel se najíst, vyspat, whatever, ovšem hned jej zastoupil někdo další. Jenže já jsem mezitím musel chodit do práce. Doma zůstávala coby zodpovědná osoba má milá, jenže se to rychle rozkřiklo a každý chtěl taky, takže přijdu z šichty, otevřu dveře a tam hromada bot přes celou předsíň :D
    Zpravidla jsem bez otálení někoho vyhodil od otěží a pařil v kuse až do další šichty. Za celý týden jsem toho fakt moc nenaspal, ale jak byl člověk z toho vzrušení vyexcitovaný, ani to moc nechybělo :)
    Pak jsme to ještě párkrát zopakovali v menším, než se pořídila ta síťová karta, to už jsem se neúčastnil.
    Někdy později jsme pak ještě hodně mastili Counter-Strike.
    Ale tenkrát poprvé to byl fakt maras :)


    BTW Idoru z Tvého čtenářského Wishlistu tu někde mám.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    FRDK: Nee, mel jsem problem s enginem, delalo mi to hrozne bolesti makovice. Zato jsem si dost ujizdel na System Shock 2 a Deus Ex. To prvni ma mmchodem taky dobrej OST. A nikdy se mi to nepodarilo dohrat, poprve jsem to sel za hackera a strelce a v utrobach Shodan, kde uz je vsecko z masa, tak nebylo cim strilet a co hackovat. Rozehraj jsem to tedy za psyonica a zaseknul se znova jeste na palubach nemutovane lodi, kde zas nebylo dost psy poweru, abych to prezil. Ale myslim, ze za hackera me delilo od konce hry jen par mistnosti, kdyz jsem pak po letech koukal na ending. Deus ex jsem dohral. Ted jsem nedavno zkousel oboji, system shock 2 je furt hratelny, deus ex se na novych kompech podivne sekal. Doom me prave prekvapil, ze kdyz se tomu pridal mouselook a moznost skakat a drepat, zmenilo se to v normalni soucastny 3dcko, aniz bych musel hackovat, aby to bylo hezci nebo tak. Oproti System Shocku nebo Half-life ma Doom takovou heavy metalovou naladu, proste hit and run na plny koule, tam, kde oba sf horrory jsou o plizeni, reseni RPG style ukolu a tajuplne hruze. System Shock, Alone in the dark a Aliens byly v mem zivote 3 hry u kterych jsem se FAKT poctive bal, az to bylo neprijemny. Alone in the dark jsem i dohral ac byl hodne divny, dik isometricke grafice a experimentum s “kamerama”
    FRDK
    FRDK --- ---
    Minules' tu vzpomínal hudbu z Dooma nebo kýho výra.
    Half-life - hráls'?
    Half-Life Synthwave | Scythe Saga
    https://scythesaga.bandcamp.com/album/half-life-synthwave
    FRDK
    FRDK --- ---
    OVERDRIVE: Dostal jsem taky chuť. Jedna se schovávala v lednici.
    Ňom ňom ňom...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    FRDK: Tak to jo! Ja si jen nebyl jisty. Kazdopadne na to, ze je to bez ecek, tak to chutna bezva. Asi jako mliko hodne dlouho vareny 1:1 s cukrem.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    A vubec, jak je mozne, ze Vincentku skladujeme v podzemnich rezervoarech, zcela jiste nevyhovujicim potravinarskym normam, ktere pred cca 65 miliony let nebyly nijak propracovane, a jen co ji prelejeme do levne sklenene flasky, uz ma trvanlivost (uvedenou na vicku) pouze dva roky?

    Nekde jsem neco rehlednul, rekl bych.
    FRDK
    FRDK --- ---
    OVERDRIVE: Ne. Piknik, Pikao a Jesenka.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Vubec mi jich neni lito, tech chemiku, tedy.

    Asi jsem okoraly zivotem, co ja vim.

    Mmchodem nejmenovala se tahle vec drive jinak?

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Mel bych jit spat, v 8:30 musim byt kajsi na skoleni, ale nemuzu si pomoct, abych se nezeptal: Taky vas vzdycky zajimalo, jak chemici, kteri vyrabeji synteticke prichute limonad poznaji, ze zrovna tahle chemikalie chutna po angrestu?

    Mam podezreni, ze kdesi v lesich musi existovat ukryty hrbitov chemiku, kteri misto zeleneho caje vymysleli broskvovou.

    O masovych hrobech hlodavcu, predevsim vsak capibar, nemluve.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE: Vubec bych se nezlobil, kdych bych krom revolveru moh dostat k svatku (je mi jedno kdo bude mit svatek, at si jej uzije...) vazanou verzi nize zmineneho manualu. RTFM zlatym pismem ryte v lidske kuzi pridava +7 k char, +2 int, +wisdom darujicimu.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Dyz ja vim, ze uz jsem to daval i jinam, jenomze ono je to tak pekne udelany, ze mam jednou za cas tendenci se vratit... zvlast kdyz tady nekdo cituje cakly esoterismus...
    Esoteriky stejne jako ruzna nabozenstvi a samozrejme samanismus vnimam jako ruzne postupy dosahovani tehoz, nebo rekneme Jednoho... samozrejme, ze cim je to starsi, tim to je a) nakazlivejsi, b) odtazitejsi, c) uzitecnejsi pro vyklady a historicke zkoumani vic nez praxi, d) obalenejsi blaboly (ktere navic zmirnuji nakazlivost)


    Chaos magic je mlada praxe, sam tou cestou jdu od konce devadesatek, ale (su)realny zaklad je v krizovych padesatkach dvacateho st. Hlavni vlna prisla s Anglickou industrialni scenou tak v dobe vzniku punku, magicke neumetelstvi a technofobie, zpatecnictvi a nemenost rtutovite nahrazena Alisterem Crowleym, Moorcockm, Lascenicem a dalsimi, kteri devinovali Magick jako vedu, ne jako umeni, v osumdesatych letech doladili psychonauti se zaklady engineeringu a programovani.
    Pokud magi, ve smyslu dosahovani vysledku, chce clovek praktikovat veskrze utilitarne, tak tahle prirucka je de facto destilovany polni manual pro vojaka, ktery sotva pozna vylozky nadrizeneho dustojnika, nicmene pro potreby blatant magic blunt force gung ho je tohle comixovate dilko zcela krucialni...

    The Psychonaut Field Manual FOURTH PDF EDITION by bluefluke on DeviantArt
    https://www.deviantart.com/bluefluke/art/The-Psychonaut-Field-Manual-FOURTH-PDF-EDITION-530005584
    CYBERSTORM
    CYBERSTORM --- ---
    OVERDRIVE: Kryptonomikon zkusím
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam