DIABOLUSS: No, tak vždyť mě znáš, že si myslím to samé... pokud člověk tvoří sám za sebe, z prosté potřeby něco tvořit, tak by se vůbec neměl řídit názory lidí. Jediné, co by ho mělo zajímat, je fundovaná objektivní kritika od lidí, o kterých ví, že umí takovou kritiku podat... Není možné tvořit a současně poslouchat stovky názorů, to by člověk opravdu nikdy nic neudělal. Důležitých je jen pár názorů od vybraných osob. Kladná, třeba i laická podpora je fajn a podporuje člověka v dalším snažení (které je samo o sobě z principu dobré).
V mém případě - pokud jde o věci, co si dělám pro sebe a pro radost, tak u nich naprosto pomíjím "kritické" názory (pokud vůbec může být názor kritický, jako že spíše ne). V případě, že dělám komerční práci, jako např. knižní obálku, tak je to něco jiného. Ale právě u těch volných věcí je odfiltrování připomínek a rádobychytrých rad důležité. Někteří lidé jsou v potřebě ti sdělit svůj názor schopni být neuvěřitelně otravní, třeba i tak, že ti vlezou na tvé prezentační portoflio a i tam se ti snaží radit, přitom se nikdo o jejich radu neprosil. Mě by něco takového nikdy nenapadlo. To je ale už tak běžná praxe, že to člověk automaticky filtruje... co je ale snad ještě otravnější, je popkulturní stereotyp... a to právě souvisí s tím Gigerem... Veškerý obsah i forma jsou zjednodušeny na to, co kde kdo viděl... a bez urážky, většina lidí toho prostě viděla málo, resp. jen to, co jim naservírovala popkultura. Za její hranice, kde leží obrovský svět, nejde každý... přes to, nebo právě proto, se lidi snaží vyjádřit se ke všemu, co vidí právě přes tohle zůžené okno vlastních prožitků s popkulturou. Proto se donekonečna, servilně, agresivně nebo ironicky stále dozvídám, že tohle vypadá jako Giger, tohle je přeci jasný predátor/terminátor/alien, že circlefish je vlastně fishbone, případně jako u Tezcatlipocy je přece zcela jasné, že jsem se inspiroval monstry z Černočerné tmy - nikoho vůbec nezajímá, že jsem ten film v životě neviděl a ani nic z něj... víš jak to myslím, místo aby lidi v těch věcech hledali ty přesahy, tak v nich naprosto detektivně a ultimativně hledají shody s tím, co znají. Když pak vidím komentář začínající "Reminds me a..." tak začínám vidět rudě. V životě se mi nestalo, aby mi někdo řekl: Hele, připomíná mi to... a to TO bylo něco, co bych neznal, něco, co by mě nějak obohatilo, třeba tím, že bych objevil nového zajímavého autora, techniku atd... Ani o té Struktuře se nedá říct, že je to Giger, protože prostě není... jeho výrazové prvky jsou úplně jiné, strojové struktury, byť se jedná o poměrně odosobněnou formu, se dají také zachytit různým způsobem. Ale lidi to prostě strašně zjednoduší - vidí cosi strojového, okamžitě rovnítko Giger. Díky tomu, že mají malý kulturní přehled, tak se není čemu divit, ale to, že to musí člověku neustále psát, to je neuvěřitelně vyčerpávající a únavné a ubíjející...
A ještě k tomu přemalování na velký formát - já bych rád tyhle struktury udělal právě velké, fakt třeba 1x3metry, protože v tom formátu to může skutečně působit... rád bych ale šel víc abstraktnější cestou, kde by byly ty mechanické části spíš tušené, než definované... ideálně trochu jako některé díla mého oblíbeného Pierra Soulagese s propracovaností právě pro technický detail... podle toho i barevnost atd. většina třeba monochromatická a něco barevné, nebo jen jednu barvu jako akcent atd... možností je nepřeberně... skici i s barevnou rozvahou udělat na tabletu atd... otázkou je, jestli u toho vydržím :)) už jsem si strašně zvyknul na všechny výhody digitální práce.