• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    Krutost. :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    DRASTICS: Moje dílo rozhodně zbožňovaný není, to není ten důvod, proč to použila, protože kdyby k němu měla nějaký obdiv, tak by uvedla, kdo je autor... v tomhle případě prostě jen googlila vhodné motivy na triko, které by se daly ukrást.. a protože to je airbrushem, tak je skoro 100% jistota, že zná moje stránky a čerpala z nich rady ohledně airbrushe... a při té přiležitosti si prostě ukradla i motiv...

    Jinak od doby, co věci řeší právník, tak mám právě starostí minimum... spousta těhle lidí si myslí, že se na ně nedá dostat, ale to je omyl, je to docela snadné. Starosti by nastaly v případě soudního sporu, tam je pak potřeba zařídit víc věcí, včetně znalce atd... vůbec nepochybuji, že by žalovaná strana prohrála a pak všechny tyhle náklady zaplatila. Do téhle fáze to dostat nepotřebuju, mě úplně stačí, když to Fler smaže. Už to musel udělat jednou, protože pro něj je případný právní spor daleko horší. Navíc v podmínkách, které uživatel fleru potvrzuje je uvedeno, že nebude porušovat autorská práva, pokud by tak činil, tak porušuje pravidla registrace, která závazně potvrdil a tím pádem ten vztah zaniká a fler může takovou práci smazat, protože porušuje toto ujednání. Navíc fler si bere z prodaných prací provizi, takže i když tvrdí, že za obsah díla svých uživatelů neručí, tak se spolupodílí na prodeji něčeho, co porušuje autorská práva.

    A úplně nakonec - radost z toho nemám teda určitě, že někdo neoprávněně užívá k vlastnímu obohacení moji práci, na které jsem dělal dlouhé měsíce a do které jsem dal svůj čas, znalosti a nápad.
    DRASTICS
    DRASTICS --- ---
    92 dostupných | 170 prodaných . . . . . jak budeš tedy postupovat, vážně dáš právníkům? Nebo si radej usetris starosti. . . . . ono se zas da pohlizet na vec, ze sice te to neobohati financne, ale urco trochu radost z toho mas, ze tvy dilo je nekym natolik zboznovany, ze ho uziva a zije si vlastnim zivotem - hold pruser jsou ty internety. . . .
    SWT
    SWT --- ---
    Jj, každýmu tluču do hlavy, pokud nemáš POZITIVNÍ (tj. *EXPLICITNĚ+ zjištěno že to užít můžeš) souhlas k užití, musíš předpokládat, že se jedná o NEsouhlas a použít to NEmůžeš. To, že nemůžeš dohledat autora nebo ho nejsi schopnej zjistit, abys souhlas získal, na věci nic nemění, užít to tedy NEmůžeš. (Až na nějaké poměrně obskurní a ožehavé výjimky, což pro jistotu pokud možno nezmiňuji.)
    A je to jak u blbejch furt dokola.
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    LEON_KOWALSKI: jj, ten její komentář nemá chybu :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    LEON_KOWALSKI: no, to je právě to hrozné nevědomí (často pramenící z prosté hlouposti nebo z neochoty se o tom tématu něco dozvědět) - nevědomí toho, že každý obrázek, fotka, grafika, malba, text atd. má svého autora, který jej musel vytvořit. To je myslím tak absolutní, jako že dýcháme. A pokud vezmu tohle jako základ, tak je mi jasné, že pokaždé, když použiju nějaký obrázek, tak ho používám bez souhlasu autora. Víc než to, že ho použije, mě dráždí tahle neuvěřitelná omezenost.

    A navíc lže, Maur v žádném časopise nebyl. Normálně mi to stáhla ze stránek a okopírovala. Kdyby si to udělala pro radost, tak neřeknu, ale ona to normálně prodává.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    SUN_VU_KUNG: jo to mě taky zarazilo, ona si to ta holka z Fleru ani neuvědomuje co mele za pitomosti .... "Obrázek jsem kdysi viděla v nějakém časopise, žádná zmíňka o autorovi, či autorských právech tam uvedena nebyla - tak jaképak pprušování autorských práv?!" ..... zajímalo by mě, jestli by takovouhle blbost vypustila z pusy, kdyby v tom časopise viděla Giocondu, nebo Guernicu?

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    KOMPAS: to ne, to bych fakt nemohl :) Jednak svoji práci nepřeceňuju a druhak mám opravdu dost jiných věcí na práci. On to není jen Fler, i když ten zabodoval už dvakrát... je to globální, setkal jsem se i s případy, kdy vyretušovali můj podpis a pak vydávali práci za svoji a podobně... je to různé, USA, Čína, Německo, Španělsko... nějaká německá neonacistická kapela použila jednu ilustraci pro knižního vydavatele na svoje album, tím porušila i jeho práva... jsou toho spousty, kde kdo si stáhne takhle nějakou moji věc a udělá si z ní plakát na akci, leták, obal CD atd... U těch, co kradou vědomě s tím toho moc neudělám, ale úplně mě děsí přístup lidí, tech obyčejných, třeba právě z Fleru, kteří se pak strašně diví, když jim připomenu zákon 121/2000 Sb. Vůbec jim nedochází, že když si přisvojí něčí práci, ideu nebo cokoliv autorského, že to není v pořádku. Kradou i texty, před pár lety prakticky každý článek o airbrushi začínal doslovným opisem mého úvodu k této technice, musel jsem se někdy smát, jak ti "redaktoři" okopírovali text i s chybami. To samé články o HRG, kus z nich používala i PR agentura, která pořádala jeho výstavu v Praze, samozřejmě naprosto vklidu a bez toho, aniž by mne žádala o souhlas... Jeden člověk vykopíroval komplet všechny texty o airbrushi ode mne, odstranil z nich hyperlinky a dal si je na stránky jako "Moje tipy"... strašně se pak divil, že mu hrozím právníkem a že nechápe, jak mohl porušit autorský zákon :) Jsou to jednotlivci, ale i firmy, měl jsem i jednu záležitost s nadnárodní firmou, kterou už opravdu řešil právník... a nejsem sám, kolegové z branže mi to potvrzují, i jejich práce si kde kdo v klidu ukradne a přisvojí, někdy jsou tak drzí, že ani neupraví metatagy v obrázku a nechají to v klidu tam... No mohl bych o tom vyprávět dlouho...
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    SUN_VU_KUNG: Rikal jsem si, ze na to, abys sam zurive proklikaval Fler toho mas dost na praci.
    Tohle je klasicky problem kazdeho, kdo umi – stava se tercem tech, kdo neumi. :(
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    KOMPAS: bonz u mě na webu... hodně lidí mi takhle dává vědět, když něco někde najdou... dřív to bylo často, teď už tolik ne, ale sem tam se něco jako tohle objeví... Někdy to vyhodnotím jako neškodné, třeba když si někdo udělal šablonu jedné mé věci a stříkal to po ulicích, jindy musím použít paragrafy, to obvykle v případě, že ten, kdo tu věc užil proti autorskému zákonu, to udělal pro vlastní obohacení...


    MACOMIX: to raději udělám zase pár triček, na kterých to bude a bude to k něčemu vypadat, ne jako tenhle hnus, co mi ničí práci :-/
    MACOMIX
    MACOMIX --- ---
    SUN_VU_KUNG: tak to je slusny :( Hned si ho jdu koupit :D
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    SUN_VU_KUNG: Pekny ulovek. Jak jsi to nasel?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tak už podruhé... Fler.cz skutečně nikdy nezklame... možná by měli udělat při přijetí nového uživatele pokaždé školení v autorském právu, protože ta neznalost je tristní. A i lidská blbost, když někdo není schopen použít logiku a odvodit si, že takové užití cizího motivu asi nebude úplně v pořádku.

    Maurská maska - tričko | Fler.cz
    http://www.fler.cz/zbozi/maurska-maska-tricko-1428135
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    RAEL: data se prostě kopírují, standardy pro uchovávání dat jsou - na více discích, které se točí, snaha dělat čím dál tím věrnější zobrazovače případně projektory taky jsou :)
    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    RAEL: DVD Emgeton :)
    RAEL
    RAEL --- ---
    MEJLA77: A na jakém médiu ten digitální obraz těch 1000 let budeš uchovávat?

    Sorry Opičáku, mohl bys nahodit další tvorbu prosím? Nechci Ti to tu kazit zbytečným teoretizováním a je mi líto, že jsem začala.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MEJLA77: Mne prijde, ze olej i po tisici letech bude lepsi nez digitalni forma.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Tak mě napadá, že jediná možnost udělat barevně stálé dílo, je udělat ho digitálně, tam možná existuje nějaká pravděpodobnost, že pokud se i nadále bude používat elektrický proud k pohonu těch mašinek, tak by i za tisíc let měla být na kalibrovaném monitoru právě spadlém z výrobního pásu ta barva stejná, nebo se minimálně nezmění hodnota té barvy v souboru :))
    RAEL
    RAEL --- ---
    SUN_VU_KUNG: Znám hlavně materiály-papír, obalové materiály, fotoprojekty (ukládání fotografického materiálu) a nějakou tu teorii o pigmentech, ale hlavně těch historických, ale tohle už je moderní výzkum a o tom vím jen pár zmínek z několika seminářů. Docela ráda bych se dál poučila, kdybys měl nějaký odkaz prosím, A jinak díky.

    No a taky..on autor často nemyslel na to, že jeho dílo ještě po smrti bude někoho zajímat a mě to teď přidělává spoustu práce navíc ;) tak oceňuju, když na to někdo myslí už když tvoří... Nic netrvá věčně, ale je fajn, když člověk lehce napomůže tomu, aby se to nevratně nerozpadlo po šedesáti letech.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RAEL: Takhle - zatím nic nabízeného není, teprve sestavuji vhodný obchodní model, který bych pak už nemusel předělávat. Každopádně - nechystám se nabízet nějaké šmejdy, zakládám si na kvalitě, a proto nebudu nabízet tisk za tisícovku (ani za dvě :)). Zrovna tak to není něco, co by mě živilo, takže tisky nepotřebuji prodat za každou cenu - je to zkrátka možnost pro lidi, kteří by chtěli mít něco ode mě na zdi. A určitá kvalita má prostě svoji cenu. Nějakou dobu jsem pracoval v pigmentové chemii, takže nejsem úplný laik. Pokud renomované firmy nabízejí inkousty s pigmenty, které mají garantovanou životnost, tak to není nějaká legrace - ve hře jsou nemalé částky. Životnost pigmentů se testuje zrychleným procesem stárnutí, samozřejmě nemůže úplně přesně předpovědět, o kolik se posunou barevné souřadnice odstínů použitých barev po 120ti letech, ale jsem si jistý, že testování je dostatečně naddimenzováno. Opticky degenerují všechny pigmenty, jak ty syntetické moderní, tak ty, co před staletími rozemílali malíři tloučkem a třeli s olejem na skle. Takže něco jako barevně stálé dílo stejně neexistuje - otázkou je jen čas, po jaký se něco takového sleduje. Se střízlivým přístupem ke své práci proto předpokládám, že moje tisky jsou stejně otázkou max. jednoho lidského života a na ten dnešní garantované pigmenty s jistotou stačí. Archivační programy papíru, pigmentů a inkoustů i různých závěrů chránících před určitými částmi světelného spektra využívají nejznámější muzea a galerie, stojí to nemálo peněz, takže to asi nebude nějaký podfuk. Snažím se najít rozumný kompromis v kvalitě a ceně tak, aby ten tisk vydržel v klidu nejméně jeden lidský život a jsem si jistý, že pokud bude dobře vyroben a ošetřen, tak to vydrží. Fakt nejde srovnávat třeba plakát z časopisu, který je vyjetý lacinými tiskovými barvami ofsetem na kyselý papír s velkým podílem polymerů s archivačním plátnem s upraveným pH, kvalitními inkousty a celkovou úpravou. Je jasné, že takový plakát bude po roce v průměrně světelně exponovaných podmínkách vykazovat barevné posuny a když si to někdo dá na slunce, tak se bude divit :))

    Ohledně UV filtrů - jsou to jak laky, které fungují nejen jako závěr proti prachu, ale filtrují složky světla, které způsobují barevné posuny u pigmentů, takže dokáží stárnutí (když to tak nazveme) zpomalit. V případě použití tisku na papír nebo polymer je pak možné použít laminaci (to už je u nás docela známá věc). Pokud nejde o nějaké vzácné tisky nebo faksimilie, tak se dá použít úplně v klidu a nahradí sklo, nutné je to zvlášť u velkých formátů. Jde v podstatě o tenkou plastovou vrstvu, která je navařená na povrchu tisku, ten je většinou nalepený na kappa/forex desku. Je to sice nevratné ošetření, ale výhody jsou velké. Kromě ochrany před prachem dovoluje laminace povrch očišťovat, zabraňuje oxidaci povrchu tisku, filtruje destruktivní složky světelného spektra a může mít různé úpravy, podobně jako lak, matné, lesklé atd... V neposlední řadě odstraňuje nepříjemný efekt skla, který dílo oddaluje a naopak tak přispívá k lepšímu pozorovacímu komfortu.

    Jsem si jistý, že kvalitně provedený tisk způsobem, který je podmínkou pro garanci stálosti, začne vykazovat barevné změny v dostatečném horizontu, navíc to není okamžitě, že to přes noc vybledne, ty změny jsou dlouhodobé, postupné, pro většinu lidí nepozorovatelné - dokáží je změřit jen přístroje. A hlavně - chci dělat tisky různé motivy malované digitální cestou, nápady, kompozice atd. nic, co bych chtěl vidět ještě po dvě stě letech, kdyby to bylo možné :) Ani staří mistři (a to se k nim ani neodvažuji vzhlédnout) nedělali svou práci s tím, že má vydržet věčnost. Přistupovat ke své práci a priori tak, že má přežít věčnost mi přijde egoistické a megalomanské. Cílem je tvorba a pocit z ní, ne nějaké monumenty :) Myslím, že když si někdo koupí tisk 1,5x1,5m za třeba dejme tomu 20tisíc a ve stáří na něm stále neuvidí barevnou změnu, tak je to více než OK :)

    předpokládám, že řadu věcí z toho znáš, psal jsem to tak polopaticky jen pro úplnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam