BORO: rozumím, no pro mě je ten palec prakticky to samé co super. skvělý atd... mám prostě raději reakce psané, než automatizované, nebo redukované na jedno slovo. Chápu, že ne vždycky je co napsat. A taky nechci, aby někdo ze sebe potil kritiku v domění, že ji očekávám za každou cenu. Prostě mě baví nad nějakou z těch věcí tak různě debatovat, protože se přitom občas přijde na něco zajímavého. Tak třeba v tomhle případě nebylo o čem :D
Ad Bandit - to ti připadá správně, je takový trochu disproporční, přehnaný, chtěl jsem takového neohrabaného pořeza - velký trup, dlouhé ruce, krátké nohy, malá hlava. Víc jsem se ale spoustředil na to vybavení a tihle tři nejsou rozhodně poslední, protože je potřeba vypracovat jednodušší postup, tohle je poměrně dost časově náročná věc a zbytečně, charaktery se dají udělat rychleji a působí to pak úplně stejně.
Ad knižní obálky - to záleží na konkrétním vydavatelství nebo autorovi. Většinou mám knihu v pdf nebo doc ještě před tím, než vyjde, zpravidla před korekturou. Mám tak čas si to přečíst a sám si vybrat scénu. Podle ní udělám hrubou skicu a ta pak jde na posouzení k vydavateli. Pokud se líbí, udělám obálku komplet. V některých případech není čas, nebo kniha je pro mě příliš dlouhá a nestíhal bych, potom se domlouváme na několika motivech, které většinou vytáhne z knihy editor. No a nakonec je to spolupráce přímo s autory, kdy autor dodá úryvky textu, případně nějaké své popisy a podle toho dělám obálku - bez toho, abych knihu četl. Někdy je to mix všech případů dohromady.