• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tak, dnes oficiálně vyšla hra Brány Skeldalu: 7 mágů, v podstatě pokračování českých legend z devadesátých let. Oživení starého, ale stále oblíbeného, systému krokovacích dungeonů a rpg. Podle prvních ohlasů je na tom s přijetím u hráčů velmi dobře :)

    Pro hru jsem dělal velkou hromadu konceptů, skic a mood ilustrací, jako jeden z výtvarníků na projektu. Takže jen co dostanu potvrzení, že NDA skončilo, tak sem něco nahážu :) A půjdu tu práci zapít :D

    Brány Skeldalu: 7 mágů - oficiální trailer k vydání hry v České a Slovenské Republice
    http://www.youtube.com/watch?v=Wi7PGz6m6ZU
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    SUN_VU_KUNG: udělej si bílé "androidí" oči :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ehm .)

    PepsiCo Bring Happiness Home 2016: The Monkey King Family
    https://www.youtube.com/watch?v=p2kZrvYf6ko
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Vlastně první autoportrét, který jsem kdy dělal. Možná do toho ještě sáhnu.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    SUN_VU_KUNG: v tomto ohledu jsem rád, že u nás nejsou střelné zbraně natolik běžné jako v USA :)
    GEGE
    GEGE --- ---
    OMN: ja to davam za vinu konci hlavne konci roku, svatkum a kratkym dnum. nez ze bych se citil sam ve stresu, tak mi prijde, ze hlavne okoli je stresu, ktery vytvari nekomfortni situace, spatna rozhodnuti a spousta z nich se samozrejme v dennim zivote dotyka i tebe. ty se snazis byt dobry za kazdou cenu, ale casem ti zacne dochazet energie a schyluje se k nize naznacenym scenarum :) moje teorie v kostce, nevim, jestli se da aplikovat i v tvem pripade.

    obcas pobavi a pomuze: http://www.fmylife.com/
    OMN
    OMN --- ---
    takhle se taky posledni dobou citim...cim to je?
    GEGE
    GEGE --- ---
    SUN_VU_KUNG: Naprosto souhlasim :)

    jeden z plakatu, ktery mam rad
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    GEGE: Já ten film miluju :) Douglas je tam geniální. A hlavně, každý z nás má občas nervy v tom samém kýblu jako on a řešil by to stejně :)
    GEGE
    GEGE --- ---
    SUN_VU_KUNG: aspon by v CR ten film docenilo vic lidi :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MATHEA: Aby to nedopadlo jako ve Falling down :)
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    SUN_VU_KUNG: Mam nejasny pocit, ze mame velmi podobnou naladu
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Nějak toho všeho mám dost.

    PETRUSCHKA
    PETRUSCHKA --- ---
    SUN_VU_KUNG: ok, příště budeš mít své hrubé štětce :-)
    GEGE
    GEGE --- ---
    SUN_VU_KUNG: Cerpadlo 6 ma vazne hezkou obalku. Muj tata je blazen do literatury a dobre si vzpominam, jak mi jako malymu ukazoval treba obalky od Borna. A kdyz uz jsme u toho tak i umeni filmoveho plakatu umrelo. Ale takhle bychom asi mohli pokracovat dal a dal.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    CORNHOLIO: Myslel jsem teď hlavně lidi, kteří ručně ilustrují/kreslí/malují. Malík má samozřejmě super obálky, třeba Čerpadlo 6 mám rád tím, jak se vyčlenilo ze záplavy. A přitom používá barvy, o kterých mi kdysi jeden vydavatel řekl, že se nikdy neprodávají. Takové obálky ale řadím už spíš právě ke grafickým, sázejí na jiné finty než ilustrace. A je jich ještě méně, než těch ilustrovaných.

    Nechci říct striktní. Spíš je to tak, jak jsem to napsal - vždy do toho někdo nějak zasahuje. Ať je to autor, nebo pak vydavatel s nějakou představou. Někdy jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, jindy jsme se na něčem domluvili, ale to, že bych ode mne prošlo cokoliv jsem nikdy necítil. Třeba jedna z posledních obálek pro Jana Kotouče a jeho military scifi - vysloveně chtěl detailní a realistickou věc s barvami, v duchu předchozích obálek svých knih, které dělal myslím JPK. A to je prostě legitimní požadavek, kterého se musím držet. Nebo zmiňovaná obálka pro knihu Led, která se nakonec zrušila, protože jsme se s vydavatelem neprotli. Moje vize byla s mohutnější perspektivou a určitou nadsázkou z počítačových her typu Killzone nebo Doom. Výsledná (tuším že přejatá) ilustrace je pro mě zklamáním, je nudná a plochá, ale respektuji vydavatelovo právo mít to, co platí. Zrovna tak, když jsem chtěl udělat Schinkovo Vylévání krve v art stylu hrubými štětci a kalnými barvami, tak mne jak autor, tak Tomáš Neměc s tímhle nápadem hnali :) Necítím se nějak omezovaný, ale s dalšími hlasy prostě musím počítat. Problém je spíš v tom, že všichni pořád chtějí realistické ilustrace a já bych tak rád na nějaké obálce nechal impresionistickou záležitost bez naleštěných efektů :)
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    SUN_VU_KUNG: děkuji za uznání, že jsem mezi čtyřmi jmény nej- obálkářů, vážím si toho, protože já sám mám pocit, že jsem jich nikdy zas tolik nedělal, a spousta z nich jsou, řekněme, diskutabilní:) Těch lidí je u nás určitě víc, napadá mě teď třena Milan Malík, který na mě pořád působí jako zjevení na naší scéně, a jsou tu i další...
    Nicméně, když už jsi tu tohle téma nakousl, chtěl bych se zeptat jestli jsi opravdu narazil s u obálek na striktní nebo omezující požadavky zadavatele. Já totiž ne. Vždycky to bylo spíš naopak, měl jsem až moc volnou ruku a pocit, že je to vydavatelům vcelku fuk, co dodám. Občas neprošly vychytávky jako kresba jen parciálním lakem v části obálky, občas to zprasili metalickým tiskem, s kterým jsem nepočítal, a jediný clash jsem měl snad s Michaelem Broncem před mnoha lety. Je ale pravda, že možná díky tomu tak nějak tuším, v jakých mantinelech se konkrétně u něj pohybovat a už je sám od sebe nepřekračuju... Takže hlavní problém u mých obálek je často spíš můj nedostačující skill než cokoliv jiného. Typografie je jiná věc, tu asto neovlivním a je to zbytečně vynaložená energie, navíc když ji dělám sám, tak ji prostě neumím a jen se to snažím nějak obejít/zamaskovat. Ale zatím v podstatě cokoliv si vymyslím, s tím souhlasí.
    Ale vážně - fakt se setkáváš u vydavatelů s konkrétními požadavky, jak má obálka vypadat?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MERLKIR: Tak nějak :) Na jednu stranu to chápu, na druhou stranu rozdíl mezi zpracováním knihy jedním i druhým způsobem je vidět. Tady se často plácá po ramenou, jaká že to vyšla krásná kniha a že si vydavatelství dalo záležet - ve výsledku se tím myslí, že udělali po letech hardcover s obálkou, použili parciální lak nebo výsek a do textu zaplatili pár ilustrací. Ale o tom to vůbec není, jde o to, že pokud nad knihami drží dohled artdirector, tak vzniká konzistentní styl vydavatele, ne že každá kniha je úplně jiná, se zběsilými fonty a obrázky na obálkách. Art director je ve své podstatě nesmírně důležitá osoba, která je bohužel u nás strašně zprofanovaná díky osobám z reklamních agentur, které mají stejný titul, ale působí většinou jako naprostí tragédi (čest výjimkám). Absence artdirectora většinou znamená roztříštěnost stylu, což je něco, čemu je nutné se u větších projektů vyhnout. Teď mluvím třeba o počítačových hrách, filmech atd. Kdo se zajímá trochu o design tohle vysleduje okamžitě. Například jak sevřený a vyladěný styl mají tituly jako Borderlands, Rage, DeadSpace, DeusEx, Halo a spousta dalších. Artdirector musí posuzovat sebemenší detail i celek zároveň, jestli z něj něco nevyčnívá a pokud ano, tak proč. Je pak fascinující vidět, jak na projektu dělají úplně odlišní výtvarníci, s různým vizuálním stylem, a jak je dokáže artdirector sjednotit tak, aby přinášeli svoji originalitu, ale v rámci celkového stylu. Ať je to jakýkoliv projekt nebo řada, tak artdirector dokáže (pokud k něčemu je) udržet styl a určitou jednotnost. A to platí i pro knihy.
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    Art Director je u nás imo vnímán jako zbytečný článek řetězu, vyhozené peníze atd. Mimo jiné taky důvod proč nedělám zakázky z ČR. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam