• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    Pro srovnání:
    Společnost Apple Inc. má 34 300 zaměstnanců. České dráhy 41 081.
    rozbalit záhlaví
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale ja myslim ze na to nejdeme uplne polovicate. mezi firmou/podnikem a klientem prece existuje nejaka vazba. kdyz se mi v nejakem podniku neco jakozto zakaznikovi nelibi (cokoliv), reknu to nejblizsi obsluze. QUITE to popsal jako "padajici hovno pozpatku". takhle to alespon funguje v soukromem sektoru.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY¨, _BENNY: Neber mne jako oponenta. České dráhy jsem odhadem 10 let nepoužil a tuhle diskusi mám zabookovanou jenom proto, že se tak děje automacky, když jsem ji založil. Téma mě zaujalo, ale nemám důvod vystupovat na jedné či druhé straně.

    Obecně dobrý postup pro dosažerní výsledku v libovolné oblasti činnosti je
    1) ujasnit si čeho chceš dosáhnout
    2) identifikovat správné osoby, jejichž prostřednictvím lze cíle dosáhnout, pokud to nejsi ty sám
    3) rozhodnout se jaké prostředky je vhodné kpoužít, aby dotyčná osoba udělala to, co chceš
    4) naplánované také provédst
    5) body 1-4 průběžně upravovat a aktualizovat

    Vy jste tuhle debatu začali od bodu 3, když jste si určili, že metodou bude pruzení zaměstnanců. Bez bodů 1 a 2 to je ale zbytečně vyhozené úsilí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    co treba vystavni skrin ceskych drah - toalety ve vlacich? komu se tam libi?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: chci aby Ceske Drahy s.p. fungovaly jako napriklad holandske soukrome linky. nejsem nejaky velky cestovatel, ale v evrope jsem jeste nevidel, ze by mely informacni panely specialni kolonku "zpozdeni", to je snad jen nase rarita :) mma to vic opsat, doplnit?
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: tak dobré je začít tím, čeho chceš dosáhnout. teprve pak je dobré vymýšlet jak.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale jake? jsem jen "obycejny clovek", ktery se obcas sveze vlakem...
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora?
    to tedy nenarážím. tahle argumentace mě spolehlivě zvedá ze židle. chci tím říct, že pokud chcete na dráhách něco změnit, tak je potřeba dělat jiné věci, než prudit zaměstnance.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora? pokud ano, jedna se v pripade jednotlivce o skutecne vetsi moc neco zmenit, nez v pripade pruzeni radovych zamestnancu?
    HARALD
    HARALD --- ---
    To co tu vymýšlíte dost připomíná situaci z Grossmanovy scénky "když se nepřestanete tlačit, praštím tady pána výhybkovou tyčí" ;-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ne.
    QUITE: to máš pravdu, ale z pruzení zaměstnanců taky žádná změna nepřijde
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: To je pravda, ale žádná změna nepřijde sama od sebe. ,)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: a k nemu se ten opruz musi nejak dostat, ne?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Když budete prudit zaměstnance, tak ničeho nedosáhnete, kromě zpruzených zaměstnanců. O tom, co se bude dít na drahách rozhoduje někdo úplně jiný.
    QUITE
    QUITE --- ---
    - Možná by nebylo od věci dát dohromady seznam věcí/bodů které nám vadí popř. nějaké náčrtky možných výroků/argumentací/frází. Vhodně k nejtypičtějším "kyksům" ČD.

    - Až (pokud) je budeme mít, stálo by za to sehnat nějakého copywritera co by to trochu zformuloval. (což by na nyxu snad neměl být problém :))

    - Pokud to bude úspěšné - a výsledek bude dobrý, chtěl bych na Facebooku založit nějakou skupinu kterou by se to trochu zpropagovalo.

    Záměrně jsem pro tuhle iniciativu zvolil nyx, protože věřím, že pokud něco podobného může vzniknout (na úrovni - a bez toho aby se z toho stalo veřejné pranýřování), bude to tu. :))
    QUITE
    QUITE --- ---
    _BENNY: přesně.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    vylozene zboznuju obhajobu typu "ja nic, ja tu jen pracuju" :D
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Tím pádem říct, že "za něco nemohou", se sice může zdát být logické, ale není to argument.

    to je holt jenom jejich obranna reakce. fakt je ten, ze clovek ktery prijde do restaurace kde dostane nejakou slichtu taky zprca cisnika, ktery to nevaril, ktery to nemanagoval, ktery do toho neinvestoval a vlastne jen pocita minuty nez mu skonci sichta a on bude moct prijit domu za svou rodinou. malokdy si necha zavolat vrchniho, provozniho, nebo primo majitele... a tezko bude intervenovat v bankach, ze tomuto podniku by penize pujcovat nemeli. a asi tezko se sejde s generalnim reditelem.

    pokud pracuju pro firmu, ktera odvadi spatnou praci, potom jsem holt soucasti te spatne prace a je to i moje vina.
    QUITE
    QUITE --- ---
    MINER: to je otázka. chtělo by to vymyslet nějakou chytlavou, chytrou a stručnou argumentaci/frázi, která by se v případě potřeby dala do zblbnutí používat.

    Vycházím z úvahy, že i výpravčí či průvodčí jsou zaměstnanci ČD. Tím pádem říct, že "za něco nemohou", se sice může zdát být logické, ale není to argument. Všichni jsou zaměstnanci jedné firmy. Měli by se tedy všichni společně podílet na jejím správném běhu.

    Když větší skupina cestujících přitlačí ve chvíli, kdy je něco v nepořádku na zaměstnance s nimiž jsou v tu chvíli v kontaktu, musí se to logicky projevit i ve vedení. Je to vpodstatě to, co se lidově zve "princip padajícího h***a", jenom je to aplikováno obráceně.
    MINER
    MINER --- ---
    QUITE: kdo na koho a jak bude ten vytrvalý nátlak provádět?
    QUITE
    QUITE --- ---
    Společnost Apple Inc. má 34 300 zaměstnanců. České dráhy 41 081.
    QUITE
    QUITE --- ---


    Zmodernizovaný vůz ČD
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam