• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANGEL333node.js - Evented I/O for V8 JavaScript
    CUCHULAIN
    CUCHULAIN --- ---
    FIKOTEK: nasadit nějaký dynamický DNS na ten cílový počítač?
    FIKOTEK
    FIKOTEK --- ---
    Potrbuju odeslat http request na pocitac ktery neni ve stejne siti jako pocitac ze ktereho ten request posilam. Ten pocitac na ktery bych rad poslal ten request je za routrem ktery mu prideluje pres DHCP nejakou IP adresu. Tusite jak tohle vyresit?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    DARKIE: Díky za tip s SVG.
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    GIOMIKY: kvoli comu potrebujes obrazok?
    pokial kvoli tomu aby si mel predkresleny graf uz z nejakych hodnot, a potom donho on the fly dokresloval, tak mas principialne dve moznosti.
    1. na serveri si nakreslit obrazok ako tu uz kalicor povedal tam to moc s canvasom nepojde, asi pouzit nieco ine. nacitat si obrazok a vkreslit ho do canvasu a potom canvas prekreslovat.
    2. imho lepsia vec na toto, pouzit SVG, SVG je super v tom ze je to viacmenej DOM, takze ho vies "kreslit" aj na serveri tym ze si vyrobis ten string, na clientovi vies do SVG cez DOM metody pristupovat a menit ho. Toto samozrejme vsak iba vtedy ak mas v HTML embednute cele SVG a nemas ho tam referencovane cez img src=nieco.svg
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    GIOMIKY: zkousim pochopit otazku:
    - chces generovat ten graf na klientovi? (posles JSON ajax/websocket, canvas jeto) anebo ciste server side?
    - na to prvni mi nesedi ten gif - dovedu si predstavit ze vygeneruji graf na canvas udelam PNG data a ty soupnu do img src, popr. poslu na server ...
    - to druhe - jelikoz bych se s tim asi nechtel moc crmcat - bych asi pouzil a PhantomJS nebo tak neco - pouzivali jsme to na generovani custom nahledu map ke vsi spokojenosti, ALE z hlediska service apod. by byla spravnejsi cesta mit k NodeJS knihovnu ktera bude generovat GIF/PNG/anything, tu se ale rozluc s CANVAS - server side neni browser - zadny getContext2D/3D pokud vim. i kdyz ve svete Javascrptu si clovek neni nikdy jistej co soudruzi vymysleli :D
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Dotaz (doufam, ze do spravneho klubu) ... mam html canvas ... a generuji na nej nejake grafy (viz. obrazek)... a chtel bych, aby se mi v prohlizeci zobrazil pouze obrazek... ale aby to bylo tak, ze uz se do prohlizece nacte primo obrazek... uz jsem zkousel takovy ty legrace s tim, ze si prepisu nahrany html gifem, ktery se objevi, kdyz vygeneruji blob. .. ale neni to ono... lze to nejak (mozna mi unika podstata) ... a to ta, ze javascript se provadi na klientovi a ja bych to chtel asi generovat na serveru.. je to tak? Da se nejak generovat gif z canvasu primo v node.js?

    DARKIE
    DARKIE --- ---
    REFLEX: ja len ze je imho trochu semanticky nespravne aby this vnutri objektu runner ukazovalo na nieco ine ako runner

    ak chces vramci runnera bezat nieco z myobjectu tak by som to zapisal takto

    this.runner.run(this.another_function.bind(this));

    samozrejme si potrebujes naprototypovat v myobject another_function a nie pouzivat anonymous funkciu.

    takto sa nestratis ked budes v buducnosti ten kod ty alebo niekto iny citat
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    GitHub - facebook/prepack: Prepack is a partial evaluator for JavaScript. Prepack rewrites a JavaScript bundle, resulting in JavaScript code that executes more efficiently.
    https://github.com/facebook/prepack
    FEDY
    FEDY --- ---
    AREX: to je to co jsem prave napsal - jen 1x "worker_mysql: sending to main process" a nekolikrat "mod_subnets: received from SQL worker". bude to moje chyba asi ve zpracovani tech eventu ale nevim jaka
    AREX
    AREX --- ---
    FEDY: Tohle uz asi uplne nesouvisi s NodeJS :) S workery nemam zkusenosti, takze neporadim snad jen krome toho dat si logovani i tam kde to posilas jestli to opravdu je jenom jednou.
    FEDY
    FEDY --- ---
    AREX: tak jsem dosel k tomu, ze to dela ta mapa (visjs) - stale jsem nevypnul fyziku a dokud se body neustali, tak to pocita jako vztekle. jakmile zazoomuju tak aby byly videt 2-3 body (asi to nejni tolik vytizene), violations zmizi ...

    ale, mam jeste jeden dotaz - v nodejs si vytvarim child procesy forkem. napr. pro mysql operace, aby mi to nezdrzovalo hlavni proces. doposud vse ok - select, insert, update, retez nekolika udalosti select a potom insert / update - vse ok. ale nyni jsem narazil - child process mi v logu pise, ze odesila data do hlavniho procesu (jednou) a hlavni proces zarve, ze data obdrzel nekolikrat - tedy jakoby se on event volal vicekrat (?) nedelam nejakou zasadni blbost ? nebo to delam cele spatne ?

    worker_mysql: Found 1 subnet in MYSQL.
    worker_mysql: sending to main process {"err":false,"sqlAction":"select","sqlTable":"subnet","rows":[{"id_subnet":1,"prefixSize":24,"network":"10.133.36.0","purpose":0,"id_node":-1}]}
    ^^^
    child process hlasi 1x odeslani

    ....ale hlavni proces nekolikrat prijeti....

    mod_subnets: received from SQL worker {"err":false,"sqlAction":"select","sqlTable":"subnet","rows":[{"id_subnet":1,"prefixSize":24,"network":"10.133.36.0","purpose":0,"id_node":-1}]}
    mod_subnets: subnet 10.133.36.0 exists in database
    mod_subnets: received from SQL worker {"err":false,"sqlAction":"select","sqlTable":"subnet","rows":[{"id_subnet":1,"prefixSize":24,"network":"10.133.36.0","purpose":0,"id_node":-1}]}
    mod_subnets: subnet 10.133.36.0 exists in database
    mod_subnets: received from SQL worker {"err":false,"sqlAction":"select","sqlTable":"subnet","rows":[{"id_subnet":1,"prefixSize":24,"network":"10.133.36.0","purpose":0,"id_node":-1}]}
    mod_subnets: subnet 10.133.36.0 exists in database
    mod_subnets: received from SQL worker {"err":false,"sqlAction":"select","sqlTable":"subnet","rows":[{"id_subnet":1,"prefixSize":24,"network":"10.133.36.0","purpose":0,"id_node":-1}]}
    mod_subnets: subnet 10.133.36.0 exists in database


    hlavni proces vola child takto
                    global.sql.worker.send(request);
                    global.sql.worker.once('message', function(resp) {
                        console.log(_Fname+': received from SQL worker '+JSON.stringify(resp));
                        if (resp.err == false && resp.sqlTable == 'subnet' && resp.sqlAction == 'select') {
                            if (resp.rows.length === 0) {
                                console.log(_Fname+': subnet does not exist in database');
                                var insertRequest = [{sqlAction: 'insert', sqlTable: 'subnet', network: subnet.networkAddress, prefixSize: subnet.subnetMaskLength,  purpose: purpose, id_node: router }];
                                global.sql.worker.send(insertRequest);
                                return
                            } else {
                                console.log(_Fname+': subnet '+resp.rows[0].network+' exists in database');
                                return
                            }
                        }
                    });
                    global.sql.worker.once('message', function(resp) {
                        if (resp.err == false && resp.sqlTable == 'subnet' && resp.sqlAction == 'insert') {
                            console.log(_Fname+': subnet inserted with ID '+resp.insertId);
                            return
                        }
                    });
    

    --------------------------------------------------

    a child odpovida takto
    process.on('message', function(data) {
        console.log('worker_mysql: rececived data '+JSON.stringify(data));
        var table = data[0].sqlTable;
        var action = data[0].sqlAction;
        delete data[0].sqlTable;
        delete data[0].sqlAction;
    
        switch(action) {
    
            case "select":
    
                select(table,data,function(err,table,rows) {
                    if (err) {
                        var result = { err: true, sqlAction: action, sqlTable: table, rows: null };
                    } else {
                        var result = { err: false, sqlAction: action, sqlTable: table, rows: rows };
                    }
                    console.log('worker_mysql: sending to main process '+JSON.stringify(result)+'');
                    process.send(result);
                    return
                });
            break;
    
            case "insert":
    
                insert(table,data,function(err,insertId,dataOut) {
                    if (err) {
                        var result = { err: true, sqlAction: action, sqlTable: table, insertId: null, object: null };
                    } else {
                        var result = { err: false, sqlAction: action, sqlTable: table, insertId: insertId, object: dataOut };
                    }
                    console.log('worker_mysql: sending to main process '+JSON.stringify(result)+'');
                    process.send(result);
                    return
                });
    
            break;
    
            case "update":
    
            break;
            default:
    
            break;
    
        } 
    


    nevim proc, ale NYX nejak zkomolil ten zdrojak :-) snad tomu je rozumnet...
    AREX
    AREX --- ---
    FEDY: Nevim cim kreslis to co tam kresleny, ale skoro bych hledal zdroj problemu tam. Vsadim, ze cele to vykresleni je synchronni zalezitost a jestli to delas primo v reakci na prijata data, tak je o to horsi.

    Obecne neni dobre na udalosti (tedy i prijata data) reagovat okamzite. Naopak by sis mel jen ty data ulozit do nejake promenne. A pak pouzij `requestAnimationFrame`, ktery by cist naposledy prijata data a vykresli to podle nich. Ta funkce ti rika, kdy je nejoptimalenejsi neco vykreslovat.
    AREX
    AREX --- ---
    FEDY: "Handler took 504ms of runtime" ... to samo o sobe ti rika, ze dlouho trvalo zpracovani dat, ktere jsi prijal pres Socket.io. Pojem handler znamena obvykle funkce/callback, ktera reaguje na nejakou udalost.

    Jinak doporuju si v browseru dat socket.io do blackboxu, pak ti to melo ukazovat trochu uzitecnejsi informace. https://developer.chrome.com/devtools/docs/blackboxing
    FEDY
    FEDY --- ---
    AREX: cili myslis, ze to blokuje neco, co je volano pri prichozich datech ? me to uplne neprijde, obzvlast kdyz jsem si prohledl profiler - same funkce ze socket.io

    AREX
    AREX --- ---
    FEDY: Nerekl bych, ze ta chyba souvisi se SocketIO. Tohle znamena, ze ta bezi nejaky synchronni skript, ktery je bud extremne pomaly a nebo nikdy neskonci. Castym zdrojem jsem neukoncene rekurzivni smycky. SocketIO komunikace je asynchronni a nemuze tedy browser blokovat ani kdyby chtelo :)
    FEDY
    FEDY --- ---
    ahoj,

    jsem v javascriptu a nodejs zacatecnik, tedy prosim o shovivavost - pisu dohledovy system pro nasi sit (ping, snmp, syslog atp) a narazil jsem na knihovne SocketIO v prohlizeci - jakmile mam prilis objektu, zacnou se objevovat violations "script took too long time" atp. mate nekdo predstavu, jak to resit ? nahradit SocketIO treba za EngineIO ? nebo jeste neco jineho ?

    predem diky
    AREX
    AREX --- ---
    PANVA: Chápu. Ačkoliv vím, že třeba Babel transpiluje async funkce do generatorů. V případě NodeJS to je irelevantní vzhledem k nadcházející nativní podpoře.

    Asi to budu muset taky vyzkoušet. Jsem totiž kdysi kdesi narazil na článek detailně rozebírající porovnání těchto dvou a hodně to tam generátory vyhrávaly z různých důvodů. Co me teda těší už takhle od pohledu, že async funkce mohou být i anonymní. To u generátoru nejde a to pak produkuje antipatterny jako `const self = this`. Ačkoliv vzhledem k tomu, že Koa2 už není závislá na contextu, tak na tom tolik nesejde.
    PANVA
    PANVA --- ---
    AREX: pouzit generatory za pomoci `co` ktery neustale vola .next() na ten generator byl jen work around, intention od zacatku byl async/await ktery je jen pekny wrapper okolo promisu.

    Generator - https://developer.mozilla.org/en/docs/Web/JavaScript/Reference/Statements/function*
    Async Fn - https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Statements/async_function

    Dovedu si predstavit ze async funkce ma mnohem mensi rezii nez generator a zatimco prepisuju celou moji openid connect libku (https://github.com/panva/node-oidc-provider) na koa2 zjistuji jak jednodussi mam praci napr. s testovanim jednotlivych middlewaru
    CUCHULAIN
    CUCHULAIN --- ---
    AREX: netuším vůbec, o co jde, ale dost často je právě ta volnost problém. umožňuje vytvořit těžko hledatelné chyby.
    AREX
    AREX --- ---
    Používáte někdo KoaJS? Víte někdo co je vedlo k tomu zahodit použití generatoru a přejít na async/await? Dělal jsem už s obojím a přijde mi, že generátory dávají daleko větší volnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam