• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    LUKEH: chapat. Chape=umi pouzivat. A jsem presvedcen, ze je to ekvivalence, ne implikace, ze kdo nechape tak ani neumi pouzit, by
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MAKROUSEK: tak něco jiného je matiku chápat a něco jiného umět ji používat. Teď jde o to, co chceš učit ty děti...
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    MAKROUSEK: neni to vlastne k nicemu, tyhlety krozkovacky v prvni, druhy tride (mozna spis minuly cas, nevim, co je ted), ale je to zabava. Fun in math. kdyymz to ditko bude bavit, tak je vetsi sance, ze porozumi i trapnym uverum v bankach.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    LUKEH: To ne, ale proc by to delal? Ja mam za sebou taky par semestru matiky na vejsce a zivim se fyzikou, ale ze bych nekdy pochopil, proc prvni matematika byly jablicka v krouzkach, to jsem nepochopil. Jeste tak trojclenku chapu a nejaka ta deskriptiva, ale Venn?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MAR_TINA: Jakože pro dospělého člověka je težké naučit se namalovat průnik množin atd?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    SIRIEN: dodatečné ano. ALe neměla by na podpoře rodičů stát schopnost naučit se matematiku (a cokoli jiného) v 1. - 4. třídě.
    ANo, pamatuji se "množiny" a pamatuje si je hlavně moje matka. Na třídní schůzce jim dala soudružka dvouhodinovou nalejvárnu, aby se s náma doma mohli učit. A pak sérii úloh na domů.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    MAR_TINA: možná tak na papíře. Děti s rodiči co jsou vzdělaní, chytří, mluví česky (btw. nezdá se mi, že by děti Vietnamců měli problém se studiem...), ochotní a schopní budou svým dětem stejně dávat dodatečné vzdělání tak nebo tak.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LUKEH: škola by měla funovat tak, zejména na první stupni, aby se rodiče nemuseli s dětmi učit. Jinak dochází k diskriminaci dětí, jejichž rodiče jsou nevzdělaní, hloupí, jinojazyční, neochotní, neschopní nebo prostě jinak nemůžou pomoci dítěti s učením.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: well... tak já se nejdřív naučím číst i ty písmenka pod obrázkama a pak se sem možná zas vrátim.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SIRIEN: Mlho, cos na větě Ale jak tohle vyresit v prirozenych cislech ? V realnych je to celkem snadne... nepochopil?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: nope, tam je jen že a, b a c jsou kladné, nikoliv, že náleží N.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SIRIEN: ehm.. to je v zadání obrázku.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: zapomněl si na {a, b, c} ∈ N, jinak to moc "zákonitě" nebude.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    VANEK: pokud a+b+c == z, a>1, b >1,c>1, pak musí zákonitě být a*b alespoň 4 či více, tj. c == (a*b*c)/4 či méně.

    Stejně tak pro a i b. tedy a+b+c je menší či rovno než 3/4 a*b*c
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    2*2*2 je víc než 2+2+2 a když bude některé z nich ještě větší tak je to jen horší.
    VANEK
    VANEK --- ---
    LUKEH: Ale ten první krok dokážu obecně jak? -- Sorry, mně už to moc nemyslí. BÚNO a ≤ b ≤ c, ale co pak? Nějaký rozvoj (a-1)(b-1)(c-1) > 0 ?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Alespoň jedno z a,b,c musí být 1, jinak je vždy a+b+c menší než a*b*c, pak řešíš 1+b+c = b*c...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DAROS: [0,0,0] :D a to je všechno. Důkaz necháváme jako cvičení čtenáři; )
    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    5+5+5=15
    5*5*5=125
    kdyz vyhodis tu dvojku, tak je to stejne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam