• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    DAROS
    DAROS --- ---
    No me by zajimala vsechna reseni. V realnych cislech je jich nekonecne mnoho...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DAROS: 1+2+3=1×2×3=6 , kde je chyták?
    DAROS
    DAROS --- ---


    Vidim ze tu jsou odbornici. Vim ze to sem nepatri. Ale jak tohle vyresit v prirozenych cislech ? V realnych je to celkem snadne...
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    MAKOSHARK: souhlas ale byl to proste postrach. tak jako tak sem furt vychazel lip z jeho zenou nez s nim :)
    MAKOSHARK
    MAKOSHARK --- ---
    ASNEK: "Bukyho" znám, je to moc příjemný člověk
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    LUKEH: njn UPJS Bukowsky bylo ocividne jine kafe :) jeho se bali i uklizecky na fakulte...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XBAHNO: To je asi jako tvrdit, ze kdyz nevis, co je podmet a prisudek nereknes ani jednu vetu :-)
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ASNEK: no já myslel MFF UK. Za mě to učil Veselý a to byl obecně jeden z nejlepších a nejpříjemnějších profesorů pro mě.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    MAKROUSEK: Je to jednoduchy. Nemas-li definovanou mnozinu, neudelas teleso. Nemas teleso, nemas prirozeny cisla. A bez prirozenejch cisel si v ...
    Takze nekoho napadlo zacit opravdu od zacatku a tedy ucit matematiku od mnozin. Jestli to byla dobra myslenka, to si uplne netroufam hodnotit. Ale po par semestrech matematiky na VS alespon rozumim tomu, jak k ni nekdo dosel.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    GREATDRAKE: tak to musim tise zavidet. za mych casu to bez TEMNA k statnicim neslo...

    LUKEH: asi zavisi od skoly. u nas to byl celkem podes v rezii pana profesora 70+ ktery to pozavoval za zaklad existence :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ZUZKAOU, ASNEK: díky za info
    já marně přemýšlel, proč jsem se na prvním stupni potkal s množinama, pak někam zmizely a žádná další látka na ně nenavazovala
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ZUZKAOU: myslíš Hejného? Ale u toho Bourbaki experimentu šlo spíš o to, že rodiče se nebyli ochotni učit něco nového co sami nikdy nebrali jakkoliv jednoduché a přirozené to bylo (nebo někdy taky nebylo).
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    LUKEH: zkoušel si někdy dělat úkol s dítětem, co se učí podle Hajného?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Zenn diagrams?
    Ali G and Donald Trump
    http://www.youtube.com/watch?v=8SaHW6Y7_Yg&t=1m30s



    MAKROUSEK: Bourbaki? Mě ty množiny přišli vždykcy dobrý.
    ZUZKAOU: Problém byl hlavně v tom, že rodiče pak nebyli schopni učit svoje děti. Tati dneska nám ve škole ukazovali základy teorie grup...
    ASNEK: Temno byl naopak snadnej a oblíbenej předmět co si pamautju.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ASNEK: No on to takový postrach není, navíc už se tomu, kdo chce a nedělá zrovna algebru, vyhne. A pamatuju hezkou úvodní větu z přednášku:

    "Studenti - co je to množina. Vy to víte, já to nevím. A pokud mi přednáška půjde dobře, nebudete to na konci vědět ani vy."
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ASNEK: Což je ale úplně jinej sport než Vennovy diagramy.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    ZUZKAOU:
    venove diagramy sa v didaktike matematiky pre 1stupen teda 1-4 nachdzaju uz od 70tych rokov...
    zmizmli v 90tych rokoch ked sa po rozdeleni zacali v oboch krajinach upravovat/prerabat skolske osnovy.

    je pravdou ze tematika je to trosku obsirnejsia a ucenie deti v tom veku neumoznuje aby sa jej venovala i druha cast teorie - zapis grafickeho zobrazenia... na tu bohuzial deti nemaju asi dost abstrakcie a pochopenia v tom veku este...

    TEMNO (Teoria mnozin) je tusim ale este stale postrach na matfyze :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAKROUSEK: to už po mně chceš moc, nemám ponětí. Jen vím že se množinový experiment prováděl a pak to nějak zase zašlo v zapomnění. Odpovědi by měli mít nějací didaktikové matematiky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ZUZKAOU: Jako ze se pak melo postoupit k jinym matematikam?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAKROUSEK: protože jste byli ročníky, na kterých se zrovna experimentovalo s koncepcemi matematiky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam