ALDARION: Myslím, že pointa je v tom, že základní matematické pojmy, co se děti učí ve škole - jako třeba ta idea čísla pí and Pythagorova věta zmíněny v článku - byly pozorovány a objeveny nezávisle na sobě v mnoha různých kulturách napříč historií (v Řecku, Egyptě, Mesopotámii, Persii, Indii, Číně, atd. atd.). Když pak došlo na to, jak tahle pozorování pojmenovat, tak se v Evropě pochopitelně volila jména evropského původu. Ta paní si asi myslí, že to budí dojem, že to všechno bylo vymyšleno jenom v Evropě.
Mimochodem, podobné situace existují i ve "vyšší matematice" lokálně. V Rusku se ke "každé" matematické větě připojí nějaké ruské jméno. V Polsku se i ke každému banálnímu pozorování, co na Západě ani po nikom pojmenováno není, připojí jméno nějakého Poláka, co byl jeden z tisíců dalších, co si daného pozorování všimli. Začínající student matematiky v Polsku si musí myslet, že celá matematika byla objevena v Polsku.
Problém podle mě není v terminologii v matematice, ale možná ve zkresleném výkladu dějepisu, co si každý přizpůsobuje tak, aby jeho kultura vynikla nejlíp. Možná že vyváženější výklad by vedl k menšímu despektu k Východu, co teď panuje ve společnosti.