• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    EKG
    EKG --- ---
    VANEK: No poznal, ale napred to tyden studoval;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    ZCR: Já si jasně vybavuji povídku, jak slepili pár rostlin a ony se pak rozpadly a vyučující to poznal, ale byl raněn tou nedůvěrou. Jen už nevím, odkud… (Hmm, že by román pro mládež Jan Suchl: Ztracená osada, v podmínkách ZŠ?)
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Jsou dva základní přístupy
    a) Manipulují mě do nákupu, protože to za nákup nestojí.
    b) Vzít si bááááječnou půjčku na báááječné zboží a při čekání na báááječného exekutora a báááječný překlenovací úvěr polykat bááááječné prášky proti stresu a čekat na BÁÁÁÁJEČNOU výhru.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    QWWERTY: Proto taky chodim nakupovat se seznamem a polozky odskrtavam GILHAD:
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    GILHAD, ZCR:
    Gruen transfer - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gruen_transfer
    " Gruen transfer (also known as the Gruen effect) is the moment when consumers enter a shopping mall or store and, surrounded by an intentionally confusing layout, lose track of their original intentions, making consumers more susceptible to make impulse buys. "


    protoze manipulace lidi do nakupovani je seriozni byz :))
    (PDF) Interaction Between Shelf Layout and Marketing Effectiveness and Its Impact on Optimizing Shelf Arrangements
    https://www.researchgate.net/...keting_Effectiveness_and_Its_Impact_on_Optimizing_Shelf_Arrangements
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    KAERO: No, kdyz jdu kramem, tak vetsinou co vidim je neco ve stylu: blbiny, kraviny, chleba, blbiny, kraviny, syr, blbiny kraviny ... to neznamena, ze nevidim lidi a kosiky na koliznim kurzu, ale ze vetsinu produktu vyhodnotim jako nezajimave.

    Jeste vyraznejsi je to s reklamama, kde do vedome mysli vstupuji vetsinou jako anonymni plochy bez obsahu. Jednou (uz je to par let) jsem jednu urcitou reklamu hledal, protoze jsem potreboval do toho kramu zavolat. Vedel jsem, v kterem casopise je a jak asi tak vypada. Na prvni asi tri az pet pokusu jsem ji proste nenasel. Az pak se zadarilo, byla asi tak uprostred prez pul stranky a vypadala tak, jak jsem si ji pamatoval.

    V prohlizeci mam nejaky ten add banner, kam si muzu pridavat i svoje vyrazy - takze jakmile me nejaka reklama prudi, tak si ji tam pridam i s okolim (misto ads.company.com/banners/imgs/campaing/12345678.png tam dam ads.company.com - nebo company.com). Takze spousta webovych stranek ma po okrajich radu prazdnych obdelniku. Ale v realu pro me tak vypada i rada obchodu, zastavek a tak - je tam nejaka velka plocha s tagem #reklama, od koho a na co uz fakt netusim. Obcas, kdyz se nudim, tak to vedomne prokouknu a je tam nejaka holka s plavkama za 3.999,- o velikosti kapesniku, nebo zajezd kamsi jen za 99.999,- nebo nejaka jina blbost. Takze zjevne o nic neprichazim a misto sledovani blbosti se muzu venovat necemu zajimavejsimu, ci potrebnejsimu.

    Na dalnici me zajimaji omezeni a odbocky a ostatni auta, nikoli pujcky na dovolenou. Na zastavkach si radci poctu o porgramovani ci elektronice, nez o zlevnene ceste nekam, kam rozhodne nechci, nebo naprosto nepouzitelnem "pomocniku do kuchyne" za naprosto neprimerenou cenu.

    Ono to tak funguje od pradavna - uz praclovek Janecek v lese ignoroval neznou krehkost kazde jehlicky a kapky rosy a sledoval co by se dalo sezrat, nebo co by mohlo chtit sezrat jeho. I kdyz tech jehlicek a kapek rosy tam bylo vic nez podstatneho obsahu.
    KAERO
    KAERO --- ---
    ARCHIMEDES: proboha! co to je za napad pestovat si tunelove videni! to je nebezpecne! hlavne pri rizeni nakupnich voziku! (u mne je ten vozik obvykle nalozeny az po okraj detma a zrychlujici skrz ulicku s lusteninami, ktera byva nejprazdnejsi :) )
    ZCR
    ZCR --- ---
    GILHAD: však jo, já jsem na takovéhle jednání taky dost citlivý, a většinou pak hlasuju nohama - kdysi jsem kupoval chleba a měl jen stovku (nebo dvoustovku), slušná fronta a prodavačka se na mě utrhla, jaktože nemám drobný, tak jsem jí řekl, že si to má napsat na dveře, že chce drobný. Odmítla mi ten chleba prodat, tak jsem se otočil na podpatku a už tam nikdy nevkročil. Krám časem zkrachoval, asi nás hubatejch bylo víc.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    ZCR: Jj, proto se snažím věcem ve výši očí cíleně vyhýbat a brát spíš ty méně "nastrčené" a pokud to jen trochu jde, pěstovat si "tunelové vidění" a chodit rychle pro případy, kdy vím, že potřebuju něco, co je na druhé straně kšeftu.

    GILHAD: "Letní Vánoce" byly i poslední kapka i pro mě a už tam pro osobní potřebu nic nekupuju, i kdyby to jinde nebylo. Ale pokud je, ještě jim s gustem zneužívám showroom, vyzkouším si to u nich a pak to koupím jinde :)
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    ZCR: Proto taky nakupovat chodim se seznamem napsanym uz doma. Princip chapu, ale provedeni stylem "add insult to injure" jsem si proste uz vzal osobne. Kdyby jen rekl, kde to je, nebo dodal neco jako "prikazy zhora", tak mu naschvaly nedelam a jen to pripoctu na vrub neosobniho retezce. Kdyz on osobne sel schvalne a zbytecne nad nutny ramec, ja sel taky.
    Nerikam, ze na me reklama nepusobi vubec, ale od dob zeleneho skreta, co vyskakoval na webovych strankach mamdomenu alzy zablokovanou celou a nekoupil jsem tam nic, bez ohledu na podminky a cenu. Pokud by neco bylo jen v alze, tak to beru, jakoze to holt proste neni. (A firme, co tvrdi, ze svatky zimniho slunovratu jsou v lete se stejne verit neda.)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GILHAD: imho se to dělá proto, aby se zákazníkovi rozbila rutina a tím se zvýšila pravděpodobnost, že si při hledání koupí i něco, co by si jinak nekoupil, protože by to ani nehledal.
    Podobně se čachruje s tím, které produkty jsou ve výši očí a které úplně dole/nahoře.
    Jedna velká marketingová mašina.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    HARDY: Neco podobneho udelali u nas v samosce - hledam kysele zeli, ktere bylo "vzdycky" TADY, nevidim ani cedulku, tak se zeptam okolo jdouciho "vedouciho" (asi jen smeny), kde je. O mi rekne, ze tamhle, uhloproicne prez prodejnu (to bych bral, obcas to tam "optimalizuji" kdovi podle jakych kriterii, treba prodejnosti?), jeze pak dodal "abyste se taky trochu prosli a uzili si to"
    No tak to je to posledni, kvuli cemu bych do samosky chodil.
    Takze pri odchodu jsem si ho nasel u pokladen a povidam mu: "Mate olomoucke syrecky schovane v oddeleni kosmetiky - abyste se taky trochu prosli a uzili si to" (a tu kosmetiku tam maji tak na trech mistech)
    ZCR
    ZCR --- ---
    OKEYA: matně si vybavuju historku, jak nějakému geologovi, který byl známý vysokým sebevědomím, nafotili k určení tlačenku
    (ale nevím, kde jsem k tomu přišel a jestli to nebyla nějaká povídka)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ZCR: OT: proto nepíšu skripta, ale dělám relativně obsáhlou prezentaci, tu dávám k dispozici a každý rok aktualizuji, je-li co (jsou tam i praktické, ne jen teoretické věci).

    HARDY
    HARDY --- ---
    OKEYA: FaF UK
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    HARDY: U nás se to dělalo opačně, studenti spojili 2 trávy a donesli to na určení pedagogovi :-)
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    HARDY: Ta botanika mě zajímá, kdo proboha dělal takový zvěrstva? Aspoň školu :-)??
    ZCR
    ZCR --- ---
    DUNICAN: "Nikdo nenadává", "Nadává se jedině tehdy"... poslouchej, co aby sis tyhle kategorické soudy nechal od cesty? Imho nejsi co do nadávání žádná autorita.
    Já jen s trochou nadsázky popisuju, s čím jsem se setkal a co jsem odpozoroval, bez nějakého hodnocení. Bohužel spoustě lidí je nějaká přidaná hodnota lhostejná, zajímá je jenom to, jestli se obsah přednášek shoduje s obsahem skript čili nic. A nudně přednášet se dá i beze skript.

    HARDY: s něčím takovým jsem se naštěstí nepotkal a psychopat mě zkoušel jen jeden
    Jen krajně zastaralá skripta, nová skripta se spoustou překlepů, věcných chyb a napsaná češtinou jak od tatara.
    HARDY
    HARDY --- ---
    ZCR: to jo, ale vzdalovat se obsahem od skript a dělat studentům naschvály je druhá věc. Jiná slavná skripta naší fakulty, která se řešila leta jinde nyxu, zase napsali úmyslně tak, aby se přímo podle nich nedalo učit na zkoušku (a jako bonus byli pro veřejnost nepoužitelné) - místo funkčního hlediska (které se zkoušelo), rozřadili kapitoly podle chemického obsahu, takže otázku č. 1 našel člověk na stranách 12, 35, 156 a 350. apod. Hlavně se tím prostě netajili, že to přednáší a požadují jinak, "nechtěli nám to dělat tak jednoduchý".
    A když už jsem u těch naschválů - utrhávání hlavních poznávacích znaků rostlin na vzorcích k poznávačce, prezentování mimo jejich vegetační období, přes noc přemrzlé v mrazáku, oholené, přebarvené na fialovo sprejem, přebarvování mikroskopických vzorků.. bože to byli zmrdi.
    DUNICAN
    DUNICAN --- ---
    ZCR: to je prece uplna blbost. Nikdo nenadava, ze ucitel prednasi latku, co je ve skriptech. Nadava se jedine tehdy, kdyz to dela nezazivne, kdyz to odrika bez nejaky pridany hodnoty, to pak opravdu nema cenu na ty prednasky chodit a staci si precist skripta.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam