KAERO: To jsem si ani nevšiml. Asi nějaké post-brexit míle, která se snaží více harmonizovat s km?
V článku s čísly pracují velmi kreativně - podivná je i ta účinnost FVE.
Pokud dobře počítám, tak:
- ta stanice má 36panelů (3x12)
- přepokládáme standardní half cell panely, které mají 2m^2 - typicky 460 Watt peak. 500Wp ať nežeru.
- takže topový výkon je 36 * 500 Wp = 18 kWp.
Podle radiačního modelu (
https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#api_5.2) je velmi nepravděpodobné, že by na tom místě dokázali vyrobit 2,5MWh. Spíš těsně pod 2MWh a to jsem optimista. Pozice panelů rozhodně není optimální (sklon), v británii byla vedra, která efektivitu PW snižují atd. Navíc pochopitelně máme ztráty při používání baterie, protože málokdy tam auto stojí v poledne. Také je to relativně nízké, takže bude docházet k zastínění od budov/stromů - na rozdíl od střešních instalací.
Ale na tohle nadsazování jsem si už o všech článcích o elektromobilitě a FVE jaksi zvykl.
Letos jsem se stal štastným majitelem solární elektrárny. Měl jsem celkem jasnou představu, ale to co mi dokázali nastlibovat a tvrdit prodejci z těch firem, to mi zůstaval rozum stát.
Když jsem se zajímal o vlastní spotřebu střídače (která je u dobrých střídačů cca. 50W, ale můžete si snadno pořídit i něco co bude žrát 200W a dost to změní celou efektivitu FVE), tak mi jeden do očí tvrdil, že nemá žádnou spotřebu. Také důsledně rozděloval elektřinu na "solární" a "střídací". Vypadalo to asi takto:
On: Nic nespotřebuje - všechno bere ze sluníčka.
Já: A v noci?
On: V noci nepracuje, protože nemění solární eletriku z panelů na střídací.
Já: Ale musí pracovat - tahá elektřinu z baterky a posílá ji do sítě.
On: Ale v té baterce je už nastřídaná, takže střídač ji jenom pošle
......
Já: Děkuji, nechte mi tu letáček a (už se nevracejte).
A takovýhle blábolů jsem se naposlouchal.