KAERO: Ano, mám zkušenost, že si to přinášejí ze základky či gymplu. A někteří to mají fakt zažrané hluboko. Udělal jsem cca 5 lety takový pokus a vůbec se na začátku semestru nezmínil o maximální chybě. Přesto se v testu (kterému předcházely hodiny a hodiny s rozděleními a hustotami pravděpodobnosti na všechny možné způsoby, první druhé třetí bambilionté momenty, centrální limitní věta, přenos nejistoty a tak dále) několikrát sčítaly různé zdroje chyb v prvních mocninách ...
Na druhou stranu se musím studentů zastat, protože to prostě nemají lehké (ona to jejich generace ostatně nemá lehké ani bez studia na MFF), na některé z těch věcí si je potřeba zvyknout a oni během základky a gymplu obvykle s neúplnými čísly vůbec nepřijdou do kontaktu. Občas se stane, že jim něco půl semestru vykládáme, a pak to o pár měsíců nějaký kolega zazdí tím, že jim tvrdí opak. Osvěta o tom, že změřená data studenti opravdu budou interpolovat závislostí, jinak to žádná závislost prostě není, tak ta už se mi podařila před cca 10 lety (a to i mezi některými kolegy, kteří studentům tvrdili něco jiného)