• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Když zůstaneme u těch autobusů (protože nákladní doprava je ještě lahůdkovější) co jsou podle tebe ty "regulace, které existují už dnes na mezinárodní úrovni"?

    Vezmi v úvahu, že pokud budeš provozovat tu tvou linkovou (nikoli tedy jednorázovou přepravu lidí třeba na dovolenou) dopravu maďarským autobusem ze Slovenska do Česka, jsi v tom okamžiku subjektem, který podniká v autobusové dopravě (tradičně dost regulované na národní úrovni) rovnou ve třech právních řádech a jednomu každému z těch řádů musíš beze zbytku vyhovět. Fakt trváš na tom, že mít namísto toho jednu jedinou sadu základních pravidel je nesmysl?


    (Mimochodem, mluvil jsem o volném pohybu služeb - podnikání v dopravě a zboží - myšleno v té nákladní dopravě. Volný pohyb osob sem netahej)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    OTAVA: Jasně a dneska ti to všechno došlo. Tak jdi & oslavuj ýzy livin. Páč kdby ses narodil v Mogadišu, měl bys zaručeně jiný starosti ;)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ajajajajaj dalsi socialni pravo. Zacinam byt pomalu prehlceny tim s kolika socialnimmi pravi jsem se narodil aniz jsem to dosud vedel.

    Bankovní účet zdarma má být v Evropské unii pro každého. Je to sociální právo | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-evropa/c1-59447170-bankovni-ucet-zdarma-ma-byt-v-evropske-unii-pro-kazdeho-je-to-socialni-pravo
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Spis naopak, ne?
    To je fakt jak newspeak - cerna je bila.
    Na to, abych mohl jet madarskym autobusem ze slovenska do cech regulace potreba nejsou, resp ne vyssi nez existuji dnes na mezinarodni urovni.
    Krome toho tady jde o ochranu spotrebitele, ne volny pohyb osob. Tomu regulace brani.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Tak zrovna provozování mezinárodní dopravy (nákladní či osobní) je, myslím, klasickou ukázkou oblasti, kde jsou jednotná pravidla tvořená Unií potřebná - pokud tedy vycházíme z premisy, že chceme volný pohyb služeb a zboží...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: No zalezi na tom jaka pravidla a proc maji nutne byt ve vsech zemich stejna.. A jestli jsou vubec nejaka potreba. A kdo je stanovi, na zaklade ceho, a pro koho to pak bude vyhodne ekonomicky a pro koho ne..
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    LEXIK: Bavíme se tu o mezinárodních dálkových linkových spojích a ne o MHD, víme?
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    OTAVA: Vždyť je to jednoduché ... dopravci si nová rizika zakalkulují do cen, vyrazně zvednou ceny jízdenek = výrazně se zvednou částky odvedených daní, takže na tom státy jedině vydělají ...! ;-)

    A komu by se snad nelíbilo jezdět ekologicky MHD, ať si jede autem, případně sedí domy na zadku.. co na tom, že se MHD opět propadne ještě do větších ztrát, vždyť ochota státu dotovat je téměř neomezená.. Proč takové věci řešit systémově a snažit se minimalizovat roli státu, když na to můžu vzít "kladivo" dotací poskytovaných z veřejných peněz!!!
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Jenže to tvrdí ten článek, nikoli ta směrnice, že ano...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BANSHEE: Zustava mi rozum stat z toho ze stat narizuje platit dopravcum za zpozdeni ktere vznikne i zacpou - coz je :

    a) nemohou dopravci jakkoliv ovlivnit
    b) potazmo je stat kdo je zodpovedny za dopravni infrastrukturu, kvalitu vozovky a vykon dolhledu nad silnicnimi pravidly (policie) - je tedy on primo ci neprimo zodpovedny za pripadne zdrzeni.

    To ti prijde normalni ?
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Tobě zůstává rozum stát z toho, že se zpřesňují jednotná pravidla pro mezinárodní autobusovou dopravu? Aha...
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: To je trochu zvláštní otázka. Ptal by ses mne stejně třeba na otázku: "Co si myslíš o vyhláškách ministerstev?"

    Komitologie (respektive nějaká forma nižší normotvorby, které se tak říká) je podle mne nezbytná. Je nereálné a hlavně nesmyslné rozhodovat všechno na úrovni EP a Rady. Systém zavedený Lisabonskou smlouvou dává oproti tomu předchozími o něco větší smysl. A bude tomu tak hlavně v okamžiku, kdy padnou první zásadní judikáty. Bohužel je celá nová komitologie stále ve fázi politické přetahované. EP chce téměř jen a pouze delegované akty, protože na ně má vliv. Členské státy se probudily o trochu později, ale už do vlaku naskočily a bijí se za prováděcí akty, zejména protože na ně vliv EP nemá. Komise se snaží držet linii, podle které mezi těmi dvěma typy aktů striktně rozlišuje, ale tlak EP je poměrně velký. A krom toho si chce udržet co největší samostatnost. A k tomu přistupují ty problémy zmiňované v linkovaném článku...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Porucime vetru, desti a nove i doprave na silnicich !

    cloveku zustava rozum stat.

    Rozkaz z Bruselu dopravcům: plaťte cestujícím i za dopravní zácpy - iDNES.cz
    http://ekonomika.idnes.cz/kompenzace-cestujicim-za-zpozdeni-autobusu-fmc-/eko-doprava.aspx?c=A130305_110211_eko-doprava_neh
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    JACOB: Ono logicky. V prostředí elit bank- korporací- státní byrokracie vznikají profilované zájmové skupiny, které spekulují na maximální zisk a zároveň mají tu moc, že jaksi " zakřivují prostor" tak aby v nějakém intervalu vykázali oslnivé účetní zisky, ze kterých si poté vyplatí nehorázné bonusy. V podstatě jsou to ale jen chytřejší & organizovanější Rathové a žádnou přidanou hodnotu nevytvářejí.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: ale vzdyt jsou v Evropske unii, tomu teda nerozumim - na jednu stranu jsou vyspele demokraticke staty lepsi nez treba turecko a na druhe strane o ty prizivniky v Evrope nikdo nestoji ? Asi nejake politika nebo co ..
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Asi proto, ze ty dva staty v Schengenu nikdo realne nechce ;)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: no a co si o komitologii myslis ty? Jako ze dobry nebo jako ze spatny nebo jako ze "EU je unikatni mezivladni pravni specificka bla bla bla takzejakekoloiv hodnoceni je nefer" ? :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    http://web.volny.cz/noviny/ze-sveta/clanek/~volny/IDC/238076/nemci-chteji-zablokovat-prijeti-rumunska-a-bulharska-do-schengenu.html

    to je ale velmi socialne nekohezni tento sobecky pristup nemecka, jakto ze nikdo nekrici ze nemci nici evropu ? ;)
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    Pokud tu někdo sleduje blížící se ostudu se jmenováním českého soudce Tribunálu, vřele doporučuji tenhle článek:

    JINÉ PRÁVO: Lenaerts ve Strakovce
    http://jinepravo.blogspot.be/2013/03/lenaerts-ve-strakovce.html
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Kde že by ten úředník měl mít dva hlasy? A co proboha znamená "přijít s hotovou komitologií"??
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam