XCHAOS: nevidím důvod, aby lidi byli "na jedné platformě" - stačí, když tyto platformy mezi sebou budou kompatibilní. VS integrace platforem (podobně jako u kecálků) a v tom vidím budoucnosti. --- mluvím snad o nečem jiném?
já teď mluvím přávě o tom že ta databáze je v rukou jedné firmy, která má čistě komerční ambice a přehlíží výzkumně/akademické cíle bez komerčního potenciálu, a v podstě takové výzkumy ilegalizuje.. vyvozný důsledek do potencionální budoucnosti, kdo bude mít do databáze chování, preferencí, statusů vztahů, délkdy vztahů, fotek (otázka sociologická) aj. přístup v decentrelizované situaci různých platforem. Mně facebook fascinuje jako zdroj mnoha dat, od soukromých, tak po čistě ideové, či nahodilé. Pro spoustu lidí je každodenní součástí života, používají ho z různých důvodů a sere mně že data náleží primárně korporátní sektoru. Otázka je, bude decentralizovaní řešení jiné? Asi bude svobodnější, žádné banování, ale imho hlavní motorem facebooku je vhled do preferencí uživatelů jako konzumentů. Oblíbené filmy, hudba klíčová slova, ukázání toho co je právě in atd. Prostor pro sledování společnosti - a to bude motorem i dalších platforem.
KRMELEC: fb není o vytváření nějakých znalostí o světě, ale naopak je první vhled do emocí mas. do jejich konzumních zvyklostí, preferencí výběru atd. byli už např. analýzi twitteru, které se snaží sledovat náladu ve společnosti... mj. právě každý pšouk už je zajímavý, protože definuješ jaký pšouk zrovna jede.
ale to je jedno.. oni zajímavé informace jdou už vyodit z pomocí jednoduché social network analysis:
http://www.orgnet.com/sna.html ,
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_network
tj. samotné vztahy mezi entitamy, určuje např. dominatní entity v systému ( opinion makery, spoující články sociálních skupin apod) -- toho se např. využívá při analýze dizkusních fór, kde se kvantifikuje kteří uživatzelé jsou chápani komunitou jako důveryhodní a firmy se pak snaží tyto lidi zkontaktovat, mají i konkrétní guidelines, jak s těmito lidmi jednat... vtip je v tom, že takto mohou propagovat vlastní produkty, ačkoliv to není úplně bezpečná forma, ale je-li si jista produktem, může rozšířit produkt mezi lidi velmi efektivně..
hele... ve facebooku je SPOUSTA peněz, takže info které predukeje, se skutečně vyplatí..
nevím jestl jsem odpověděl ale po sedmi pivech je to nejlépe jak dokážu