• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TYKVEAntiFacebook
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KEMAL: hezký, dobrej postřeh, takové pěkně žalovatené, kdyby se někomu chtělo; nakonec ve prospěch nás, daň poplatníků, kdyby padla pokuta

    XCHAOS: mno těžko říct, kde FB vlastně začal, já to nevím, nesledoval jsem, ale aby z takového pátrání nakonec nevylezla konsiparační myšlenka.. :) nedivil bych se;
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    mně na reklamách na fb nejvíc zaujalo že očividně neplatil zákaz volební reklamy v dnech voleb :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: je to příklad tvrdě využívaného semi-monopolního postavení (ale jak dlouho potrvá, než budou mít úplný monopol ? - do té pasti se ženou všichni...), které vzniklo skutečně jen čistě z lidské hlouposti: není to ani "přirozený" monopol, ani nezískali nepřiměřené výhody od žádného státu: prostě jen lidi byli tak hloupí a nachytali se. svým způsobem z toho jednou bude samostatná kategorie v historii a v učebnicích ekonomie...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: nevím, mě žádná webová reklama nikdy (s vyjímkou naprosté historie) žádné peníze pořádně nevydělala... přijde mi, že lidi spíše podléhají iluzi, že by jim reklama NĚKDY vydělat mohla.. a kvůli tomu znehodnocují reklamou kvalitní obsah, o který by bez ní lidi měli daleko větší zájem. nechci to tady řešit...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: Myslis, ze by FB s osobnimi udaji nakladal natolik zodpovedne a bezpecne, ze by se tomu alternativy mohly tezko rovnat?

    ...to by byla ryze akademicka otazka :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XCHAOS: se trochu obávám, že by fb (dneska fb, příště něco jiného) dokázal nastavit jistý standart v práci s osobními údaji nebo s právním hlediskem internetové komunikace a sdílení dat (nevím jestli mi je rozumět) a ten by mohl ovlivnit i alternativy.. ale to se nedá asi nic dělat,
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: ja netvrdim, ze web musi mit obchodni model, aby mel pravo na existenci, ale z vlastni zkusenosti vim, ze pokud clovek necemu venuje cas a jeste do toho cpe penize, je to daleko narocnejsi a mene motivujici, nez kdyz si to na sebe alespon (castecne) vydela (vsak i sberatele si sve artikly vymenuji a prodavaji ze stejnych duvodu). Proc mam necemu venovat cas a penize, kdyz staci cas a s trochou stesti mi jeste zbyde na pivo? :)

    Reklamy si lide na stranky umistuji proto, aby jim neco vydelaly. Pokud mam pocit, ze ne nejake strance je reklam presprilis, prijde mi korektni na ni proste nechodit, ne "podlezat pod plachtou" abych se na ne mohl divat zdarma/bez reklam.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: FB se dostal do situace, kdy může téměř každému diktovat cokoliv - a jednoduše pohrozí cenzurou každému sajtu, který by ho nějak viditelněji kritizoval. a vzhledem k zaměření toho webu "facebakers" je jasné, že si netroufli si to s FB rozházet...

    já popravdě uvažuju, že bych jako ISP udělal nějaký "FB-dashboard", kde bych klienty varoval před nekalými praktikami stránky, na kterou se chystají vstoupit... a oni by to museli odkliknout :-) ale holt je to taky business , takže by asi kolegové nesouhlasili s takovýmhle obtěžováním klientů. a byl by to i ošklivý precedens...

    víceméně když jsou lidi takový pitomí, že se do toho vrhli, aniž by si všechna tahle reálná rizika plně uvědomili, tak to mají mít - mě je to fuk. mě zajímá jaké to bude mít důsledky pro nás mimo tuhle hru - pro alternativní menšinu, která to používat nebude.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: tak třeba flashové reklamy občas žerou tolik CPU, že činí web úplně nepoužitelný... ale já jsem v tomhle stoupencem toho, že obsah bez reklamy, syndikovaný přes RSS, Atom , apod. by měl na volném trhu zvítězit nad přespamovanými portály, kde se ti většinou comp po načtení stránky úplně kousne... reklamě nesvědčí ani mobilní přístup, kde jsou k dispozici menší přenosové rychlosti.

    a cena hostingu je dnes už tak nízká (často lze použitelný hosting pro blog včetně SQL databáze a reg. domény sehnat už od 70 Kč / měsíc), že prostě kdo není takovouto částku pro provoz svého sajtu ochoten obětovat, tak to s tím sajtem nejspíš vůbec nemyslí vážně. a cena samotného výpočetního výkonu asi půjde dále dolů...

    (a vůbec představa, že web musí mít nejdřív nějaký obchodní model, aby měl právo na existenci, mě přijde trochu přehnaná... já sice adBlock nepoužívám a dávám přednost tomu chodit jen na sajty, které reklamou nejsou zahlcené... ale současně bych tedy rozhodně nešel tak daleko, abych blokování nesmyslů označil za "neetické"... důvodů fakt lidi můžou mít hafo...

    Když volám po náhradě Facebooku, tak samozřejmě předpokládám, že v populaci je určité procento lidí, kteří buď nemají problém za svojí mediální nezávislost platit v řádu desetikorun měsíčně, nebo kterým se to vyplatí, protože provozem jednoho nodu té budoucí sítě udělají reklamu nějakému svému real-world businesu (opět: toto nemusí mít formu obtěžující reklamy...reklamou může být třeba i jen název domény...) (My BTW v Břevnově nabízíme webohsting třeba i v rámci poplatku za připojení k netu... že to lidi nevyužívají je spíš jejich hloupost - nevědí co s tím, neuměli by to nastavit, a nevadí jim koukat na reklamy... je mi jasné, že většinu populace nepředělám...)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: Jiste, v novem dile vetrelcu bude socialhugger (bude vetsi a bude chytat houfy lidi naraz)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    to jako každý slovo začínající face- je teď na copyright ? facelift ? facehugger ? bo co ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Český portál facebakers.com se musel přejmenovat. Kvůli Facebooku | Tyinternety.cz
    http://www.tyinternety.cz/novinky/cesky-portal-facebakers-com-se-musel-prejmenovat-kvuli-facebooku-2271
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    CYBERWOLF: sarkasmus je v pohodě, s ironií je problém, zvlášť v českém prostředí.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    a jak se semantika popere se sarkasmem? :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: tj. rovina coolovosti je jen malou podmnožinou celku.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    btw.. mezi like a share je zásadní sémantickej rozdíl.. a zdroj jde hledat právě v kapitalizaci like: like nese positivní postoj, share může být i něco jako wtf/rage! Tj. like je ve službách analýzi uživatelů efektivnější, či technicky jednoduší - než obsahové analýzy které jsou sice 70 procentní, ale pokrývají často jen anglicky mluvící země. Like je kapitalismus par excellance:-)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: slysel a predstav si, ze dokonce spousta lidi porad ujizdi na vymenovani ikonek 88x31px ;)

    adBlocky blokuji i reklamy jako adSense, adFox a dalsi "nebannerove" reklamy. Znamena to, ze jsou i textove reklamy mrtve? Obraty v nich mluvi o opaku.

    Osobne blokovani reklamy povazuji za neeticke, protoze spousta lidi takhle zkratka plati hosting. Je to jako neplatit vstupne, s tim rozdilem, ze zobrazovani reklam navstevnika nic nestoji a kdyz me ty reklamy nezajimaji, nepotrebuju software na to, abych si jich nevsimal :)

    Takze pokud takhle bude za par let stejne dead i Facebook, tak to se ho asi do duchodu nezbavim :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: no dobře... ale slyšel si třeba o tom, že by někdo zapojil svůj blog apod. do nějaké výměnné sítě ? kdy naposled někdo něco takového řešil. mě to přijde dost dead. pokročilí uživatelé před tím prchají, používají různé "AdBlocky", apod.

    a stejně dead bude za pár let i Facebook.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Mimochodem - po zrušení svého prvního účtu jsem si další účet nešel založit právě z respektu vůči pravidlům používání Facebooku: Facebook každé skutečné osobě povoluje založit si pouze jeden účet, a můj účet byl založený pod mým pravým jménem, takže kdybych teď šel a založil si další účet, tak tím poruším podmínky užívání služby #Facebook. Hlava XXII. Nemůžu tam prostě už být, protože mě tam nechtějí.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: no ne, ja v zasade nevidim moc rozdil oproti bookmarkum a sharovani a vubec temhle legrackam, co se zacali obevovat tak kolem roku 2000(?) a jsou jich mraky a uz snad nikdo soudny nechce mit na kazde strance zaplavu ikonek na sdileni vsude mozne.

    A ted LinkedIn s velkou slavou uvede vlastni Like tlacitko? Za rok prijdou s welcome page?

    ad bannery - jak jsi prisel na to, ze bannery nefrci? Jasne, jejich zlata era skoncila peknych par let zpatky, ale porad je to dost prodavane medium
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam