• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TYKVEAntiFacebook
    NYX
    NYX --- ---
    STEPNI_VLK: imho si lidi moc neuvedomuji, ze si neco kupuji na zaklade reklamy...pokud reklama pomaha budovat image znacky a lide si to koupi, protoze te znacce zkratka veri, je to pod vlivem reklamy nebo ne? rozhodne si ale nekoupi nic od firmy, o jejiz existenci ani nevedi, coz uz ale zminoval. tj. vlivem reklamy nemusi nutne znamenat "vymyt mozek, aby si neco koupil", ale muze proste informovat - at uz obecne o existenci firmy/produktu, tak treba o nejake slevove akci apod, ktera cloveka treba uz popostrci.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    CYBERWOLF: Dle mého úlohu reklamy poněkud přeceňuješ. Schválně si zkus přiznat, kolik věcí/služeb sis v životě koupil na základě zhlédnuté reklamy? Obávám se, že jestli to bude 10-20 %, tak to ještě bude hodně vysoké číslo. A je jedno, jestli se jedná o vliv vědomý nebo podvědomý. Spousta zboží ani reklamu nepotřebuje. Někteří lidé jsou na reklamu spíše alergičtí, než že by je k něčemu vedla. A tak dále a tak podobně..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Kdyz se nad tim tak zamyslim, tak socialni sit je jako panelak. Halda lidi vi u kazdem mem uprdnuti, ja vim o kazdem jejich uprdnuti a vetsinu z nich pri tom sotva znam
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: Tak v tomhle mam ale uplne presne opacny nazor nez ty :D

    Muzes mit sebeskvelejsi zbozi/sluzbu, ale kdyz se o ni lide nedozvedi, je to k nicemu (a kdyz nemas rozvetvene pribuzenstvo a spoustu nadsenych kamaradu, bez reklami to zrovna nejde). Reklama ma svoje opodstatneni at uz z jedne nebo druhe strany.

    Naopak ja si potrebu socialni site neuvedomuju - lide by se meli radeji socializovat opravdu a ne virtualne vytvaret pseudopratelstvi. Nebo klidne i virtualne, ale ne ze si dam do pratel i tramvajaka, co me vozi do prace a kdyz ho jednou vyradim, tak mi bude zavirat pred nosem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: podívej... rád bych aby bylo jasno, že proti Facebooku neútočím proto, protože by mě bylo líto nějakých mých příjmů z reklamy.

    Experimenty s bannerovou reklamou jsem vzdal už cca před 10 lety...původně jsem s ní měl velké vize, ale postupem času jsem si uvědomil, že reklama je slepá ulička obecně... všichni bychom měli mít zájem, aby si kvalitní zboží, služby, apod. dokázaly udělat reklamu samy, aby si o nich lidé řekli mezi sebou... a aby to nebylo tak, že na úspory z rozsahu dosáhnou jen ti, kteří si můžou dovolit zaplatit reklamu. jsem v tomto ohledu "konzervativní liberál" (opak "liberálního konzervativce") - nepokládám peníze do budoucna za extra důležitý komunikační nástroj a hledám k nim obecně alternativy (aniž bych chtěl někomu jeho zálibu v penězích brát...)

    potřebu sociální sítě si uvědomuju - ostatně, celý Internet vznikl jako sociální síť - ale Internetu jsme uvěřili právě proto, že jako celek nikomu nepatřil, nebyl pod centrální kontrolou, apod. ! tento jeho atribut je třeba dále rozvíjet, ne upozaďovat - a právě proto je třeba nahradit Facebook decentralizovanou spoluprácí webů provozovaných různými operátory.

    jestli jeden ten web bude placený a jen pro platící členy, druhý bude sponzorovaný reklamou a třetí bude dotovat nějaká církev a bude tam cenzurovat i celkem neškodné nahotinky a erotiku (ale právě jen na tom jednom svém nodu - a ne nikde jinde !) - to je mi už jedno. důležitá je možnost vzájemného decentalizovaného propojení těch nodů mezi sebou.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ANONYMOUS: ja zkratka delam osvetu pro tech par slusnych lidi, kteri si tohle treba ani neuvedomi :)

    XCHAOS: Lide by si meli vazit stranek podle toho, co jim prinaseji, ne podle pritomnosti nebo nepritomnosti reklam. A nejen stranek :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: hmm, o to víc by si tedy lidé měli vážit stránek, které reklamou zamořené nejsou, že jo.. :-)
    ANONYMOUS
    ANONYMOUS --- ---
    CYBERWOLF: 'Stejne jako neni problem obchazet stan a nakopat lidi co podlezaji pod plachtou.' -tak je detekuj a ukazuj jim stánku s infem, at si to pro tvoji domenu vypnou ne? Zas nemusis najimat plesky, ktery ti ten plot budou hlidat. :)

    BTW Slusnost bych radeji neresil, nemam pocit, ze je slusnych lidi nejak moc.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ANONYMOUS: Stejne jako neni problem obchazet stan a nakopat lidi co podlezaji pod plachtou.

    Mezi slusnymi lidmi by to ale nemelo byt nutne a to je asi tak vse.
    ANONYMOUS
    ANONYMOUS --- ---
    CYBERWOLF: Nevim co resis, kdo reklamy nema rad a blokuje je asi nezacne najednou milovat, nebo na ne dokonce klikat...
    K tomu "podlezani pod plachtou" -je nejaky problem, detekovat adblock? Neni.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KEMAL: on nekde jinde jeste plati? Kolem billboardu na rijnove volby jezdim kazdy den jeste ted :)

    XCHAOS: doplnim jen, ze reklama vydelat muze a vydelava :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KEMAL: hezký, dobrej postřeh, takové pěkně žalovatené, kdyby se někomu chtělo; nakonec ve prospěch nás, daň poplatníků, kdyby padla pokuta

    XCHAOS: mno těžko říct, kde FB vlastně začal, já to nevím, nesledoval jsem, ale aby z takového pátrání nakonec nevylezla konsiparační myšlenka.. :) nedivil bych se;
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    mně na reklamách na fb nejvíc zaujalo že očividně neplatil zákaz volební reklamy v dnech voleb :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: je to příklad tvrdě využívaného semi-monopolního postavení (ale jak dlouho potrvá, než budou mít úplný monopol ? - do té pasti se ženou všichni...), které vzniklo skutečně jen čistě z lidské hlouposti: není to ani "přirozený" monopol, ani nezískali nepřiměřené výhody od žádného státu: prostě jen lidi byli tak hloupí a nachytali se. svým způsobem z toho jednou bude samostatná kategorie v historii a v učebnicích ekonomie...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: nevím, mě žádná webová reklama nikdy (s vyjímkou naprosté historie) žádné peníze pořádně nevydělala... přijde mi, že lidi spíše podléhají iluzi, že by jim reklama NĚKDY vydělat mohla.. a kvůli tomu znehodnocují reklamou kvalitní obsah, o který by bez ní lidi měli daleko větší zájem. nechci to tady řešit...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: Myslis, ze by FB s osobnimi udaji nakladal natolik zodpovedne a bezpecne, ze by se tomu alternativy mohly tezko rovnat?

    ...to by byla ryze akademicka otazka :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XCHAOS: se trochu obávám, že by fb (dneska fb, příště něco jiného) dokázal nastavit jistý standart v práci s osobními údaji nebo s právním hlediskem internetové komunikace a sdílení dat (nevím jestli mi je rozumět) a ten by mohl ovlivnit i alternativy.. ale to se nedá asi nic dělat,
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: ja netvrdim, ze web musi mit obchodni model, aby mel pravo na existenci, ale z vlastni zkusenosti vim, ze pokud clovek necemu venuje cas a jeste do toho cpe penize, je to daleko narocnejsi a mene motivujici, nez kdyz si to na sebe alespon (castecne) vydela (vsak i sberatele si sve artikly vymenuji a prodavaji ze stejnych duvodu). Proc mam necemu venovat cas a penize, kdyz staci cas a s trochou stesti mi jeste zbyde na pivo? :)

    Reklamy si lide na stranky umistuji proto, aby jim neco vydelaly. Pokud mam pocit, ze ne nejake strance je reklam presprilis, prijde mi korektni na ni proste nechodit, ne "podlezat pod plachtou" abych se na ne mohl divat zdarma/bez reklam.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: FB se dostal do situace, kdy může téměř každému diktovat cokoliv - a jednoduše pohrozí cenzurou každému sajtu, který by ho nějak viditelněji kritizoval. a vzhledem k zaměření toho webu "facebakers" je jasné, že si netroufli si to s FB rozházet...

    já popravdě uvažuju, že bych jako ISP udělal nějaký "FB-dashboard", kde bych klienty varoval před nekalými praktikami stránky, na kterou se chystají vstoupit... a oni by to museli odkliknout :-) ale holt je to taky business , takže by asi kolegové nesouhlasili s takovýmhle obtěžováním klientů. a byl by to i ošklivý precedens...

    víceméně když jsou lidi takový pitomí, že se do toho vrhli, aniž by si všechna tahle reálná rizika plně uvědomili, tak to mají mít - mě je to fuk. mě zajímá jaké to bude mít důsledky pro nás mimo tuhle hru - pro alternativní menšinu, která to používat nebude.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: tak třeba flashové reklamy občas žerou tolik CPU, že činí web úplně nepoužitelný... ale já jsem v tomhle stoupencem toho, že obsah bez reklamy, syndikovaný přes RSS, Atom , apod. by měl na volném trhu zvítězit nad přespamovanými portály, kde se ti většinou comp po načtení stránky úplně kousne... reklamě nesvědčí ani mobilní přístup, kde jsou k dispozici menší přenosové rychlosti.

    a cena hostingu je dnes už tak nízká (často lze použitelný hosting pro blog včetně SQL databáze a reg. domény sehnat už od 70 Kč / měsíc), že prostě kdo není takovouto částku pro provoz svého sajtu ochoten obětovat, tak to s tím sajtem nejspíš vůbec nemyslí vážně. a cena samotného výpočetního výkonu asi půjde dále dolů...

    (a vůbec představa, že web musí mít nejdřív nějaký obchodní model, aby měl právo na existenci, mě přijde trochu přehnaná... já sice adBlock nepoužívám a dávám přednost tomu chodit jen na sajty, které reklamou nejsou zahlcené... ale současně bych tedy rozhodně nešel tak daleko, abych blokování nesmyslů označil za "neetické"... důvodů fakt lidi můžou mít hafo...

    Když volám po náhradě Facebooku, tak samozřejmě předpokládám, že v populaci je určité procento lidí, kteří buď nemají problém za svojí mediální nezávislost platit v řádu desetikorun měsíčně, nebo kterým se to vyplatí, protože provozem jednoho nodu té budoucí sítě udělají reklamu nějakému svému real-world businesu (opět: toto nemusí mít formu obtěžující reklamy...reklamou může být třeba i jen název domény...) (My BTW v Břevnově nabízíme webohsting třeba i v rámci poplatku za připojení k netu... že to lidi nevyužívají je spíš jejich hloupost - nevědí co s tím, neuměli by to nastavit, a nevadí jim koukat na reklamy... je mi jasné, že většinu populace nepředělám...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam