• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    POZITRON: ja byl prvni ve tride, kdo dostal povoleni psat propiskou. tuzku sem furt lamal, z pera mi vytekal inkoust a vsude bylo modro, takze sem dostal povoleni psat propiskou. ty vole, me vsichni zavideli, protoze fotr byl ucitel a ja prisel s tribarevnou propiskou :D
    POZITRON
    POZITRON --- ---
    ECLECTICA: dneska jsem jela o vychazce z blazince domu pro veci a musela jsem si napsat seznam veci i cinnosti, ktery chci udelat a myslis, ze jsem si vzala a udelala vsechno? ne. :) a kazdy rano pred odchodem do prace kdyz mi manzel nepripomene klice a mobil, tak je velka pravdepodobnost, ze neco z tphp nebudu mit. :)
    POZITRON
    POZITRON --- ---
    VYHULENY_UFO: nevim sice, jak pred 40 lety, ale je mi 32 a na prvnim stupni me diagnostikovali, akorat se to nijak neresilo. resily se jen pridruzeny problemy jako dyslexie a dysortografie. jenze ja jsem byla tak nezvladatelna jako dite, ze se mnou po poradnach chodili rodice uplne od malicka, takze se to odhalilo, to jo, jenze neresilo. ale mela jsem aspon kratsi diktaty a nemusela jsem cist pred tridou, tak aspon neco. :)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    CORDELL: nějak nepobírám, co se snažíš říct, a proč do toho pleteš nějaké hodně vzácné komorbidity (schizofrenie apod.).
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    AXTHEB: no mozna v praze, ale ne u nas na malomeste ve vychodnich cechach... to byl uplne jinej svet nez hlavni mesto. :D


    CORDELL: mas pravdu, napriklad nase souska tridni na druhem stupni zs, cestinarka a rustinarka. dodneska si pomatuju, ze davala lepance takovy, ze brejle letaly od katedry az do treti rady skolnich lavic. ale z druhy strany sme zase vedeli, ze smat se starsim (treba gymplakum a nebo osmakum) znamenalo dostat pesti :D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    VYHULENY_UFO: Před 40 lety nejen že se diagnostikovaly jak dys* poruch tak LMD, ale i existovaly speciální školy pro takové děti (Např. Poláčkova pro Prahu 4)
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    Prispeju do mistni diskuse:
    Rozhodujici podminky pro rozvoj ADHD (resp. pro to ze rozvoj neprobehne normalnim zpusobem) jsou podle neurologickych vyzkumu predevsim faktory prostredi ve kterem dite vyrusta v prvnich 9 mesicich po porodu, pak batoleci vek a dal uz spis mene. Diky tomu muze mit rodic dve deti se stejnou genetickou predispozici vzdalene od sebe jen par let a u jednoho z nich se ADHD rozvine a u druheho ne.
    Rozdily v pristupu k uceni ve skole a rodicovske vedeni uz pote jen podporuje nebo nepodporuje jiz existujici ADHD.
    Za dalsi ADHD neni binarni. Neni to ze ho mas nebo nemas. Nekdo ma minimum priznaku nebo priznaky objevujicich se jenom v urcitych situacich, nekdo ma problem zvladnout zakladni skolu a neni schopnej se ucit vubec, pripadne je hyperaktivni/letargickej natolik ze neutahne zakladni socialni kontakt. Psychiatricky to resis ve chvili kdy dti to zasahuje normalniho fungovani pricemz to co je normalni urcujes ty, pripadne rodic.
    PERSEEIDA
    PERSEEIDA --- ---
    VYHULENY_UFO: Na druhou stranu znám případ kluka, který se z nějakých nevýrazných důvodů dostal asi ve 13 letech do pedagogické poradny a tam se zděšením zjistili, že má podle jejich testů několik dys - tuším dyslektik a ještě něco. No a když se začal řešit prospěch, s překvapením zjistili že se učí celkem dobře, je už dva roky na víceletém gymnáziu, jenom ta čeština a hlavně diktáty mu nikdy moc nešly, musel se víc snažit i na dvojku nebo trojku.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ECLECTICA: ja teda myslel, ze zrovna tohle je uplne normalni. v praci jsme takovy vsichni, ze kdyz dojde na praci, ktera nikoho nebavi (napriklad prebalit 70 krabic s tiskarnami), tak ji nikdo nechce vzit na sva bedra. :D
    //ale jinak souhlas, motivace je potreba a mozna bych pridal i sebevedomi.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    VYHULENY_UFO: zrovna v případě ADHD je motivace alfa a omega. Pokud nemáš zájem, tak činnost vykonáváš s maximálním odporem a výdejem nezměrného množství energie, která pak chybí jinde...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ECLECTICA: naduzivani sprostych slov relativne vzdelanym clovekem,neni to taky nejaka porucha nahodou? protoze kdyby byla, tujedinou bych si nalepil nad postel. ale jinak to spis vypada, ze jsem nevychovany spratek ;0)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    VYHULENY_UFO: ehm, člověk s ADHD je kretén?¨
    Hele mně se rodiče věnovali, učili se se mnou, atd. - a stejně mám ADHD a exekutivní funkce tak mizerné, že si musím rozepisovat jednotlivé kroky, jak uvařit jídlo, jak uklidit, co si druhý den vzít s sebou do práce, atd., protože jinak bych byla naprosto nemožná...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PERSEEIDA: popravde receno, diteti se nemuzou libit vsechny ucitelky ve skole, takhle realita nefunguje. ja mel s nekterymi ucitelkami dost konfliktu, ktere koncily tim, ze jsem dostal poznamku a jeste si ty kravy stezovaly fotrovi v jidelne. coz byl udel ucitelskyho spratka. prisel sem domu a dostal dvakrat vynadano, nejdriv za poznamku a pak za to, ze si ucitelka stezovala.
    ja osobne zastavam nazor, ze ucitelek je zbytecne moc a chybi kantori. vsichni kantori, ktery sem behem skolstvi mel byli super a dokazali si prirozene udelat autoritu (mozna jsem byl ovlivnen tim, ze i otec ucil). coz proste nekterejm ucitelkam chybelo a jak prichazela puberta, bylo to jeste horsi... :D
    PERSEEIDA
    PERSEEIDA --- ---
    VYHULENY_UFO: by se mela matka diteti radne venovat a trpelive se s nim ucit Na tohle je ideální mít doma více srovnávacích vzorků, ať můžeš porovnávat.:) Mám doma jeden takový "vzorek", který, když mu vyhovuje učitelka a styl výuky je schopný mít z libovolného předmětu jedničku nebo dvojku - a když nesedí, tak regulérně propadá. Doma se můžu stavět na hlavu, úkoly máme napsaný, pomůcky v pořádku, jsem schopná mu nahrnout do hlavy rutijní záležitosti typu násobilka, ale jak se bude chovat ve škole už neovlivním. Ve škole jsou hodiny, kdy nezabere vůbec. Dalšímu "vzorku" se věnuju minimálně, nosí podepsat úkoly a hlásí jedničky. Sem tam tedy potřebuje pomoct a to pomůžu ráda.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ECLECTICA: jasny, ale pokud by rodice s prominutim srali i na normalni dite, tak vychovaji kretena taky. kdyz ne s adhd nebo mozkovou disfunkci, tak muze byt minimalne financne negramotny - coz vidim ve svem okoli, popripade ve 35 letech jeste nepracuje a necha se zivit matkou, zase takovy pripady ma matka ze svyho okoli byvalych spoluzacek.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    VYHULENY_UFO: tak jednoduché a přímočaré to fakt není. Pokud rodiče nevědí, jak s tím dítětem pracovat, tak se jejich péče vůbec nemusí setkat s úspěchem.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ECLECTICA: takze ve finale nejvetsi problem nebude v diagnoze, ale v tom, ze by se mela matka diteti radne venovat a trpelive se s nim ucit.
    //moje vyhoda teda byla, ze sem narodil do ucitelsky rodiny, takze i pres me obcasne zachvaty (lehnout si na zem a mlatit rucickama jako debil kolem sebe) me naucili cist, psat pocitat a az na 'ř' umim i mluvit.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    VYHULENY_UFO: tehdy se tomu říkalo lehká mozková dysfunkce. Lidé s ADHD samozřejmě vzdělávatelní jsou, jen to stojí víc úsilí, a ještě víc v případě, že není po ruce nikdo, kdo by věděl, jak na to a měl čas se dítěti věnovat.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ECLECTICA: a ldyz pred 40lety tato diagnoza v ceskych podminkach neexistovala, jak se ty deti diagnostikovaly? budto byly vzdelatelny a nebo nevzdelatelny.
    //ale ja jsem odchovanec socialistickeho skolstvi a za mne neexistovaly ani dys* poruchy. a napriklad s psanim sem mel hrozny problemy.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    VYHULENY_UFO: můžu tě ujistit, že dítě s ADHD mezi ostatními na základě pouhého pozorování pravděpodobně pozná i naprostý laik. A co tak sleduju, spousta rodičů si 1. buď není u dítěte nějakého problému vědoma, protože na tom jsou nimlich stejně, nebo 2. se tvrdošíjně brání připustit si, že by s dítětem mohlo být něco jinak, odmítají návštěvu PPP, a podobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam