• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jo, taky mám dojem, že nedebatuješ se mnou ale s nějakým imaginárním nepřítelem

    ¯\_(ツ)_/¯
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: individualizovaná opatření znamenají, že reflektují aktuální potřeby. Pokud je někdo dement (v psychiatrickém smyslu), který nevyroste z potřeby srát při hodině, holt jeho zákonní zástupci budou muset přijmout příslušná opatření. Pokud někdo ještě v patnácti nezvládne dávat sám od sebe pozor na to, co se děje kolem něj, i v takovém případě budou muset zákonní zástupci reflektovat tuhle situaci při výběru dalšího povolání školy. Všichni ostatní jaksi mezitím projdou nějakým vývojem, přičemž na té cestě potřebovali víc nebo míň pomoci s tím, aby se dostali tam, kde jsou.

    A tímto s debatou končím, protože ty jsi přesvědčený, že asistent je zlo, protože (za úplně jiných podmínek) ses musel obejít bez něj, a na tomto názoru nechceš nic měnit. To fakt nemá cenu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: dobře a moje otázka zůstává celou dobu stejná - co dítě připraví na přechod ze situace kdy se mu podmínky přizpůsobí do situace kdy prostě ne. To se může klidně stát i při přechodu na druhý stupeň.

    Nebo něco takového prostě není možné, ty učitelé na to budou připravený a že si žák uprostřed výkladu točí vrtulkou nebo jinak nedává pozor a nebudou to řešit? V tom případě ovšem platí, že se s takovou situací do patnácti nesetká.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: vozíčkáře a diabetiky vytahuju kvůli tomu, že ti budou mít asistenta i na druhém stupni i na střední škole.
    Běžné ADHD dítě ne.

    Opatření předepsaná z poradnou samozřejmě může/bude mít ADHD dítě i na druhém stupni, ale už to bude o hodně slabší kafe, než co bude mít průměrný prvňák, jehož CNS ještě nedozrála k tomu, aby vydržel fungovat 45 minut v kuse bez scény.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jsem četl, že individuální přístup můžu mít vždycky... konkrétně jsem to četl tady, poslední dva dny.

    A nějak nechápu, proč tu vytahuješ vozíčkáře a diabetiky. Po těch asi tak jako tak nikdo nebude chtít, aby skákali přes kozu nebo aby si ten inzulin píchli až po hodině, ne?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: a kde jsi přišel na to, že jednou napsaný asistent znamená, že ho dítě bude mít až do patnácti?
    Platnost opatření je dva roky, periodicky se opakují jak vyšetření v poradně, tak konzultace se školou ohledně aktuálních potřeb.
    A když pominu trvalá fyzická postižení (těžké zrakové/sluchové vady, těžké epileptick/diabetické stavy, vozíčkáři atd), případně retardace na hranici integrace do normální školy, tak jinak většina asistentů bude pro děti na prvním stupni, aby nějak překlenuly to období, kdy intelektově už na školu zralé jsou, ale zbytkem sociálních skillů a sebekontroly ještě ne.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOLLUCHA: já tvrdím, že pokud dítě nepostavíme do prostředí, která se mu nepřizpůsobí, tak se na tyhle situace neadaptuje. Je za tím ta prostá logika, že aby se mohl vyvinout kompenzační mechanismus, musí nejdřív vzniknout potřeba něco kompenzovat. Taky tvrdím, že do situací, které se nepřizpůsobí, se po základce nevyhnutelně dostane, protože jsou velmi běžné. Proto se ptám, co děcko na tyhle situace připraví, když se s nimi do patnácti nesetká.

    Protože to zjevně není zřejmé tak zdůrazním, že nezpochybňuju pozitivní efekty těhle přístupů, jen říkám, že ty efekty nemusejí být výhradně pozitivní a tohle vidím jako celkem zásadní riziko, které by bylo dobré nějakým způsobem adresovat (a asi to nikdo nedělá).

    K úvodnímu psychologickému rozboru jen doplním, že amatérská psychologie je k ničemu.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    ACKO: Jojo bohužel :-( Ale já vycházím třeba i z toho, co se píše v angličtině. Ony jsou ty benefity poměrně jasné, tak doufejme, že se to tady zase eventuálně uchytí. Problém s podfinancováním školství je tady už dlouho velký a podle mě není správné, aby tady byli asistenti na úkor pedagogova platu.
    ACKO
    ACKO --- ---
    KOLLUCHA: za mě role asistenta je určitě pozitivní, buď se dítě chytí a i kdyby se nechytilo, tak projde vzdělávacím systémem. ale pozor, ti asistenti byli dotovaní z operačního programu MŠMT, který teď skončil, nebudou na ně peníze, jejich počet se zredukuje na pulku nebo ještě méně, protože školy je budou muset platit ze svého rozpočtu na platy, tedy na úkor osobního ohodnocení učitelů třeba. Takže nelze očekávat, že každý potřebný toho asistenta dostane, to bylo a už není.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    CYBERWOLF: Ale ty tvrdíš, že tě život bez asistenta připravil líp než by tě připravil život bez něj. K čemuž vznáším námitky, že 1) to nemůžeš vědět, ale není to moc pravděpodobné a 2) podle mě moc připravený právě nejsi, jak se mi zdá. Čímž tě nechci nijak soudit, podle mě většina lidí není připravená na to, co můžou potkat v práci. Ani já ne. Kromě toho, že v tobě ty zážitky vzbouzí emoce ještě dnes, ses rozhodl z toho odejít a pracovat sám. Což respektuju a chtěla bych to eventuálně sama udělat.

    Hlavní rolí asistenta pedagoga je pomoc učiteli při práci s dětmi. Pointa výuky je, aby se děti něco naučily. A priori tam není nic, co by ztěžovalo nebo ulehčovalo dětem přizpůsobení kolektivu, kromě několika výjimek, kde by to vyloučení bylo hlavní překážkou učení.

    Podle mě (pozor na to, můj názor) je funkce asistenta pedagoga hlavně ekonomická. Tím, že pomáhá s výukou a začleněním dětí do učení, pomáhá vzdělat děti, které by jinak dosáhly nižšího (nebo žádného) vzdělání. Pomáhá s masovou výukou, která je levnější a v budoucnosti bude mít za následek vyšší mzdy pro dítě, vyšší HDP a víc peněz v ekonomice. Ten asistent pomáhá i dětem, které mají jiný typ postižení než PAS nebo ADHD, třeba slepým či hluchým dětem, mimořádně nadaným dětem nebo dětem, které jsou ze sociálně vyloučeného prostředí. Ono je jich dohromady celkem hodně. Takové to divoké přizpůsobení v kolektivu dětí, které tě sežerou zaživa, když se nepřizpůsobíš, je opravdové integraci spíš na překážku. Vzniká tam šikana, různé kliky, děti se navzájem diskriminují a podobně. Myslím, že to tady všichni známe. A z tohohle prostředí taky mnohdy vznikají právě ti draví gogetteři, mikromanažeři a podobní jedinci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SUK: ne, to rozhodně není.

    Že jsem to tak měl já dokazuje, že je možné to tak mít (nejméně v jednom případě platí). Že ty jsi to tak neměl dokazuje, že je možné to tak nemít (nejméně v jednom případě neplatí). Z toho můžeme odvodit, že to tak někdy je, ale není to tak vždy (hezky to ilustruje příklad s černou labutí, ale na vysvětlování logiky je moc horko a moc pozdě). "Protože to říkám" dokazuje jen že to není věcná debata.

    KOLLUCHA: asistentka kočíruje dítě aby ve výuce dělalo v rámci možností to co má, tím pádem to nemusí dělat učitelka, na kterou by to bylo spolu s výkladem a zbytkem třídy moc a to má za následek lepší výuku pro všechny. Sekundárně brání úče aby se chovala jako kráva, protože v té hodině je i někdo jiný než žáci, což asi taky dělá lepší výuku pro všechny. Další nesporná výhoda je, že když dítě něco dělá pod dohledem asitentky (třeba si čmáře, nebo tak) tak je to cajk a když to bude děcko dělat samo o sobě tak dostane kartáč. Což je, mimochodem, také příklad toho o čem jsem tu mluvil.
    ACKO
    ACKO --- ---
    KOLLUCHA: jo tak to je jiná, zaměstnavatel na tebe bere dotaci, pak může lidem, kteří s tebou spolupracují dát nějaký příspěvek, že ti budou dělat mentora nebotak..aby moc nebrblali :-)
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    MAJKA:
    ACKO: Jo dostala jsem od sociálky potvrzení:
    Osoby zdravotně znevýhodněné - Česká správa sociálního zabezpečení
    https://www.cssz.cz/osoby-zdravotne-znevyhodnene

    Jako reakci mi docela vyšli vstříc, ale je fakt, že já nemám moc vysoké nároky. Chtěla jsem akorát 1-2x týdne home office. Ale zároveň vím, že kdybych potřebovala, tak si klidně můžu říct i o něco dalšího. V nejhorším mi to nedají. Ale nebudou to brát tak, že si něco vymýšlím.
    ACKO
    ACKO --- ---
    MAJKA: to by mě taky zajímalo...mě kdyby někdo nastupující do práce, s kým bych měla spolupracovat, mávnul papírem :-)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    KOLLUCHA: Nevadilo by ti to trochu rozvést? Kdy ses rozhodla mávnout papírem a jaký efekt to mělo a reakce?
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    SUK: Já už mám potřebu se ohradit proti tomu, že bych se vyjadřovala ve smyslu "tvůj argument není argument protože ti to říkám". On imho řekl, že podle něj asistent člověka na život nepřipraví (ať to znamená cokoli) a já jsem řekla, že na život člověka nepřipraví ani život bez asistenta a že koneckonců ani není asistentova role chystat někoho na život. To je něco jiného.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    CYBERWOLF: Já chápu, že jsi z toho vypadl. Udělala bych to taky, kdyby to šlo nějak jednoduše.

    Zkusíme to jinak: Co si vlastně myslíš, že dělá takový asistent?
    SUK
    SUK --- ---
    CYBERWOLF: Ono argumenty "protoze ti to rikam" jsou docela podobne tvemu "protoze ja to tak mel" ;) Ja to tak treba nemel. Pravda, ja (alespon zatim) zadnou oficialni diagnozu nemam...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOLLUCHA: že už se bavíme o tom co jsem napsal vnímám jako posun, ovšem posun k "tvůj argument není argument protože ti to říkám" zas takový pokrok není a asi nemá cenu po téhle cestě pokračovat.

    Jinak já se s těmihle typy srovnat dokážu - jsem se s nimi setkával od základky, tak jsem se to naučil. Jenom to z celkem pochopitelných důvodů dělat nechci. No a protože jsem velkej kluk, tak jsem se podle toho zařídil - ale to je dost jiná situace, než když opouštíš základku. Navíc, o mě tu celkem nejde, já už se do školy nikdy vracet nebudu a i kdyby, tak ty zkušenosti už mám.

    Co teda moc neumím je držet hubu. Asi si to trochu pocvičim.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    CYBERWOLF: Mně přijde, že neustále ignoruješ argument, že dětství bez asistenta tě na srážku s debilem taky nepřipraví. A jedeš pořád argument, že děti potřebují "připravit na život", který ovšem právě žijí. Zároveň mi připadá, že tebe drsná škola života taky na nic podobného nepřipravila. Vzhledem k tomu, jak nám tady zahořkle vyprávíš své očividně nezpracované špatné historky z práce.

    Jinak já jsem si v práci řekla, zamávala jsem papírem a hned mi vyšli vstříc. Ale teda já jsem ho nedostala na ADHD, ale na ten Asperger.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam