• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PALEONTOLOG: hele, ja byl obklopen knizkami od pohadek bratri grimu, pres bozenu nemcovou az po jula verna, dostojevskyho ci eca. ja mel podnetu vic nez dost. a k tomu sem se dostal v 85nebo86 k pocitaci a to byla velka podnetna vec. :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: když tě tak čtu, tak si myslím, že jseš oběť frontální výuky v nudném prostředí bez podnětů, protože si nějak tu repetitivnost neumím vysvětlit.
    děcka jsou postižená různě a ten infividuáln přístup je správná věc, jen na druhou stranu souhlasím s myšlenkou, že by se měl člověk "snažit" tak nějak za sebe. dítě může bejt blbý, ale mělo by bejt samostatný
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PALEONTOLOG: tak to je jasny, jako spouste lidem by prospel skolni system z let pred 1989. to ses proste musel adaptovat na aktualni situace, vyrovnavat se s pozadavky skol a nikdo neresil, jestli umis hezky psat nebo dobre pocitat. proste deti se delily na ty, kterym jde hur matematika, ale zase treba hezky kresli. me sla matika s fyzikou, ale kreslit a zpivat vubec neumim, natoz psani... :D a kdyz si byl velky debil, skoncil si ve zvlastni skole bez asistenta. nejlepsi priprava na budoucnost, bez ktery bych urcite nezacal fetovat a nikdy tak neobjevil treba bitcoin. :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: souhlasím se cyberwolfem, čím víc se někdo snaží kompenzovat svůj deficit, tím líp, přecejen jediná skutečná evoluční specializace člověka je adaptace.
    můj autismus čeká, až bude auto ze servisu doma
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PALEONTOLOG: jo, internet je plny porouchanych lidi, kteri si mysli, ze mezi klavesnici a zidli vznikaji revoluce. a co tvoje adhd s autismem?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CYBERWOLF: otázka je, jestli to za tu námahu stojí. someone is wrong on the internet..
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    Nekrmte to
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: tomu se rika zabijeni casu na internetu, ktery bys jinak mohl vyuzit lepe.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jo, taky mám dojem, že nedebatuješ se mnou ale s nějakým imaginárním nepřítelem

    ¯\_(ツ)_/¯
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: individualizovaná opatření znamenají, že reflektují aktuální potřeby. Pokud je někdo dement (v psychiatrickém smyslu), který nevyroste z potřeby srát při hodině, holt jeho zákonní zástupci budou muset přijmout příslušná opatření. Pokud někdo ještě v patnácti nezvládne dávat sám od sebe pozor na to, co se děje kolem něj, i v takovém případě budou muset zákonní zástupci reflektovat tuhle situaci při výběru dalšího povolání školy. Všichni ostatní jaksi mezitím projdou nějakým vývojem, přičemž na té cestě potřebovali víc nebo míň pomoci s tím, aby se dostali tam, kde jsou.

    A tímto s debatou končím, protože ty jsi přesvědčený, že asistent je zlo, protože (za úplně jiných podmínek) ses musel obejít bez něj, a na tomto názoru nechceš nic měnit. To fakt nemá cenu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: dobře a moje otázka zůstává celou dobu stejná - co dítě připraví na přechod ze situace kdy se mu podmínky přizpůsobí do situace kdy prostě ne. To se může klidně stát i při přechodu na druhý stupeň.

    Nebo něco takového prostě není možné, ty učitelé na to budou připravený a že si žák uprostřed výkladu točí vrtulkou nebo jinak nedává pozor a nebudou to řešit? V tom případě ovšem platí, že se s takovou situací do patnácti nesetká.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: vozíčkáře a diabetiky vytahuju kvůli tomu, že ti budou mít asistenta i na druhém stupni i na střední škole.
    Běžné ADHD dítě ne.

    Opatření předepsaná z poradnou samozřejmě může/bude mít ADHD dítě i na druhém stupni, ale už to bude o hodně slabší kafe, než co bude mít průměrný prvňák, jehož CNS ještě nedozrála k tomu, aby vydržel fungovat 45 minut v kuse bez scény.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jsem četl, že individuální přístup můžu mít vždycky... konkrétně jsem to četl tady, poslední dva dny.

    A nějak nechápu, proč tu vytahuješ vozíčkáře a diabetiky. Po těch asi tak jako tak nikdo nebude chtít, aby skákali přes kozu nebo aby si ten inzulin píchli až po hodině, ne?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: a kde jsi přišel na to, že jednou napsaný asistent znamená, že ho dítě bude mít až do patnácti?
    Platnost opatření je dva roky, periodicky se opakují jak vyšetření v poradně, tak konzultace se školou ohledně aktuálních potřeb.
    A když pominu trvalá fyzická postižení (těžké zrakové/sluchové vady, těžké epileptick/diabetické stavy, vozíčkáři atd), případně retardace na hranici integrace do normální školy, tak jinak většina asistentů bude pro děti na prvním stupni, aby nějak překlenuly to období, kdy intelektově už na školu zralé jsou, ale zbytkem sociálních skillů a sebekontroly ještě ne.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOLLUCHA: já tvrdím, že pokud dítě nepostavíme do prostředí, která se mu nepřizpůsobí, tak se na tyhle situace neadaptuje. Je za tím ta prostá logika, že aby se mohl vyvinout kompenzační mechanismus, musí nejdřív vzniknout potřeba něco kompenzovat. Taky tvrdím, že do situací, které se nepřizpůsobí, se po základce nevyhnutelně dostane, protože jsou velmi běžné. Proto se ptám, co děcko na tyhle situace připraví, když se s nimi do patnácti nesetká.

    Protože to zjevně není zřejmé tak zdůrazním, že nezpochybňuju pozitivní efekty těhle přístupů, jen říkám, že ty efekty nemusejí být výhradně pozitivní a tohle vidím jako celkem zásadní riziko, které by bylo dobré nějakým způsobem adresovat (a asi to nikdo nedělá).

    K úvodnímu psychologickému rozboru jen doplním, že amatérská psychologie je k ničemu.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    ACKO: Jojo bohužel :-( Ale já vycházím třeba i z toho, co se píše v angličtině. Ony jsou ty benefity poměrně jasné, tak doufejme, že se to tady zase eventuálně uchytí. Problém s podfinancováním školství je tady už dlouho velký a podle mě není správné, aby tady byli asistenti na úkor pedagogova platu.
    ACKO
    ACKO --- ---
    KOLLUCHA: za mě role asistenta je určitě pozitivní, buď se dítě chytí a i kdyby se nechytilo, tak projde vzdělávacím systémem. ale pozor, ti asistenti byli dotovaní z operačního programu MŠMT, který teď skončil, nebudou na ně peníze, jejich počet se zredukuje na pulku nebo ještě méně, protože školy je budou muset platit ze svého rozpočtu na platy, tedy na úkor osobního ohodnocení učitelů třeba. Takže nelze očekávat, že každý potřebný toho asistenta dostane, to bylo a už není.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    CYBERWOLF: Ale ty tvrdíš, že tě život bez asistenta připravil líp než by tě připravil život bez něj. K čemuž vznáším námitky, že 1) to nemůžeš vědět, ale není to moc pravděpodobné a 2) podle mě moc připravený právě nejsi, jak se mi zdá. Čímž tě nechci nijak soudit, podle mě většina lidí není připravená na to, co můžou potkat v práci. Ani já ne. Kromě toho, že v tobě ty zážitky vzbouzí emoce ještě dnes, ses rozhodl z toho odejít a pracovat sám. Což respektuju a chtěla bych to eventuálně sama udělat.

    Hlavní rolí asistenta pedagoga je pomoc učiteli při práci s dětmi. Pointa výuky je, aby se děti něco naučily. A priori tam není nic, co by ztěžovalo nebo ulehčovalo dětem přizpůsobení kolektivu, kromě několika výjimek, kde by to vyloučení bylo hlavní překážkou učení.

    Podle mě (pozor na to, můj názor) je funkce asistenta pedagoga hlavně ekonomická. Tím, že pomáhá s výukou a začleněním dětí do učení, pomáhá vzdělat děti, které by jinak dosáhly nižšího (nebo žádného) vzdělání. Pomáhá s masovou výukou, která je levnější a v budoucnosti bude mít za následek vyšší mzdy pro dítě, vyšší HDP a víc peněz v ekonomice. Ten asistent pomáhá i dětem, které mají jiný typ postižení než PAS nebo ADHD, třeba slepým či hluchým dětem, mimořádně nadaným dětem nebo dětem, které jsou ze sociálně vyloučeného prostředí. Ono je jich dohromady celkem hodně. Takové to divoké přizpůsobení v kolektivu dětí, které tě sežerou zaživa, když se nepřizpůsobíš, je opravdové integraci spíš na překážku. Vzniká tam šikana, různé kliky, děti se navzájem diskriminují a podobně. Myslím, že to tady všichni známe. A z tohohle prostředí taky mnohdy vznikají právě ti draví gogetteři, mikromanažeři a podobní jedinci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SUK: ne, to rozhodně není.

    Že jsem to tak měl já dokazuje, že je možné to tak mít (nejméně v jednom případě platí). Že ty jsi to tak neměl dokazuje, že je možné to tak nemít (nejméně v jednom případě neplatí). Z toho můžeme odvodit, že to tak někdy je, ale není to tak vždy (hezky to ilustruje příklad s černou labutí, ale na vysvětlování logiky je moc horko a moc pozdě). "Protože to říkám" dokazuje jen že to není věcná debata.

    KOLLUCHA: asistentka kočíruje dítě aby ve výuce dělalo v rámci možností to co má, tím pádem to nemusí dělat učitelka, na kterou by to bylo spolu s výkladem a zbytkem třídy moc a to má za následek lepší výuku pro všechny. Sekundárně brání úče aby se chovala jako kráva, protože v té hodině je i někdo jiný než žáci, což asi taky dělá lepší výuku pro všechny. Další nesporná výhoda je, že když dítě něco dělá pod dohledem asitentky (třeba si čmáře, nebo tak) tak je to cajk a když to bude děcko dělat samo o sobě tak dostane kartáč. Což je, mimochodem, také příklad toho o čem jsem tu mluvil.
    ACKO
    ACKO --- ---
    KOLLUCHA: jo tak to je jiná, zaměstnavatel na tebe bere dotaci, pak může lidem, kteří s tebou spolupracují dát nějaký příspěvek, že ti budou dělat mentora nebotak..aby moc nebrblali :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam