• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    OT_
    OT_ --- ---
    Moje první DSLR video (dokument pro Cinema Royal), 2x 5D MkII (jen handheld a mizerný stativ). Má to samozřejmě slabší místa, ale myslím, že se to (s téměř nulovými zkušenostmi) povedlo nad očekávání:

    Cinema Royal 10: Metropolis - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=w9Baxf93GTM



    Kamera: OT_ a offnyx Milan
    Střih: OT_ a id PIFKO
    Zvuk: PIFKO
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Yes! You Can Make Some Awesome Films With A $20 Jib | DIYPhotography.net
    http://www.diyphotography.net/yes-you-can-make-some-pretty-awesome-films-with-a-20-jib
    PEWNAS
    PEWNAS --- ---
    Co byste doporucili cloveku, ktery ma zkusenosti s focenim (Nikon D80), jako "startovaci" pristroj pro full HD video? Cena max 20k, nechce se mi ze zacatku investovat vic...diky
    TURBO
    TURBO --- ---
    SUSMEN: stativovej šroub - nějaká štangle - protiváha, k tomu přeci není krom dvou šikovných rukou potřeba žádný návod ;)

    Projdi si to tu, nějaké DIY věci se tu neustále objevují. Byl tu kupříkladu i celkem dobře fungující steadicam ze stativu.
    SUSMEN
    SUSMEN --- ---
    nemate nekdo nakej dobrej navod na nakej hodne low budget steady cam na zrcadlovku?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    se tu v tom tak placate... za deformaci perspektivy nemuze sklo, ale kamera samotna...

    spis kombinace skla, kamery a vzdalenosti od focenyho predmetu. na sinaru 4x5 kdyz nekoho vyfotim 65 super angulonem tak bude roztazenej jako clovek padajici do cerny diry. kdyz bych angulon dal na 35mm zrcadlovku tak to bude pri stejnem zaberu (opet clovek na vysku formatu) tak bude naprosto v pohode.

    kamera samotna nic nezdeformuje, nema cim.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ohledně pohybu kamer doufám v podobný vynález - http://www.youtube.com/watch?v=bnjif5KDjSI

    Jen se případně bojím ostření při nájezdu na kratší sklo...
    TURBO
    TURBO --- ---
    REPLIKANT: rozumim :) To bylo ale z mojí strany jako reakce na to, že za deformaci obrazu (třeba jsem ale ID SRNECEK špatně pochopil) co se perspektivy týče nemůže sklo, ale kamera samotná.

    Hezkej portrét se dá vyfotit s čímkoliv, obecně vlastně hezká fotka se dá udělat s čímkoliv :) a tímto vágním prohlášením ze svý strany končím plácáním nesmyslů na toto téma :)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    TURBO: Ok, pro tebe slovíčkaření, ale pro někoho kdo vtom plave (bez urážky :) tak je to celkem zásadní dezinformace, resp. na krám nám hoděj lidi a požadujou portrétní skla, a vylučujou, že třeba s 35mm se normálně dají fotit krásný portréty i bez zkreslení, ale to už jsme hodně OT.
    TURBO
    TURBO --- ---
    REPLIKANT: já myslim, že to už je jen slovíčkaření :) Shodneme se na tom, že výběrem vhodnýho skla s ohledem na vzdálenost od točenýho subjektu se dá deformaci úspěšně vyhnout. Mám namysli deformaci danou perspektivou, nikoliv optické vady skel.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Jenom si dovolim malou poznámku, deformace souvisí hlavně se vzdáleností fotoaparát - objekt, samotný objektiv je pouze "výřez" záběru, takže když budu stát cca 5m tak ani s rybinou nebudu mít deformovaný obličej, který bude ve středu záběru, ale bude hodně malinký, tak logicky použiju 85mm ohniska, abych tam měl tu hlavu, ale za deformaci opravdu nemůže objektiv (neberu v potaz distorzi obrazu, ta je skoro zanedbatelná).
    TURBO
    TURBO --- ---
    SRNECEK: pokud budeš chtít jízdu a aby ten záběr k něčemu vypadal, tak buďto cablecam nebo prostě dolly. Pokud se teda chceš vyhnout následný stabilizaci videa v postprodukci.

    U foťáků bacha na syndrom rolling shutter.

    Co se deformace obrazu týče - nedovedu si představit, jak by kupříkladu kvalita čipu v kameře mohla tohle ovlivňovat. Čip je jen mozek. Oko je objektiv a deformace obrazu záleží na tom, jaký sklo před ten čip nasadíš.
    STQ
    STQ --- ---
    SRNECEK: pronajem souvisejici techniky: http://vonkuttenberg.com/rental/
    kameraman kteryho muzu 100% doporucit: http://www.danielpanek.eu/
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    STQ: Vskuktu to jen tak působí, zkušenosti mám nějaké už, i když ne velké... Plus věř, že jde o typ kamey na jaký točíš, co se týče deformování tváře, jde i o kvalitu skla... Je rozdíl mezi točením na výměný objektiv za desítky tisíc a standardním u handky... Fotoparáty jsem prakticky zavrhl kvůli náročnosti obsluhy... A nechci vrážet do filmu destíky tisíc, chci najít optimální cestu, abych vytvořil co nejlepší výsledek... rozpočet na techniku je max. 10 000 Kč... Plus zejména mluvím o tom, že si pravděpodobně chci "kamerovat" sám, tudíž na základě toho hledám techniku... anpř. otázka jízdy lze vyřešit vložením techniky na něco, co se hýbe... nemusím nutně budovat koleje, vozík atd. Plus zejména nemám kontakty tudíž pokud znáš někoho, kdo má třeba i fotoaparáty a rád by se na něčem podílel, uvítám kontakt...
    STQ
    STQ --- ---
    SRNECEK: pokud chces aby to vypadalo filmove, budes to (z tedle moznosti) muset tocit na fotak. filmove totiz znamena: mala hloubka ostrosti, velkej dynamickej rozsah (a nasledna tonalita), stabilni obraz, zvladnuty svetlo a kompozice. deformovany obliceje jsou otazkou ohniska objektivu, nikoliv kamery samotny.
    stab nepotrebujes, pokud mas jasne dany zabery staci ti kameraman kterej umi tocit s fotakem (ale nepocitej ze to bude levny, opet aby to vypadalo filmove bude muset mit bud pojezd, steadicam nebo nejakej rig a to nejsou levny zalezitosti)
    jeste nez ale zacnes cokoliv tocit, doporucuju si nastudovat aspon zaklady techniky, pak se budes moct snaz domluvit s kameramanem a oba budete vedet o cem mluvite, z toho co pises mam trochu pocit ze si to predstavujes jak hurvinek valku :)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    HUGGI: Zde to je 15%. Což je hodně.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SRNECEK: no u nas (megapixel) to treba stoji 3% na den..pricemz kdyz to vezmes pres vikend tak jelikoz mame nedeli zavreno=nemas moznost vratit, tak ji nepocitame..(+plna vratna zaloha)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    HUGGI: Vskutku? Vím, že jsem si chtěl takto půjčovat z FotoŠkoda a ty pronájmy jsou tak drahé, že jsem to vzdal a jedná se o tyto levné typy kamer. P.S. Natáčení na EX1 nemám jisté, budu se obracet na osobu, která by mi ji mohla levně zapůjčit. Pokud odmítne, tak jsem odkázán na V700.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SRNECEK: s V700 budes mit nejmin prace..ale jd eo to zda ti bude vysledek stacit..a jelikoz s ejedna o relativne levnou kameru staci si v nejakym vetsim obchode domluvit jeji zapujceni na 1-2 dny (idelane vikend a nebudou ti jeden den pocitat) a vyzkouset si co to um ia jak vypada realnej vysledek..das za to max par stovek (kdyz ji potom koupis tak ani to ne)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, potřeboval bych radu. Plánuji v létě točit film k přijímacím zkouškám na FAMU a zvažuji na jaký typ kamery točit. Otvírají se přede mnou tři pravěpodobné cesty. 1) Spolupráce s kameramanem a poloprofi kamerou (předpoklad Sony EX1 či typ podobný). 2) Má koupě Panasonic V700 a vše bych si "kameroval" sám. 3) Točení na fotoaparáty. Zřejmě s kameramanem, jelikož by nezapůjčil fotoaparáty bez jeho vědomí.

    Jelikož jsem kdysi spolupracoval s kameramany a bohužel vždy to dopadlo velmi špatně, obávám se opětovného fiaska. Nicméně bych filmu rád dodal "filmovější vzhled", tudíž se mi nechce vzdát natáčení na poloprofi kameru. Tu bych snad sehnal i bez kameramana a mohl si na ní točit sám, avšak neumím nastavit kameru a nasvítit scénu, aby odpovídala mé vizi záběru. Sony EX1 je ekvivalent 16mm filmu, kdysi jsem na ní točil a záběry vypadají velmi pěkně, sklo nedeformuje výrazně tváře a zkrátka film vypadá jako film. Leč byla nastíněna obtížná obsluha. Panasonic V700 na automat dokáže - dle mě viděných videí - přizpůsobit barvu, expozici atd. do přijatelného tvaru. A rovněž výhoda je, že má detekci tváří, tudíž doufám v ostrost záběrů, v nichž bude nájezd. Obávám se, že Sony EX1 nedokáže nájezd uostřit. Akorát levnější sklo u V700 by mohlo při detailech tváře výrazně deformovat. Vskutku chci točit na kameru, která odpovídá 16mm, jelikož např. Sony Z1 a Panasonic V700, i když je o desítky tisíc levnější, si ve finálním obrazu tolik neliší. Třetí možností jsou fotoaparáty, ale zde si myslím, že bez štábu okolo a zkušenosti s natáčením na ně, by došlo k selhání. A otázka ostření je dle mě zásadní, jelikož bez ostřiče se domnívám, že nemám šanci...

    Po mém zmateném nastínění situace se ptám, zdali byste točili na poloprofi kameru a nebo na Panasonic V700 a doufali, že film bude vypadat jako film nebo na fotoaparáty, které filmovost zaručí, ale váže se k nim nelehká obsluha (co jsem slyšel). (Neřeším nyní režijní schopnosti nebo herecké atd., opravdu čistě vlastnosti kamery, co dokáže interpretovat.) Štáb bude velice skrovný, zvukař, herec, herečka a já. A jak jsem uváděl dříve, kameramana stále zvažuji, ale po mých zkušenostech se upřímně bojím té spolupráce...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam