• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    KOZEL:
    KARYSLAV:
    canon ef 16-35mm usm L II.+hoya slim cpl hd a je to tech zbyvajicich 10% ;]
    klasickej motion blur vyzkousim.
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    KARYSLAV: Presne. V minulosti jsem si polarizakem zkazil tolik fotek, ze ho ted naopak nepouzivam skoro vubec.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    GONDAR:
    KOZEL: polarizak na sirokym objektivu postrada smysl. potrebujes dost rovnej uhel k rovine oblohy/zeme/odrazu proste. A sirokac je to trochu problem, kdyz ma ten uhel moc velkej.

    Pokud to teda neni umeleckej zamer, coz bych si troufal tvrdit ze z 90% neni :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    GONDAR: AE maj v sobe nativne motion blur efekt.

    BTW, jen pro zajimavost: na co mas polarizak na sirokaci? Me osobne prijde tahle kombinace temer nepouzitelna. Nepopiram, ze to v urcity situaci muze pomoct, ale obecne se mi polarizak se sirokacema moc nekamaradi, kvuli tolik rozdilnejm uhlum svetla v ruznych castech snimku. Clovek tim ztmavi jen cast nebe, zpruhledni jen cast hladiny vody, dost to bije do oci potom.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    GONDAR: Na jakej objektiv? Ctvercovy das na vse..
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    take tohle resim..s polarizatorem uz ND filtr na sirokouhlem objektivu vinetuje, takze dalsi filtr uz tam nenacpu..viz. markiz, patram po nejakem motion blur efektu (premiera/vegas/after effects). vypadlo na me zatim treba tohle:
    RE:Vision Effects, Inc. : Products: ReelSmart Motion Blur
    http://www.revisionfx.com/products/rsmb/
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MARKIZ: aha špatně jsem to popsal - existují univerzální čtvercový filtry, který můžeš přes univerzální držák nasadit na jakejkoli objektiv. Mám takovej pocit že existuje nějaký základní pravidlo o nastavení času expozice a počtu snímků za vteřinu... ale nevím kolik.. mám pocit že je to 2 násobek, tzn 25 - 1/50, 50 - 1/100, pokud to není umělecký záměr, NEDĚLAL bych to jinak je to pa na bolehlav a na poblití. Nesnáším to osobně.
    MARKIZ
    MARKIZ --- ---
    KARYSLAV:
    MURHAAYA: ono ja mam vic objektivu ktery stridam, tak by se filtry celkem prodrazily, zaroven v exterieru netocim tak casto. nakonec jsem byl nucenej tocit na 1/250 a vysledek je podle me hodne dobre. mozna je to dano i tim, ze tocim na 50 snimku / sec., coz dela hodne. Podle me by i mohl existovat nejaky postprodukcni filtr na opravu jittery efektu, zkusim pogooglovat...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MARKIZ: byt tebou, tak na www.fotofilter.cz od ID:ADAM koupi nejaky ND filtry, a ten cas se nesnazim kratit - cim kratsi je cas snimu u videa, tim "stroboskopictenjsi" a trhanejsi efekt, jak pise MURHAAYA, to dela. Nedoporucuju to :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ten obraz je pak vic tzv jittery kdyz mas kratsi casy. nekde se to da pouzit jako vyrazovy prostredek,
    MARKIZ
    MARKIZ --- ---
    ahoj. chci se zeptat zkusenejsich kameramanu. lze u dslr uspesne pouzit pri toceni s DSLR na 50 snimku za vterinu treba cas 1/200, nebo i 1/500. Vim ze se universalne doporucuje 1/50. Byva ted tolik svetla, ze zkraceni casu je jedinym resenim. Dalsim by byl i ztmavovaci filtr. Vasi ten kratky cas necemu, treba vazani obrazku k sobe?
    MASTA
    MASTA --- ---
    OT_: Bohužel nemám zkušenost s tímhle modelem, ale za tyhle peníze bych to za GH2 nevyměnil :)
    OT_
    OT_ --- ---
    A co říkáte na Panasonic GX1? Firmware jde hacknout (stejně či podobně jako na GH2) a jinak cca splňuje mé požadavky (dle [ OT_ @ DSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy) ] )?
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    GONDAR: aha, zajmavy..to sem ani nevedel..kouknu na to..

    Nexy jsou vystupem super..ale ta kompaktnost uz u tech objektivu neni takova..
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    HUGGI: z nejakeho duvodu ma gh3 crop o neco vetsi:
    Panasonic Lumix GH2 vs. GH3 Comparison (Bokeh, Aliasing, Moire, Low Light, Crop Factor etc.) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=OWHNLsG2RwY


    sirokouhle objektivy: bohuzel jsou f/4...se speedboosterem na nexu a canon efv 16-35m usm L f/2.8 z toho je f/2, takze ted zjistuju, co se z toho da vytahnout s flat profilem..holt pro me je zasadni, aby se to veslo do ledvinky (proto jsem nex vymenil za 5dmarkII) a dalo pohodlne dlouho tahat na stabilizatoru.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    GONDAR: gh3 a gh2 maj stejne velkej snimac..

    Olympus 9-18 a Panasonic 7-14mm..ten neni levnej..ale je dobrej..
    MASTA
    MASTA --- ---
    GONDAR: Tak vzhledem k tomu že kolega uvažoval i o Blackmagicu tak proti tomu je crop na GH2 ještě radost :)
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    HUGGI: gh2 jsem mel kdysi vyhlidleho, ale kvuli fakticke nemoznosti sirokouhlych skel bez rybiho oka (16mm po 35mm prepoctu, maximalne 17mm, v nouzi i 18mm) jsem sel jinam. gh3 ma crop jeste vetsi. mozna se od te doby neco zmenilo ?
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    OT_: Asi bych se rozhodoval co na tom budes chtit mit za dalsi prislusenstvi..

    Jako nejlepsi variantu bych videl tu GH2..na nataceni to je primo urceny..takze moznosti pripojeni mikrofonu, pres redukci tam nasadis jakykoli sklo a je i obrovska skala tech primo urcenejch pro micro4/3..vyborny ovladani s mnozstvim nastavitelnejch fn cudlu..vystup je velmi dobrej (gh3 je podstatne dal, ale cena trochu jinde)
    MASTA
    MASTA --- ---
    OT_: Kupoval jsem před půl rokem za desítku i se setákem... podle mě se sehnat dají rozumně, jen jich není moc...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam