• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MURHAAYA: jo a hudbu komplet dodali oni.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ja se pochlubim svym trailerem co jsem natocil pro kamose:
    Incredible Tron on Poweriser - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=bEXZgYj5MtU


    Puvodni zamer byl objet nekolik mist (krom strahova kde kluci bydli na kolejich) i letnou/kyvadlo a sjet pak nekam dolu a udelat aspon kratkej beh centrem, ale jak to na nataceni byva - skluz skluz skluz, takze sem byl rad, ze jsme po asi trech ctyrech hodinach meli aspon neco. Je to vlastne jeden z prvnich ne li vubec prvni takovejhle pocin, co jsem delal.

    Technicke info: 5D II, 50/1.4, 35/2, 28/2.8 a 17/3.5, iso nekde mezi 1250 az 5000 (je to videt, nad 2500 uz nejdu priste). Mel jsem Apurture magic rig rameni operku, zadnej viewfinder, ty zabery v pohybu jsou toceny ze skejtu s velkejma kolama. Strihany to je ve vegas pro 12. Prijde mi, ze mi nekde ne uple dobre sedi synchro hudby a obrazu, ale cumel jsem do toho nekolik veceru a hejbal frame by frame a nic lepsiho z toho asi nevymacknu. Jsem s tim v ramci svejch moznosti a moznosti co byli na miste docela spokojenej, nicmene to je daleko od moji puvodni predstavy jak to melo vypadat :)
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    nema tu nekdo na cca denni pronajem OLYMPUS ED 9-18 mm F4.0-5.6 (pro zkousku s BMPCC) ?
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    W_NOICE78: prima. no jeste cekam na specifikace a prvni pohyblive obrazky (a dynamicky rozsah) z fullframe sony nex (podle sonyalpharumors snad alespon zakladni info bude sestnactyho), protoze holt pro me neni "pushovatelnost" primarni, ale low-light ultra-wide objektivy (alespon 16mm bez cropu) a vaha a fotky ano. je jasne, ze zamereni je trochu jine, ale castecne se asi bude prekryvat (pokud prilis zamerne nezmrsej kodek, ktery kazdopadne bude slabym clankem). cenove se blizici by mohla byt ta levnejsi varianta (budou mozna dva). a ty sikovny cinani co zkopirovali metabones speedbooster (lens turbo) uz prej delaj na canon EF na fe-mount (full-frame e-mount). http://www.sonyalpharumors.com/mxphoto-working-on-a-ef-to-e-mount-full-frame-adapter/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Blackmagic Pocket Cinema Camera Review - Part 1 - Worth the hype? » EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/content/11252/blackmagic-pocket-cinema-camera-review-part-1-worth-hype
    OT_
    OT_ --- ---
    MURHAAYA: Řekl bych, že to není jen o zrychlení ale i o času expozice. KDyž se budeme držet zlatého pravidla expozice = dvojnásobek fps, tak při 22 fps máme cca 1/40 s, tudíž dostaneme záběry s parádním motion blurem. Při 60 fps to bude 1/120 s a to bude imho vypadat dost hnusně, jako z videokamery.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    OT_: no to nevim jesli se dela jeste dneska. driv kdyz si 22fps pustil na 24 tak to bylo zrychleny, to dava smysl (stejne tak vzhledem k nazvu clanku - low budget... :)), ale kdyz to renderujes, jako dneska hromadu veci tak je ti to jedno a jede se spis na tu maximalni plynulost tehc 60 fps...
    OT_
    OT_ --- ---
    KARYSLAV: MURHAAYA: Teď jsem zrovna nedávno četl, že akční scény se (ve filmech, které jsou jinak 24fps) často točí na 22fps, aby to těm scénám dodalo šťávu, viz. http://nofilmschool.com/2013/09/low-budget-editing-techniques-for-action-sequences/
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    Jinak kdyz si odmyslite obsah (co by clovek za prachy neudelal, ze) :) tak tohle jsme ted natocili s kamosem a Filipem Rencem. Takovej mini stab skladajici se z 5ti lidi, kamos Steadicam a ja ostril, Epic a ultra primy 24, 50, 85, 135mm...docela jsem si na tom moste a chodech uzil, zadnej cas, zadny znacky, zadny mereni... 85mm/f5,6 z 30m na 3m :D

    Předvolební spot KDU-ČSL 2013 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=1lTXqhI_V_c
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LADINEK: kubrick kdyz tocil barry lyndona tak kvuli tem scenam pri svickach pushoval film o jeden ev myslim a kvuli zachovani uniformniho vzhledu pushoval celej film i pro denni sceny takze bych se podobnym krkolomnostem nedivil.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL:covece na cem to bylo uz si fakt nepamatuju...ale vim, ze to bylo jeste na matros. Takze nejspis kvuly filmu...
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    LADINEK: to bylo v lete na severnim polu?
    Bokeh na plnou diru umi bejt taky dost zajimavej, jen clovek prijde o ty hrany no.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL: imho kdyz tocis nocky, tak to vetsinou peres stejne na plnou diru, nebo maximalne o dve clony vejs. Ale je fakt, ze uz jsem zazil nocku kde se jela plna dira, POLA + nd3 :) a ostric nemel radost...
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL: zvuk se vetsinou toci zvlast, jen si pak zvukar zcuchne time cody aby ty vsechny kamery sedeli a meli ho stejnej. Vetsinou zvukari pouzivaj takovou krabicku ktera je schopna drzet timecode treba 24h uplne presne z ty si ho pak nacucnes do kamery...
    Co se kamer tyce, tak co jsem delali treba Rihanu tak se to jelo na dve kamery, vetsinou steadicam + dlouhy sklo/handka atp. 4 kamery jsou zbytecny, pokud nedelas treba DVD z koncertu, napr. na Kabatech na Vipichu bylo kamer asi 12 :). Na videoklipu se to vsechno stejne jede na PB a nekolikrat za sebou...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    KOZEL: vím moc dobře co myslíš :-D
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    KARYSLAV: Tyhle veci me nejak moc do oci nebijou, jsem primarne fotograf, takze jsem zvyklej sledovat spis staticky veci, nez pohyb.
    Naopak kdyz je nocni scena s malou DoF, tak ani nevim o cem se postavy bavi, protoze sleduju jen bokeh a jeho vlastnosti na ruznych mistech obrazu :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KARYSLAV: ja nemyslim sirokou perspektivu, ta je v pohode, naopak je to uzasny a kubrick to bravurne pouzival. mluvim o soudkovem nebo knirovem zkresleni ze rovne linie nejsou rovne. nebo ze ten objektiv ma jinej color rendering, je mekkej v rozich...

    jo tohle... no akcni scena skoci na 60fps na takovej ten renderovanej super smooth pohyb... to bych blil, ale taky posledni akcni film co jsem videl byl prvni novej batman.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MURHAAYA: to bych ještě překousl, někde se to dá svést na umělěckej záměr "deformace perspektivy" k dosažený "divnýho pocitu" ze záběru. Tak nějak jsem to u toho Pomeranče zrovna bral. 24/25p ani nevadí, ale myslím skok u akčních scén někde mezi 30 a 25 nebo možní to bylo víc. Imho to vzniklo tak že se akční scéna točila rychle, aby se kdyžtak dala zpomalit, pak ale přišli na to že to nechají ve skutečným čase, a asi nějak blbě přepořítali ty framy.. A možná taky proto že na to musela být rychlejší kamera s větší hloubkou ostrosti/jinou optikou.. víc zacloněná a zasvětlená scéna.. ehm no nic pardon za offtopic :)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KARYSLAV: kdyz mas neco 24p a 25p tak jeden zrychlit nebo druhej zpomalit a prevest to na stejnej framerate by nemel udelat znatelnej rozdil.

    ja si spis vsimam nekvalitnich sirokouhlejch objektivu co zkreslujou a uplne me to irituje (treba kubrickuv mechanicky pomaranc :))
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    To prznění a ignorování různejch framerate při stříhání, mi neskutečně pije krev (to není na toto KOZEL, ale obecně). Když to udělají děcka v "maloprodukci" tak to vem čert. Ale zrovna včera sem koukal na jakejsi film, kde to udělala i velká produkce.. Jk mi sposuta věcí nevadí, tak to střídání framerate, typů kamer etc, kde je to na první pohled vidět, je strašný :-(

    Vidíte to taky nebo na to kašlete? Možná jsem jen úchylně postiženej...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam