• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    proste to musis pomoci levels ve strihacim programu upravit aby to bylo v tom rozsahu 16 - 240. Vegas n to ma primo predvolbu ale bude to asi v kazdym strihacim programu
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MURHAAYA: ten quicktime mi nezabral :( Uz zacinam pochybovat, ze to nejaky soft zobrazi koretne, jestli neni pricina predevsim teda v nejakem kodeku^^
    Jdu se podivat, jestli je Vegas v trialovy verzi, ze bych to vyzkousel.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    PLAYER: takze vlastne to co jsem psal... treba sony vegas ho ukazuje se spravnejma hodnotama a musis na nej aplikovat ten computer to studio RGB upravu a pak se vyrenderuje spravne jinak se vyrenderuje moc kontrastni...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    MURHAAYA: na jinem foru mi prisla tahle odpoved, treba by to mohlo nekoho zajimat, tak to prekopcim:

    "Stejnou věc jsem řešil u videa z D7000. Problém je v tom, že H.264 kodek má dvě normy pro kódování úrovní - "PC" kde se kóduje 0-255 a "TV" kde se kóduje 16 - 240. No a když foťák uloží video s "PC" kódováním a přehrávač ho interpretuje jako "TV", tak vznikne popsaný problém (při opačném problému je zas video nekontrastní, což se ale napravuje snáz).

    Najít nějaké generální řešení se mi nepovedlo, zkoušel jsem nakonfigurovat kodeky v PC (IMHO je problém tam) a i když by to mělo fungovat, tak to nefunguje... na co jsem přišel:

    1) QuickTime player přehrává video správně
    2) V Avidemuxu byl nějaký filtr - konvertor úrovní, kde se dala zaškrtnout přímo konverze PC => TV (ale to mi taky, mám dojem, fungovalo jen občas).
    3) Movie Studio mi soubor interpretuje dobře a jelikož stejně videa stříhám v něm, tak tím je pro mě problém vyřešen"
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    PLAYER: zkus zesvetlit brutalne monitor... treba mas rozhozenou gammu nebo to ma blbe zakodovany barvy z toho fotaku. mrknul bych na google jesli nejsi sam s timhle problemem
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    RED_KOMUSO: to je sice dobra rada, ale ne vzdy uplatnitelna.

    MURHAAYA: kdyz ja nerozumim tomu, ze to video je tak tmavy uz pri obycejnem prehravani, bez zadne konverze. Proste rovnou z karty. Jeste me napadlo vyzkouset to prehrat na jinem PC, s lepsi grafikou atd., ale tomuhle proste nerozumim, tak jen hadam a domyslim si :/
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    PLAYER: napriklad ve vegas kdyz editujes tak vidis neco trochu jinyho nez exportujes pri nejakym mp4. Kdyz chces exportovat tak musis nastavit na cely video Studio to Computer RGB (nebo naopak, ale proste tohle :)) co prevede nejakou 0 - 255 na defaultni 16 - 255 (nebo tak neco, proste kus tech rozsahu je branej jinak). tipnul bych ze je to neco podobnyho, nebo nejakej jinej kodek.
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    PLAYER: natáčej v lepších světelnejch podmínkách (používej lepší objektivy) a zvyš si iso, případně zkus zvýšit bit rate nahrávacího kodeku. Zkus to potom gradovat pomocí curves nebo histogramu.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Ahoj, mam jeden problem, treba nekdo budete znat reseni.
    Jedna se o video z fotoaparatu Fuji X10 a problem je nasledujici. Kdyz prehravam video ve fotaku, vidim krasne detaily ve stinech. Jakmile ale video pustim v PC, bez ohledu na prehravac, je strasne tmave a veskere detaily ve stinech jsou totalne slite v cernou. A jeste jedna zajimavost. Pokud nastavim jas displaye fotaku na vyssi hodnoty, obraz videa se jeste vice zesvetli. Sice pak vyleze sum, ale zase jsou jeste vice prokreslene stiny. Jakmile video ale zacnu zpracovavat v PC (rovnou z karty), obrazu absolutne chybi informace o stinech a nelze je ani dodatecne zesvetlit.
    Nevite prosim nekdo, v cem je problem a jak dosahnout toho, aby melo video i pri prehravani v PC ci po konverzi v nejakem editoru stejny dynamicky rozsah, jako je tomu pri prehravani ve fotaku?
    Predem dik za jakykoliv tip.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MURHAAYA: mam pro tebe dobrou zpravu, posledni build ml eos m vyresil shutdown bug ;)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    OT_: mel, kdysi davno. Jako kokot si pripadat budu, pokud si neporidim nejakej hledacek ze zorkiho v bazaci, ale s tim pocitam, je to dan za velikost a i treba nejaky G1X co ma hledacek tak ten hledacek neni moc vyhra.

    je to na picu... vsecko :)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    MURHAAYA: na jednu stranu, za těch 7k Kč je to asi v pohodě...
    Zvlášť pokud jde jen o pracovni záznam :-)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    MURHAAYA: Tak nejradsi fotim s 35/1.4, ale to nenosim s sebou kazdej den do prace. S 40/2.8 se mi to vejde do brasny jako by clovek potreboval na vetsi bezzrcadlovku a to uz jde. Sice neostri tak rychle jako usm skla, ale zato super plynule a tise (i na MF tise), coz je vyhoda u videa, kde se zvuk nezachyti na mikrofonu.

    Ale je pravda, ze pro low-dof-junkie jako jsem ja je f/2.8 uz docela velka dan za velikost.
    OT_
    OT_ --- ---
    MURHAAYA: A měls někdy digitál bez hledáčku? Protože já třeba nedokážu fotit s foťákem 20 cm před obličejem, což pro mě ve finále bylo jedno z hlavních kritérií. Možná je to divné, ale pořád jsem si připadal jako kikot a i ty fotky podle toho vypadaly:)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KOZEL: no tak moje 5D2+35/2 taky neni extra velky, ale vedle toho Mka je to fakt rozdil. :) Kdyz sem si na tom zkousel tu 40ku tak mi prislo ze ostri priserne pomalu. Zvazoval jsem ji taky, ale kdyz mam tu 35ku se kterou jsem navysost spokojen (nema usm, ale ma hardstop na nekonecnu). Prave ta 22ka je cca 35 equiv na tom Mku, jsem na to ohnisko zvyklej i z mjucka, takze to je pro me taky jedno z lakadel...
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    MURHAAYA: Ja na tohle nosim 5D2 + 40/2.8 pancake. Super kombo!
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MURHAAYA: plus bych z toho rad vytriskal fotak na denni noseni nebo mini digital kdyz jedu nekam a chci jinak byt plne analogovej... Ten EOS M s 22/2 je velikostne tak v cajku (i kdyz klidne bych uvital nejaky mensi sklo velikosti krytky :))
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LADINEK: to je sice hezky, ale v tuhle chvili mi kvalitativne jakz takz dostacuje 20 MBps vystup z Canon Vixia Mini (sere me, ze je to fisheye a ne rectilinear, vydrz baterky a matchovani s vystupem z 5D2, ale na divadla do 1h na pracovni zaznam v pohode). Trochu overkill :)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    DAVVID: myslis, neco jako tohle :D






    LADINEK
    LADINEK --- ---
    MURHAAYA: jeste muzes zkusit neco jako Ninju nebo Samurai. Jsou to externi HD-SDI recordery. My to docela pouzivame ke kameram (napr. s F3, ale i s fotakama) zaznam, snad krome Alexy a REDky stoji vetsinou za prd. Tohle je 10-bit a az 220Mbps, coz je docela znat oproti 90Mbps co by mel umet 5DIII, resp. 35Mbps co umi F3...

    ATOMOS NINJA 2 excl | Atomos | shop.disk.cz
    http://shop.disk.cz/atomos-ninja-2-excl--atomos-/
    Ninja | Atomos
    http://www.atomos.com/ninja/

    Delaj se lepsi a vychytanejsi verze, lec tahle je asi cenove nejdostupnejsi :) a fakt je to rozdil oproti SxS zaznamu.

    Kdyz jsme loni delali film Fairplay tak tam se jelo na Epica + pixma. Primo do Epica se nahravalo jen velmi zridka...


    Je ovsem otazkou jestli to vyuzijes :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam