• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    PLAYER: Muze to byt, ale min. 1/50s kvuli blikani svetel. Jinak ten motion blur by na 1/25s mohl byt uz moc, nehlede na to ze udrzet kameru (pokud neni na stativu) je na delsi cas tezsi. Ale jak pises, muzes natacet i casem 1:1. Akorat by se ve filmu ten cas nemel pak menit ze zaberu na zaber (jako treba v telenovelach z 90 let, vypada to tak nejak slizce :P).
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    PLAYER: imho film look... proste davka motion bluru tak akorat :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    REPLIKANT: tuhle poucku slysim/ctu porad dokola. Jaky je pro to ale duvod? Respektive proc dvojnasobek, proc to "nemuze" byt 1:1, tj. pro 30fps zaznam mit cas 1/30s? Potrebuju mit u videa co nejvyraznejsi motion blur a logicky mi z toho vychazi pouziti co nejdelsiho expozicniho casu.
    MASTA
    MASTA --- ---
    PEJR: Tohle bylo toceny na 10-18 4f, 28mm 2.0 a 85mm 1.8f
    PEJR
    PEJR --- ---
    MASTA: Co pouzivas za skla?
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Ahoj, šli byste do PANASONIC LUMIX GH5s Body C4K??? Dík za odpovědi.
    OT_
    OT_ --- ---
    REPLIKANT: máš pravdu, nevšiml jsem si, že to je 50p. Nicméně ty zářivky fakt vypadají o něco lépe při časech delších než frekvence jejich blikání (což je u nás 50 Hz) tedy delších než 1/50.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    BAALBERITH: Casy by meli byt nasobkem snimaci frekvence, ideal 2x
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    OT_: Cas delsi nez 1/50s? Pri 50p? Asi spis kratsi ne? ;)
    MASTA
    MASTA --- ---
    A7r III ;)

    Marpo - Conor McGregor ft. IronKap & WHNT
    https://www.youtube.com/watch?v=3VB4b_0-YIo
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    MASTA: tjn jen co jsem hledal naposledy tak se jen tak jmenuje ale free neni :D
    MASTA
    MASTA --- ---
    BAALBERITH: Je na to plugin nakej do after effects, flicker free ci tak nejak...
    BAALBERITH
    BAALBERITH --- ---
    OT_: moc to nepomohlo, ale diky za tip, trebas se bude hodit.
    BAALBERITH
    BAALBERITH --- ---
    OT_: doprcic, ok, diky, priste zkusim, vubec jsem to na miste nevidela.
    jde s tim neco delat postprodukcne?
    OT_
    OT_ --- ---
    BAALBERITH: Ten horizontální zelený? To je zářivkou. Zkus delší čas závěrky (tzn. delší než 1/50) nebo změň osvětlení.
    BAALBERITH
    BAALBERITH --- ---
    BAALBERITH: je to zarivkama?
    BAALBERITH
    BAALBERITH --- ---
    ahoj, pri nataceni se mi objevuji v nekterych zaberech pruhy.
    Nevite, cim to je? Nedeje se mi to uplne vsude. Co s tim? diky
    (7D, 50p, 1/160, iso 250, f1.4)

    MASTA
    MASTA --- ---
    OT_: Pouzivam native skla, mam akorat sigmu 16mm 1.4. A mohu potvrdit ze autofocus maka libove na a7r iii.
    OT_
    OT_ --- ---
    MASTA: Co se týče AF, tak se na A7R III hodně chválí objektivy Sigma: https://www.eoshd.com/2018/01/sony-a7r3-users-throw-away-canon-lenses/
    MASTA
    MASTA --- ---
    REPLIKANT: Vidíš a já už mám A7R III, asi jsme došli k podobným závěrům :) používám 28mm 2.0 a 85 mm 1.8 a velikostně je to pro mě ještě v normě... a musím říct že to je pecka foták.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MASTA: Maximální kvalitu ve fullHD dostaneš momentálně ze Sony A7R III a nebo z Nikon D850. Pokud chceš lepší výkon a větší snímač, je "bohužel" nutnost mít větší objektivy, fyziku neobejdeš ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam