• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    OT_:
    GONDAR: diky za rady. zkusim a uvidim. Do ted jsem to mel nastaveny 1080/59.94P a cas jsem nastavoval na 1/60 protoze jsem myslel, ze to ma byt stejny cas jako fps nebo popripade jeho nasobek. Takze je lepsi mit cas 2x co fps? A davat tedy radsi 50 nez 59.94 nebo je to fuk? :) diky a sory za takovy amatersky otazky :)
    OT_
    OT_ --- ---
    jj, 50 fps je taky v klidu, já jsem v tomhle fanoušek klasického filmového looku, ale je fakt, že doba je jinde:) Ale napřed to vyzkoušej, zda ti při tom třeba neblikají led žárovky..
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    nazory kluku respektuju. ale jedna z veci, ktera mi na moji a6500 ultra-chybi, je prave 4k/50fps, na coz jsem byl zvyklej u kamer/fotaku pred tim (samozrejme ve fullhd). kdyz se sami nezeptaji, klientum tedy vubec o moznosti 4k nerikam a automaticky jedu fullhd/50fps.

    - kvuli tomu co pises: bezny promovidea delam s ne 100% pripravou kazdyho zaberu a nikdy nevim, jestli mi vyjde timing na beaty hudby/budu chtit kvuli "nalade" video zpomalit.

    - 25fps je pro moje oko trhany (pri vysokym shutteru) a pri "spravne" filmove nastavenym (shutter dvojnasobek framerate) pro zmenu vnimam pohyb jako rozmazanej (a trhanost stale tez).

    kdyz delam reklamu s moznosti opakovani kazdeho zaberu (ktery je jasne dany s ohledem na svetlo atd.) a mam na to cas, nastavuju to "spravne". ale treba u sportu 50fps jako kdyz najdes, posledne u medailonu tenistky bylo 50fps nutnych. 120fps moc nevyuzivam (a uz je na a6500 ponekud mekci), na zpomalovacky mi nejak tech 50fps staci.

    - cim mas vetsi monitor/zobrazovadlo obecne, tim vic oku to trhani vadi, pokud pred tim parkrat uvidis 50/60fps. vim, ze nekdo preferuje "filmovy" look 25fps (u hobita v 48fps z toho byla tenkrat celkem kauza) a rika, ze to pak vypada jako televizni inscenace: projed si youtube videa a udelej si nazor sam, co je pro tvoje oko prijemnejsi...pro kazdeho to muze byt jinak. ja holt povazuju 25fps za relikt minulosti a jako konzumenta i tvurce me rusi ;)

    60fps
    https://www.youtube.com/watch?v=MLktPkkHyhg&t=78s

    a podobnej styl videa, taky od devina, ale 25fps:
    Parkour, Cops, and Donuts in 4K
    https://www.youtube.com/watch?v=2dv4IP4Jd9w

    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Já jsem si právě říkal full HD bude stačit když to občas spojím s nějakým videem z mobilu třeba, ale víc fps se může občas hodit na nějaké zpomalení. Nebo to je blbost?:-)
    OT_
    OT_ --- ---
    MIKEKT: 4k ve 25fps. Ale na domácí video by asi bohatě stačilo FullHD 25 fps.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ja bych tocil 25 snimku za vsech okolnosti
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Jen takova otazka na domaci video byste volili radsi FullHD s 60snimky nebo 4K se 30? Mam nejaky videa z mobilu FullHd tak jsem si rikal, ze radsi budu tocit na fotak taky fullHD a kdyztak vyuziju vic snimku nebo je lepsi tocit do 4k s min snimky?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    si muzes dopocitat o kolik to "prenasobuje" clonovy cislo
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    zdravim, zkusim tady: tusi nekdo, jaky je realny f-stop skla, ktere ma f/1.2 a ma pred sebou na aps-c speedbooster (focal reducer), ktery snizuje f-stop o jedna ? v tabulkach po netu nemuzu najit, konci to tam f-stopem 1.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    kdyby mel nekdo zajem pokecat o malejch profi fotacich...

    [ small fullframe cameras or NONfullframe :) ]
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, máte někdo zkušenost se společností Aputure a jejich produkty, zejména mne zajímají světla? Díky.

    LED Video Lighting Series | Light Storm and Amaran | Aputure
    https://www.aputure.com/collections/led-video-lighting
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: jo takhle, ona je nejaka jina verze jejich kamery, pak uz to chapu :) dik :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OT_: jj mas pravdu
    OT_
    OT_ --- ---
    W_NOICE78: ehm. Snímače Micro4/3 a 4/3 jsou stejně velké. Oba standardy se liší pouze flange to film vzdáleností.

    BPCC4k má 4/3 snímač a BPCC má Super16 (přibližně) snímač.
    MASTA
    MASTA --- ---
    DRAGON: No proste tam bude jeste mensi crop,’coz je supr, ten senzor je vetsi nez normalni 4/3, viz prispevek pode mnou
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: prvni pocket je micro4/3, takze jeste mensi chip s cropem 2.88

    BPCC4k Effective Sensor Size
    18.96mm x 10mm (Four Thirds)
    BPCC
    Sensor Size
    12.48mm x 7.02mm (Micro Four Thirds)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MASTA: a jak si vysvetlujes, ze ti tam rikaji, ze s 4/3 dostanes wider range?
    MASTA
    MASTA --- ---
    DRAGON: Porovnava se to vzdy vuci full frame snimaci... 4/3 cip je dvakrat mensi tak mas cca 2x delsi ohnisko, z 10mm mas 20mm sklo
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MASTA: jako mozny to je, mne to prislo tak, ze kdyz nekdo mluvi o kamere, tak rika ze to budto krati nebo zvetsuje ohnisko, ne ze to krati ohnisko min nez jina kamera :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam