• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    OT_
    OT_ --- ---
    RED_KOMUSO: SGNLR: Aha, pardon, já na GH5 používám přes Metabones Canon EF, Zeissy ZE a úplně manuální historické OM Zuiko objektivy a všechno naprosto bez problémů i s tou interní stabilizací.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OT_:
    RED_KOMUSO: taky mam pocit ze ne kazdej Metabones a ne kazdy sklo se s tim kamardej. me se treba u jedniho Tamronu stalo, ze se fotak naprosto zblaznil, zacala neustale cvakat zaverka a hrozilo mechanicky poskozeni.fotak nesel ani vypnout a musel jsem vytahnout baterku a sklo uz na to radsi od ty doby nikdy nedavam
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    OT_: ale ne za všech podmínek!
    OT_
    OT_ --- ---
    SGNLR: interní stabilizace na GH5 funguje s jakýmkoliv sklem.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    SGNLR: Jj nemá, ale já až poté sehnal baterku a proto co potřebuji, mi ta gh2 nepomůže. Měl jsem v plánu starý objektiv z 8/16mm kamery. Neprokrylo to celý sensor, ale to mi nevadilo. Takovej kŕasnej kruh to dělalo. Ale ten špatnej hdmi out mi to bloknul.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Btw.. řeším 4/3 s čistým hdmi out, f2 a autofocus, ideálně něco menšího než 50mm. Chci to jako webkameru/stream cameru. Teď tam mám x100-f ale to chci do kapsy na focení, iritujeme mě to rozebírat plus to ostření mě trochu bolí, že tu mechaniku předčasně zmrzačím. Z toho co vidím je tomu blízko Sony z-1 nebo jak se to jmenuje - má to rychlý AF s trackingem a face detection. Ale je to za 20k, takže overkill pro mě. Teoreticky by mě stačilo nějaké staré tělo kde je AF v objektivu - Tj. prostě bych jen koupil dobrej objektiv k outdated tělu. Pak by bylo v pohodě i full frame - ale zde bude zbytečně těžký.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    RUDOLF: Pockek dyt s baterkou nema hdmi nic spolecnyho. Jsem zmaten. Me se to delo,ze sem to prorval tou skvirou ale stejne bejval spatnej kontakt a bylo teeba tim ruzne smrdlat apod aby se chytil
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    SGNLR: drát jsem prorval tou škvírou ve dvířkách. Ale asi je to jedno, vypadá že hdmi out je interlaced a camlink to čte jako progressive. Takže je celý ten hdmi out nepoužitelný. Možná koupím starý fuji x-100t, když zbydou nějaký peníze.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Je tu nekdo,kdo toci na Gh5 a ma zkusenosti s Metabones speedboosterem na canon skla? Mam moznost mit levne zachovaly skla 24-70mm 2,8 a 70-200mm 2,8 obe prvni generace. Ta 24-70 tejdy jeste nemela stabilizaci. Tak nevim,zda se to kamaradi s gh5,sby tomu pres megabones fungovala aspon ta inherni stabilizace gh5. Tocim casto dokumentarne z ruky,tak tu stabilizaci docela resim. Ten Metabones mam, ale tocim na Samyangy, nebo nejaky stary skla a nekdy i primo na skla k Panasonicum

    Zjednodusene-ma na nataceni cenu resit,ze sou to skla prvni generace a ne ty novejsi?

    Diky
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    RUDOLF: Mas dobre dobreny ty dvirka?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Hele, koupil jsem dummy baterku do gh2 ale foťák tvrdí, že není supported. Zkusil jsem antioxidant na kontakty baterky, podle nějaký internet rady ale nepomohlo. Teoreticky můžu dobít origo baterku a zkusit hacknout foťák, jestli to nepovolí. Ale nevzpomínáte na dummy baterku (decoupler) která zaručeně funguje? Chápu že věk GH2 je dávno za námi.
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    SRNECEK: Blender, je fakt pecka co to umi...

    Ale nevim jak moc je to prakticke k uceni protoze se budes muset naucit asi i aspon trochu zaklady modelovani/texturovani... nebo aspon jak tam dostat model a textury... Velkou roli hraje material ktery ovlivnuje jak se svetlo odrazi apod... coz je krapet pokrocilejsi nez nahazet na scenu par svetel a hrat si s pozici/barvou/intenzitou.

    Jako jde to a je to fajn nastroj, jen ti to ze zacatku asi dost potrva a rychlejsi imho bude vytahnout fotak, najit co je doma, a zjistit co s tim dokazes. Podle toho treba zjistis co ti vadi/chybi a budes mit moznost se od neceho odpichnout. Tohle random nakupovani chci neco ale nevim k cemu me osobne nikdy nefungovalo (mam spoustu kravin co mi lezi ladem v supliku :).
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    DAVVID: Pokud to budou nejake cepice, kabelky, celenky, tak rozmery do max. 30x30 cm. Vim, ze asi nelze moc poradit. Nyni spise premyslim, ze zkusim doma tri stolni LEDlampy a uvidim, co z toho bude. Tak beru to vazne, chtel bych si to zkusit, ale zase tim, ze za sve penize kupuji tu techniku, tak nechci uplne byt nekolik tisic v minusu, ale zase jsem rad za tu moznost neco vytvorit, takze mi ta mensi investice nevadi.

    To 3D mne zaujalo. V tom bych se mohli "prakticky" ucit svitit. Co pouzivas a jak to funguje?
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    SRNECEK: To je imho tezky... Nejvic zalezi na rozmeru produktu, jakemu vzhledu fotek se chces priblizit a kolik casu nad svicenim jednoho produktu stravit.
    Napr. me na ultra low budget klasiku (asi 50 produktu) s bilym pozadi stacil fotak, blesk a vana... ne ze by to bylo neco extra ale pomer cas/cena/vykon imho uplne v klidu :)

    Podle setupu co posilas to ale vypada ze mas za lubem neco sofistikovanejsiho :D

    U led svetel je dobry mit CRI 90, ne-li vice... barvy jsou pak vernejsi... svetla s indexem okolo 80 mivaji treba nazelenaly nadech a obecne mi prijde ze se to da blbe odstranit postprodukcne... nicmene produkty moc nefotim, vic asi neporadim :) Ve 3dcku jsem schopnej vec nasvitit klidne 5 svetlama protoze je jednoduchy neresit stativy/vykon/filtry/velikost, ale v realu bych se s tim pachtit az tak do detailu nechtel... teda chtel ale nikdo by ten cas asi nezaplatil :D
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    hoj, potreboval bych poradit, pro znamou bych rad nafotil nejake produktovky, oba vime, ze to proste delaji ne uplne profici, ja teoreticky znam principy, kdysi jsem fotil, ale prestal a obecne mam docela dobry teoreticky zaklad, ale praxe bida. Nemame budget, tak bych rad koupil nejaka zakladni svetla. Koukam na Aliexpress, vubec netusim, co od tech setu cekat. Ale napr. kabelka, jednolite pozadi, popr. nejaka textura, set 80 x 80 cm. Vicemene hra svetla a stinu, ale porad to je produktovka, takze to neni velke umeni, vse jde videt, spise lehce se hodi stin bud na pozadi nebo na zem od produktu.

    Koukam na podobne sety: https://www.aliexpress.com/item/1005002125116643.html

    Pripadlo mi, ze ve finale by mi mozna stacily 3-4 tyto: https://www.aliexpress.com/item/4001143625132.html

    To by bylo dost mekke svetlo, plus nevim vylozene ten vykon, zdali by to stacilo. Pak by dle mne stacila jedna bodovka: https://www.aliexpress.com/item/1005002606107758.html

    Vim, ze neresime konkretni nasviceni, resim vubec kvalitu tech dostupnych svetel, obcas mi prijde, ze by stacily LEDky z IKEA, pokud se vse dobre navoli.

    Diky za nejake rady.
    OT_
    OT_ --- ---
    SGNLR: Bohužel, mám jen tento. Jinak to taky kropím přes metabones speedbooster.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OT_: A ten co postuju ja nemas zkusenost? Chci to v zasade na vilnocasovy kropeni,tak by se mi hodil vetsi rozsah,ale nejak jim neverim. Ty stabilizace sou super to jo
    OT_
    OT_ --- ---
    SGNLR: Panasonic Lumix G X Vario HD 12-35 mm f/2,8 II ASPH. Power O.I.S.
    Na GH5 s ním funkuje Dual IS a můžeš krásně točit z ruky.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    zdar.je tady nekdo s GH5? mam ji roky a s metabones tocim na ruzny kvalitni objektivy.ted jed na nejakej cas cestovat a nechci s sebou tahat sadu tezkejch skel.chci byt co nejvic na lehko a mit nejakej lehkej setak, tak koukam na ty Leicy.ma cenu si za tu ne az tak nizkou cenu kupovat tohle treba? https://www.alza.cz/panasonic-leica-12-60mm-f-2-8-4-0-asph-power-ois-cerny-d4721282.htm?o=3
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MIKEKT: free verze Davinci nema hw akceleraci h264 a h265 kodeku ve win10. GPU akcelerace na Win je pouze ve Studio verzi. Tady mas workaround https://beginnersapproach.com/davinci-resolve-use-gpu-acceleration/

    How to Improve Decoding for DaVinci Resolve Free Version?

    The Resolve free version will use only CPU for decoding purposes. So if you have a CPU with a lot of cores (say 6, 8, 10, 12), then your computer will be much faster in decoding and encoding your footage.

    But higher resolution footages like 4K 60 FPS with H.264/H.265 codecs can stress your CPU and slow your machine.

    Having GPU acceleration is a nice feature, but if it’s not, then transcoding your footage into editing friendly codecs like Prores, DNxHD, etc, is the only better option available.

    How to Transcode in DaVinci Resolve?

    After importing all of your footage (H.264/H.265) into the timeline:


    Go to “Deliver” tab.
    Against “Render“, select “Individual Clips”.
    Under “Video” tab, against “Format”, select “Quicktime”.
    Under “Codec” select “DNxHD” (or Prores for Mac).
    Based on your hard disk space, choose a higher resolution format.
    Click “Add to Render Queue” and render.
    Now all the clips will be converted to DNxHD codec, which are easier to edit and color grade!

    Which means you have made the decoding process easier for your CPU.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam