• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Sound Lines/Drawing Scores

    1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

    Tvůrčí dílna s Johnem a Evelyn Grzinich


    Několikadenní dílna pod vedením dvou zahraničních lektorů je připravena v kontextu výstavy Onomatopoeia. Je zaměřena na osvojení znalostí a dovedností v oblastech mezioborového propojení výtvarného umění, performance a hudby: kresby, pohybu a zvukové reprezentace. Účastníci (jejichž počet je omezen na maximálně 8 lidí) budou zpočátku pracovat se zvukem, nebo kresbu, postupně budou tato média spojována v jeden výrazový celek. Specifickým aspektem tohoto metodického přístupu je gesto, choreografie těla jako prostředku vedoucí k volné improvizaci.

    Zvuková složka dílny přestavuje různé aspekty jako je například manipulace se zvukovými objekty a nástroji, prvky hry a metody skupinové improvizační dynamiky. Součástí dílny je ovládání nahrávací techniky a demostrace způsobu, jak formou reprodukování získaných zvukových materiálů zaznamenaný zvuk integrovat do kompozice.

    Kresba zahrnuje žánry zobrazovacích i abstraktních prvků, možnost použití značek a značení, techniky grafických partitur, spojených formou herních prvků a skupinové participatorní improvizace. Ůčastnící dilny budou prozkoumávat možnosti těla jako nástroje výrazu a gesto, jako spojovací prvek vizuality i hudebního projevu.

    Předpokládané znalosti pro účastníky dílny nejsou omezeny přechozí zkušeností s kresbou, nebo hudbou: dílna je určena pro studenty, umělce, i laiky. Pokud máte k dispozici nahrávací zařízení, (zvukový rekordér), můžete jej vzít sebou.

    Program:

    dílny probíhají vždy přibližně od 14 do 18 h
    v pondělí zahájení v 11.hod v Galerii Školská 28

    Pondělí: vzájemné představení lektorů a účastníků, uvedení témat, skupinová diskuze a definice klíčových slov a konceptů: zvuk, kresba, gesto, prostor, improvizace, partitura, skupinová dynamika, atd.
    V galerii Školská 28.

    úterý: úvodní cvičení, interakce se zvukem a prostorem, skupinová improvizace, kresba a pohyb, značení, zpětná vazba.

    středa: úvodní cvičení, zvuk jako kresba, kresba jako zvukový projev, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů.

    čtvrtek: úvodní cvičení, zaznamenávání zvuku aktivit kresby, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů a diskuze.

    pátek: práce s časovou dimenzí, trváním a propracovávání celkové kompozice, příprava a koncepce výstupu z dílny a jeho prezentace formou živé performance.

    Informace o lektorech:

    John Grzinich se zabývá více než 15 let intenzivním výzkumem a praxí v oblastech zvukového umění (terénních nahrávek), tvorbou kinetických soch, skladbou elektroakustické hudby, performancemi, vedením specializovaných dílen a poslechových cvičení. V poslední době žije a pracuje v Estonsku a působí jako kurátor a koordinátor medialbu neprofitiního uměleckého centra MoKS. Vydal řadu disků se svou hudbou u vydavetelství jako například: SIRR, Cloudmirror, Staalplaat, Erewhon, Intransitive, Cut, Elevator Bath, CMR, Orogenetics, Pale Disc a další.

    Evelyn Grzinich (aka eku) je umělkyně a kulturní organizátorka, žije a pracuje na jihovýchodě Estonska. Od roku 2001 působí jako umělecká ředitelka a koordinátorka programů neprofitního rezidenčního a projektového uměleckého centra MoKS (Center for Arts and Social practice). Její přístup k procesu kresby a kreslení jako pohybu těla ji přivedl ke zkoumání zpětné vazby mezi linkou a gestem, povrchem kresby, nástrojem a tělem, metody hry pohybující se na přechodu mezi vizualitou, zvukem a gestem, mezi abstraktním a zobrazovacím tvarem.

    Místo dílny a výše kurzovného budou upřesněny.
    Sledujte na této stránce www.skolska28.cz

    Přihlášení na dilnu a další informace:
    krátký motivační dopis a kontakt pošlete na emailovou adresu:

    michal.kindernay@gmail.com

    Dílna je součástí mezinárodního projektu Soundexange

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Martin Alaçam & Michael Delia & Lucy Fillery–Murphy

    ČT 20. ZÁŘÍ 2012 V 20:00

    10 let dua delia/alaçam

    Spolupráce Martina Alaçama s Michaelem Deliou začala v roce 1998 v klášteře Plasy.
    Dvojice našla již od začátku společný hudební jazyk a charakteristický zvuk s klasickou kytarou a africkým nástrojem mbira. Po několika letech se v roce 2002 opět setkali při improvizovaném koncertu v "Jelení" v Centru pro současné umění v Praze a jejich přerušovaná spolupráce pokračuje dodnes. Hudba, kterou hrajou dnes, je kombinací skladeb a improvizací, přičemž udržují původní duch počátečního hudebního dialogu. Při koncertě v galerii Školská bude hostem britská violoncellistka/skladatelka žijící v Praze Lucy Fillery (ex Deep Sweden, SingSing).
    Během večera se bude promítat též video Sofie von Bustorff pořízené během prvního koncertu dua Delia/Alaçam.

    Martin Alaçam, kytarista, zpěvák a skladatel, narozený v Istanbulu, od roku 1993 hraje v česko-rakouské skupině Metamorphosis. Alaçam spolupracoval z řadou dalších hudebníků a seskupení (Marcus Godwyn, Sing Sing, Theater Brett, Pavel Fajt...), složil hudbu k několika divadelním hrám a tanečním představením.

    Michael Delia je newyorský vizuální umělec a hudebník, jehož tvorba zahrnuje malbu, sochu, instalace a zvukové umění, stejně jako hudební performance s vlastnoručně vyrobenými nástroji a site-specific zvukovými instalacemi. V Čechách se od 90. let zúčastnil mnohých výrazných interdisciplinárních projektů a vystupoval jak sólově, tak mj. s Vojtěchem a Irenou Havlovými, Petrem Niklem, Jaroslavem Kořánem a Zapomenutým orchestrem Země snivců. Svá díla prezentoval v řadě význačných kulturních institucí, mj. The Knitting Faktory, Exit Art (New York), Stighting Logos (Gent), Het Apollohuis (Eindhoven), Rudolfinum (Praha) a další. V současné době žije v Praze a v New Yorku.

    vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Onomatopoeia

    11. ZÁŘÍ – 25. ZÁŘÍ 2012
    VERNISÁŽ PO 10. ZÁŘÍ V 18:00

    Sound Location Films/Sound Postcards/Maysea – John Grzinich a Emiter

    Tři audiovizuální a zvukové instalace představují dva výrazné umělce, sdílející zájem o městské prostředí, přírodní krajiny, zvuk a obraz. Videosérie "Location Sound Films" Johna Grziniche vychází z koncepce site-specific a obohacuje ji o aktuální vývoj v žánrech zvukového umění, performance, terénních nahrávek, improvizace a filmového dokumentu. Autor se zde staví do role aktivního pozorovatele, interpretujícího zvukem a obrazem konkrétní situaci a kontext místa, kde se - vyzbrojen mikrofonem a kamerou nachází. Zaznamenává určitý úhel pohledu na souvislosti mimovolně probíhajích dějů a zároveň vtiskuje dokumentu vlastní pohled, znalosti a zkušenost.

    Video-filmy "Location Sound Films" Johna Grziniche vznikly pomocí různých technických pomůcek, někdy ve filmu přítomných, jindy více skrytých, v závislosti na charakteru použité technologie (kondenzátorový mikrofon, kontaktní mikrofon, atd). Většinou jde o dokumentaci tvůrčích dílen New Maps of Time v šesti městech v různých zemích, včetně Prahy.

    Zvuková instalace MAYSEA polského umělce Marcina Dymitera vychází z metodologie jazykové analýzy. Tedy z audio-onomatopoetického aspektu řeči, konkrétně z představ o hlasech, nebo zvucích moře. Jak moře vlastně zní? Jaké představy si lidé spojují se slovem moře? Navštívil několik měst na baltickém pobřeží i ve vnitrozemí a porovnal pak získané dokumenty a dojmy, spojené se zvukem moře. Pokusil se i zachytit samotný hudební rejstřík moře, ale skutečným smyslem projektu je stimulovat lidskou představivost. Důležitou součást aktivit Marcina Dymitera je jeho zájem o mapování městské zvukové krajiny. Prezentace projektu Zvukových pohlednic z Prahy představuje výsledek tříměsíčního rezidenčního pobytu v Otevřených ateliérů. Proces intenzivního mapování - subjektivního zaznamenávání a rekontextualizace zvukového prostředí v několika klidových oblastech pražských zelených zón a parků je příspěvkem k sonické geografii města. Součásti projektu je další rozpracování konceptu, například přehrávání získaných záznamů v jiném prostředí.

    John Grzinich (USA) pracuje od 90 let hlavně v oblasti současné hudby, performance a instalace a koncentruje se na site-specific a žánry práce s akustickým zvukem. Vystavoval a vedl dílny v řadě zemí Evropy, Asie a Ameriky. Působí jako programový ředitele medialabu v MoKS - Centru pro umění a sociální praxi v Estonsku.

    Marcin Dymiter aka Emiter (Polsko) je hudebník, improvizátor, skladatel, rozhlasový a zvukový umělec, který ve své práci kombinuje terénní nahrávky, akustické nástroje a elektronický zvuk. Pracuje s elektronickou a improvizovanou hudbou. Spojuje zvuk v lo-fi a hi-fi kvalitě a využívá efekty zvukové interference. Je autorem řady zvukových instalací, rozhlasových pořadů, filmové hudby a performancí a intervencí ve veřejném prostoru. V Praze je na rezidenčním pobytu VARP podpořeném Mezinárodním visegradským fondem.

    Na vernisáži bude promítnut černobílý videofilm Johna Grziniche "Sound Aspects of Material Elements", který vznikl z nahrávek mezi lety 2006 a 2009.Koncept, zvuk, kamera, střih: John Grzinich, Na nahrávkách spolupracovali: Patrick McGinley, Jim Haynes, Toomas Thetlof, Maksims Shentelevs, Kaspars Kalninsh, Eamon Sprod, Hitoshi Kojo a Evelyn Grzinich - Müürsepp.

    John Grzinich: Location Sound Films
    selected workshop and project films 2009-2012

    1. "Islands" 14:20
    natočeno během dílny New Maps of Time workshop v Istanbulu, únor 2010

    2. "4 Minutes of Sound" 4:14
    natočeno během dílny New Maps of Time v Praze, říjen 2009

    3. "Listening People, Sounding Places" 8:06
    natočeno během dílny Urban Sound Ecology v Łódźi, duben 2012

    4. "Suspension Bridge, Princes Island" 8:39
    natočeno během dílny New Maps of Time v Calgary, duben 2010

    5. "Torun Sound Locations" 16:55
    natočeno během dílny New Maps of Time v Toruni, duben 2011

    6. "Vienna Sound Locations" 10:00
    natočeno během dílny New Maps of Time ve Vídni, srpen 2011

    7. "Animate Structures #4" 15:10
    natočeno během návštěvy residenčního centra Headlands v Kalifornii, duben 2010

    Součástí výstavního projektu jsou dílny Johna Grziniche a Evelyn Müürsepp, Udo Nolla, Els Viaene, připravené ve spolupráci s projektem Soundexchange a Sounds of Europe.





    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Jan Šrámek, Veronika Vlková: Nemusí se hned rozednít

    26. ČERVNA – 20. ČERVENCE 2012
    VERNISÁŽ PO 25. ČERVNA V 18:00



    Rozšířené pole animace, tak bychom mohli označit prostor, v němž se společně pohybují Veronika Vlková a Jan Šrámek. Vstupují do něj z odlišných pozic, i když je mnohé spojuje (mimo jiné oba absolvovali Fakultu výtvarných umění v Brně, on v roce 2009, ona o rok později). Veronika Vlková během několika posledních let dospěla ke komplexnímu pracovnímu postupu, v němž se vše odvíjí od příběhů, které procházejí napříč bohatou škálou výstupů: maleb, nejčastěji akvarelů, objektů, instalací nebo videí. Její práci bychom mohli spojit s atributy jako „jemnost“, „lyričnost“, „pohádkovost“. V práci Jana Šrámka můžeme najít několik leitmotivů - především ale paneláková sídliště a faunu (nejčastěji tu okřídlenou) a flóru zobrazovanou s téměř autistickým zaujetím pro detail. Jeho rukopis spojený s důsledným rozvíjením možností vektorové grafiky je téměř nezaměnitelný a umožnil mu mj. prosadit se na české i mezinárodní scéně VJingu.

    Veronika Vlková i Jan Šrámek si v minulých letech vyzkoušeli mnoho poloh spolupráce, v jejichž rámci rozšiřovali potenciál svého „přirozeného“ autorského naturelu. Mj. se skrze tyto spolupráce, ať už např. s Radoslavem Zrubcem nebo s Vojtěchem Vaňkem, posouvali směrem k intenzivnějšímu zájmu o objekt a instalaci. Dostáváme se k bodu, od něhož se začala jejich práce stáčet směrem, který dospěl až k jejich vzájemné užší spolupráci trvající již zhruba rok. Na začátku byl společný VJský set pro vystoupení hudební skupiny Teve, poprvé prezentovaný na stejném místě, kde se nyní bude odehrávat výstava Nemusí se hned rozednít. Jan Šrámek v něm zužitkoval předchozí spolupráci s Vojtěchem Vaňkem na animacích kombinujících prvky vektorové grafiky a bitmapových „podkladů“. Východiskem dekonstruktivní animační hry se staly Veroničiny akvarely, nesoucí často motivy elementárních přírodních látek, vody, kamene (krystalu), ohně…

    Od polohy remixování již hotových obrazových „samplů“ se Vlková se Šrámkem rychle posunuli ke skutečně kolaborativní poloze animační práce, jejímž výsledkem je krátký film Bubi, který na letošním Anifestu získal hlavní cenu v kategorii „nejlepší nenarativní/experimentální film“. Chtěl jsem připomenout toto ocenění jako určitou reklamu na výstavu Nemusí se hned rozednít, kde bude hrát Bubi hlavní part. Anifest jsem ale zmínil i z dalšího důvodu. Diváci, kteří výstavu navštíví, budou totiž mít možnost vnímat tuto animaci ve zcela odlišném rámci, než v jakém ji mohla zhlédnout porota a diváci výše zmíněného festivalu.

    Galerijní dispositiv se od toho filmového liší v mnoha zásadních ohledech, jedním z nejpodstatnějších je však nepochybně rozdílná situace diváka. Ten se, na rozdíl od toho filmového, volně pohybuje v prostoru. Trajektorie jeho pohybu se sama stává animačním principem a s vědomím této specifičnosti Veronika Vlková a Jan Šrámek cíleně pracují. Leitmotivem výstavy Nemusí se hned rozednít je konec civilizace, svět po apokalypse. Trosky a ruiny, fragmenty souvislého obrazu světa budou tvořit instalační vstup, jakýsi pretext zmíněného filmu Bubi, k němuž budou odkazovat. Na výstavě Nemusí se hned rozednít tak fikční svět animace nezůstane pouze „na plátně“ - otevře se hned za dveřmi galerie a každý, kdo jimi projde, se stane jeho součástí.

    Jan Zálešák


    Veronika Vlková (*1985 v Brně) je absolventkou Fakulty výtvarných umění v Brně. Již od studií se pohybuje napříč různými médii vizuálního umění, dlouhodobě je ale základem jejího rukopisu jemná kresba, případně malba se silným poetickým nábojem. Imaginativní světy rozvíjené v malbě a kresbě pak často rozvíjí dál v galerijních instalacích. Veronika Vlková také často pracuje s videem. V tomto médiu se soustředí především na jeho narativní potenciál, nikoli na technologické experimenty. Dlouhodobě vyhledává spolupráce s dalšími umělci, kromě výtvarného umění se pohybuje také na hudební scéně, kde s Antonínem Koutným tvoří duo Teve.

    Jan Šrámek (*1983 v Praze)
 je animátor, ilustrátor a grafik. Student doktorského studia v Ateliéru intermédia Václava Stratila na Fakultě výtvarných umění v Brně. V roce 2007 absolvoval stáž v Centru audiovizuálních studií na pražské FAMU. Spolu s Petrem Kocourkem a Jane Žaliem spoluzaložil uměleckou skupinu ANYMADE, která se v pozdějších letech rozrostla o další studenty FaVU (část skupiny se v roce 2009 přetransformovala do podoby grafického studia se stejnojmenným názvem). Spolu s Filipem Cenkem a Magdalenou Hrubou spoluvytváří vizuální podobu elektronického projektu MIDI LIDI. Je vizuální polovinou projektu 1A2V1. Od roku 2007 se podílí na festivalu NEW NEW! jako dramaturg VJské sekce. Ve své práci se zabývá převážně experimenty s animovaným filmem, vektorovou grafikou, ilustrací a zkoumáním vztahu mezi statickým a pohyblivým obrazem. Vektorová grafika tvoří také základ jeho VJ setů. Od roku 2006 se věnuje VJingu a pod jménem VJ Kolouch se úcastnil mnoha domácích a zahraničních festivalů.


    BUBI / Trailer
    http://vimeo.com/43347621#at=0
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Ora pro nobis a Oldřich Janota

    Akustický koncert

    ČT 21. ČERVNA 2012 V 19:30

    hrají a zpívají: Lubica Christophory, Tereza Podobská, Nika Janotová - zpěv, Romana Šilhavá - zpěv, housle, Sebastián Janota - klarinet, Oldřich Janota - akustická kytara, zpěv.

    Janota v 70. a 80. letech patřil mezi inovátory a hledače nového hudebního výrazu. S Jakubem Nohou hrál v pražské skupině Pentagram, nezvyklé nástrojové obsazení měla skupina Mozart K., experimentální rock a minimal si vyzkoušel při spolupráci s Pavlem Richterem a Lubošem Fidlerem. Na přelomu 70. a 80. let vystupoval s Vojtěchem a Irenou Havlovými a jeho hudba měla blízko k new age. V roce 1985 Janota opustil na čas hudební scénu úplně. Vrátil se tiše, za zvuku akustické kytary a tibetských mís Stanislava Doležala. Komorní hudbě zůstal věrný i v novém tisíciletí, nejčastěji vystupuje sám s kytarou. Ale Janotovo působení není jen spjaté s hudbou, koncem roku 2009 vyšla v nakladatelství Malvern knížka krátkých próz nazvaná Neslyšící děti. Janota zde přináší postřehy na lidi a události kolem něj, nepopírá inspiraci Erbenem nebo ruskými pohádkami.

    Janotovi se v písničkách složených pro CD Ora pro nobis, (které si vydal spolu s Respektem v roce 2009 ke svým narozeninám), vrací téměř vše, co v jeho tvorbě bylo tak neopakovatelné a výjimečné - elegické, minimalistické, melodické písně, podbarvené osobitou reflexí naší magické reality a schopností číst textury ukryté pod zdáním všednosti.

    vstupné 90,- Kč (studenti 60,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Sejdeme se u Mangovníku

    Filmy o Indii Briana McKenzieho uvádí Marcus Bergner

    PO 18. ČERVNA 2012 V 19:00



    5 filmových epizod v tamilštině zachycuje křehkou povahu každodenní existence dělníků v rybářských vesničkách nedaleko Chennai na východním pobřeží Indie. Filmy doprovází hudba na původní místní nástroje chennaiského dua Aravind-Shankar (mridangam, tabla, flétna, housle, kytara, bouzuki a kontrabas). Úvodní skladba v provedení nadaswaramského vidwana P.K. Raviho.

    Po projekci se bude servírovat Khatti Dal a Marsala Chai se sladkým překvapením.

    M. Bergner je australský experimentující filmař, performer, autor fónické poesie a vynikající kuchař. Promítání navazuje na sérii kulinářských dílen, inspirovaných literárními či filmovými odkazy, které Marcus Bergner zahájil v galerii Školská v loňském roce.

    Brian McKenzie je jedním z nejváženějších australských dokumentaristů. Jeho tvorba se vyznačuje výraznou pozorovací schopností a zájmem o dramata každodenního života. Od 70. let se jeho díla promítají v kinech a uvádějí v televizích. V Austrálii je jeho obraz alkoholiků “I’ll be home for Christmas” (1984)" součástí školního studia. "On The Waves of the Adriatic" (1991), dokument o nešťastnících na předměstí Coburgu byl oceněn Cenou grand prix na festivalu dokumentárních filmů Cinema du Reel v Paříži. Napsal a režíroval celovečerní filmy a byl při zrodu klíčových programů pro televizi ABC. V roce 2008 získal Cenu cechu australských režisérů za nejlepší režii v dokumentu “Love’s Harvest", 4-dílnou sérii o organických farmářích
    CIL
    CIL --- ---
    Jiří Suchánek / Noise Calypsos

    Školská 28: Komunikační prostor / Jiří Suchánek, Noise Calypsos
    http://skolska28.cz/page.php?event=544

    PÁ 24. ÚNORA 2012 V 19:30 / vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

    http://www.jiri-suchanek.net/ , http://societyofalgorithm.org/
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---


    po 7. 11. 2011, 19:30

    Školská 28 ScreenLab: Zbyněk Baladrán

    Projekce a diskuze s autorem

    V listopadovém ScreenLabu přivítáme v galerii Školská 28 výtvarného umělce, kurátora a mediálního archeologa Zbyňka Baladrána, který nás autorsky provede vybranými ukázkami své tvorby. Bude nás opět zajímat jeho vztah k pohyblivému obrazu a kinematografii v souvislostech galerií a výstavních prostorů. V jeho tvorbě často nalézáme různé metody apropriace a přivlastnění obrazů, které nabývají nových kontextů a proměněných významů. Zaujímá pozici umělce - kurátora, který zhodnocuje stejnou měrou výtvarnou, historickou i společenskou funkci obrazů, což v jeho případě ústí v osobitou formu multimediální eseje. Zabývá se různými způsoby vnímání obrazu, otázkou autorství a proměny divácké perspektivy. Příznačný je pro něj pohyb mimo mantinely daného média, promítané obrazy v jeho instalacích expandují do prostoru, nebo do galerií různou měrou abstrahuje principy kina. Poslední dobou se zabývá odkazem meziválečné avantgardy.

    [www]
    CIL
    CIL --- ---
    Jamie Drouin / Dušan Urbanec

    koncert • screenlab / v pondělí 17. října 2011 v 19:30

    odkaz: http://www.skolska28.cz/page.php?event=502
    REZZ
    REZZ --- ---
    Galerie Fotograf a Festival Fotograf Vás zve jak jinak než na Sympozium Fotograf.
    tento pátek a sobotu ve Francouzském Institutu, vždy 14:00-18:00




    více info zde:
    https://www.facebook.com/event.php?eid=141951972570779
    Fotograf festival
    http://www.fotografestival.cz/DlazdiceDetail.aspx?ID=1
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Vaření knih

    Kurz kreativního vaření s Marcusem Bergnerem

    PÁ 23. ZÁŘÍ 2011 V 18:00



    vstupné 100,- Kč

    Vaření knih: série gastronomických workshopů s literární příchutí.

    Pan Bergner začne kurzy vaření úvahou o pěti smyslech a o odvěkém sněním o šestém, například u Rimbauda. To nám poskytne vhodnou záminku pro prolegomenu do tajemnství tvůrčího kuchyňského umění. Poezie věcí Francise Pongea sestává z imaginarních pokrmů a obzvláště jeho popisy chleba nabízejí jedinečnou evokaci o bytostném propojení života a kulinářství. Příprava polévky z mandlí a tvorba nebývalých druhů desertů budou propojeny s vhodnými pasážemi citovanými z textů Rabelaise a Cervantese. Kontext dílny je ovšem zcela vegetariánský a v jeho průběhu nebude pozřeno žádné zvíře.

    Série kulinářských dílen je inspirována literárními a metaforickými významy anglické fráze "Cooking the books". Každý jednotlivý workshop bude vycházet z literárních odkazů, hledisek a perspektiv, jejichž cílem je znovuobjevit zapomenuté a speciální kulinární procesy a recepty. Může sestávat v metodice připravy jednoduché polévky, salátu,nebo jiného pokrmu.

    Kurz bude reagovat na interpretaci, nebo des-interpretaci různých literárních inspirací (François Rabelais, Georges Perec, Jaroslav Hašek, Ladislav Klíma, WIrginia Wolf, Thomas Pynchon, atd).

    Účastnící si mohou přinést případně svoje vlastní potraviny a ingredience pro jednotlivé dílny.

    součástí dílny je společná večeře.

    Informace a přihlášky: marcusbergner@hotmail.com

    Účastnický příspěvek na jednu dílnu 100 Kč

    Marcus Bergner se narodil 1956 v Melbourne, velkou část svého života prožil v Římě a Londýně. Po absolutoriu uměleckých studií na Victorian College of Arts byl na přímluvu švýcarského umělce Dietra Rotha přijat na uměleckou akademii v německém Braunschweigu, kde v letech 1981-83 studoval experimentální film a malířství. Natočil více než 20 experimentálních filmů znamých v Evropě, Austrálii i Americe. Od poloviny 80.let člen australské skupiny fónické poesie a performance Arf Arf jejíž tvorba zahrnuje více než sto jevištních představení nejrůznějšího druhu. Skupina podnikla dvě rozsáhlá turné do osmi evropských zemí, existuje řada publikovaných materiálů, nahrávek a rozhlasových pořadů. Marcus Bergner se rovněž podílel na vzniku experimentálního dokumentu The Thread of Voice inspirovaného tvorbou skupiny. V současnosti se zabývá v rámci postgraduálního studia na Melbourne University a Victorian College of Art výzkumem intermediálních vztahů mezi experimentálním filmem a experimentální literaturou, současnou výtvarnou tvorbou a novými estetickými teoriemi.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Klára Tasovská: Půlnoc

    ČT 22. ZÁŘÍ 2011 V 20:00



    Esej o zdrojích světla, významu tmy a světelném znečištění má několik vzájemně propletených rovin. V jedné z nich autorka popisuje své zážitky během experimentu, při němž je zavřena v totální temnotě. Další vrstva filmu přibližuje činnost takzvaných „darkerů", kteří přerušují dodávky proudu a baví se zaznamenáváním spektakulárních důsledků svých „ekoataků". Polemická koláž upozorňuje také na hrozivou závislost lidstva na elektřině a na plýtvání při jejím užívání. K nejzajímavějším pasážím nápadité mozaiky o krizi současné civilizace, patří úvaha Václava Bartušky o mezích pokroku.

    Klára Tasovská se narodila v roce 1980. Od roku 2001 studovala na Akademii výtvarných umění v Praze obor „Monumentální tvorba a nová média“. Její diplomovou prací se stal na AVU film s názvem Rekonstrukce (2007). Od roku 2006 studuje katedru dokumentární tvorby na FAMU, kde již natočila řadu krátkých filmů.

    Půlnoc, r. Klára Tasovská, ČR, 2010, 40 min

    Filmografie:
    Vračka (14´, ČR, 2007)
    Strom (14´, ČR, 2007)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    No Time for Heroes

    Martin Janíček, Martin Zet, Danilo Capasso, Christian Costa, Jaro Dufek, Dominika Skutnik, Krzysztof Topolsk

    VERNISÁŽ PO 19. ZÁŘÍ V 18:00
    20. ZÁŘÍ – 5. ŘÍJNA 2011



    Ideou projektu Není čas na hrdinství je představit skupinu umělců, kteří pracují a vyjadřují se intervencí v konkrétním veřejném prostoru. Není čas na hrdinství spojuje evropská města: Kladno-Prague, Neapol, Gdańsk. Přetrvávající problém privatizace nábřeží a globálního plýtvání vodou stimuluje potřebu analyzovat možnosti využití říčních toků v rámci přepravy a komunikace. Dříve byla industriální zóna důležitou součástí výroby, nyní jsou tyto lokality někdy nebezpečné a zapomenuté, jinde si tato místa bere zpět příroda. Cílem projektu je upozornit na nutnost výzkumu, zaměřeného na konfrontaci a prezentace evropských průmyslových oblastí, vodních cest a moří, dále hledání strategií, jak pečovat o tyto zóny, lépe je využít, nebo uchovat.

    Bývalý areál Vojtěšské huti Kladno Koněv - pozdější Poldi Kladno SONP je jeden z nejzajímavějších průmyslových komplexů v České republice. Tato historická průmyslová soustava objektů spočívala na velkých cementových nádržích, které uchovávaly vodu a další látky používané při výrobě oceli. Za zmínku stojí architektonická rozmanitost města Kladna zdůrazněna secesními vilami postavenými kolem továren od významných architektů jako byl např. Josef Hoffmann.

    Český umělec Martin Janíček prezentuje zvukovou performanci a instalaci s reprodukovanými zvuky z industriálních zón v Kladně a v Gdaňsku. Martin Zet recykluje městské objekty a transformuje jejích funkci a smysl do jeho osobní vize naši současné společnosti. Podle známé italské čtvrti "Spacca Napoli" je město rozděleno na dvě části. Východ Neapole je chudou čtvrtí okolo přístavu, kde byly v 80. letech postaveny obrovské továrny, které byly po deseti letech opuštěny. Západní oblast Neapole je zcela jiná. Jsou tam postavené luxusní vily s výhledem na moře nedaleko slavného parku Virgilio poblíž ostrova Capri. Italští umělci Christian Costa a Danilo Capasso se zabývají úvahami o urbanistické historii východní Neapole a volí umělecké strategie intervence do periferních oblastí a jejich degradace. Fotografická a video instalace Danila Capassa zkoumá “hraniční prostory” východní Neapole a odráží “stav mezi existencí v minulosti a budoucími identitami”. Dokumentární video a cyklus fotografií Christiana Costy představuje kritický pohled na degradaci neapolských industriálných zón Cirio, Vela, Ponticelli, a na oblast přístavu.

    V gdaňských loděnicích propukly dělnické stávky, inciující politické změny a hnutí Solidarita. Město je zajímavé tak tím, jak je využito nábřeží, které je příkladem konverze architektury - změně její funkce (z průmyslových výrobních hal na umělecké lofty). Pomocí metafory záběru na hypnotický let mořského racka polská umělkyně Dominika Skutnik rozlišuje originálním způsobem vztahy mezi světem snů, městských zvuků a hrou asociací. Jaro Dufek kombinuje různé druhy vody z Prahy, Gdaňska a Neapole v interaktivním projektu výuživající mobilních telefonů. Krzysztof Topolski aka Arszyn zkoumá různé strategie jak zachytit městské zvuky ve finální minimální hudební instalací.

    Kurátorky: Aleksandra Grzonkowska (pl) Susanna Horvatovičová (it) Dagmar Šubrtová (cz).

    Prezentace projektu Heroes: 19. září 2011 - 17:00 hodin, vernisáž 19. září 2011 - 18:00 hodin

    Spolupráce: MEMENEST Associazione Culturale, Naples Communication space Školská 28, Prague 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno). Projekt No Time For Heroes je součástí programu 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno) pořádaného Výzkumným centrem průmyslového dědictví při ČVUT v Praze (www.industrialnistopy.cz). Ve spolupráci s Výzkumým centrem průmyslového dědictví ČVUT v Praze.

    Podpora: Rezidence Krzysztofa Topolského je podporován Visegrádským mezinárodním fondem, Visegrádský umělecký rezidenční program - VARP. Polská část je podporována také Institutem Adama Mickiewicze.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Lovci hub a houbaři
    Tradiční výstava a oslava hub

    7. září – 13. září 2011
    vernisáž po 12. září v 18:00

    Výroční výstava věnovaná houbám, plísním, lišejníkům a dalším parazitujícím lesním organismům.
    Všechny návštěvníky lesa, parků a další zájemce o lov hub a houbaření, či mykology vyzýváme, aby donesli své úlovky do Śkolské, kde budou zařazeny do stávající expozice. V pondělí 12.září od 15. do 18. hodin proběhne kulinářská dílna, kde pod dozorem specialistů budou napřed vědecky posouzeny a posléze do chutných pokrmů upraveny různé druhy hub.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Akustická místosloví severních Čech
    Václav Cílek a Hugh Livingstone

    út 6. září 2011 v 18:00

    Geolog, cestovatel a spisovatel Václav Cílek a hudebník, cestovatel a zvukový umělec Hugh Livingston procházeli společně místa severních Čech, která pokládá Cílek za pozoruhodná. Livingston zaznamenával na video a audio akustiku krajiny i Cílkovy komentáře. Václav Cílek bude mluvit o proměnách krajiny v souvislosti se zvukem, včetně dějin hudebních slavností v otevřené krajině. Video dokumentace jejich cesty po Severních Čechách, včetně záběrů z mesolitických jeskyní, opuštěných vojenských újezdů kolem Ralska a románských krypt.

    Improvizovaný a neformální podvečerní program kombinuje mluvené slovo, hudbu a videodokumentaci.

    Školská 28: Komunikační prostor / Akustická místosloví severních Čech
    http://skolska28.cz/page.php?event=496
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    od 6. zari skolaci usedaji do lavic a tesi se na Vas
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Prázdninový provoz

    Oznamujeme prázdninový provoz, na jehož přípravě úsilovně pracujeme. Nastane po ukončení výstavy "Odchody" Karla Cudlína 22.července. Program podzimní sezóny bude oznámen během července. Nicméně kurzy češtiny pokračují přes léto. Vaše případné dotazy prosíme směřujte na emailovou adresu milos@skolska28.cz.
    EXX
    EXX --- ---
    BOOK THE BOOK


    Imago et verbum: knihkupecký minitrh



    24. června – 25. června 2011







    Knižní trh na dvorku a diskuze nad aktuálními zkušenostmi s vydáváním knih jako formou umělecké tvorby. Dvoudenní akce je zaměřena hlavně na nízkonákladová nekomerční nakladatelství. Návštěvnící si mohou prohlédnout a koupit knihy, fanziny i drobné publikce a mají možnost účastnit se diskuzí a prezentací vydavatelů, autorů, grafiků a všech, kdo se na knižní tvorbě a jejich distribuci podílejí.

    Téma: současná situace publikací o umění, výhledy do budoucna a možnosti elektronického vydávání.

    Zvláštním hostem je například vydavatelství a knihkupectví Motto Distribution ze Švýcarska, které na dva dny přesune svůj berlínský obchod do Prahy. Zastupuje více než 100 malých vydavatelů z celého světa.

    PROGRAM

    pátek 23.6.

    17 hod - Vít Havránek / Tranzit
    18 hod - Alexis Zavialoff / Motto Distribution
    19 hod - Bohumil Vašák -přehled českých časopisů, které ve své době přišly s něčím novým + diskuse (ve spolupráci s projektem BigMag)

    Sobotní program: Sledujte na stránkách a FB
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Barvy ženské duše
    Závěrečný koncert sezóny hlasové dílny Zuzany Vlčinské

    PO 20. ČERVNA 2011 V 18:00



    Lidové písně v úpravách Zuzany Vlčinské. Zpívají Načechrané Labutě
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer

    From different points
    Koncert nové hudby a audiovizuální performance

    ČT 16. ČERVNA 2011 V 20:00



    Během večera budou uvedeny nové skladby několika českých a amerických autorů tvořících na pomezí klasického instrumentáře, zvukového software, robotiky a audiovizuálních médií.

    Program:

    Laurence Sherr - Four Short Pieces
    Laurence Sherr složil Four Short Pieces během studií na University of Illinois. Jeho cílem byl výzkum možnosti partitury pro solové housle. Skladba byla oceněna na soutěži Top Prize in the Association for the Promotion of New Music Composition Competition v New York City v roce 2009. Hraje: David Danel, housle

    Ivan Boreš - Pocta Aloisi Hábovi
    Ivan Boreš - čtvrttónová kytara

    Tomáš Svoboda - Confession, Op. 122
    Premiéra, Jan Mach - klarinet

    Skleněné světlo, Michal Rataj
    Akuzmatická hudba se zvuky světla

    Ivan Boreš a Michal Rataj - Sonic Situations
    Zvuková skladba pro čtvrttónovou kytaru a živou elektroniku.

    Dan Senn - Mumma's Incredible Sinking Violin
    Pro hlas, perkusivní činel, housle a zvukový pás. Hrají Diana Aivia - soprán, Lydia Janickovicova - housle; Dan Senn - perkusivní činel (premiéra). Práce, která byla dokončena až v nedávné době v Praze, začala už před několika lety v Portlandu nahrávkami improvizací na tělo houslí. K tomuto partu byly dopsány hlas a housle v Praze, později byl přidán perkusivní činel. Tato autobiografické práce zachycuje zpěváka, který pluje na potápějících se houslích, právě svržených ze skalnatého pobřeží.

    Dan Senn - Knocking Heads with Kafka
    Premiéra, pro kinetickou skulptury a video
    Dílo sestává ze čtyřech kyvadel spojených se zrcadly. Hudební pohyb kyvadel vyvolává chvění zrcadel, jež je současně ovlivňuje projekci. Videoprojekce zachycuje kafkovského zeleného brouka, který se probere z dřímoty, rozhlédne, čůrá a hledá úkryt. Práce s kyvadly byla uvedena ve formě instalace v galerii Ve sklepě (2011), video natočeno v roce 2008.

    Laurence Sherr - Midnight Dance
    Houslista Piotr Szewczyk si objednal pro Violin Futura Project „krátké, živé a inovativní“ houslové sólo. Tyto pokyny a další průzkum jeho techniky z videozáznamu vedly k mnoha kompozičním možnostem. Protože Szewczyk i Laurence Sherr mají stejné polské kořeny (Szereszewski bylo rodinné jméno před otcovou emigrací) jsou rovněž ovlivněni východoevropským folklorním tanečním stylem. V této skladbě kontrastují asymetrické taneční s barioláží, kde témbr tvoří noty hrané v rychlém sledu na různých strunách. David Danel - housle.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam