• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Sejdeme se u Mangovníku

    Filmy o Indii Briana McKenzieho uvádí Marcus Bergner

    PO 18. ČERVNA 2012 V 19:00



    5 filmových epizod v tamilštině zachycuje křehkou povahu každodenní existence dělníků v rybářských vesničkách nedaleko Chennai na východním pobřeží Indie. Filmy doprovází hudba na původní místní nástroje chennaiského dua Aravind-Shankar (mridangam, tabla, flétna, housle, kytara, bouzuki a kontrabas). Úvodní skladba v provedení nadaswaramského vidwana P.K. Raviho.

    Po projekci se bude servírovat Khatti Dal a Marsala Chai se sladkým překvapením.

    M. Bergner je australský experimentující filmař, performer, autor fónické poesie a vynikající kuchař. Promítání navazuje na sérii kulinářských dílen, inspirovaných literárními či filmovými odkazy, které Marcus Bergner zahájil v galerii Školská v loňském roce.

    Brian McKenzie je jedním z nejváženějších australských dokumentaristů. Jeho tvorba se vyznačuje výraznou pozorovací schopností a zájmem o dramata každodenního života. Od 70. let se jeho díla promítají v kinech a uvádějí v televizích. V Austrálii je jeho obraz alkoholiků “I’ll be home for Christmas” (1984)" součástí školního studia. "On The Waves of the Adriatic" (1991), dokument o nešťastnících na předměstí Coburgu byl oceněn Cenou grand prix na festivalu dokumentárních filmů Cinema du Reel v Paříži. Napsal a režíroval celovečerní filmy a byl při zrodu klíčových programů pro televizi ABC. V roce 2008 získal Cenu cechu australských režisérů za nejlepší režii v dokumentu “Love’s Harvest", 4-dílnou sérii o organických farmářích
    CIL
    CIL --- ---
    Jiří Suchánek / Noise Calypsos

    Školská 28: Komunikační prostor / Jiří Suchánek, Noise Calypsos
    http://skolska28.cz/page.php?event=544

    PÁ 24. ÚNORA 2012 V 19:30 / vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

    http://www.jiri-suchanek.net/ , http://societyofalgorithm.org/
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---


    po 7. 11. 2011, 19:30

    Školská 28 ScreenLab: Zbyněk Baladrán

    Projekce a diskuze s autorem

    V listopadovém ScreenLabu přivítáme v galerii Školská 28 výtvarného umělce, kurátora a mediálního archeologa Zbyňka Baladrána, který nás autorsky provede vybranými ukázkami své tvorby. Bude nás opět zajímat jeho vztah k pohyblivému obrazu a kinematografii v souvislostech galerií a výstavních prostorů. V jeho tvorbě často nalézáme různé metody apropriace a přivlastnění obrazů, které nabývají nových kontextů a proměněných významů. Zaujímá pozici umělce - kurátora, který zhodnocuje stejnou měrou výtvarnou, historickou i společenskou funkci obrazů, což v jeho případě ústí v osobitou formu multimediální eseje. Zabývá se různými způsoby vnímání obrazu, otázkou autorství a proměny divácké perspektivy. Příznačný je pro něj pohyb mimo mantinely daného média, promítané obrazy v jeho instalacích expandují do prostoru, nebo do galerií různou měrou abstrahuje principy kina. Poslední dobou se zabývá odkazem meziválečné avantgardy.

    [www]
    CIL
    CIL --- ---
    Jamie Drouin / Dušan Urbanec

    koncert • screenlab / v pondělí 17. října 2011 v 19:30

    odkaz: http://www.skolska28.cz/page.php?event=502
    REZZ
    REZZ --- ---
    Galerie Fotograf a Festival Fotograf Vás zve jak jinak než na Sympozium Fotograf.
    tento pátek a sobotu ve Francouzském Institutu, vždy 14:00-18:00




    více info zde:
    https://www.facebook.com/event.php?eid=141951972570779
    Fotograf festival
    http://www.fotografestival.cz/DlazdiceDetail.aspx?ID=1
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Vaření knih

    Kurz kreativního vaření s Marcusem Bergnerem

    PÁ 23. ZÁŘÍ 2011 V 18:00



    vstupné 100,- Kč

    Vaření knih: série gastronomických workshopů s literární příchutí.

    Pan Bergner začne kurzy vaření úvahou o pěti smyslech a o odvěkém sněním o šestém, například u Rimbauda. To nám poskytne vhodnou záminku pro prolegomenu do tajemnství tvůrčího kuchyňského umění. Poezie věcí Francise Pongea sestává z imaginarních pokrmů a obzvláště jeho popisy chleba nabízejí jedinečnou evokaci o bytostném propojení života a kulinářství. Příprava polévky z mandlí a tvorba nebývalých druhů desertů budou propojeny s vhodnými pasážemi citovanými z textů Rabelaise a Cervantese. Kontext dílny je ovšem zcela vegetariánský a v jeho průběhu nebude pozřeno žádné zvíře.

    Série kulinářských dílen je inspirována literárními a metaforickými významy anglické fráze "Cooking the books". Každý jednotlivý workshop bude vycházet z literárních odkazů, hledisek a perspektiv, jejichž cílem je znovuobjevit zapomenuté a speciální kulinární procesy a recepty. Může sestávat v metodice připravy jednoduché polévky, salátu,nebo jiného pokrmu.

    Kurz bude reagovat na interpretaci, nebo des-interpretaci různých literárních inspirací (François Rabelais, Georges Perec, Jaroslav Hašek, Ladislav Klíma, WIrginia Wolf, Thomas Pynchon, atd).

    Účastnící si mohou přinést případně svoje vlastní potraviny a ingredience pro jednotlivé dílny.

    součástí dílny je společná večeře.

    Informace a přihlášky: marcusbergner@hotmail.com

    Účastnický příspěvek na jednu dílnu 100 Kč

    Marcus Bergner se narodil 1956 v Melbourne, velkou část svého života prožil v Římě a Londýně. Po absolutoriu uměleckých studií na Victorian College of Arts byl na přímluvu švýcarského umělce Dietra Rotha přijat na uměleckou akademii v německém Braunschweigu, kde v letech 1981-83 studoval experimentální film a malířství. Natočil více než 20 experimentálních filmů znamých v Evropě, Austrálii i Americe. Od poloviny 80.let člen australské skupiny fónické poesie a performance Arf Arf jejíž tvorba zahrnuje více než sto jevištních představení nejrůznějšího druhu. Skupina podnikla dvě rozsáhlá turné do osmi evropských zemí, existuje řada publikovaných materiálů, nahrávek a rozhlasových pořadů. Marcus Bergner se rovněž podílel na vzniku experimentálního dokumentu The Thread of Voice inspirovaného tvorbou skupiny. V současnosti se zabývá v rámci postgraduálního studia na Melbourne University a Victorian College of Art výzkumem intermediálních vztahů mezi experimentálním filmem a experimentální literaturou, současnou výtvarnou tvorbou a novými estetickými teoriemi.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Klára Tasovská: Půlnoc

    ČT 22. ZÁŘÍ 2011 V 20:00



    Esej o zdrojích světla, významu tmy a světelném znečištění má několik vzájemně propletených rovin. V jedné z nich autorka popisuje své zážitky během experimentu, při němž je zavřena v totální temnotě. Další vrstva filmu přibližuje činnost takzvaných „darkerů", kteří přerušují dodávky proudu a baví se zaznamenáváním spektakulárních důsledků svých „ekoataků". Polemická koláž upozorňuje také na hrozivou závislost lidstva na elektřině a na plýtvání při jejím užívání. K nejzajímavějším pasážím nápadité mozaiky o krizi současné civilizace, patří úvaha Václava Bartušky o mezích pokroku.

    Klára Tasovská se narodila v roce 1980. Od roku 2001 studovala na Akademii výtvarných umění v Praze obor „Monumentální tvorba a nová média“. Její diplomovou prací se stal na AVU film s názvem Rekonstrukce (2007). Od roku 2006 studuje katedru dokumentární tvorby na FAMU, kde již natočila řadu krátkých filmů.

    Půlnoc, r. Klára Tasovská, ČR, 2010, 40 min

    Filmografie:
    Vračka (14´, ČR, 2007)
    Strom (14´, ČR, 2007)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    No Time for Heroes

    Martin Janíček, Martin Zet, Danilo Capasso, Christian Costa, Jaro Dufek, Dominika Skutnik, Krzysztof Topolsk

    VERNISÁŽ PO 19. ZÁŘÍ V 18:00
    20. ZÁŘÍ – 5. ŘÍJNA 2011



    Ideou projektu Není čas na hrdinství je představit skupinu umělců, kteří pracují a vyjadřují se intervencí v konkrétním veřejném prostoru. Není čas na hrdinství spojuje evropská města: Kladno-Prague, Neapol, Gdańsk. Přetrvávající problém privatizace nábřeží a globálního plýtvání vodou stimuluje potřebu analyzovat možnosti využití říčních toků v rámci přepravy a komunikace. Dříve byla industriální zóna důležitou součástí výroby, nyní jsou tyto lokality někdy nebezpečné a zapomenuté, jinde si tato místa bere zpět příroda. Cílem projektu je upozornit na nutnost výzkumu, zaměřeného na konfrontaci a prezentace evropských průmyslových oblastí, vodních cest a moří, dále hledání strategií, jak pečovat o tyto zóny, lépe je využít, nebo uchovat.

    Bývalý areál Vojtěšské huti Kladno Koněv - pozdější Poldi Kladno SONP je jeden z nejzajímavějších průmyslových komplexů v České republice. Tato historická průmyslová soustava objektů spočívala na velkých cementových nádržích, které uchovávaly vodu a další látky používané při výrobě oceli. Za zmínku stojí architektonická rozmanitost města Kladna zdůrazněna secesními vilami postavenými kolem továren od významných architektů jako byl např. Josef Hoffmann.

    Český umělec Martin Janíček prezentuje zvukovou performanci a instalaci s reprodukovanými zvuky z industriálních zón v Kladně a v Gdaňsku. Martin Zet recykluje městské objekty a transformuje jejích funkci a smysl do jeho osobní vize naši současné společnosti. Podle známé italské čtvrti "Spacca Napoli" je město rozděleno na dvě části. Východ Neapole je chudou čtvrtí okolo přístavu, kde byly v 80. letech postaveny obrovské továrny, které byly po deseti letech opuštěny. Západní oblast Neapole je zcela jiná. Jsou tam postavené luxusní vily s výhledem na moře nedaleko slavného parku Virgilio poblíž ostrova Capri. Italští umělci Christian Costa a Danilo Capasso se zabývají úvahami o urbanistické historii východní Neapole a volí umělecké strategie intervence do periferních oblastí a jejich degradace. Fotografická a video instalace Danila Capassa zkoumá “hraniční prostory” východní Neapole a odráží “stav mezi existencí v minulosti a budoucími identitami”. Dokumentární video a cyklus fotografií Christiana Costy představuje kritický pohled na degradaci neapolských industriálných zón Cirio, Vela, Ponticelli, a na oblast přístavu.

    V gdaňských loděnicích propukly dělnické stávky, inciující politické změny a hnutí Solidarita. Město je zajímavé tak tím, jak je využito nábřeží, které je příkladem konverze architektury - změně její funkce (z průmyslových výrobních hal na umělecké lofty). Pomocí metafory záběru na hypnotický let mořského racka polská umělkyně Dominika Skutnik rozlišuje originálním způsobem vztahy mezi světem snů, městských zvuků a hrou asociací. Jaro Dufek kombinuje různé druhy vody z Prahy, Gdaňska a Neapole v interaktivním projektu výuživající mobilních telefonů. Krzysztof Topolski aka Arszyn zkoumá různé strategie jak zachytit městské zvuky ve finální minimální hudební instalací.

    Kurátorky: Aleksandra Grzonkowska (pl) Susanna Horvatovičová (it) Dagmar Šubrtová (cz).

    Prezentace projektu Heroes: 19. září 2011 - 17:00 hodin, vernisáž 19. září 2011 - 18:00 hodin

    Spolupráce: MEMENEST Associazione Culturale, Naples Communication space Školská 28, Prague 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno). Projekt No Time For Heroes je součástí programu 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno) pořádaného Výzkumným centrem průmyslového dědictví při ČVUT v Praze (www.industrialnistopy.cz). Ve spolupráci s Výzkumým centrem průmyslového dědictví ČVUT v Praze.

    Podpora: Rezidence Krzysztofa Topolského je podporován Visegrádským mezinárodním fondem, Visegrádský umělecký rezidenční program - VARP. Polská část je podporována také Institutem Adama Mickiewicze.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Lovci hub a houbaři
    Tradiční výstava a oslava hub

    7. září – 13. září 2011
    vernisáž po 12. září v 18:00

    Výroční výstava věnovaná houbám, plísním, lišejníkům a dalším parazitujícím lesním organismům.
    Všechny návštěvníky lesa, parků a další zájemce o lov hub a houbaření, či mykology vyzýváme, aby donesli své úlovky do Śkolské, kde budou zařazeny do stávající expozice. V pondělí 12.září od 15. do 18. hodin proběhne kulinářská dílna, kde pod dozorem specialistů budou napřed vědecky posouzeny a posléze do chutných pokrmů upraveny různé druhy hub.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Akustická místosloví severních Čech
    Václav Cílek a Hugh Livingstone

    út 6. září 2011 v 18:00

    Geolog, cestovatel a spisovatel Václav Cílek a hudebník, cestovatel a zvukový umělec Hugh Livingston procházeli společně místa severních Čech, která pokládá Cílek za pozoruhodná. Livingston zaznamenával na video a audio akustiku krajiny i Cílkovy komentáře. Václav Cílek bude mluvit o proměnách krajiny v souvislosti se zvukem, včetně dějin hudebních slavností v otevřené krajině. Video dokumentace jejich cesty po Severních Čechách, včetně záběrů z mesolitických jeskyní, opuštěných vojenských újezdů kolem Ralska a románských krypt.

    Improvizovaný a neformální podvečerní program kombinuje mluvené slovo, hudbu a videodokumentaci.

    Školská 28: Komunikační prostor / Akustická místosloví severních Čech
    http://skolska28.cz/page.php?event=496
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    od 6. zari skolaci usedaji do lavic a tesi se na Vas
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Prázdninový provoz

    Oznamujeme prázdninový provoz, na jehož přípravě úsilovně pracujeme. Nastane po ukončení výstavy "Odchody" Karla Cudlína 22.července. Program podzimní sezóny bude oznámen během července. Nicméně kurzy češtiny pokračují přes léto. Vaše případné dotazy prosíme směřujte na emailovou adresu milos@skolska28.cz.
    EXX
    EXX --- ---
    BOOK THE BOOK


    Imago et verbum: knihkupecký minitrh



    24. června – 25. června 2011







    Knižní trh na dvorku a diskuze nad aktuálními zkušenostmi s vydáváním knih jako formou umělecké tvorby. Dvoudenní akce je zaměřena hlavně na nízkonákladová nekomerční nakladatelství. Návštěvnící si mohou prohlédnout a koupit knihy, fanziny i drobné publikce a mají možnost účastnit se diskuzí a prezentací vydavatelů, autorů, grafiků a všech, kdo se na knižní tvorbě a jejich distribuci podílejí.

    Téma: současná situace publikací o umění, výhledy do budoucna a možnosti elektronického vydávání.

    Zvláštním hostem je například vydavatelství a knihkupectví Motto Distribution ze Švýcarska, které na dva dny přesune svůj berlínský obchod do Prahy. Zastupuje více než 100 malých vydavatelů z celého světa.

    PROGRAM

    pátek 23.6.

    17 hod - Vít Havránek / Tranzit
    18 hod - Alexis Zavialoff / Motto Distribution
    19 hod - Bohumil Vašák -přehled českých časopisů, které ve své době přišly s něčím novým + diskuse (ve spolupráci s projektem BigMag)

    Sobotní program: Sledujte na stránkách a FB
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Barvy ženské duše
    Závěrečný koncert sezóny hlasové dílny Zuzany Vlčinské

    PO 20. ČERVNA 2011 V 18:00



    Lidové písně v úpravách Zuzany Vlčinské. Zpívají Načechrané Labutě
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer

    From different points
    Koncert nové hudby a audiovizuální performance

    ČT 16. ČERVNA 2011 V 20:00



    Během večera budou uvedeny nové skladby několika českých a amerických autorů tvořících na pomezí klasického instrumentáře, zvukového software, robotiky a audiovizuálních médií.

    Program:

    Laurence Sherr - Four Short Pieces
    Laurence Sherr složil Four Short Pieces během studií na University of Illinois. Jeho cílem byl výzkum možnosti partitury pro solové housle. Skladba byla oceněna na soutěži Top Prize in the Association for the Promotion of New Music Composition Competition v New York City v roce 2009. Hraje: David Danel, housle

    Ivan Boreš - Pocta Aloisi Hábovi
    Ivan Boreš - čtvrttónová kytara

    Tomáš Svoboda - Confession, Op. 122
    Premiéra, Jan Mach - klarinet

    Skleněné světlo, Michal Rataj
    Akuzmatická hudba se zvuky světla

    Ivan Boreš a Michal Rataj - Sonic Situations
    Zvuková skladba pro čtvrttónovou kytaru a živou elektroniku.

    Dan Senn - Mumma's Incredible Sinking Violin
    Pro hlas, perkusivní činel, housle a zvukový pás. Hrají Diana Aivia - soprán, Lydia Janickovicova - housle; Dan Senn - perkusivní činel (premiéra). Práce, která byla dokončena až v nedávné době v Praze, začala už před několika lety v Portlandu nahrávkami improvizací na tělo houslí. K tomuto partu byly dopsány hlas a housle v Praze, později byl přidán perkusivní činel. Tato autobiografické práce zachycuje zpěváka, který pluje na potápějících se houslích, právě svržených ze skalnatého pobřeží.

    Dan Senn - Knocking Heads with Kafka
    Premiéra, pro kinetickou skulptury a video
    Dílo sestává ze čtyřech kyvadel spojených se zrcadly. Hudební pohyb kyvadel vyvolává chvění zrcadel, jež je současně ovlivňuje projekci. Videoprojekce zachycuje kafkovského zeleného brouka, který se probere z dřímoty, rozhlédne, čůrá a hledá úkryt. Práce s kyvadly byla uvedena ve formě instalace v galerii Ve sklepě (2011), video natočeno v roce 2008.

    Laurence Sherr - Midnight Dance
    Houslista Piotr Szewczyk si objednal pro Violin Futura Project „krátké, živé a inovativní“ houslové sólo. Tyto pokyny a další průzkum jeho techniky z videozáznamu vedly k mnoha kompozičním možnostem. Protože Szewczyk i Laurence Sherr mají stejné polské kořeny (Szereszewski bylo rodinné jméno před otcovou emigrací) jsou rovněž ovlivněni východoevropským folklorním tanečním stylem. V této skladbě kontrastují asymetrické taneční s barioláží, kde témbr tvoří noty hrané v rychlém sledu na různých strunách. David Danel - housle.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Zvuky na mapě města

    8.6. -19:30

    Večer v rámci doprovodného programu akce Zvukové prahy. Představení projektu, přednáška – performance Pavla Klusáka a zvuky měst ve vystoupeních Stanislava Abraháma, Michala Kindernaye a Filipa Jakše.

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Ora pro Nobis a Oldřich Janota

    ČT 9. ČERVNA 2011 V 19:30



    Já jsem si podle toho popsal svoji úlohu - průvodce v oblasti malého pohraničního styku.Ten, kdo převádí lidi přes nějakou hranici, ale neví, jaké je jejich poslání, ani kam jdou. Neví ani, proč a kým je takovým úkolem pověřen. Cena, kterou člověk za takové zjednodušení platí, nebo možná ten vyšší smysl, je to, že každá ta cesta je i příběhem lidského setkání. O.J.

    hrají a zpívají: Lubica Christophory, Tereza Podobská, Nika Janotová - zpěv, Romana Šilhavá - zpěv, housle, Sebastián Janota - klarinet, Oldřich Janota - akustická kytara, zpěv.

    Janota v 70. a 80. letech patřil mezi inovátory a hledače nového hudebního výrazu. S Jakubem Nohou hrál v pražské skupině Pentagram, nezvyklé nástrojové obsazení měla skupina Mozart K., experimentální rock a minimal si vyzkoušel při spolupráci s Pavlem Richterem a Lubošem Fidlerem. Na přelomu 70. a 80. let vystupoval s Vojtěchem a Irenou Havlovými a jeho hudba měla blízko k new age. V roce 1985 Janota opustil na čas hudební scénu úplně. Vrátil se tiše, za zvuku akustické kytary a tibetských mís Stanislava Doležala. Komorní hudbě zůstal věrný i v novém tisíciletí, nejčastěji vystupuje sám s kytarou. Ale Janotovo působení není jen spjaté s hudbou, koncem roku 2009 vyšla v nakladatelství Malvern knížka krátkých próz nazvaná Neslyšící děti. Janota zde přináší postřehy na lidi a události kolem něj, nepopírá inspiraci Erbenem nebo ruskými pohádkami.

    Na stránkách www.oldrichjanota.com najdete řadu pozoruhodných dokumentů, textů, fotografií a odkazů k tvorbě autora, jehož hudební a literární tvorba je zároveň vzácně aktuální i mimočasová.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Martin Blažíček – Sky blue

    vernisáž čt 2. června v 18:00
    3. června – 29. června 2011



    Audiovizuální instalace pro šedý pokoj. Projekce, senzor, zvuk, PureData.

    Sky blue je monochromní projekční instalace zachycující průběžné změny nebeské modré nad prostorem galerie. Aktuální odstín oblohy je pomocí jednoduché analýzy přenášen do statické projekce v galerii. Pozorováním přírodních procesů, jejich abstrakcí a přenesením na plátno tak vzniká film s pomalým tempem, který však během své existence vystřídá širokou paletu odstínů barev. Ty slouží i jako výchozí podnět pro zvukovou kompozici, která v každý okamžik odráží aktuální “modrost” oblohy.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Be Playful
    Mezi obrazem a zvukem

    vernisáž čt 2. června v 18:00
    3. června – 29. června 2011



    Koncepce výstavy vychází z širokého pojetí termínu komunikace. Počáteční motivací kurátorské dvojice Jana Matulová a Blanka Švédová byla fascinace grafickými partiturami Milana Grygara, Milana Adamčiaka a dalších československých konceptuálních umělců 60. a 70. let a obecněji položená otázka po možných způsobech přenosu informací mezi dvěma umělci. Pozváním několika mladých umělců pracujících s obrazem a zvukem byl nastolen obgenerační rámec pro vypořádání se s touto problematikou.

    Východiskem výstavy jsou tři grafické partitury Milana Adamčiaka, instalace ostatních umělců vznikají v reakci na ně, na prostor galerie a na sebe navzájem. Základní princip těchto grafických záznamů hudebních akcí či návodů k nim - převod jednoho média do jiného - je běžným postupem současných audiovizuálních umělců. Výstava klade otázku jak interpretovat termín partitury dnes, jak se během doby proměňuje jejich původní význam a jak současné umění zachází se staršími schématy. Vizuální kompozici můžeme slyšet a zvuk vidět, hranice mezi světem zvuků a vizuálních, grafických schémat je rozrušena. 



    Originální partitury Milana Adamčiaka jsou podkladem pro nástěnnou a interaktivní radio instalaci Richarda Loskota. Grafickým záznamem zvuku se zabývá Michal Kindernay a jeho počítačem generované kresby doprovázené videozáznamem jsou obdivným komentářem tvorby Milana Grygara. Radim Labuda uskuteční Lorem ipsum III, koncept formální hry s možnostmi videozáznamu podle předem daných pravidel. Pavel Havrda vystaví „kus štítu“, nalezený předmět, odkazující k hudební tvorbě Milana Adamčiaka. Spolu s Janem Pleslem na něj při vernisáži také zahrají.

    Kurátorky: Jana Matulová, Blanka Švédová


    Doprovodné programy k výstavě se konají v galerii Tranzitdisplay, Ditrichova 9, Praha 2

    6. 6. / 19.00 Transmusic com

    Beseda s Milanem Adamčiakem a Michalem Murínem, projekce filmu Muzikológ a tvorca, koncert Transmusic comp. Večerem provede Markéta Lisá

    28. - 29.6. / 18.00 - 22.00 Tomáš Dvořák/ RGB

    Interaktivní zvuková instalace umožňující skupině 5. diváků vytvářet společně s účinkujícími hudbu v reálném čase. Účastníci performance obdrží speciálně upravené baterky, kterými mohou vrhat tři základní barvy světelného spektra / RGB / na projekční plátno. Mícháním základních barev vznikají nové barvy. Světelná kompozice je snímána, ihned analyzována a převáděna do hudebních algoritmů. Výsledkem je neopakovatelná hudební kompozice.


    Vystavující:

    Milan Adamčiak (1946) je významný představitel česko-slovenské experimentální tvorby 70. let. Hudebník, skladatel, muzikolog. Významně ovlivnil neoficiální slovenskou scénu a zasloužil se o její propojení s mezinárodní komunitou zabývající se vizuální poesií, performance a intermédii. Věnoval se experimentální poezii, kterou rozšířil i o hudební experimenty, grafickým partiturám a hudebně prostorovým akcím. Zrealizoval řadu koncertů experimentální hudby. V roce 1989 založil sdružení Transmusic comp., o rok později SNEH (Společnost pro nekonvenční hudbu). V letech 1991-1992 organizoval festival Intermediální tvorby v Bratislavě (FIT), v rámci kterého uspořádal i výstavu partitur Johna Cage, a v roce 1997 získal Danihelsovu cenu za hudbu. Jeho grafické partitury byly v poslední době podkladem k hudebním i tanečním vystoupením (např. taneční představení Petry Fornayové Diamondance: Reloaded z roku 2010).

    Tomáš Dvořák / Floex (1978) se ve své tvorbě volně pohybuje mezi hudbou a vizuálním uměním. Zabývá se audio-vizuálními interaktivními instalacemi (RGB), často ve spolupráci s dalšími umělci (Live Score), a computer-artovými projekty (Geocit, Candyski). Od roku 1996 se aktivně zabývá elektronickou hudební tvorbou (v roce 2001 vyšlo jeho debutové album Pocustone, které získalo spoustu ocenění u nás i v zahraničí). Od roku 2008 tvoří hudební duo s Jiřím Libanským / Liba, vedle koncertů improvizují např. i hudbu k němému filmu Orlakovy ruce. Pro Amanita design vytvořil soundtrack k počítačové hře Samorost (2006) a Machinarium (2009).

    Pavel Havrda (1984) studuje v ateliéru interaktivních médii na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Ve svých pracích zkoumá potřebu sbírání, následného třídění a strukturování, dále abstrahování a vytváření obecných vzorců, jejich přenos (mezi médii, obory, v čase) a jejich zpětné zkonkrétnění, aplikování, personifikování. Jeho práce jsou často prostoupeny utopií, ironií a rotací. Dohromady s Janem Pleslem tvoří elektroakustický tandem NoNo/EarIn.

    Jan Plesl (1981) studoval v ateliéru interaktivních médií FUD UJEP v Ústí nad Labem. Vede internetový kulturní rozcestník Foodlab, dohromady s Pavlem Havrdou tvoří elektroakustický tandem NoNo/EarIn. Ve svých audio-vizuálních vystoupeních na pomezí koncertu, interaktivní instalace a pracovní dílny mísí akustické a analogové elektronické zvuky. Propojují tak zájem Pavla Havrdy o mechanické hračky a strojky a možnosti vytváření zvuku samočinnou mechanickou cestou a fascinaci Jan Plesla možnostmi zvuku nejjednoduších elektronických systémů a hracích konzolí.

    Michal Kindernay (1978), absolvent FAVU Brno v ateliéru ak. mal. Petra Rónaie, jeho tvorba využívá možnosti interaktivního propojení zvuku, obrazu a dalších podnětů. Pracuje v prostředí interaktivních počítačových aplikací pro práci se zvukem i obrazem, jako je například MAX, nebo PureData. Ty využívá převážně jako otevřené a interaktivní kompoziční systémy, jejichž prostřednictvím definuje podobu díla ve formě algoritmu ovlivňujícího různé parametry audiovizuální kompozice v reálném čase. Jeho předchozí práce zahrnují jak videoperformance a instalace, tak interaktivní internetové projekty (It's fun to be bohemian 2007, spolu s Lenkou Dolanovou), často spolupracuje s belgickým zvukovým umělcem Guy Van Belle.

    Radim Labuda (1976) pracuje dlouhodobě s médiem videa, které je pro něj prostředkem záznamu každodenních pozorování, vyprávění osobních příběhů, kritických komentářů společensky závažných témat i reflexe současných diskursů umění. Postprodukovaný pohyblivý obraz tvoří základ jeho vizuálních či audiovizuálních instalací. Zvuk chápe jako nedílnou součást obrazu a domýšlení vztahu forma - obsah ho vede k opakovaným návratům k natočenému materiálu a jeho reinstalacím, u kterých jedinečný kontext jejich prezentace nabízí mnoho možných rovin interpretace.

    Richard Loskot (1984) je studentem ateliéru vizuální komunikace Stanislava Zippeho TU v Liberci a ateliéru Magdalény Jetelové ABDK v Mnichově. Ve své tvorbě se nejčastěji zabývá technickými (mechanickými i elektronickými), zvukovými a v poslední době též vizuálními (animovanými) instalacemi. Vytvářený pohyb, zvuk či obraz v sobě spojuje řízený mechanismus s momentem náhody a je výsledkem reakce na signály vysílané vnějším prostředím.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    i dnes je instalace Przemysława Jasielskiho on-air
    http://skolska28.cz/page.php?page=27
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam