• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DELVITLinux pro zacatecniky a obycejne uzivatele (NO FLAMES!)
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    Normalne pridat do /etc/resolv.conf a pak (to je nejdulezitejsi)

    chattr +i /etc/resolv.conf
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    a proc nepouzivate primarne 8.8.8.8 a 8.8.4.4? google miva stabilnejsi dns nez vodafone
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    FATBOZZ: abych dosahl toho, co jsem od vodafonu chtel, stalo me tyden telefonovani a to tim stylem, ze jsem si telefon dal bokem, na odposlech a volal jsem, prudil jsem a nenechal jsem se odbyt hlaskami typu "napiste nam reklamaci".
    FATBOZZ
    FATBOZZ --- ---
    VYHULENY_UFO: Shibboleet!
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CHOROBA: jo to je dobrej napad, operatorky hotline budou vsechny presne vedet a rozumet, co chces....

    FATBOZZ: mejlem nic nezkazis, ale muzu te ubezpecit, ze nez jen se dovolas na skutecne techniky a nikoliv holky v prvni linii na telefonu, radeji to vzdas... :D :D
    FATBOZZ
    FATBOZZ --- ---
    SUK: Tak napis na podporu mail, treba to probubla k nekomu kdo tem obrazkum bude rozumet.... FYI ... ja to mam jak kdy taky. Ale smokepingem to monitoruju a je tam videt trend ze ten rozptyl je bida....

    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SUK: no, muzes jim to podat tak ze je ti lito ze slecna nevi ale ze na reklamaci trvas a necht se ti technik ozve.
    SUK
    SUK --- ---
    CHOROBA: To uz je docela solidni canon na vrabce... :) Navic se to pro omlacovani o hlavu pouziva blbe, protoze dovolat se komukoliv, kdo aspon trosku tusi, o cem to vlastne mluvim, nebude zrovna jednoduchy...
    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    SUK: jako zakaznik UPC to poradim - nsianstaluj si smokeping
    SmokePing - About SmokePing
    https://oss.oetiker.ch/smokeping/
    nastav si tam ping i dns checks a nech to bezet.
    pak jim to omlat o hlavu.
    SUK
    SUK --- ---
    MARASAN: Na hosts by snad ani nemelo dojit a resolv.conf snad nic samo o sobe necte dneska - a i kdyby, tak tam neni nic, nez symlink na stub od systemd.


    VYHULENY_UFO: ted poslednich par dni to registruju. A priblizne mesic zpatky jsem s nima protelefonoval priblizne hodinu, nez jsem jim mohl oficialne sdelit, ze mame extremni packet loss - a to co mi na to rekli taky stalo za to - "mam packet loss 30 - 50 procent" ... "a stranky se vam nacitaji v poradku?"

    Takze se snazim udelat nejaky skriptik, co vyrobi nejakou statistiku toho, jak moc jim to (ne)funguje


    HEINZZ: No, spis jsem myslel, jestli nekdo nema hotovej skript :) Ale i tak dik
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    SUK: upc/vodafon? pomaly odezvy resolvingu registruju celej vecer. neni to poprvy.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SUK: zkontroluj si hosts a resolv.conf, da se to spatnym nastavenim rozbit jedna dve
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    SUK:
    dig A <hostname>[@<server_to_query>]
    Primej dotaz na konkretni dns server, vystup z tohohle by mel bejt zcela dostacujici..
    SUK
    SUK --- ---
    Cus. Mam ted nekde nejaky divny problem s DNS, obcas resolving trva i 10 sekund. Hlavni podezrely je samozrejme ISP (tj UPC/VDF), druhy podezrely je systemd-resolved - ale na nej to nevidim, protoze ocividne obcas pouzije nejaky backup (1.1.1.1, 8.8.8.8 atd).

    No a co bych chtel - nema nekdo (tip na) nejaky skript schopny nejakeho "DNS pingu", idealne "naprimo" pro vylouceni odpovednosti systemd, nez budu zase psat tem kokotum?
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    RATTKIN: já mám xserver takže fajn
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DANIELSOFT: na linuxu je sdílení obrazovky na xserver v pohodě, na waylandu mi někdy něco nejde
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    CHOROBA: jj, použiju tu webovou. dík.
    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    popravde...ja uz vsechny klienty poslal doprdele, :-)

    Sign in to Skype
    https://web.skype.com/
    https://web.whatsapp.com/
    Telegram Web
    https://web.telegram.org/
    https://app.slack.com/
    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    DANIELSOFT: pouzivam web aplikaci a prijde mi ze funkuje vsechno.
    ta appka je strasny hovno, co zere prostredky
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    Dotaz: V práci mám na stanici Linux, ale bohužel používáme pro celofiremní komunikaci Microsoft Teams. Mám linuxového oficiálního klienta, ale dozvěděl jsem se, že jeho podpora od roku 2023 bude končit. Webového moc nechci, ale třeba se přizpůsobím. Na co se ptám: máte zkušenosti s nějakým alternativním klientem, který by byl desktopová aplikace? Moc si totiž nedovedu ve webovém klientu představit např. sdílení obrazovky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam