• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    YMLADRIS: Nechce si mi přít o indické přepravě - nicméně stejně mám pocit, že kdyby se vzaly v potaz vzálenosti a počet přepravovaných osob v jednom vozidle - měli bychom ve výsledku nižší číslo, než ta od Brozkeffa :-)

    Původním impulzem nebylo opěvovat Indíky! Nic by nebylo dál - neb nikde jsem neviděl zdevastovanější Zemi :-( Ale spíš snaha ukázat dva naprosto odlišné přístupy ke stejné a dobře známé záležitosti jakou doprava je. Když jsem psal, že těžko budeme hledat globální psaná či uzákoněná pravidla společného soužití na planětě - indická doprava to měla jaksi demostrovat... Nemůžeme očekávat, že lidi budou chápat nějakou reguli stejně v EU a stejně v Asii - nejen chápat, ale třeba jí vůbec přijmout... tím chci zase jen říct, že se budou muset všichni nějak popasovat s rozdílností - toho, že nejsme stejní... přesto však potřebujeme i do budoucna všichni mít co jíst...
    LOOK
    LOOK --- ---
    YMLADRIS: me tohle prijde jako projev rozdilu pohledu na svet vedecky (statistiky, dukazy, argumentace) vs sebe-zkusenostni. nekdo je proste typ ze nejde na tu wikipedii kdyz ho neco napadne.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    mne prave desi kolik lidi si dela usudky na zaklade "mne prijde ze jsou tak nejak hodnejsi, jasne ze krici ale skoro nebouraji..." a zavery, ze lepsi je doprava bez pravidel, hlavne kdyz se maji lidi tak nejak radi

    to myslim jako obecny komentar k tomu, jak si delat/nedelat nazory o svete
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    BROZKEFF: Ale to nepočítám v přepočtu na počet přepravených osob a počtu kilometrů, což je metodika Kosmova odhadu. Data o počtu reg. vozidel ale na rozdíl od průměrného počtu přepravovaných osobokilometrů jsou dostupná ;-)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    YMLADRIS: Klíčově důležitý postřeh! :-)
    Takže dáme tato data dohromady, pro srovnání ještě přidávám USA:

    Počty motorových vozidel na 1000 obyvatel a počet obětí dopravních nehod ročně (United Nations World Statistics Pocketbook, Statistical Yearbook, Wikipedia) jsou takovéto:

    USA: 765/1000, 12,3 smrtí/100 000 obyv. za rok.
    ČR: 399/1000, 10,4 smrtí/100 000 obyv. za rok
    Indie: 12/1000, 16,8 smrtí/100 000 obyv. za rok

    Jasně že u Američanů někdo má dvě auta a ještě dvě motorky a nejede na všem najednou, u Indů bude v těch číslech hodně motorek atd. Ale i tak, Kosmův odhad o 20× nižší nehodovosti v Indii oproti ČR evidentně neplatí :-) Spojením dat o počtu motorových vozidel a počtu smrtí dostáváme, že každý rok zemře: (1 “řidič” se zde rovná 1 reg. motorovému vozidlu)

    0,016 % řidičů v USA
    0,026 % v ČR (1,62× víc jak v USA)
    1,4 % v Indii (53,7× víc jak v ČR a 87× víc jak v USA)


    DARUMA
    DARUMA --- ---
    KOSMO: Nevím no. Já jsem byl v Indii několikrát a jezdím převážně taxíkem a autobusem. To co popisuješ se může stát i v Čechách. Prostě jsou tady ohleduplní a neohleduplní řidiči, stejně jako v Indii. Já jsem v Indii potkal řidiče, kteří se honili po silnici s klackama, protože jeden do druhého lehce ťuknul. Nebo když byla v noci zácpa, tak tam kolem chodili vojáci se samopalem a bambusovou tyčí a organizovali neukázněné řidiče indických trucků.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KOSMO: že jedou v amfetaminech, to chápu, ale že k tomu za tím volantem i pijou, uf, to jsou věci....

    jinak, teď už to dává docela smysl :), i pro člověka co nebyl v Indii ;)
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    YMLADRIS: NO, to čílo mě fakt překvapilo, uznávám, že jsem napsal blbost. Mám tady po silnicích naježděno několik desítek tisíc kilometrů - za necelé dva roky - a viděl jsem jeden smrťák a jednoho ošklivě zraněného chlapíka z mopedu... ale kolik tady toho jezdí - to je naprosto nepředstavitelné množství na naše poměry - v Delhi je prý skoro 6 mil vozidel (možná kec) - a tady jsem viděl vždy jen ťukanec.

    Když tady třeba chlapík nedobrzdil a ťukl v zácpe před sebe - upadl mu nárazník - vystoupili oba řidiči - koukají na to - povídají si, pak to tam nějak nasadili po indicku zpět - podali si ruce - a jeli dál...

    Darumo: Ono když na to kouká člověk, který sotva přiletí z EU - tak je samozřejmě vyplašený, protože to je masakr, o kterém píšeš. Jenže není všechno, jak to vypadá - třeba ta bezohlednost - to je IMHO jen, že si představuješ, že tě někdo někam jen tak pustí, udělá ti místo - to tady neexistuje - ale napříč celou společnosti - tady si musíš udělat místo sám - jenže když tam vjedeš - ostatní zpomalí a nejsou agresivní... a ano, oni křičí, ale to křičí i na trhu - není v tom (většinou) agrese. Prostě křičí - hej, já jsem tady! A troubí a troubí... jiná morální přesvědčení.

    Možná je to číslo způsobené hodně profíkama - slyšel jsem tu šílené story o řidičích kamónů, kteří v těch autech vlastně žijí - řídí třeba dvacet hodin, pijou a jedou prý i v amfetaminech. A zboží koluje Indií nepřetržitě... Jsem třeba viděl gigantické cementárky v himáčalu, ze kterých jede nepřetržitý proud tracků k nejbližším kolejím... a jezdí i v noci - neosvětlení atd... no, a občas tu spadne autobus a tak... ale to nevidíš - dočtu se to na webu...
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: aha, tak to je ještě jina
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: to je ale prepocet na 100 000 obyvatel, predpokladam ze indie ma mnohem min aut na hlavu nez my. Prepocet na 100 000 aut pro Indii nemam.

    DARUMA
    DARUMA --- ---
    CONTINUITY: Jako dopravu? Bordel, hluk, chaos, smrad, X hodinové zácpy, řvoucí řidiči, rozmlácené silnice, (většinou) bezohlední řidiči.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: Tak jestli to tam vypadá tak, jak popisuje Kosmo, tak to, že mají počet mrtvých jen 1.6x vyšší než my, je úžasný výsledek :)....sice to Kosmo tedy malinko podcenil, ale v praxi klidně věřím, že to vypadá, jako by žádné nehody neměli
    - protože při těch podmínkách by mělo těch mrtvých být třeba 10x nebo ještě mnohem víckrát víc, a když je to jenom 1,6x, znamená to, že ve srovnatelné dopravní situaci se Češi srazej mnohem častěji než Indové....
    Možná tak to Kosmo myslel :)

    Ale zajímalo by mě, jak to myslel Daruma :)
    Darumo, popsal bys tu tvoji Indii ? ;)

    (teď zase nevím, jak moc je to k aktuální diskusi, kterou za příštích 10 min asi nepřečtu, ale myslím si, že rozdílné pohledy dvou inteligentních lidí na jednu zemi jsou k věci samy o sobě :)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    KOSMO: Hmm, tak to jsem byl asi v jiné Indii. ;-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KOSMO:

    Pocet umrti na silnici za rok na 100 000 obyvatel

    Czech Republic 10.4
    India 16.8
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    Tak ještě pokračování k silnici :-) Velmi zajímavé je srovnání jízdy v Indii a u nás... U nás máme pravidla úplně na všechno, na každý prd. A silnice jsou plné mrtvol - nejen lidí, ale těch zvířat co u nás umře - v autě o tom nevíš, ale pod přilbou je cítit pach z mršin strašně často... A v Indii? Žádná pravidla... jen jediné - nesmíš nabourat toho před sebou. Čára není zeď, přednost neexistuje, semafor je pro ozdobu křižovatky, do dvou pruhů se vejde pět, totální chaos, auta, trucky, motorky, rikši, sloni, autobusy, cyklisti, chodci, velbloudi... a výsledek? Lidi se na sebe usmívají, jedou pomalu a !velice pozorně! Občas ťukanec... a kdyby někdo spočítal mrtvé na kilometry a počet vozidel a lidí uvnitř - odhadují výsledek tak na 5% vůči našim silnicím... zácpa, která se tu rozjede do půl hodiny by u nás stála snad půl dne... krávy chrní spokojeně na "dálnici" - ani na ně netroubí - prostě je objednou...

    Čímž chci jenom říct, jak moc různí jsme - tady po Zemi - ono se říká globálně - ale globálně co??? Globální pravidla pro globální uvědomění? Ne ne, to fakt ne, to nebude nikdy fungovat... musíme se to IMHO naučit téměř bez pravidel... ohleduplně, hezky, za vyššími cily...
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    BROZKEFF: To si trefil pěkně, Brozkeffe... nevim a přesně proto jsem psal, že jsem na tenkém ledě... napíšu tedy co si myslim...

    Před vznikem sys. by měl být vždy jasně specifikován důvod, učel použití takového sys. Pak to může být sys. robustní a odolný vůči chybám. Jestliže vzniká sys. bezúčelně - je snadno zranitelný a napadnutelný.

    Takže co by mělo být důvodem pro vznik společenského systému a jeho hierarchického uspořádání? Aby se měli všichni dobře? Abychom měli velké zisky? Abychom byli nezranitelní? Abychom byli tvořivý? Abychom byli vzdělaní, zdraví a krásní? Toto jsou IMHO důvody druhotné... pořád chybí ten prvotní... Stabilita růstu. A to v mikro-smyslu - tedy stabilní podmínky pro duševní rozvoj každého v rámci daného sys. Což by mělo ve výsledku vést i ke stabilitě a udržitelném rozvoji celého sys. - to je nějaký "etalon"

    A teď k té tvé původní otázce hranice - spolupracovat nebo bojovat proti? Sám si skvěle napsal, že to má každý jinak - a já bych napsal, že bychom neměli příliš soudit lidi podle toho, jak se zachovali - měli bychom se zajímat o motivace jejich činů v dané době - jistě by se našlo nemálo smutných případů kolaborace s odporným režimem, které byly motivovány čistě, nezištně... Myslím si, že nelze takovou hranici definovat. Jediný princip - áhimsa - neubližování - dokáže rozetnout pochybnosti pro daný moment - ale za chvíli už to může být jinak... mě se ta hranice jeví jako plovoucí - dynamická - absolutně netuším, jak by se to dalo uzákonit, napsat, fixovat - tak, aby to bylo pro lidi srozumitelné a zároveň se to vztahovalo k onomu "etalonu" výše.

    A teď úplně osobně - což je řekl bych lepší - leč rizikovější :-) Já jsem kluk tzv. tanktrický a pro mě je tenhle svět skutečný - není pro mě přeludem - a tak vnímám všechna ta omezení, která mi moderní doba naděluje. Leč je nevnímám nijak palčivě - dokonce bych řekl, že je vnímám, jen když někdo "prudí", jinak je naprosto ignoruji a porušuji - zajímá mě jen boží zákon - jen tam se orientuji. Vždycky se snažím rozumět proč daná pravidla existují - pro koho a jaké situace jsou konstruovány - a podle toho se řídím a klidně ten rámec překračuji pokud je to nutné - a znovu - neubližovat ani sobě ani jinam! A tak se dá říct, že se sys. vůbec nebojuju - udělám si to svém - vždyť o tom nikdo nemusí vědět, ne? A praktický příklad? Joo... už pár let jezdím na motorce (tedy když je čas) - na takové té silnější :-) - snad nikdy jsem nejel podle předpisů, vždycky hledám hranu - a pohybuji se tak řekněme s 20% rezervou k ní - ještě nikdy jsem neplatil pokutu, nikoho nezbořil, jen jednou upad lehce v Alpách... se sys. nespolupracuji ani s ním nebojuji - když jsou někde policajti - jedu pomalu. Jinak mě zajímají fyzikální zákony - neustálá aktualizace údajů - adhese gumy, stav asfaltu, odstředivá síla, zrychlení, brzdy, možné překážky atd... hmmm už jsem dlouho nejel a když to tu tak píšu :-) jízda mi vyčistí hlavu líp, jak série ásan :-))) ale pšššt - to je proti jógickým pravidlům :-)))

    A konec traktátu - píšu víc - protože jsem trošku nastyd nebo chyt nějakého bacila - v Indii - neskutečný... ale to byste museli slyšet to indické frkání a kašlání a plivání... kamkoliv... zdravim
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    BROZKEFF: Vezmu to spíš tak obecně, povrchně... Každá z těch rovin bytí má svou nezastupitelnou funkci v sys. a má jí také přesně vymezenou. Nemíchat - jsem použil ve smyslu - nepřehazovat práva a povinnosti jedné roviny do druhé. Nejlépe to ukázat na praktickém příkladu:

    Dceruška chce vycestovat a odjet z domova, od maminky, za poznáním do ciziny. Máma na ní tasí veškeré zbraně, aby jí v tom zabránila."Ty mě nemáš vůbec ráda, podívej co já ti všechno dala, všechno z lásky k tobě, a ty mě teď odhazuješ, jak kus špinavýho hadru..." Snaží se v ní vzbudit pocit viny, jen aby byly na věky spolu. Jenže dcerka nezbedná už nějaký čas cvičí a studuje - a tak dobře cítí, že máma jen hraje na city, nenechá si nakydat na hlavu a v klidu povídá:" Ale maminko moje vždyť já tě mám moc ráda a děkuji ti za všechno co si pro mě kdy udělala. Ale teď mě to táhne dál a já bych byla děsně nešťastná, kdybych tady musela zůstat. Měj se fajn a zase se uvidíme..."

    Tohle je typický příklad - kdy to matka myslí naprosto upřímně a věří tomu co říká - ale jen pro to, že nedokáže rozlišit, rozpoznat, že není motivována láskou ke svému konání. Je motivována mateřským instiktem - ležím až úplně dole (múladhara) - a proto trpí. Kdyby to bylo o srdci - upeče dcerce sladké koláče na cestu a udělají si pěkný společný večer. Matka to smíchala - trpí jako ďas - a co víc své utrpení šíří všude kolem sebe...

    No, a s vyděláváním peněz a láskou je to stejné - tyhle roviny jsou od sebe taky pěkně daleko - tedy ne až tak moc - ale... uzavři si sám :-)

    Harmonizovat fajn - ale bych opatrný s tou plnou realizací všech - hezký ideál, leč v praxi asi jen pro pár výjmečně pokročilých...nicméně, taky na to tak koukám a snažim se...
    STRYX
    STRYX --- ---
    BROZKEFF: Mozna bychom meli rozvinutejsi prumysl, mensi korupci a stabilni evropskou unii. Jako druhy jazyk bychom se ucili nemcinu.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    OGMIOS: Budu rozjímat o dobru a zlu.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BROZKEFF: Jo to mi prislo ohromne vtipne, jak si dopisujou pres Aktualne :-)

    No jsem zvedava jak se to vyvine.

    Pohled zblízka » Pozitivně zahnízděná gangsterka
    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pohled-zblizka.php?itemid=14830
    Reakce Andreje Babiše na blog Jana Hnízdila Don „Vito“ Babiš se hněvá
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    BROZKEFF: no co, reich by padl uz davno, stejne jako padl komunismus a stejne jako ted padaj dlouholeti vladcove v arabskem svete. tak by to bylo na uplne stejnem principu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam