• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WIRUZIKInternetový marketing (PPC, display, affiliate, mobilní reklama atd..)
    GIF
    GIF --- ---
    FEDAJKIN: jenom pozor při porovnávání obratu/objednávek Analytics vs. AdWords. AdWords připisují ke dni prokliku a Analytics ke dni transakce viz např. tenhle přehled http://www.besteto.cz/terminy-pripsani-konverzi
    GIF
    GIF --- ---
    FEDAJKIN:
    FARFELOO: jestli mi něco neuniká, tak v Analytics čísla objevnávek (hodnotu, daň, množství produktů...) vidět jednoduše můžeš, když dobře měříš e-commerce. Pak ti stačí vyfiltrovat podle zdroje / média nebo použít segment...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    kdyz jsme u toho skoleni PPC doporucili byste nejake? H1, dobry web, robert nemec ci nejake jine?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ok, řeknu si zítra o nastavení GA :-)
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    FEDAJKIN: obecně by ti ta agentura mela tohle nastavit, delame to tak ze mame dashboardy v analtyics co chodi automaticky klientum kd jsou videt KPI co si dohodneme (konvernzi pomer, mir aopusteni vz kampane, mir akonverze na volani, atp. to se proste dela pro kazdy projekt indivudualne co ma smysl)
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    FEDAJKIN: Čísla objednávek teoreticky sbírat lze, ale nemyslím, že to je legální (osobní data). Navíc to je podle mě zbytečné. Nastavte si ten ecommerce tracking. Můžeš sbírat ID produktů, kategorií, celkové částky a takové věci. Mělo by to stačit...
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FEDAJKIN: Na tohle je nejlepší IMHO najít si někoho známého /přinejhorším někoho zaplatit/, kdo ti jednoduše a rychle ukáže, kde a na co se koukat. Případně ti udělá dashboard na míru
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JEREMIUS: no tohle mě zajímá - je na to někde školení nebo nějaký tutorial. Na analytics je milion návodů ale přesně jen na toto jsem nenašel.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FARFELOO: Díky, máme firemní adwords/sklik učet, oni tam mají přístup. Takže v zásadě mám po nich chtít, aby mi tam ukázali, jak jim tu práci můžu vyhodnocovat.
    Je to eshop, konverze chápu, jen nevím kde je číst a jak vyhodnocovat. + taky jistota, že to co mi adrords/analytics označí jako konverzi je fakt konverze - uvidím tam třeba číslo objednávek těch který to bere v úvahu, abych se jen nespoléhal na údaj konverzní poměr 2%?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FEDAJKIN: Znáš základy Google Analytics? Jestli ne, tak se to musíš naučit, nebo na to mít ve firmě někoho, kdo je schopný vyčíst počet konverzí a vydělit pak náklady a zisk na PPC a snadno zjistíš, jestli to (ne)funguje
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    FEDAJKIN: Záleží jak transparentně máte nastavenou tu spolupráci. Pracují s vaším účtem nebo se svým agenturním? Od toho se odvíjí, kde máš co nastavovat a do jaké hloubky to můžeš vyhodnotit.

    V nejhorší variantě máš přístup k vašim Google Analytics (doby, kdy tvůrci stránek nedají klientům přístup jsou snad pryč). Tam si můžeš nastavit buď "cíle" nebo zapnout komplexnější e-commerce trackování (ty umožní zejména dynamicky ukládat hodnotu objednávky, jak to mívají e-shopy). Musíš se domluvit s tou agenturou na nějaké struktuře těch kampaní a na tom, aby linky na eshop z reklamy označili "trackovacími (utm) parametry". Potom budeš schopný návštěvníky kampaní rozpoznat a uvidíš kolik jich z těch jejich kampaní na web přišlo a kolik z nich splnilo ty cíle, které sis nastavil v bodě jedna.

    Mnohem lepší varianta je, že máš přístup i do toho Adwords/Sklik účtu. V něm si nastavíš paralelně ty cíle, které chceš sledovat a můžeš vidět rovnou u těch probíhajících kampaní, kolik konverzí z toho jde. Propojit adwords s analytics potom můžeš buď těma parametrama nebo nebo můžeš svázat napevno i ty účty, čímž uvidíš ty adwords kampaně rovnou v analytics a nemusíš se učit nový rozhraní (pro tebe ideální).

    Rozdíl mezi těma variantama je v tom, že v té první vidíš jenom kolik lidí přišlo na web a konverze z nich. V té druhé vidíš i jak úspěšná je ta kampaň a kolik to celé stojí.

    Jestli je to fantastická agentura, tak to rádi nastaví tím druhým způsobem a pomůžou ti nastavit všechny ty konverze a ukážou ti, kde to číst. Když to nebudou ochotní udělat, tak bych šel raději dál, protože si to říká akorát o to, že tě budou okrádat. Chtěj to po nich. Chtěj vědět jak vnímají tvoje cíle, chtěj vědět, jaký budují publika a chtěj klidně vědět jaký používají atribuční modely. Způsob, jakým budou odpovídat ti napoví, jestli jsou fakt skvělí a zároveň se můžeš od nich něco naučit.

    Jinak doufám, že nemáš eshop, ale nějakou offline službu nebo jednoduchej (jednotnej) produkt, protože v případě eshopu je schopnost chápat konverze asi úplně základní skill a denní chleba provozovatele...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    TUSIL: Dobře, kde tu konverzi můžu vyčíst?
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    FEDAJKIN: Tak zakladnim faktorem bude nejaka smysluplna konverze, na to clovek nemusi bejt ppc specialista. Pokud platis agenture 20 000 a prodas diky nim veci za 10 000, tak mas problem :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ahoj, máme novou agenturu na ppc, jsou fantastičtí, resp. jejich refrence jsou fantastické a přístup taky. Já o PPC moc nevím, jednou jsem zkoušel dělat nějakou kampan, no moc nefungovala, a rád bych nějak sledoval jestli ty jejich kampaně fungují a vůbec uměl jejich práci vyhodnocovat - nasměrujete mě někdo? Nechci být ppc specialista, jen umět číst výsledky jeich práce. Díky moc!
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Prosím, máte někdo zkušenosti s keyword taregtingem v adwords? Zajímalo by mě, jak přesná je jejich sémantická analýza. Chystám takový long tail seznam frází, kolem kterých bych chtěl pustit reklamu, ale netuším, jestli to má význam. Rozlišuje při displayi google mezi KWs "We have reviewed the new Audi A4" a "Audi A4"? fungují tam exact a phrase matche? Díky moc.
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    Prosím, pracuje tady někdo s Mailchimpem? Potřeboval bych radu jak vyřešit duplikovany kontakty nachazejici se v ruznych seznamech.
    LUSY
    LUSY --- ---
    CYBERWOLF: No jo, to mne vůbec nenapadlo :D asi sem hledala nějaké složité řešení :)) Děkuji
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    LUSY: Na google drive si můžeš udělat formulář, který ti bude zaznamenávat do tabulky.
    LUSY
    LUSY --- ---
    Ahoj, potřebovala bych poradit. Pořádám jednu akci, kam bude vstup zdarma. Propagace bude na FB a webu. Ale řeším jak alespoň trochu odhadnout a případně omezit počet příchozích. Nejspíš nějaký přihlašovací formulář (alespoň rovnou získám i e-maily :) ). Jsou někde nějaké formuláře na tyto účely volně k dispozici? Ideálně aby uměli exportovat rovnou excelovou tabulku s počtem přihlášených a údaji o nich.... Nebo nějaké úplně jiné řešení? Děkuji (Doufám že nejsem OT ale přišlo mi že se na to tato skupině hodí nejlépe...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam