• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAROLINA182Postpress, zušlechťování tiskovin

    KONTAKTY


    RKEEPER / kontakt: rkeeper@rkeeper.cz (na webu nic není, je potřeba se přímo poptat) / umí: tisk na "kovový" plast (stříbrná, zlatá, atd.), hologramy a kovové fólie

    Ateliér Haškovec / kontakt: haskovec@haskovec.cz, +420 603 413 598 / umí: reliéfní ražba (ražba vícestupňová, vystouplá, ponořená vč. pasování na tisk do formátu B1), leptání, rytí raznic, ražba s fólií, digitální i klasický výsek vč. gravírování, materiálový výsek (značení nepapírových materiálů a jiné speciální techniky), pravděpodobně největší specialista u nás, naprostá preciznost a osobní přístup ke každé zakázce zvlášť, doporučuji vždy před zakázkou zajet na návštěvu, je to ovšem vykompenzováno trochu větší cenou (ale kvalita je výborná)

    MAGIC SEVEN GROUP / umí: mají nový stroj (nejlepší na trhu), digitální tisk při dobře připravených datech je pro laika od ofsetu nerozeznatelný. Nakupují čím dál tím více nových papírů, dělají výsek a pan ředitel je velice ochotný pomoci s čímkoliv. Osobní přístup ke každému. (i v případě, že grafik zblbne data, jako např. přetisk na bílé, jsou ochotni vše přetisknout jen za náklady)

    SPECIAL PAPER / velký výběr hezkých papírů

    SVĚT PAPÍRŮ / široký výběr papírů

    ANTALIS / papíry

    GRAND PAPÍR / papíry

    SICO PRINT / tisk bílou, modrou, parciál atd. např na černý papír




    Diskuze, poradna a linkovací galerie na téma zušlechťování tiskovin, postpress, knihařské zpracování apod.
    vkládání příspěvků:
    - příspěvek může být za:
    a) dotaz (jakékoliv rady, zajímavé kontakty apod vítány od kohokoliv)
    b) obrázek, odkaz, inspirace i s nějakým popisem (autor, použitá technika, materiál apod)
    c) vaše vlastní práce
    d) námět k diskuzi

    rozbalit záhlaví
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    CHARVYBURGER: Asi má hodně práce. Mě minule zvrtal jednu zakázku, když jsme něco řešili přes telefon (brožura) a on se mne zeptal, zda chci obálku přehnout jednou rýhou nebo dvěma.... v tu chvíli jsem myslela, že to je kosmetická záležitost, ale ba není (kdybych se zamyslela, tak mi to dojde, ale to jsem neudělala), takže jsem měla dvojitou na šití, která má být normálně na lepenou vazbu. Dodneška si říkám, proč se mě ptal, když věděl, že to budu šít.... Nj... Ale vizitky vypadaj fakt dobře a je to perfektně nafocené. Líbí. To si budeš sakra vybírat, komu jí dát, že? :)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    KAROLINA182: Diky, z Haskovcem to byl ale kriz, nevim jestli tam jeste nekdy pujdu... Naposledy na me byl docela neprijemnej, je nejak moc ve stresu a prenasi to na ostatni. Nekdy povypravim na prednasce. Ale ta jeho manzelka, co to delala je v pohode, sla mi fakt vstric a i kdyz to pro ne nebylo moc finance zajimavy, tak se mi venovala a snazila se to co nejvic zjednodusit.

    Nakonec je to delany jenom na jeden prujezd i kdyz je obostranna, coz me napadlo jen par dni pred vyrobou. Usetrilo se tim strasnyho casu a srani s otacenim a trefovanim se a tak.
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    CHARVYBURGER: Pecka!!
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Hoj, tak jsem se konecne dokopal k dokonceni svych vizitek:




    Je to digitalni vysek s gravirovanim, cernej papir 750g, velikost 50x50mm, cena 15 Kc/ks

    vice na http://www.behance.net/gallery/Jan-Charvt-VIS-with-cut-out-Business-Cards/1541391
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---


    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    PRINT PORTFOLIO BY BLUSH
    Impressive Print Portfolio by blush, a Design Studio from England.

    source























    SHADOWALKER
    SHADOWALKER --- ---
    Červnový seminář (a poslední před letními prázdninami) povede
    designérka Adéla Svobodová, která patří mezi nejvýraznější osobnosti
    současného českého grafického designu. Seminář se koná v pondělí 6.
    června 2011 od 19.00 v Hubu Praha, Drtinova 10, 150 00 Praha 5.

    Seminář se bude věnovat zejména tvorbě knih. Účastníci se seznámí s
    postupem tvorby neobvyklých a polygraficky náročných publikací i se
    způsobem, jak přimět klienty akceptovat design, na který nejsou
    zvyklí.

    Adéla Svobodová pracuje s Pauline Kerleroux ve studiu Pauline & Adela.
    Kromě publikací společně vytvářeli např. identitu studentského
    filmového festivalu Fresh Film Fest. Portfolio najdete na http://adela-pauline.net.

    Seminář pořádají Unie grafického designu a Hub Praha.

    Hub Praha, Drtinova 10, 150 00 Praha 5. Vstupné je 200 Kč, studenti
    100 Kč, členové UGD mají vstup zdarma. Prosíme, rezervujte si místo
    prostřednictvím formuláře http://bit.ly/ugdform - pomůžete nám
    zajistit dostatečný počet míst k sezení.
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    SARA DE BONDT
    Sara De Bondt studio
    http://www.saradebondt.com/







    video (doporučuji!)
    YouTube - ‪Tree of Codes by Jonathan Safran Foer: Making Of‬‏
    http://www.youtube.com/watch?v=r0GcB0PYKjY&feature=player_embedded
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    DENISE FRANKE
    denise franke.
    http://www.dfact.de

    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    Valhalla Business Card aneb vizitky za 27 Korun kus :)
    www.valhallaconquers.com

    DESCRIPTION: Business Cards
    CLIENT: Self-promotion
    DATE: January 2011
    DESIGN CREDITS: Scott Hultgren
    PRINT CREDITS: Quality Letterpress (San Diego, CA)
    TYPE CREDITS: ITC Avant Garde Gothic, Adobe Garamond Pro

    QUANTITY PRODUCED: 600
    PRODUCTION COST: $400
    PRODUCTION TIME: 1 week
    DIMENSIONS: WIDTH × HEIGHT × DEPTH: 3.5 in × 2 in
    PRINT METHOD: Letterpress, Foilstamp
    PAPER STOCK: Reich Savoy, Brilliant White, 236lb
    NUMBER OF COLORS: 3


    I don’t know much about Scandinavian mythology, so maybe it’s because Valhalla is also the name of one my favorite bars here in Austin, or that it’s referenced in Led Zepplin’s “Immigrant Song,” but this name just oozes cool to me. The blind hit gives these cards a textural element, and the weight is substantial enough that people will want to hold on to it, which is in fact, the point of a business card.

    I always try to have memorable business cards and always try to make my new one better than the last. My theory is that if it’s a cool card the people will keep it around, rather than putting it in the circular file. I’ve always liked letterpress cards and decided to give it a shot for my newest cards. The time from “I need new business cards! What if I did a letterpress version” to completed cards, in my hands, was only about two weeks which included a trip down to meet with Tim (super-amazingly awesome to work with) and see what could be done.

    I tried to keep the design really simple and utilize the letterpress capabilities a lot. I like the card and think it works good without the blind tree / line / etc hit on the front (or design and conquer on the back) but when that’s evident, it really brings the card to the next level.

    One cool, interesting thing I like is that I was able to use my original “design and conquer” as a blind hit on the backside with my viking icon in the same location as the front of the card. Theoretically, you’d be able to see the icon popping out a bit more since he’s hit on the front and left alone on the back but with such thick paper it didn’t show. Still cool to know though.

    Even with the incredible deal Tim at Quality Letterpress gave me, letterpress isn’t cheap but it’s oh-so-awesome! This paper came in at about $9 per 26×40 sheet but it looks and worked amazing. For the blind hits, I wish I had done the regular Adobe Garamond Pro - Italic instead of the Semibold. I think the thinner font weight would have made it a bit more legible since there’s no ink to help set it off. All in all though, I’m very happy with the cards and the few I’ve received great feedback from handed out so far.












    source
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    L. Condoms

    L. Condoms | BLDG//WLF
    http://bldgwlf.com/l-condoms/

    L. is a condom company with a cause: to empower women globally by supporting the human right to safe sex. For every condom you purchase, one is distributed in a developing country. L. not only provides those in need with safe sex options, but also educational programs in order to raise awareness about HIV/AIDS within communities highly affected by the disease. The initial packaging is designed to spread the message within developed countries in order to facilitate the “1 for 1? mission of the company, through the “SEX – CAUSE – WORLD” message, and bold shelf presence.

    Designed by Adrian Gilling.






    KEPASO
    KEPASO --- ---
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    PRINT DESIGN BY VELLUT
    Fantastic Print Design Portfolio by Vellut, a Studio from Spain.









    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    The Urban Code of China
    Dieter Hassenpflug
    Published by Birkhäuser Verlag, Basel


    Behance project
    Buy Online


    When reading the Chinese city, which this book sets out to do, it is not the well-known cities such as Beijing, Shanghai, and Xi an that are in the focus of attention, but rather the essentially Chinese of the Chinese city, those characteristics or attributes that are more or less shared by all Chinese cities. The spotlight is on their spatial grammar, their syntax, in short: their code. Only by deciphering their common traits a view to the underlying structure of Chinese cities is opened, and we can begin to reasonably evaluate and classify the diversity of impressions. Deciphering the code of the Chinese city also enables the author to read new Chinese towns designed by Western architects. Thus, readers are provided with valuable insight on China s booming urbanization and urban development.

    Dieter Hassenpflug
    1. Edition 2010, 176 Pages
    101 color, 1 b/w Illustrations, Soft cover
    ISBN: 978-3-0346-0572-4
    English















    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Print inspiration
    jen tak na podivani

    http://www.fromupnorth.com/2011/04/print-inspiration-236/



    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---

    Maaemo is an 100% ecological gourmet restaurant in Oslo, Norway.


    Bureau Bruneau
    http://www.bureaubruneau.com/pro_maaemo.html



    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    Travel + Leisure Design Awards 2011 Mailer




    DESCRIPTION
    Travel + Leisure Design Awards 2011 mailer
    CLIENT
    Travel + Leisure
    DATE
    November 2010
    DESIGN CREDITS
    Jill Sabato
    PRINT CREDITS
    Vertical Production Group

    QUANTITY PRODUCED
    800
    PRODUCTION COST
    $7,000
    PRODUCTION TIME
    10 days
    PRINT METHOD
    Offset
    Digital
    Screenprint
    Diecut
    PAPER STOCK
    Uncoated Finch
    NUMBER OF COLORS
    4

    Travel + Leisure Design Awards 2011 Mailer - FPO: For Print Only
    http://www.underconsideration.com/fpo/archives/2011/03/travel-leisure-design-awards-2011-mailer.php
    The goal of this mailer was to promote the Annual Travel + Leisure 2011 Design Awards issue. Typically for this project I like to create something that is fun and not the traditional “sell sheet” to grab attention and to make the experience more interactive. I aim to have the piece double as a keepsake that clients will hold on to and maybe even keep on their desk.

    The production on this required a bit of planning, so I contacted my vendor while it was still being designed in order to get the balsa wood in time (i know timing can be an issue with special materials). Luckily I have a great vendor who always helps to make my ideas become a reality in time and on budget.

    The main challenge was the screen printing. Originally the type was meant to be smaller - but I needed to make it larger + thicker because of the way it took to the wood and the variations in the texture from piece to piece. Also the vendor expressed there was some difficulty in the die cutting of the wood, but in the end they got it right after a few tries.

    Also, one last thing I kept in mind (after some problems on past projects) was the condition of the piece after it had gone through the mail. I mailed myself several samples of the balsa in envelopes (some padded, some not) to make sure the piece would not crack or bend in the mail. Luckily the padded envelope did the trick and I added a do not bend line on the mailing label.



















    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Filthy : Lovely Stationery . Curating the very best of stationery design
    http://lovelystationery.com/2011/03/filthy/

    Designed by Filthy http://www.filthymedia.com/ | Country: United Kingdom

    “We strongly believe in the value of print, so as a print-based designs studio, we feel it’s important that our stationery is a showcase of what we can do within the medium.

    We created a bespoke logo that was then embossed across all of our stationery, creating a latex texture on uncoated paper. We used a color palette set in black & white, with a hint of turquoise to demonstrate the attention to detail we like to achieve with all of our projects.

    All printing and finishing produced by Generation Press.” http://generationpress.co.uk/




    SHADOWALKER
    SHADOWALKER --- ---
    KAROLINA182: Aj! A to, že si mám najít žákovskou je rafinovaná forma trestu, že? ;)
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    SHADOWALKER: asi ti napíšu pochvalu do žákovský, jsi nějaká moc vzorná :))))
    SHADOWALKER
    SHADOWALKER --- ---
    KAROLINA182: :) Zrovna to sem jdu dát.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam