• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    Diskuse o vývoji aplikací pro platformu Android.
    -----------------
    Tipy, Triky, Postřehy, Začátečnický help, Nápady na nové aplikace.

    Oficiální developerská stránka: http://developer.android.com
    Něco málo v češtině na WiKi android fora: http://wiki.androidforum.cz/index.php/Programov%C3%A1n%C3%AD
    Článek na Zrojáku: http://zdrojak.root.cz/clanky/vyvoj-pro-android-ii/

    Docela zajímavé tutoriály přímo od vývojářů ze Sony Ericsson:

    na tvorbu vlastního View adapteru
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/20/android-tutorial-making-your-own-3d-list-part-1/

    zajímavý nápad na zoomování jedním prstem - aneb vytváření gest
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/18/android-one-finger-zoom-tutorial-part-1/
    rozbalit záhlaví
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SIRLOON: Jako odstrašující prvek asi dobrý ("chráněno systémem Hranostaj Blok"), ale ta latence bude děsivá:

    - než si mobil uvědomí, že se nenabíjí (od fyzického odpojení do odeslání intentu trvá i pár vteřin)
    - než se vytočí číslo (pokud je signál a baterie)
    - než to začne zvonit (pokud je signál a baterie i na druhém konci)

    je třicet sekund v háji, mobil je kdekoli v okruhu sto metrů a předali si ho tři lidi; a než na to zareaguju, rozmyslím se, jestli to není zase vypadlá nabíječka a než se k tomu vzdálenému místu s nabíječkou dohrabu, z mobilu už dávno někdo volá za Uralem.

    Čili je to medle vhodné spíše ke zjištění, že *už* ti ho ukradli, než k zamezení téhož. Pokud by to mělo lokalizaci nebo remote wipe, celkem by to i šlo.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    PISKVOR: to same napadlo i me :) to mam cekat 10 minut nez se mi dostane mobil do stavu abych ho mohl zapnout a pustit appku? I don't think so :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FAERTIS: No, vypadá to zajímavě :) But tell me, Mr. Anderson: what good is a phonecall ... *click* ... if you have no battery?
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Udělali jsme s kamarádem novou aplikaci, můžete zkoušet i používat :)

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aquasoup.pubbylite
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    SIRLOON: a prave preto existuju v css3 media queries (btw 800x600 a viac maju aj mobilne zariadenia, a ze je ich hodne) a robia sa rozne layouty pre rozne velkosti okna, dla moznosti ako tak "gumove"
    H_U_N_T_E_R
    H_U_N_T_E_R --- ---
    používal jste někdo MS Sync Framework Toolkit? Jak to fungovalo? Nějaká alternativa?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    JOHNY_G: no a je to ucelene na jednom miste. ja vidim u nekterych programu co mam, ze autori je zacali v poslednich mesicich predelavat...
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    MRAKY: Vydával je vždycky, ale teprve teď na to má přehlený dedikovaný portál :-). Bohužel je vývojáři ignorují, a ještě horší jsou korporáti, kteří si zcela cíleně vynucují iOS design.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MICKEY_MOUSE: android vydal specifikace jak ma androidi UI vypadat relativne nedavno. takze spousta programatoru na to jeste neni zvykla...
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MICKEY_MOUSE: problem tlacitek dole je ten, ze si juzri dost casto nechtene mackaji back, home, settings a find button :)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JOHNY_G: moc díky! nahoře být tlačítka můžou, to problém žádný není. já jen nevěděl, co jsi myslel tím "proti Android Designu", protože znám kupu aplikací, které mají tlačítka (a mnohem titěrnější) podél spodního okraje, takže jsem myslel, že je na tom mém tlačítkovém pruhu špatně ještě i něco dalšího.
    moc jsi mi pomoh.
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    JOHNY_G: Tyhle konvence jsou hezký, ale když se ty tlačítka dole dobře ovládají, nahoře je to o zlomení prstů :)

    Já mám takhle v aplikaci dokonce dva pruhy tlačítek nad sebou, vypadá to hodně divně, je tam málo místa na prsty, ale uživatelé tohle řešení upřednostnili, protože to můžou ovládat jednou rukou.

    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    To tě znovu odkážu sem. Stojí tam:

    "Don't use bottom tab bars

    Other platforms use the bottom tab bar to switch between the app's views. Per platform convention, Android's tabs for view control are shown in action bars at the top of the screen instead. In addition, Android apps may use a bottom bar to display actions on a split action bar.

    You should follow this guideline to create a consistent experience with other apps on the Android platform and to avoid confusion between actions and view switching on Android."


    A není mi moc jasné, proč by nemohly být nahoře, jak praví konvence. Dal by se pak použít View Control:


    Nebo ještě lépe v podobě Action Bar Tabs:

    nebo
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Ještě se chci zeptat na ten spodní panel - co je na něm antiandroidního a jak by tedy bylo lepší jej vymyslet (třeba link na nějakou ukázku)? On je tam proto, že musí být i na jiných obrazovkách, na kterých nikde jinde než na spodním okraji být nemůže.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JOHNY_G: no super! tak ja moc diky, tomuhle rozumim a uvedomil jsem si i nejake principy, ktere me netrkly.
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    No tak ať ti dáme něco konkrétnějšího (když pominu, že ten design neodpovídá vůbec žádné platformě :-) ).

    Na domovské obrazovce:
    Dodáš zvlášť barevný obrázek na pozadí a zvlášť ten šedý spodek, klidně i s odznakem. Pak může programátor spodní stranu doplnit stejným odstínem šedé, nebo z toho rovnou můžeš udělat nine-patch, aby se spodek opakoval (za koncem oblouku necháš už jen 1 pixel). Pokud budou texty v obrázcích, dodej každý zvlášť.

    Hlavní nabídka:
    Pozadí netřeba, stačí dodat rámečky v průhledném PNG a hlavně v podobě nine-patchů (všechny vysoké nebo dlouhé části oříznout na 1 pixel a nechat opakovat - zůstanou jen kulaté okraje).
    Tlačítkům dodat zvlášť ikony a zvlášť pozadí - opět jako nine-patch (na šířku je to celkem jasné, na výšku asi bude nejlépe opakovat jeden světlý a jeden tmavý pixel kolem středu). Velkou nahoře stačí dodat pro různá DPI.

    Nápověda a detail:
    Na stylování scrollbaru bych se zvysoka vysral. Bude s tím spousta práce, a tento design se mi stejně nezdá vhodný pro touch. Pokud to musí být, jsou to dva (resp. čtyři) jednoduché nine-patche.
    Šipky řazení a listování dodat pro různá DPI.
    Separátor seznamu se použije z hlavní nabídky.
    Zakulacené podbarvení seznamu dodat jako nine-patch.
    Co se týče spodního panelu, tak jen upozorním, že je zcela proti Android Designu snad ve všech ohledech. A design ikon se blíží Androidu 1.x-2.x, což už je dost zpátečnické. Technicky stačí dodat jednotlivé ikony pro různá DPI.

    A takhle dostáváš přesné instrukce pro libovolný displej, aniž bych jedinkrát uvedl jakékoli rozlišení :-).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MRAKY: presne jak pise SIRLOON, navic web je jinej pripad. ten je porad jeste primarne urcenej na velky displeje, kdezto mobilni apps naopak na maly mobily. webovy prvky tudiz nemusis nijak prizpusobovat rozmerum displeje a nechas je volne plavat na "nekonecnym" pozadi. u appky se naopak nejcastej snazis mit grafiku pres cely okno a je tudiz na rozmeru i pomeru stran zavisla.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MRAKY: ale vetsinou tam mas nejaky prvky pevne ukotveny a vychazis z toho, ze mensi rozliseni nez 800x600 mit nebudes a kdyz ano, tak je to mobil a cert vi jak se to na nem zobrazi
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MICKEY_MOUSE: grafika jde mimo me, ale dotaz ( a to nejen k MICKEY_MOUSE ) - neni to nahodou podobne, jako resit design webove stranky ? Tam je taky velikost obrazovky velmi variabilni
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    OpenSignalMaps - Android Fragmentation Visualized
    http://opensignalmaps.com/reports/fragmentation.php
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    MICKEY_MOUSE: to je problem, protoze to rozliseni muze byt takove: cim silnejsi cara, tim vetsi zastoupeni, ale asi chapes, ze shrnou to do A, B, C, je problem

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam