• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    Diskuse o vývoji aplikací pro platformu Android.
    -----------------
    Tipy, Triky, Postřehy, Začátečnický help, Nápady na nové aplikace.

    Oficiální developerská stránka: http://developer.android.com
    Něco málo v češtině na WiKi android fora: http://wiki.androidforum.cz/index.php/Programov%C3%A1n%C3%AD
    Článek na Zrojáku: http://zdrojak.root.cz/clanky/vyvoj-pro-android-ii/

    Docela zajímavé tutoriály přímo od vývojářů ze Sony Ericsson:

    na tvorbu vlastního View adapteru
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/20/android-tutorial-making-your-own-3d-list-part-1/

    zajímavý nápad na zoomování jedním prstem - aneb vytváření gest
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/18/android-one-finger-zoom-tutorial-part-1/
    rozbalit záhlaví
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    VIRTUALVOID: Nechci tu vést tuhle diskuzi, ale nepovažuji programování za závodní disciplínu, kde je cílem za nejkratší čas vytvořit knihovnu, tu vyhodit ven a komplikovat život vývojářům tím, že se musí prodírat více knihovnami, kde spousta z nich jsou rychlokvašky, které nestojí za použití. Howgh.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ROTTWEILER: precitaj si popis 'initial,...'. k tomu co som ti uz napisal ti nemam viac co dodat, snad len tolko, ze ked chces hovorit o kvalite, napis nieco podobne za 10minut cez obed v praci. a potom nam to ukaz - bodka.
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    PISKVOR: Já chápu tvůj pohled, ale teď to má chování jako singleton, a když se to bude v budoucnu měnit, tak není problém to přejmenovat, refaktorovat. Stejně teď tam chybí mechanismus vybírání instancí, tak se to bez změny kódu neobejde.

    VIRTUALVOID: V případě tvé aplikaci si měj cokoliv, ale když už to dáváš ven jako knihovnu, tak bys měl být otevřen diskuzi a měl poskytnout určitou kvalitu, ale jak chceš. :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ROTTWEILER: No, to už je spíš námět na flamewar; nicméně zrovna tady vidím možnost dalších rozšíření té Factory - kdyby to bylo pojmenovaný Singleton, tak mám dost pevně daný, co mi to může a nemůže vracet; a možná není záměr, aby se to bude vždycky chovalo jako Singleton.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ROTTWEILER: jeb na to. pisal som to v robote a mal som na to malo casu
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    VIRTUALVOID: Já tam nevidím, že by FileDownloaderFactory vytvářel více typů a ty sis mohl nějak vybírat. Plus když i když bys tam doimplementoval tuto mechaniku, tak získáš jednu instanci a potom už jí nikdy nezměníš. Když už, tak SingletonFactory. Strašně to mate, protože jako vývojář očekávám zažité chování.
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    PISKVOR: Mi to přijde jako kdybych autu říkal autobus, protože je to vlastně jednoduší typ autobusu. Existuje nějaké zažité konvence a když si projdeš i jiné návrhové vzory, tak uvidíš, že mezi mnohými není skoro rozdíl strategy vs bridge atd. ale to si nemyslím, že je důvod k zaměňování jmen.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ROTTWEILER: lebo vracia typ, ktory mozes implementovat niekolkokrat a potom si medzi nimi vybrat ?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ROTTWEILER: Protože Singleton je nejjednodušší typ Factory? Vždycky sice vyrobí totéž (ba dokonce stejnou instanci totéže), ale to už je implementační detail ;)
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    VIRTUALVOID: Proč se Singleton jmenuje Factory?
    DATEL
    DATEL --- ---
    JOHNY_G: aha, díky za info, musím vyzkoušet (jestli k tomu teda dostanu v práci prostor)
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    DATEL: Chybí vám tam screenSize :-). Na Jelly Beanu už tohle nefunguje.
    KAZATELL
    KAZATELL --- ---
    PISKVOR: jak sem psal, jsem laik takze 5 tocicich se krouzku a moznost otacet 3D predmetem mi oproti jinym hram prijde malo. Co nejlevneji sem ani tak nemyslel. Ale abych to tedy upresnil. Hra by byl jen cryptex a ucelem by bylo jeho otevreni... cili prijit na spravnou kombinaci valcu. To by se dalo zjistit prectenim knihy, pripade nekolika spisu (list papiru s textem)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    KAZATELL: Těžko říct. Tu "líbivou grafiku" taky bude muset někdo nakreslit, "jen několik pohyblivých bodů" jsi popřel týmž dechem...takže vlastně víme jen to, že chceš nějakou hru, a pokud možno co nejlevněji; to není zrovna dostatečný na odhad.
    KAZATELL
    KAZATELL --- ---
    Zdravim, ptám se jako laik který problematice v podstatě vůbec nerozumí.
    Kolik by stála hra s líbivou grafikou (na principu room) kde by bylo jen několik pohyblivých bodů . resp jeden 3D váleček s pěti otočnými prstenci plus pár dalších módu typu papír kniha a podobně...
    je mi jasné že se to těžko odhaduje, ale ten princip sem uvedl spíše pro představu
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    caute, moje dva centy z kodu nyxdroidu :

    https://github.com/virtualvoid/AsyncImageGetter
    VICSYL
    VICSYL --- ---
    DATEL
    DATEL --- ---
    VIRTUALVOID: aha... tak uvidím při testování, zatím se to chová normálně. Je teda fakt, že jednotlivé "sub" fragmenty v záložkách ukládám do seznamu a při jejich znovuvyvolání, pokud existují v tom seznamu, tak použiju tu existující instanci a jen nastavím argument s ID detailu, ale nijak jinak s tím nepracuju, tj. nijak je neschovávám nebo tak.

    VIRTUALVOID: to bych ti byl vděčný. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ty používáš ActionBar, já mám ten starý TabHost, ale ono to bude myslím podobné, že?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    pomohol by som ti viac... ale zial mam tiez dost busy dni v praci.
    mozem ti poskytnut kusy zdrojaku nyxdroida kde riesim fragmenty v taboch.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    no, ako som pisal, ono je to stale o tom, ze nie vsetko to vyriesi. aktivita sa nebude znovu vytvarat (aspon nie na tvojej strane kodu), ale fragmenty budes musiet doriesit tiez.

    ja to napriklad robim tak, ze do kontajneru pridam vsetky fragmenty a tie ktore nepotrebujem aktualne aby boli viditelne ich schovam. potom v ActionBar.TabListener implementacii ich podla potreby (aktualny hide) zviditelnujem.
    preco ?
    pretoze pri replace(=remove,add) sa fragmenty vytvaraju nanovo. ked ich len hide/show tak nie.
    DATEL
    DATEL --- ---
    DATEL: tak v níže uvedeném odkaze jsem našel řešení, pro > 3.x nutno přidat ještě "screenSize".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam