• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    MINER
    MINER --- ---
    Instaloval někdo Android 4.4 na počítač? Chtěl bych ho instalovat do Parallels desktop. Dá se někde stáhnout, abych ho nainstaloval podobně jako tady ukazují 4.2? http://www.youtube.com/watch?v=NFzzZrtSMEw

    Hlavní cíl je, abych mohl používat některé aplikace na velkém displeji (jako např. Locus Pro).

    Díky
    GORG
    GORG --- ---
    PISKVOR: Dik. To sice nezabralo, ale nasmeroval si me dobrym smerem.

    Jeste jsem pak procital a zkousel tipy na http://forum.kde.org/viewtopic.php?f=16&t=25469 , ktere jeste pracovaly s nastavovanim dalsich env. promennych cest,nepomahalo tez.. az zabralo, co psali tu http://support.orm-designer.com/359/fixed-linux-version-does-not-start-ubuntu-12-10 .... v adresari genymotion opravdu ty Qt knihovny melo, tak ty od GM naopak smazat. Uz se to pak chytlo spravne. Supr. Vypada to, ze to funguje.

    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GORG: Sežeň si ty Qt knihovny ve verzi vyžadovaný genymotion (možná jsou přímo někde v adresářích gm, teď z hlavy nevím), a pro tento konkrétní program si před spuštěním v terminálu (nebo skriptu) exportuj tu cestu:

    export LD_LIBRARY_PATH=$HOME/v_tomhle_adresari_mam_ty_knihovny
    ./genymotion

    Tím se bude knihovna načítat z toho adresáře (a nikoli ze systémově defaultního) a bude.
    GORG
    GORG --- ---
    Zkoušel jsem dnes rozchodit Genymotion pod Ubuntu, ale natrefil na zřejmě rozpor ve verzích Qt..

    Cannot mix incompatible Qt library (version 0x40802) with this library (version 0x40804)

    Je rozumný měnit defaultní verzi Qt u distribuce (aby se to tím nerozhodilo jinde) a případně jak toho pls dosáhnu? Jestli se nepletu, tak potřebuju upgrade Qt z 4.2.2 na 4.2.4. Rozhodně bych se teda nerad vydal cestou kompilování zdrojáků Qt, což asi ani není zrovna bezpečné co do stability si něco nerozhodit.
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    VICSYL: Záleží jakou verzi cílíš a od toho se odvyjí použité knihovny.
    VICSYL
    VICSYL --- ---
    DRIZDIK: H_U_N_T_E_R: Dik moc...
    Dalsi pripadne navrhy stale vitam
    H_U_N_T_E_R
    H_U_N_T_E_R --- ---
    VICSYL: koupil bych si slušný android device (Nexus 4, 5, či 7). Na vývoj použij IntelliJ IDEA, Android Studio je nad ní postavený a eclipse projekty zvládá bez problémů
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    VICSYL: Genymotion virtual
    VICSYL
    VICSYL --- ---
    Zdravim vespolek, s vyvojem pro Android nemam nejvetsi zkusenosti (nicmene nejaky mam). Patlam ted svoji prvni vetsi aplikaci a nejvetsim problemem je pro me efektivita vyvoje.

    a) pokub mi bezi emulator v eclipse, nemuzu skoro vubec nic delat, CPU jede na 100%. Restartovani emulatoru trva taky vecne...

    b) pokousel jsem se developit oproti svymu HTC desiru. Pry to je efentivni. Poprve mi to nabehlo skutecte temer hned. Ale pak uz jsem porad celil INSUFFICIENT_STORAGE_SPACE hlaskam. Mam prastary Android 2.2.2. Snazil jsem se vymazat data aplikaci, nektere odinstalovat nebo presunout na SD kartu. Pod "Nastaveni -> SD karta a pamet telefonu" vidim : Interni pamet telefonu -> dostupna pamet: 7,92 MB (ted, ale bylo to treba i 12 MB a porad mi to davalo INSUFFICIENT_STORAGE_SPACE). APK moji aplikace ma asi 1,5 MB, kdyz se mi ji podari naistalovat, vidim velikost applikace + data = 2.7 MB. Nechapu proto, proc mu to nestaci. Taky kdyz si tu aplikaci nainstaluju, vidim v seznamu aplikaci dve totozny ikonky moji aplikace. Evidentne to jsou jiny instance, protoze jedna nefunguje (zrejme nefungujici verze), druha je na posledni verzi. Kdyz ji odinstaluju, zmizi obe ikonky, ale pri pristi instalaci se ukazou zas... zrejme nejaky bordel, ktery jsem tam zatahl pri deploymentu z eplipse (?)

    c) pokousel jsem se zacit s Android studiem, ale Ztroskotal jsem na tom, ze muj project v eclipse jsem exportoval do Gradlu, pak se mi ho ale za boha nepodarilo naimportovat do Android Studia. Pravdepodobne by pomohlo zacit novy projekt a opatrne tam presunout zdrojaky z toho Eclipse projektu, ale to se mi zda az trochu hloupy ...

    Za kazdou radu budu rad. Je pravda ze jsem nepolozil hodne otazek, ale snad je jasny, jaky problemy bych rad vyresil....
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    RADDINO: SOAP funguje stejně dobře i v Jave, ale rozhodně se nehodí na mobilní zařízení, kde se šetří každý KB a SOAP zrovna šetrný není. Jinak ten Xamarin si budeš muset koupit viz jejich stránky, možná mají i nějaké studentské věci. Nevím. Každopádně pokud si nikdy nedělal pro Android a nejsi zkušený vývojář, tak se připrav, že to bude trochu náročnější, protože všechny návody budou pro Javu a přenést do C# je půjde, ale nemusí to být nejtriviálnější.
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    ROTTWEILER: Ve skautu máme velkej informační systém napsanej v c# a přemýšlel jsem, že bych jako BP udělal mobilního klienta (android) pro jeden z jeho modulů. Když jsem se s nima sešel, tak z nich vypadlo, že by byli rádi kdybych to udělal v xamarinu, aby to mohli případně dál rozvíjet a taky že to nějak líp pracuje s datama co oni posílají přes SOAP (tomu moc nerozumim, se SOAPem jsem nikde nedělal). V androidu (java) jsem dělal jenom okrajově, ale rád bych si to díky BP zkusil. Teď ale nevím, jestli se mám naslepo vrhnout do toho xamarinu a doufat, že to nějak pujde, nebo si vybrat jiné téma aplikace a udělat to normálně v javě.
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    RADDINO: To dost záleží na tom, kdo to bude používat a pro jakou aplikaci. Pokud máš tým C# vývojářů a cílíš na všechny platformy potom ano. V opačném případě ne.
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    delal jste nekdo pro android v c# pomoci xamarinu? nejaky zkusenosti?
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    RADDINO: zamluveno
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    Dostal jsem nabídku udělat jednoduchou appku pro Android. Jedná se o jednoduchou app pro mezinárodní skautskou akci která bude o prázdninách. Mají k dispozici slovníček se skautskými pojmy, kde jsou slovíčka v češtině a dalších 5 jazycích. Schání někoho, kdo jim z toho udělá app pro android. Bohužel nemám čas se tím zabývat, tak třeba by tu někdo měl zájem. Podle mě nejde o složitou app a mohlo by to pro někoho být příjemnej rychlej výdělek. Kolik za to přesně nabídnou nevim, ale kolem 5k bych řekl že ano. Kdyby měl někdo zájem, předám kontakt.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    GORG: Nejspis tam bude nejaka chyba v samotnem pouziti Android API, pokud se dostavas do ANR ..
    GORG
    GORG --- ---
    DRIZDIK: Sory, dostatečně jsem to nepodložil. Zdrojáky, co používám jsou součástí Google play services SDK. Ten GIT byl jen link na defakto identické použíté s nějakou marmeládou (ideaworks3d cosi, to jsem uvedl jen jako přímý link, abyste nemuseli stahovat celé SDK.. jsou defakto identické).

    Jde spíš o to, jestli tu má někdo zkušenost s tím Google play services, konkrétně s multiplayerem. Pak by asi věděl víc. Anebo jestli mi tu uniká nějaká typické chybné použití u android API jako takového.

    Včera jsem zjistil, že jsem se řídil návodem od googlu a zároveň používal zmíněné helper classy, ale když jsem koukal na sample použití, tak sdi řeším celou věc dvakrát. Všiml jsem si totiž, že zmíněný GameHelper class vytváří instanci GamesClient, ale já ho vytvářím taky.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    GORG: To co házíš je zavisle na te knihovne z ktere extendujes .. nikde nemuzu najit zrojak pro com.ideaworks3d.marmalade.LoaderActivity;
    Pokud chceš něco využívat, tak musíš mit možnost vidět, jak to funguje nebo si zkus s tím Play komunikovat nejdřív bez využití nějake třetí strany. Chyba bude v tvém vyuzití té knihovny com.ideaworks3d, ale pochybuju, že někdo má čas tady to procházet když pořád nevidí !tvoje zdrojaky! a jak to vlastně voláš. Ty copy pasty kousků kódu aniž bych věděl odkud, toho moc neřeknou.

    To je jako se ptát proč ti nejede auto, ale ukazovat, kde tankuješ benzin a kde parkuješ.
    GORG
    GORG --- ---
    Hmm.. v mém kódu GameHelper.java je:


    mGamesClient = new GamesClient.Builder(getContext(), this, this)
    .setGravityForPopups(Gravity.TOP | Gravity.CENTER_HORIZONTAL)
    .setScopes(mScopes)
    .create();


    Chybí tam .setViewForPopups(..).. Že by to bylo tím? Zdá se, že ten LoaderActivity je nějaká specifická věc pro tu knihovnu, co jsem linkoval níže (andengine.. ten nepoužívám) zatímco, když to není uvedené, tak je nějaká defaultní loaderactivity? To by asi problém nebyl.
    GORG
    GORG --- ---
    Jak tak koukám do toho kódu, tak to okénko "Welcome..." já asi jakési Popup okno...

    S tím by mohl souviset warning W/PopupManager﹕ You have not specified a View to use as content view for popups. Falling back to the Activity content view which may not work properly in future versions of the API. Use setViewForPopups() to set your content view

    v GameHelper.java je zmínka o popup:


    mGamesClient = new GamesClient.Builder(mContext, this, this)
    .setGravityForPopups(Gravity.TOP | Gravity.CENTER_HORIZONTAL)
    .setScopes(mScopes)
    .setViewForPopups(LoaderActivity.m_Activity.getWindow().getDecorView())
    .create();
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam