• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMICRONAyn Rand
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: jo a taky mně přijde vtipné že laissez-fair tenhle druh buržoazie který Roarka sere, tak podporuje.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Tak ke Zdroji:

    rád bych sem psal výpisky častěji, ale moc nestíhám, takže jen oběcně, nikoliv ke konkrétním pasážím:

    Ta otázka kterou Ayn vkládá postavám vedle Roarka a na kterou nedokáže Roark ani sám zatím zodpovědět (musím se zřejmě prokousat dalšími 400-500 stranami!?) - tedy co je Roark a čím některé zneklidňuje/pobuřuje, jiné přitahuje: je sám sebou, je schopný, je pracovitý a řídí se vlastní etikou - tak abych uchoval vlastní já vztyčené - tj. důstojnost sám před sebou. Veškeré konflikty jsou konflikty jeho samotného s lidmi, kteří přejímají obecné názory, s lidmy nadutými - s buržoazií:-)

    Tj. Petr za a.) měl dám sám na sebe a byl by z něj výbornej account b.) ta jeho letargie a práve otevřeně propuklá nenávist k Roarkovy vychází z toho že ztratil patéř a Roark ji stále má. Naděje v Kateřině, ke které byl schopný zpočátku mluvit otevřeně,, je už zdá se pasé. Ká. vs Dom. - vtipně vybraná jména - poddajnost/obětavost vs. dominance. V případě Dominiky je zajímavá právě to uvědomění si sebé samé a společenských her kolem, na druhou stranu, ta neurčitost, jakási ztráta perspektivy, kterou Roark má - v reál.kom.umění u nás to byla postava intelektuála na scestí:-)

    Btw.. tímhle mně Ayn přesně vytáčí: postavám nedovolí si tohle uvědomit, aby mohla dál podávat výčet různých charakterů a mohla ono zjevení odkrýt na konci. Nemluvě o těch hroznejch okatostech, jak si Peter představuje, jak hrozně bude vypadat Dominika, když je jasný že se s ní v knížce setká a bude hrát proti pól Kateřině, právě tím že bude narušovat společenské očekávání v kterých se Petr našel a de iure ztratil.

    Postava levičáckého kritika architektury, který staví lid na piedestal je opět spíš profil buržoazie.

    Btw. amíci jsou strašný hovádka co se týče architektury, funkcionalismus se v našem prostředí rozmohl s celou modernou a naše kultura (poezie, literatura, film: machatý, fryč, hackenschmied,, fotografie výt.umění apod.) byla hodně postavená na moderně. V tomhle ten jejich boj moc nechápu, ale furt je vidět v amer. filmech, co vnímaj jako krásu a je to k zblití.

    Ale k Roarkovy ještě: jako Roarka u nás vídím v různých svérázech od Ladislava Klímy, přeš Haška, Hrabala, Bondyho (hehe, samosebou do jisté míry, jak by vypadal Roark v totalitní zemi:-) až k některým lidem které vídám kolem sebe.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Pecina: „Tady bych chtěl poznamenat, že ho nemusí odposlouchávat pouze policie, ale i BIS, čili to může být spíše akce z této strany. Nezdá se mi moc jisté, že by něco takového podnikal ÚOOZ," řekl ParlamentnímListům.cz Pecina. Podle něho Vávrou popisové věci byla běžná praxe před rokem 1989, kdy za politický přečin byli lidé vyhazováni z práce.

    Jo, i za komunistu zde byla nezamestnanost, nejen mezi nepohodlnymi, kteri odmitali komunitickym sefum lizat prdele, ale i mezi poslusnou populaci - zejmena mezi zenami - a tyhle lidi to pak meli mnohem horsi nez ted v dobe volneho trhu - ted je snazsi najit praci na cerno. Holt ty ekonomicky problemy se zadnou cernou magii nevyresi ;)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Teda ale ta jeho verze je z hlediska praxe trochu pritazena za vlasy. Predstava, ze mu nekdo non-stop v realnem case odposlouchava mobil a uz za hodinu je schopen reagovat na jeho hovory, je naprosto paranoidni. Navic to se da resit novym mobilem z bazaru a twist kartou na nejaky cas, pokud takhle clovek svuj mobil vymeni, trva to tem odposlouchavacum nejakou dobu to zjistit, a je to pro ne celkem narocna operace.

    Podle me je to spis tak, ze nejaky korporatni byrokrat z human resources proste vymekne pote, co si zada jeho jmeno do vyhledavace a vypadne mu tuna odkazu na soudni spory a neonacisticky skupiny a clanky v mediich atp. Proste Vavra si neuvedomuje jeste, ze tahle lidska spina neni koncentrovana u policie a ve statu, ale ze je vsude, kde je moc, v kazdy firme, v kazdym cloveku. Holt blbej napad se plest do politiky timto zpusobem, za chyby se plati. Ale ja bych mu pomoh, je mi nejak sympatickej, mozna mame stejny nepratele z moji doby kdy jsem byl anarchista :))
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    VANEK: Celkem bych i veril tomu, co tam ten Vavra rika. Tohle je mala zeme, vse tady ovladaji nejake klany a mafie kamaradicku a podobny korupcnicky bratrstva, napojeny na stat, je to jedna velka spina.

    Mel by emigrovat nekam jinam, evidentne asi neco umi, kdyz i v tyhle dobe nema problem ziskavat tolik ruznych zamestnani u korporaci. Ja tedy neonacisty apod. skutecne nemusim, ale v tomhle bych se ho proti fizlum zastal, kdybych k tomu mel prilezitost.
    VANEK
    VANEK --- ---
    Xixi:

    Vávra se v současnosti distancuje od své minulé činnosti v neonacistickém hnutí, kde působil od poloviny devadesátých let, a považuje se za pravicového libertariána ovlivněného politickým myšlení amerických otců zakladatelů a filozofkou Ayn Randovou a říká, že je pro co nejmenší státní moc a co největší svobodu jednotlivce.
    Policie mě ničí. Odevšad mne vyhodili. Bývalý neonacista se rozpovídal | Zprávy | ParlamentniListy.cz – politika ze všech stran
    http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/190898.aspx
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Atlas Shrugged movie: Faithful, outstanding :: The Atlasphere
    http://www.theatlasphere.com/columns/110307-schantz-atlas-movie-review.php
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: ze by rozlousknuti? :-)

    Atlas Shrugged movie | Part 3 musical | The Daily Caller - Breaking News, Opinion, Research, and Entertainment
    http://dailycaller.com/2011/03/03/thedc-exclusive-producer-of-atlas-shrugged-movie-says-part-three-of-trilogy-could-be-a-musical/#ixzz1FZzfqGsh
    VANEK
    VANEK --- ---
    _BENNY: Ale intelektuálně ji oceňuju ;-)
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    VANEK: cha. cha. cha.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    VANEK: ty nemas Ayn rad! ;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    _BENNY: Jestli ještě Yankovic neudělal parodii, měl by:
    http://youtube.com/watch?v=xY4lPdSgfxw
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: odsud:

    John Galt - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/John_Galt

    btw who is John Galt? :)
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: nepoužil bych rozhodně slovo "čpí". ale prostě takový romantický realismus je. je to o realitě jaká by mohla být a měla být.. je to o hrdinech kteří jsou "larger than life".

    tu citaci máš z čeho?

    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: ale to Aynino hledani supermana z toho uplne cpi. hrdinove Ayn nechybuji, coz je divne. kdo nikdy nechyboval?

    After the publication of Atlas Shrugged, Rand fell into a "deep depression" and chided herself for not being more like her ideal man, remarking "John Galt wouldn’t feel this, he would know how to handle this. I don’t know."
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    RUDOLF: jinak s tím, jak postavy ilustrují různé protiklady Howarda, máš pravdu. nevidím to však jako něco negativního. prostě tak Ayn Randová vidí literaturu. Samozřejmě, že ve skutečnosti asi jen málo lidí bude tak extrémně zlých jako je Elsworth Toohey (no, ačkoliv....) nebo tak "selfless" jako je Peter Keating, ale prostě takový je romantický realismus.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    RUDOLF: já si budu muset Zdroj přečíst zase po dvou letech znovu :_)
    VANEK
    VANEK --- ---
    RUDOLF: Rozvleklost je snad ruská vlastnost, ne? Hemingway byl stručný! ;-)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    jinak jsem začal číst zdroj, tak pár postřehů: howard je sympaťák, ayn kosntruuje román v zájmu ideii, což odpovídá tomu jak chápe romantismus. Postavy slouží howardovy, aby vynikla idea jeho veiikosti. Ty čtyři počáteční postavy: peter, jeho matka, profesor, slavný architekt - manifestují různé nešvary, vlastně se to tváří jako encyklopedie nešvarů, no uvidím jak se to rozvyne. Dále ta snaha vysvětlovat co si lidé myslí taky směřuje ke konstrukci howardovy skvělosti. Nejvěrtší slabinu vidím když se snaží ayn být lyrická, tj. v popisech z nichž má potřebu konstruovat nějakou ideu, postoj, nějaký popis situace o které si čteme. Na začátku nahý howard a propojování nebe, skály, vody a nastínění určité opojné nálady. Mnohem lépe ji jde když popisuje myšlenky, když howard přemýšlím o skále pod sebou, kterou ve fantazii transformuje v novou budovu. Svět ti byl dán do rukou, čiň se. No a holt ta americká rozvlekost, potřeba napsat tisíc stran. Jak mluví tak píší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam