ale stejně něchápu lidi, co si pletou mimésis s realitou.. filmem se předává příběh, né vojenské umění.. Zhasínající jízda byl skvělý záběr a pretex pro strach vojáků a dany se kvůli tomu vrhla na draka, tím zase Melissendra mohla zapálit trenches. Použít takhle blbě jízdu se jistě povedlo v historii nesčetněkrát. Tvůrci většinou dají přednost efektivnímu narativu, nad realitou - i když vědomě ví, že je to nepravděpodobné. A jak říkal už Hitchcoch, realita je mnohem nepravděpodobnější a absurdnější, než je běžné očekávání diváků u filmu. Chápu že pálení zombíků před ohnivým valem a když šplhali na hrad by dávalo vojensky smysl. Ale bylo by to 2-5 min stopáže navíc, defakto zopakování stejné situace, jako v úvodu bitvu a stejně by to vyústilo v překročení hradeb. Pokud by to nepřineslo nic zásadního do narativu, prodražilo by to film, tak chápu, že se to kldině vystřihne.
Za mě to bylo skvěle celý postavený. Ta temná tonalita na začátku, oheň, draci v bouři, klid na mraky .. tiché blížení se chodbama, útěk.. jak se tam střídali naděje se zoufalstvím a z toho se vyklubalo vítěztví.. tohle bylo fakt zmáklí a dotažený.. Jasný, vždycky je co napravovat, ale tenhle díl jsem si fakt užil.
RUDIE: On ale probudil, ty pobyté zombíkama:-) Tj. všechny ty zabité obránce.