• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    KLUZAU: v takové te klasické Yoga: iyengar way (mam ji z anglie z antikvariatu :D), je kapitola na remedial sestavy. Jsou tam ruzný - třeba na depresy, bolest hlavy nebo třeba i zacpu a atd..Ale asi to není uplne ono, co chtel darjeel.
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    STQ: napadá mě vybrat ásany které ovlivňují čakru či čakry, které s daným problémem nejvíc souvisí. mahéšvaránanda to má trochu rozpracovaný ve skrytých silách v člověku.
    KLUZAU
    KLUZAU --- ---
    STQ: aaha, tak uz rozumim. Tak to doporucuju knihy Iyengara a jogove terapie, je tam toho hafo. Strach ze sexu se zrzavejma holkama nevim (i kdyz mantra jogou by to asi slo), ale deprese, uzkosti, fobie atp. vsechno je tam popsany vc konkretnich asan a sestav
    STQ
    STQ --- ---
    KLUZAU: mi prijde ze se porad mijime. jestli jsem to spravne pochopil, tak otazka znela jestli existuje nejakej manual popisujici provazanost -konkretni- asana/ -konkretni- zmena psychickyho stavu. nikdo tu myslim nepochybuje o tom, ze joga jako celek nebo system funguje a da s se ni lecit vcelku cokoliv od rakoviny po schizofrenii, ale na co jsem zatim nenarazil (a darjeel zrejme taky ne) je popis efektu -jednotlivejch- asan na urovni mysli. manualu na urovni tela jsem videl hromadu, ale nenarazil jsem na nikoho (a na to jsem odkazoval v prvni odpovedi), kdo by mi byl schopnej rict neco jako -- jestli mas strach ze sexu se zrzavejma holkama z traumatu z mladi, dej si pul hodiny mostu kazdej den a za mesic jsi ok. ale jestli neco takovyho existuje, budu jen rad kdyz se o tom dozvim...
    KLUZAU
    KLUZAU --- ---
    STQ: aha, no nevim jak v kontextu leceni dusevnich poruch nezarazovat jogu do psychoterapie, resp. neni to lecba slovem, ale ma to konkretni dopady na symptomy podle psychiatrickeho manualu, a stejne funguje i psychoterapie. Reknem oficialne - jogova terapie? Znam studii dopadu jogy na symptomy autismu. (mimochodem na zapade je nekolik psychoterapeutickych skol ktere nepracuji s traumaty take -a jsou ted celkem hit.)
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    KLUZAU: lze někde ty konkrétní asany nebo sekvence sehnat?

    Ale jinak (už jsem to sem tuším psala) mám subjektivně pocit, že právě asany mi pomáhají poměrně znatelně, konkrétně proti ztuhlosti psychického původu, a tím mi nepřímo brání se dál hlouběji topit v nekonstruktivnich transech.
    STQ
    STQ --- ---
    KLUZAU: o tomhle vubec nepochybuju, ale ja psal o psychoTERAPII, ne psychiatrii :)
    KLUZAU
    KLUZAU --- ---
    STQ: v Indii jsem cvicil u ucitele, ktery chodil do psychiatricke kliniky cvicit s pacientama se schizofrenii a depresemi, mel na to konkretni asany a druhy pranajamy. Delal jsem rozhovory s ruznymi psychiatrickymi odborniky po Kerale, vetsina z nich posilala pacienty cvicit jogu jako terapii, u lehcich pripadu zejmena - misto pouziti psychofarmak. Pokud si dobre pamatuju, existuji ruzne studie o terapii jogou, ja mam treba kniha pro lidi s autismem. Joga je napojena na ajurvedu - ajurveda casto predepisuje jogove asany - a ajurveda ma tradicne psychiatrii jako odvetvi sve cinnosti.
    STQ
    STQ --- ---
    mimochodem znate todle? kupodivu fakt prijemna zalezitost, aspon ja uz to posloucham dva mesice a zatim me to bavi :)
    https://itunes.apple.com/us/album/elephant-power/id286094056
    "Rock on Hanuman" by MC Yogi - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=swC1kOHQGu8
    STQ
    STQ --- ---
    DARJEEL: nene, tohle neznam
    efekty asan na psychiku mi prijde ze jsou spis zapadni koncept a pokus o naroubovani dvou ruznejch konceptu na sebe. indicky ucitele se kterejma jsem to zkousel resit bud vubec nevedeli o cem mluvim, nebo to rovnou odmitali jako zapadni povery, na zadnej konzistentni a uveritelnej zdroj k tomudle jsem nenarazil, ac jsem hledal. navic mi prislo, ze nektery traumata, ktery my resime jako zasadni a venujeme jim velkou pozornost ind uplne prejde, protoze se ho to - diky jinymu kulturnimu zakladu a socialnimu usporadani - vubec netyka.

    je ale spousta zapadnich ucitelu ktery obcas rikaj nejaky moudra, ktery se pak v praxi docela osvedcujou. jako ze ashtangova prvni serie (postavena na predklonech) je postavena tak, aby prohloubila pokoru a prijeti ucitele, druha serie (a jeji zaklony) ze 'otevira srdce' a pomaha vyndat do vedomi veci spojeny s laskou a prijetim. a ze otevirani kycli rychlejc do vedomi privadi a pomaha resit veci spojeny zaprve se sexualitou a zadruhe s prijetim/poznanim vlastniho mista ve svete, pozice ve stoji zas pomahaj zakorenit...ataktal...ale pokud vim tak k tomu neni zadnej 'oficialni' zdroj nebo pramen, nedejboze zalozenej na puvodnich textech.

    na jednu stranu to vnimam trochu jako newage ulet (protoze je fakt, ze staci cvicit a vsechno prijde :)), na druhou stranu pozoruju ze to casto funguje a obcas to muzu pozorovat a nakladat s tim i vedome. na treti stranu je to stejne jedno a nevim jestli je tomu treba davat pozornost, protoze stejne to vsechno akorat prijde, odejde...

    DARJEEL: oh :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    STQ: B2spirit strikes back imho ,)
    STQ
    STQ --- ---
    KOCOURMIKES KOCOURMIKES: a pointa v jogovym klubu??
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    STQ: našel jsem ještě tohle, neznáš náhodou? Je dle first glance takový basic...

    http://www.drsohanrajtater.com/articles/Yoga%20Therapy%20full%20book.pdf

    ---

    možná trochu víc specifikuji zakázku, o co mi jde, v čem bych se ráda inspiroval... zajímala by mě provázanost asán/tělesných pozic a efektu na psychiku, jestli to třeba někdo z z "jogový" strany navázal na analýzu potažmo nějaký reichovský/tělově orientovaný směry... z druhý strany (ze strany psychoterapie), je to totiž docela zajímavý, ale má to svý limity (zatím :)
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    "In the Bardos the person will be engaged by lights which terrify. If the person fails to see these lights as manifestation of their essential nature and being they will be presented with lessor lights which will seem much more comfortable and inviting than the lights which terrify and merger with these lessor lights is what leads to continued cyclic existence. The lama who engages the person in the Bardos through the rites seeks to encourage the person to see the terrifying light for what it is and accept it and not be swayed by the lessor lights because of their own insecurities guilts and fears etc. But shouldn’t we be engaged in this before we die? I for one do not find any of these religious appeals to what happens after death appealing."
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    I am sorry I cannot provide where this text comes from I pulled it from somewhere????? It is informative.

    When, in the Longde and Menngagde or Upadeshavarga series of Dzogchen, the final attainment is carried to its very limit or very near it, the yogi may attain one of the four modes of death that are characteristic of Dzogchen. These are:
    (1) The rainbow body or jalüv, which results from the “mode of death of the dakinis (khandrosvi),” proper to those who have attained the highest realization resulting from the practice of the Vajra-bridge or Dorje Zampavii pertaining to the Longde series of Dzogchen. This realization should not be confused with the so-called “rainbow body” resulting from specific Tantric practices of the Path of Transformation, which is not at all equivalent.
    (2) The body of atoms (lü dül thren du dengviii), which results from the “mode of death of the vidyadharas (rigdzinsix),” proper to those who have attained the highest realization resulting from the practice of Trekchö or the Nyingthik (which, as we have seen, belong to the Menngagde series of Dzogchen). This realization is compared to the breaking of a closed vase, upon which the internal space or dimension and the external space or dimension fuse.
    (3) The body of light (ökyikui or öphungii), which results from the mode of death called “self-consuming like a fire,” proper to those who have developed to a certain extent the fourth vision of Thögel and/or the Yangthik, and thus attain the second highest level of realization that can result from these practices. This type of body is often called “rainbow body” as well.
    The total transference or phowa chenpo (powa chenpoiii), which does not involve going through the process of death and which results from the mode of ending life called “invisible like space,” proper to those who have attained the highest level of realization resulting from the practices of Thögel and/or the Yangthik. P158-159
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    DARJEEL: Jinak z te tradice/line od Krishnamacharyi ješte doporučuji tohle: Heart of Yoga: Developing a Personal Practice od Desikachar.

    Jinak k Lucce Konigove jsem chodil a bylo to fajn. Ale zase to je spise pro nekoho, komu vyhovuje hodne jemne protahovani, hooodne povidani a taky dost mantrovani - coz ja nejsem :D
    NUDLINEK
    NUDLINEK --- ---
    DARJEEL: urcite to co doporucuje STQ, v cestine je zajimavy toto http://knihy.abz.cz/prodej/jogova-terapie, zbytek veci mam ruzny vlastni prepisy prednasek, treba to casem nejak zpracuju do elektr. podoby :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    STQ: á, výborně, děkuji... teď mám teda dejavu, jestli už jsi mi to náhodou nedoporučoval, ale on ten svět je stejně spirálovitá smyčka, tak co :)))
    STQ
    STQ --- ---
    DARJEEL: tyhle dve muzu kazdopadne doporucit:
    Yoga Therapy: A Guide to the Therapeutic Use of Yoga and Ayurveda for Health and Fitness: A.G. Mohan, Indra Mohan, Ganesh Mohan, Nitya Mohan: 9781590301319: Amazon.com: Books
    http://www.amazon.com/...301315/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1376401309&sr=8-1&keywords=mohan+yoga+therapy

    http://www.amazon.com/...629773/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1376401309&sr=8-2&keywords=mohan+yoga+therapy
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam