• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    KUATO
    KUATO --- ---
    LAKSHMANA: souhlas. imho je cely tenhle problem zalezitost dvou rovin. prvni se tyka samotneho jezeni masa ve smyslu reseni nutricnich hodnot, atd. druha se tyka roviny mysli, hodnot a idei, ktere jsou s jezenim masa a vubec kolobehu zivota spojeny. z magickeho pohledu ta druha je mnohem zasadnejsi nez ta prvni, protoze mnohem vic formuje nejake osudove vyusteni (slozeny vektor vsech nasich tendenci a sil, ktere v nas jsou), ke kteremu kracime vykonavanim nejakych cviku. on soucit ne vzdy je ta nejlepsi varianta a ne zridka je za nim skryto spousta vlastnich nevyresenych komplexu nebo proste jen nedomyslu a nevedomosti.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    KUATO: Rozumim, no. Každý si vybíráme ty pravé informace sami za sebe a podle vlastních zkušeností a kritérií. Třeba kdybych o tom učiteli věděl to co ty, udělalo by to na mě jiný dojem. Možná. :-)

    Osobně mi nikdy nepřišlo, že by konkrétně jedení/nejedení masa per se dělilo lidi na schopné a neschopné meditátory. Těžko nějak definitivně soudit. Navíc je tu možnost širší perspektivy, že platnou součástí cesty jednoho člověka může být jak období praxe v kontextu jedení masa tak i období praxe v kontextu bezmasého stravování.

    (Když se podíváme, co k tématu vegetariánství vs. duchovní praxe má Buddha, tak se nezdá, že by na tom nějak moc záleželo.)
    KUATO
    KUATO --- ---
    KUATO: uvedl jsem to jako priklad toho, ze ne vzdy a vsude byl razen postoj, ze "maso je fujfuj" a jedine vojteska je ta spravna krme pro "duchovniho" cloveka.
    KUATO
    KUATO --- ---
    LAKSHMANA: nu, co bys chtel slyset? svet je plny lharu. jak svet viditelny, tak svet neviditelny. vetsina z nich si ani neuvedomuje, ze lzou. dotycny je z linie stare nekolik set let a je velmi kriticky k vetsine tvari jogy, ktera se dnes vyucuje jak v indii, tak na zapade. znalosti ma nemale. duvody, proc rika co rika ja neznam, ale priznavam, ze mam urcite pochopeni pro nektere z jeho postoju ;o).
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    KUATO: A ty mu to baštíš?
    KUATO
    KUATO --- ---
    ZIKE: jasne, kazdy z nas se rozhoduje jak uzna za vhodne :o).
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    KUATO: hmm, já bych mu zase asi řekl, že sorry a že raději pomaleji, pokorně a bez masa...
    KUATO
    KUATO --- ---
    DAWYT: ucitel jogy moje segry (ind) ji na rovinu rekl, ze pokud nebude jist maso, musi pocitat s tim, ze jeji pokrok na ceste jogy pujde zhruba polovicni rychlosti, nez by tomu bylo kdyby jedla, protoze bude mit mnohem mene vitalni sily. vitariany a podobne "extremisty" treba vubec nebere jako zaky. a to je z linie, kde na vyssich stupnich je pry bezne, ze v urcitych etapach prechazeji na ciste pranickou stravu (tedy nezerou), protoze je to jediny zpusob, jak se da dlit nekolik tydnu v samadhi v kuse, aniz bys potreboval resit, ze mas plne streva.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    MICHALBOREK: Jeho přednášky byly z toho nejzajímavějšího, s čím jsem se kdy během svých studií setkal. Poznámky z nich si dodnes střežím.
    MICHALBOREK
    MICHALBOREK --- ---
    Když tu byla řeč o tom Skarnitzlovi, tak věnujme mu minutku ticha, neb od ranních hodin 11. 2. 2015 již není přítomen zde ve světě. Viz http://www.ceskaakademiejogy.cz/sources/parte-rolf.pdf
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    MICHALBOREK: Aha, nauli dělám taky.
    MICHALBOREK
    MICHALBOREK --- ---
    LAKSHMANA: Milada Bartoňová :D, neb v žluté knize bandhy zpracovala Bartoňová, Skarnitzl se tam zabývá tou z mého pohledu opravdovější jógou, ale tím se nechci nikoho dotknout. Každopádně jsem tam nic o 35 letech u múlabandhy nenašel a mám to tu i ve fulltextu, takže jsem to i trochu prohledával nad rámec rejstříku a kapitoly jež se věnuje bandhám. Omezení vyloženě s věkem bylo v žluté knize snad akorát u nauli a ta horní hranice byla 40 let.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    LAKSHMANA: Skarnitzl
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    add pro zapálené aštangisty :)

    Jsem koukal, že nedávno vydaná 2. kniha od Gregora už bude brzo rozebraná. Je to zajímavý materiál a navíc kvalitní kniha v češtině :) Jinak jednička je taky fajn a je zajímavý vidět ten rozdíl, jak se zase posunul dál, když psal dvojku :)

    http://knihy.abz.cz/prodej/astanga-vinjasa-joga-podrobny-pruvodce-stredne-pokrocilou-sestavou
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    DAWYT: Mě je 37, s mulabandhou dělám furt něco a myslim, že mi to nic zjevně španýho nedělá. Samozřejmě ale nevim, co ví Lysebeth.
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    URZA: PETVAL: EBENY: Díky za názory, taky si myslím, že by mělo být v pohodě. Zajímal mě hlavně názor nějakých 35+ praktikujících
    URZA
    URZA --- ---
    Blbost (si myslím). Jakejkoliv skill má cenu se (i začít) učit v jakémkoliv věku. To je to co člověka rozvíjí, když se vytváří nové neurokinetické obvody, když se to propojuje, když se člověk zdokonaluje.

    Ve 35 je člověk mladej. Nevidím důvod proč by se nomohl někdo učtit moola bandhu třeba v 50 když bude bude postupovat s ohledem na sebe. Bych řekl že to může být i přínosné pro problémy spojené se stářím naopak.

    Just GO
    https://vimeo.com/115068830
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    PETVAL: tak pokud se člověk věnuje poctivě xx hodin denně gaučingu a křeslingu tak asi jo....
    PETVAL
    PETVAL --- ---
    protoze po 35 je branice na cviceni narozdil od jinych svalu uz prilis stara? seems legit.
    EBENY
    EBENY --- ---
    DAWYT: Je mi přes 35 a to od pana Skarnitzla o mulabandha slyším poprvé. Mulabandhu vnímám tak, že se objeví spontánně poté, co se v těle objeví jistá integrita. Protože mi integrita přijde jako docela užitečná věc, nemám v plánu mulabandhy se vzdát:).

    Obecně to vnímám tak, že jakékoliv moudro nepodložené vysvětlením nebo zkoumáním nemá u mě platnost. Pokud tam pan Skarnitzl neuvádí zdroj, nezabývala bych se tím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam